Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 676
Heisann alle freakere I det siste halvåret har jeg hatt smålig problemer med min selvbygde pc,
men nå i det siste virker det som den rett å slett ikke vil mer.
Jeg mistenker skjermkortet, men nå har jeg virkelig ikke noe peiling på hardware eller software feil,
så derfor skal jeg prøve å forklare dere så godt jeg kan situasjonen min.

OS: Windows 7 64bit

skjermkort: XFX GeForce GTX 260 680M 896MB PhysX
PCI-Express 2.0, "BLACK", 2xDVI, HDCP, 55nm, 680/2

CPU: Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket
LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED w/fan

Hovedkort: Gigabyte GA-EP41-UD3L, G41, Socket-775
ATX, GbLAN, DDR2, PCI-Ex(2.0)x16

Ram: 4 gb


Det hele begynte for et par måneder tilbake, mens jeg satt å spillte CoDMW2,
fargene og grafikken begynte å bugge seg, hele bildet freeza,
skjermen ble svart og det sto at den hadde mistet kontakten,
bildet kommer tilbake igjen etter 2-3 sek, og nå er det "snø" (pixler) overallt som driver å blinker på random plasser,
det hele fiksa seg med en vanlig reboot.

etter det ble "angrepene" mer kraftigere og kom oftere,
førte ofte til bluescreening, skjedde bare når jeg gamet.

Jeg tenkte kansje skjermkortet ble overopphetet,
så tok å lastet ned rivatuner for å øke viftehastigheten på selve kortet, det så ut til å hjelpe en god stund,
men så kom problemene tilbake igjen. jeg tenkte da at det kansje var driverene som var fucked up,
lastet ned nye, samme problemet, lastet ned eldre, fortsatt samme problemet.

jeg "kunne leve" med bluescreen en gang i blant,
men nå har det seg slik at jeg får ikke på pcn i noe annet enn safe-mode lenger.
Jeg sitter nå på min kjære gamingpc som nå er mindre funksjonell til gaming enn min egen iphone.

jeg har prøvd å søke etter virus, brukt drivesweeper for å fjerne gamle drivere i tro at det var maybe
det som ødela for hverandre, men det funket dårlig.


Når jeg starter opp pc'en nå får jeg først opp den svarte vanlige oppstarts skjermen
hvor det står diverse bios ting (har ikke peiling?) men nå er den HELT fucked up,
eneste som er mulig å lese er dual bios (en logo oppe i høyre hjørnet), og om jeg
prøver å starte windows i vanlig modus kommer windows logoen opp, står å "gløder"
litt før den freezer, og jeg får bluescreen som vist her...

FFFFFUUUUU
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs402.snc4/46546_467685840399_531070399_7045013_585412_n.jpg

Lasted ned bluescreenview og den viser dette:
http://i52.tinypic.com/6tg1l1.png

en av mange bluescreens, dette er den nyligste.


Så jeg spør dere, er det noen som vet hva som feiler den elskede pcen min?


om dere trenger noe annet info, si det så skal jeg prøve å få tak i.

På forhånd takk.
Sist endret av Juliaan; 1. september 2010 kl. 04:12.
trykk på start -> kjør -> MdSched.exe enter
kjør søk og se om du finner noe
har du prøvd å formatere?
Prøv å ta in og ut ram brikkene(mens PCen er av) og start opp. Eller prøv å start opp med kun 2gb ram.
tok å av installerte nvidia driverene nå igjennom safe mode, restarta pc'en og da fungerte den utrolig nok i "vanlig" modus, men alt går uhorvelig tregt, så prøver å re-installere driveren til skjermkortet nå å se om jeg får tilbake samme gamle problemet eller om ting ordner seg, vil helst prøve å unngå å formatere om jeg kan, men det ser ut til at det ikke akkurat hadde skadet x)

Det funket utrolig dårlig, hver gang jeg reinstallerer driverene til skjermkortet får jeg samme problemet igjen, ser ut som jeg er nødt å formatere, frykter at selve skjermkort hardwaren er fucked, det vil tiden vise

Sitat av Juliaan Vis innlegg
tok å av installerte nvidia driverene nå igjennom safe mode, restarta pc'en og da fungerte den utrolig nok i "vanlig" modus, men alt går uhorvelig tregt, så prøver å re-installere driveren til skjermkortet nå å se om jeg får tilbake samme gamle problemet eller om ting ordner seg, vil helst prøve å unngå å formatere om jeg kan, men det ser ut til at det ikke akkurat hadde skadet x)

Det funket utrolig dårlig, hver gang jeg reinstallerer driverene til skjermkortet får jeg samme problemet igjen, ser ut som jeg er nødt å formatere, frykter at selve skjermkort hardwaren er fucked, det vil tiden vise
Vis hele sitatet...
Men da burde vel egentlig ikke jeg fått noe bilde på skjermen i det hele tatt?