Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 9605
Litt for mye CSI i natt, nå får jeg ikke sove og gjør som ungdom flest i det 21 århundret for å fordrive tid - planlegger et hypotetisk drap.

Jeg har ingen intensjoner om og faktisk drepe noen, dette er kun for underholdningen sin skyld.. CSI i hodet altså!


I alt for mange episoder blir morderen tatt ved at kulen blir er en "Match" til våpenet (Blir spor fra løpet), de fleste tenker vel at man kan drepe en man på uendelig antall forskjelige måter, men face the facts - blir bare tungvint vis du er en hitman. Pistol med lyddemper er tingen!
Jeg vet hva du tenker - hagel, ingen sporer hagel. Til og med en avsagd hagle er tung og klumsete, for og ikke snakke om at treffsikkerheten er latterlig kun på få meters avstand.

Først tenkte jeg at du bare kunne skyte og grave ut kulen, men kulen kan rikosjere eller du bomer, dermed kan du måte lete i flere timer eller utføre en obduksjon av et lik bare pga kulen. Masse stress mildt sakt.
Vi skal selvsagt ikke ta noen driveby her, men de at du er en proffersjonel morder gjør ikke at du vil grave i et menneske, uansett hvor lang tid du har.

Vis de ikke kan spore kulen, så trenger man ikke og kvite seg med liket, noe som vi har plenty av tråder om her på forumet.

Noen forslag?

Ska bare lage noen grunn regler.
1. Du skal kunne kjøpe disse veldig anonymt en plass, så kjøpet aldrig kan bindes til deg - så ikke noe visa shopping på "www.killpeoplewithguns.com".
2. Ammunisjon skal avfyres med en Pistol "Handgun" på wiki vis jeg mistet deg noen plass.
3. Vi er proffersjonele, så vi ønsker ikke at du ska bli felt ved at ammunisjonen blir stoppet når posten kommer gjennom tollen, så vi vil helst plukke dem opp personlig. Det vil si ingen transportmidler som krever gjennomlysning eller hvor du er utsatt for "Tilfeldige" søk, bil går greit siden det faktisk er godt mulig og gjemme noe så lenge de ikke har en grunn til å mistenke deg.

Vis det er noe jeg har glemt, gjør meg oppmerksom på det!

Let's go!
Stjele.. (titegn)

edit: fra våpenlager eller jaktbutikker.. Hvis du kan drepe noen og ikke vil ha 10år vil du vurdere det.
Sist endret av Heisenberg1; 30. august 2010 kl. 03:32.
Det er vel en mtode som heter paper-jamming eller noe slikt, husker dem forklarte den i filmen "shooter", vet ikkje om det fungerer i virkeligheten, men du kan jo søke litt rundt på google
Turak's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kramer Vis innlegg
Stjele.. (titegn)

edit: fra våpenlager eller jaktbutikker.. Hvis du kan drepe noen og ikke vil ha 10år vil du vurdere det.
Vis hele sitatet...
Det kan fremdeles spores til våpenet, worst case scenario vis de finner våpenet er ulovlig våpen - ikke særlig strengt straff der. Mord er litt verre.

Jeg mener at vis du er en "Hitman" så blir det litt for mange løse tråder når man skal ha et nytt våpen pr hit (Spesielt i Norge). Ammo er mye enklere og skaffe ubemerket. Dessuten, stjeler du mange våpen på en gang blir det større kjangse for at de blir funnet og politiet setter sitt søkelys på deg, vis du stjeler et og et blir det MANGE tyveri i lengden.

Keep the gun, change the bullets!
Jeg skjønner ikke helt problemstillingen. Hva er "disse", som man skal kunne kjøpe veldig anonymt?

Våpen får man jo lett kjøpt hvis man er i bransjen. Pistolen legges igjen på åstedet eller dumpes et annet sted for å unngå å bli koblet til drapet. Er du proff nok har du råd til en ny pistol for hvert hit.

Alternativt kan man jo drille seg masse løp, og bytte løp for hver gang.
Turak's Avatar
Trådstarter
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Jeg skjønner ikke helt problemstillingen. Hva er "disse", som man skal kunne kjøpe veldig anonymt?

Våpen får man jo lett kjøpt hvis man er i bransjen. Pistolen legges igjen på åstedet eller dumpes et annet sted for å unngå å bli koblet til drapet. Er du proff nok har du råd til en ny pistol for hvert hit.
Vis hele sitatet...
Posten handler om kuler, DISSE kulene skal helst kunne kjøpes på en anonym måte.

Så du mener at det er bedre og måte ha en kriminell kontakt som du regelmessig handler hos?
En som når som helst kan bli tatt og som gjerne tyster?
Politiet bare venter på at du skal kontakte han igjen så de har deg?

Spørsmålet er ikke pris.

Du må hente et nytt våpen regelmessig, jeg vil ikke ha en stykk ulovlig innhentet våpen sendt til min addrese en gang i måneden. Muligheten er også der for at våpenet er blir brukt tidligere, så vis du skulle være så uheldig og bli tatt med våpenet så er det plutselig brukt i et tripelt drap?

Skal jeg fortsette?

Din mening er velkommen hvis den er relevant, litt mindre "Jeg skjønner ikke" og mer "Det er mye smartere og"
Hva skjer med den blærete tonen? Ta deg en bolle.

Ja, jeg mener at man bør kaste et våpen som man har skutt noen med. Det er det man gjerne gjør hvis man er så seriøs som du hinter til at man altså skal være. Små håndvåpen kan man kjøpe mange av på en gang, så det er ingen grunn til å møte en forhandler til stadighet. De kan lagres et sted du ikke har tilknytning til, så det ikke er fare for å bli tatt med dem i en razzia. Vil du ikke legge det igjen på åstedet av frykt for at det kan være registrert, så kan du alltids støpe det inn i en liten sementkloss og kaste det på havet.

Alternativt kan du som jeg allerede har nevnt drille nytt løp for hver gang, og kaste de brukte.
Tja eneste jeg tenker er å bytte våpen/løp som mentalmelt sier
Sist endret av toxicity; 30. august 2010 kl. 05:16.
Turak's Avatar
Trådstarter
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Hva skjer med den blærete tonen? Ta deg en bolle.

Ja, jeg mener at man bør kaste et våpen som man har skutt noen med. Det er det man gjerne gjør hvis man er så seriøs som du hinter til at man altså skal være. Små håndvåpen kan man kjøpe mange av på en gang, så det er ingen grunn til å møte en forhandler til stadighet. De kan lagres et sted du ikke har tilknytning til, så det ikke er fare for å bli tatt med dem i en razzia. Vil du ikke legge det igjen på åstedet av frykt for at det kan være registrert, så kan du alltids støpe det inn i en liten sementkloss og kaste det på havet.

Alternativt kan du som jeg allerede har nevnt drille nytt løp for hver gang, og kaste de brukte.
Vis hele sitatet...
Jeg blir blærete om natten, de fleste blir det.. blir mitt nesten natt prosjekt.

Vis politiet mot all formodning skulle mistenke deg er det nok et utrolig kjedelig opplevelse og bli "Busta" mens du plukker opp våpen fra hvor en du gjemmer dem - faktisk 4 år i fengsel kjedelig, antageligvis mer med tanke på at det er snakk om håndvåpen. Den ideen med løpet likte jeg, men jeg TROR ikke at det er en veldig enkel prosedyre når det gjelder pistoler.. skal google litt, var ikke noe som bare "poppet" opp når jeg googlet det

Noe vi har lært fra PST via media er at de ikke akkurat er "Blazing guns" typen, du kan heller sitte og observere.

Har googlet litt på andre ting thought, vil gjerne høre deres mening om min ide

Jeg tenker meg en revolver (Den "Katapulter" ikke ut hylsene når du skyter, så du slipper og plukke dem opp) med såkalte "Glaser Safety Slugs".

Glaser Safety Slug er en kule med en kjerne av hagel, så når det treffer en overflate som er hardere en kulen selv "Eksploderer" den. Utsiden av kulen ville antageligvis kunne blitt sporet tilbake til våpenet, men jeg betviler sterkt at kulen vil være intakt nok.

Det står at den er dødelig nok vis du skyter på torsoen, så jeg tenker et skudd for og få målet ned fulgt opp av flere på nærhold. Om målet ikke dør av dette så forsto jeg det slik at disse kulene lager store sår, så uten veldig umiddelbar medisinsk hjelp så vil alt for mye blod være tapt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Glaser_Safety_Slug

Watcha think?
Enkleste er vel å bruke varmint-kule.
De går i stykker og kan ikke spores. Er ikke vanskeligere enn det
Turak's Avatar
Trådstarter
Sitat av pontiac Vis innlegg
Enkleste er vel å bruke varmint-kule.
De går i stykker og kan ikke spores. Er ikke vanskeligere enn det
Vis hele sitatet...
Varmit-kuler brukes i en spesiall "Rifle" så vidt jeg forstår, dermed er disse egentlig ute av konkurransen allerede. Jeg vet ikke noe om dette, men noe sier meg at det ikke er lovlig å drive jakt av noe slag med pistol i Norge - kun på blinker ol.
Sist endret av vidarlo; 31. august 2010 kl. 07:03.
Jeg blir heller ikke blærete om natten, heller overtrøtt. Og det samme gjelder vel de fleste jeg har tilbragt nattetimene med (Tør ikke å si hvor mange det er, men er hvertfall fler enn meg og mine 7 personligheter)

For å ikke være fulstendig off-topic, men bare 3/4 offtopic så ville jeg gått for kniv (Ja vet du hovedsaklig tenkte handgun, derfor 3/4 deler og ikke bare hallveis). For eksempel sneke deg innpå offeret og tatt strupen med kniv, som du ville fått annledningen til så og si uansett med mindre personen er veldig paranoid eller er hypersensitiv mot fotskritt av natur. Denne metoden er både effektiv, lydløs og du trenger heller ikke å ha vært medlem i en skyteklubb i 5 år for å være treffsikker.

Om du bastant vil ha et pistol relatert svar ville jeg ha takket og bukket for mentalmelt sitt innlegg og lukket tråden, da jeg ikke tror du vil få bedre svar enn det du allerede har fått av ham.

Eventuelt kan du lage din egen pistol som hoved personen i Doing Hard Time gjorde inni fengselet.
Turak's Avatar
Trådstarter
Sitat av MadPetter Vis innlegg
Jeg blir heller ikke blærete om natten, heller overtrøtt. Og det samme gjelder vel de fleste jeg har tilbragt nattetimene med (Tør ikke å si hvor mange det er, men er hvertfall fler enn meg og mine 7 personligheter)

For å ikke være fulstendig off-topic, men bare 3/4 offtopic så ville jeg gått for kniv (Ja vet du hovedsaklig tenkte handgun, derfor 3/4 deler og ikke bare hallveis). For eksempel sneke deg innpå offeret og tatt strupen med kniv, som du ville fått annledningen til så og si uansett med mindre personen er veldig paranoid eller er hypersensitiv mot fotskritt av natur. Denne metoden er både effektiv, lydløs og du trenger heller ikke å ha vært medlem i en skyteklubb i 5 år for å være treffsikker.

Om du bastant vil ha et pistol relatert svar ville jeg ha takket og bukket for mentalmelt sitt innlegg og lukket tråden, da jeg ikke tror du vil få bedre svar enn det du allerede har fått av ham.

Eventuelt kan du lage din egen pistol som hoved personen i Doing Hard Time gjorde inni fengselet.
Vis hele sitatet...
Siste opp-topic av meg og forhåpentligvis alle andre:
Jeg er ikke en menneskeperson, kill me for it?
Vis du slår ned på et av mine svar i feks et av din tråder, ville jeg mest sannsynlig kommer hardere tilbake i neste innlegg - derfor gir jeg tilbakemeldinger som er "Blærete", konstruktiv kritikk. Du vil enten komme tilbake sterkere siden du mener at du har rett eller du vil feige ut av flere forskjellige grunner - alt fra uvitenhet til og ikke orke.
Når jeg sier "du" mener jeg ikke noen av dere spesifikt, men den personen jeg gir tilbakemelding til i alle mindre tråder.

Dessuten vil jeg veldig gjerne at dere ser på definisjon av blæret, siden beskrivelsen passer meg veldig dårlig. Jeg har ikke sakt at jeg har et bedre svar noen gang, jeg har derimot sakt alle minusene med metoder som er nevnt. Make it better or don't make it at all.

Vis du vil svare - PM.
Liten link til deg her: Feel the burn!

Litt kritikk til ditt svar, forhåpentligvis vil du stå for hva du sier og komme tilbake hardere. Vis ikke håper jeg og bare høre fra deg på PM - eller muligens kan du prate med NSO om få lagd en egen off-topic underforum hvor du kan være admin og eneste medlem med tilgang.

Pistol:
Følger målet til det er alene, pang, litt nærmere for double tap, walk away.

Minus ved bruk av kniv:
1. Har du merket når du er alene ut i en mørk stille park/skog at du plutselig hører alt? Ikke fordi du er hypersensitivt, men fordi det er stille.
2. Strupekutting er en teknik som nå til dags ses på som militær, amatører kan ikke gjøre et "Clean cut" uten noen øvelse og det er ikke akkurat et hav av person som vil lære deg dette. En kniv er ikke et våpen før du lærer deg og bruke den, en pistol eller nøyaktig like dødelig så lenge løpet er rettet mot målet.
3. Du trenger en ordentlig kniv, brødkniven på kjøkkenet er ikke akkurat det perfekte mordvåpen.
4. Mer blod en eller nødvendig PÅ deg, da tenker jeg store masser og ikke "Micro sprut" som du får fra våpenet
5. Kloring, hår, hud .. bedre kjent som DNA - noe som veldig lett overføres vis du absolutt vil gi offeret ditt en bjørne klem.

Seriøst, tenk nå LITT på ting før du begynner. Gjør litt forarbeid, ikke bare finn på noe svada fordi du ville kritisere hvordan jeg driver mine egne tråder.


Mentalmelt hadde et helt greit innlegg, men det var ikke akkurat den "Master plan" jeg var ute etter. Jeg har enda ikke fått et tilfredstilende svar, faktisk har særdeles få faktisk svar på spørsmålet som tråden omhandler.

Jeg må få understreke det en gang til - IKKE MER OFF-TOPIC I TRÅDEN.
Grunnen til at det blir så mye off topic er fordi du lager et helt tåpelig utgangspunkt, og kommer med masse rare påstander som ihvertfall til dels ikke stemmer i det hele tatt.

F.ex. - hvorfor AVSAGD hagle? Å sage av en hagle er noe man gjør for å gjøre den enklere å håndtere/skjule, og for å øke spredningen for å gjøre den mer passende for kort hold. En IKKE-avsaget hagle kan fint være dødelig (og treffsikker nok) på avstander som ihvertfall matcher hva som for de fleste kan regnes for effektivt hold med en pistol.

Kniv funker relativt fint også for "utrente" rent fysisk, man trenger ikke å kutte med kirurgisk presisjon for å drepe noen. Derimot er det en større psykologisk barriere siden man må tettere innpå målet, men dette vil vel i alle fall ikke være noe problem for en proff leiemorder, dessuten kan det gjøres stille, og stille er bra.

En pistol og liknende er heller ikke fordømt enkelt å bruke effektivt og nogenlunde nøyaktig, jeg vil vel nesten påstå at en kniv krever mindre trening. Et annet problem med skytevåpen er at de lager mye støy, og støy øker sjansen for å bli lagt merke til.

Du har også misforstått litt hva "double tap" er: Double tap er to skudd mot samme mål, så raskt etter hverandre du klarer å ha siktet tilbake på målet. Ikke å fyre av ett skudd, så gå bort til målet og fyre av ett til.
Sist endret av atomet; 31. august 2010 kl. 13:18.
Ville anbafale og ha en eller flere mellom men som kjøper ammo for deg dvs. hvis du har ett mellom led kan han tyste, men hvis du har et mellom ledd som skaffer seg enda et mellom ledd osv vil det være vanskelig og spore førstemann, og hvis en i tilleg sørger for at ingen melomledd kan plaseres på åstedet vil ingen ha noen grunn til og mistenke dem. F.eks. siste leddet i rekka aldri har vært nærmere en 200 mil fra åstedet men er i kontakt med noen som er i kontakt med noen som er i kontakt med deg vil det nesten være umulig og finne starten og slutten på rekka.

Veit det er rotete men håper noen skjønner, personelig synes jeg det hadde vært smartest og bestille en bombe fra en eller annen pro på det feltet og detonere den et stykke unna fjernstyrt.
Bare husk, ikke bruk utstyr fra enns hjemland da det er lettere å spore
Turak's Avatar
Trådstarter
Sitat av atomet Vis innlegg
Grunnen til at det blir så mye off topic er fordi du lager et helt tåpelig utgangspunkt, og kommer med masse rare påstander som ihvertfall til dels ikke stemmer i det hele tatt.

F.ex. - hvorfor AVSAGD hagle? Å sage av en hagle er noe man gjør for å gjøre den enklere å håndtere/skjule, og for å øke spredningen for å gjøre den mer passende for kort hold. En IKKE-avsaget hagle kan fint være dødelig (og treffsikker nok) på avstander som ihvertfall matcher hva som for de fleste kan regnes for effektivt hold med en pistol.

Kniv funker relativt fint også for "utrente" rent fysisk, man trenger ikke å kutte med kirurgisk presisjon for å drepe noen. Derimot er det en større psykologisk barriere siden man må tettere innpå målet, men dette vil vel i alle fall ikke være noe problem for en proff leiemorder, dessuten kan det gjøres stille, og stille er bra.

En pistol og liknende er heller ikke fordømt enkelt å bruke effektivt og nogenlunde nøyaktig, jeg vil vel nesten påstå at en kniv krever mindre trening. Et annet problem med skytevåpen er at de lager mye støy, og støy øker sjansen for å bli lagt merke til.

Du har også misforstått litt hva "double tap" er: Double tap er to skudd mot samme mål, så raskt etter hverandre du klarer å ha siktet tilbake på målet. Ikke å fyre av ett skudd, så gå bort til målet og fyre av ett til.
Vis hele sitatet...
Fordi jeg spesifikt var ute etter et lite og hånterbart våpen, en pistol kan enkelt skjules bak en jakke - gå til våpen skapet ditt, dra ut hagla og se hvor enkelt det er og skjule den. Nok en gang spesifiserer jeg at våpenet skal kunne gjemmes ENKELT og være EFFEKTIVT, vis du vil ha en hagle som er enkel og gjemme må du av med over 50% av løpet - noe påvirker treffsikkerheten MYE og gjør våpenet mindre dødlig siden spredningen er så mye større. Jeg betviler ikke dens evne til og drepe personer men avsagde hagler bråker også betydlig mye mer en pistol med lyddemper.

Det var hans egen forutsetning at bruker ikke hadde stor erfaring, jeg fulgte bare den. Men fremdeles så øker det kjangsen for at DNA skal bli funnet betraktelig vis du skal opp på målet ditt med en kniv. Dessuten var strupekutting spesifisert, noe som er vanskligere en det ser ut som på spill. Dessuten, hvorfor i alle dager vil du bruke en kniv en gang vis du er proff og aboslutt skal ha kroppskontakt? Da mener jeg at en like godt bare kan droppe våpen så blir det mindre søl, "Chokehold" er et mye bedre alternativ - stop blodstrømen til hjerne og målet er i bakken på få sekunder.

En pistol eliminerer mange ting du ville trengt ellers.
Du trenger ikke og være spesielt god på sniking, det er faktisk ganske vanskelig å være lydløs vis du ikke har en annen lyd til og dekke de få du lager.
Du trenger ikke og være i særlig god fysisk form, vis du ikke treffer godt på første stikket kan det godt hende at du får grisebank.
Hvor du kan og ikke kan "Treffe" er blitt forandret, vis du treffer en muskel kan du fort feile helt. Torsoen er et STOR mål, men den er ganske godt beskytet og flere stikk mot mage regioen er ikke nødvendigvis dødelig å har ikke en umiddelbar virkning - kansje du blir slått eller kloret.
Vis du ikke treffer på "One shot" så vil antageligvis målet ditt hyle, noe som heller ikke er særlig lydløst.
Og mange flere som jeg ikke har tatt med. Du finner selvsagt mange minus med pistoler, men vis den er ferdig med lyddemper kan det gjøre din lokale nerd til en seriemorder.

Sist men ikke minst, jeg sa først et fellings skudd så double tap. Det vil si at du skyter en gang så går målet i bakken, så går du fram og tar 2 raske for og garantere en rask human død.


Sitat av NotToSmart Vis innlegg
Ville anbafale og ha en eller flere mellom men som kjøper ammo for deg dvs. hvis du har ett mellom led kan han tyste, men hvis du har et mellom ledd som skaffer seg enda et mellom ledd osv vil det være vanskelig og spore førstemann, og hvis en i tilleg sørger for at ingen melomledd kan plaseres på åstedet vil ingen ha noen grunn til og mistenke dem. F.eks. siste leddet i rekka aldri har vært nærmere en 200 mil fra åstedet men er i kontakt med noen som er i kontakt med noen som er i kontakt med deg vil det nesten være umulig og finne starten og slutten på rekka.

Veit det er rotete men håper noen skjønner, personelig synes jeg det hadde vært smartest og bestille en bombe fra en eller annen pro på det feltet og detonere den et stykke unna fjernstyrt.
Bare husk, ikke bruk utstyr fra enns hjemland da det er lettere å spore
Vis hele sitatet...
Likte den!
Var faktisk genialt vis du greier og gjøre det riktig, vis politiet får tak i en i rekka så er kjangsen liten for at alle fra nr1 til nr10 tyster

Sitat av Fun Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hahah!
Elsk, den skal kjøpes, no doubt about it!
Litt off-topic, men ut i fra det jeg har lest så har ingen kommet med noe scenario. Det gjør hele hypotesen litt diffus, siden det virker som om morderen lever i et slags Thief univers der intetanende ofre venter bak hvert hjørne.
Men si du allerede har fullført drapet og ingen har sett deg, så vil jeg anbefale å kaste våpenet et tilfeldig sted i nærheten (søppelkasse, kloakksluk osv). Forutsatt at du ikke har vaska deg med den dagen før, og at ammunisjonen er stjelt og dermed ikke kan spores tilbake til deg. Som igjen forutsetter at du ikke blir tatt for tyveriet. Du kan også stappe pistolen opp i munn på offeret, fyre av og dermed plukke ut kula fra veggen i det kevlar-tapetserte rommet dere befinner dere i.
Drit i pistoler og kniver n shait!

Bruk strips!
skal du drepe noen så Skyt dem i hodet, og Brenn dem Da finner du kulen tilslutt + att alle Bevis som er på kulen er brent vekk. så tar du asken og pakker inn asken i en pose, og tar en båt og legger posen og slippet det på 500 meters dyp.
Helt off-topic, men det heter hvis og ikke vis. Erger meg over hvem, hva og hvis feil.
Sånn er jeg bare. Har sikkert mange skrivefeil selv.
Sitat av Turak Vis innlegg
Til og med en avsagd hagle er tung og klumsete, for og ikke snakke om at treffsikkerheten er latterlig kun på få meters avstand.
Vis hele sitatet...
Spilt litt for mye CoD eller? ^^

Sitat av Kirie Vis innlegg
Helt off-topic, men det heter hvis og ikke vis. Erger meg over hvem, hva og hvis feil.
Sånn er jeg bare. Har sikkert mange skrivefeil selv.
Vis hele sitatet...
For ikke å snakke om den klassiske "hvordan bok er det".
Sist endret av Eplekjekk; 31. august 2010 kl. 21:56.
Hvorfor snakker du om ting du ikke har peiling på, Turak? Og hvorfor gjøre det så hinsides vanskelig? Om man er leiemorder, så har man visse sirkler som kan skaffe det meste. Ulovlige våpen kommer vanligvis fra ran av våpenbutikker/militære lagre (NOKAS-saken f.eks) eller etterlatenskaper fra krigen i Jugoslavia. Har man så gode bekjentskaper, vil det heller ikke være no problem (som nevnt tidligere) å smi et nytt løp, eller oppløse våpenet i en sterk syreløsning. Prosjektilet er det verre med, det finnes ikke noe sånt som ei magisk kule, men om kula sitt opphav ikke kan spores er da det vitterlig ikke noe problem.

Ammunisjon kan du få kjøpt helt lovlig så lenge du har et gyldig våpenkort, og det er da ikke ulovlig, ei mistenkelig, å eie et håndvåpen i Norge om man er medlem av en skytterklubb. Kuler har ingen stempel fra utsalgsstedet, så det er ikke mulig å spore tilbake prosjektilet til *den* eller *den* butikken slik som på CSI.

Istedet for å kaste bort tiden din på å spille Modern Warfare 2 og se på dårlige krimserier som CSI og DERETTER bruke disse som referanser, anbefaler jeg deg at du heller tar deg tid til å gjennomgå kjente og mindre kjente bestillingsdrap.

Angående tilbakesporing til deg, om dette er bestillingsdrap bestillt av "storegutta" har du neppe noe å frykte, da de fleste mord skjer gjennom relasjoner. Dersom du ikke har noe som helst å gjøre med ditt mål, hvordan skal du kunne knyttes til det?

SCENARIO: Leiemorderen har observert målet i flere dager, en dag drar målet ut på byen. På vei hjem fra byen følger han helt vanlig etter på avstand, drar ut våpenet, avfyrer og går stille videre inn en bakgate f.eks og ender opp i gaten på andre siden. Ingen vitner, ingen motiv, ingen spor. Gjør det så enkelt som mulig.

*Dette er selvfølgelig kun et helt teoretisk forslag, basert på tanken om at mord som ikke kan knyttes til en person, altså en "tilfeldig henretting" i ens øyne, er uhorvelig mye vanskeligere å finne ut av. Med mindre personen som har utført bestillingen lekker som ei sil eller er uforsiktig.
hvorfor bare ikke ta en fil og file noen fine riller i løpet etter at du har skyti sånn at når de skal matche kulene så har de forskjellige merker.
Jeg tror trådstarter, og flere av bidragsyterne i tråden så langt, ville ha hatt godt av å lese boken "Skytevåpenidentifisering" av Leif Øren.

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...duktId=2775801

Leif Øren var i mange år den mest profilerte skytevåpenspesialisten hos KRIPOS, og han er en anerkjent autoritet på dette området både nasjonalt og internasjonalt.

Boken jeg anbefaler kommer noen hakk nærmere virkeligheten enn CSI. Les den, og så kan dere diskutere om det lar seg gjøre å skjule tekniske spor knyttet til skytevåpen. Det hadde høynet kvaliteten på diskusjonen.
Må vel først vurdere om det skal være en "savnet men antatt omkommet" sak eller det at offeret plutselig faller død om på gata eller et mindre offentlig sted.

Vis man gjemmer liket uten å ha noen kjent kontakt med offeret kommer politiet (ved en bra utført jobb) ikke til å vite om deg. Er det en du kjenner er det litt vanskeligere med "savnet men antatt omkommet" siden de mest sannsynlig vill spørre deg.
Jeg vet heller ikke om du har pokerfjes og ro nok til å holde maska og presset det blir når du ser de pårørende (som du kjenner) gråte eller søker trøst hos deg.

Hvis offeret bor alene kan du forgifte matvarer med en sakte virkende gift, vær obs på at giften bør finnes i offerets hage eller hjem slik at mistanken faller på missledende selvmord(Offeret prøver å gi noen andre skylden for selvmordet).
Hvis du ikke finner noen slike gifter i huset bruk noe sånn som Storhjelm eller andre gifter som er lette å få tak i. Hvis du bruker en "eksotisk" gift kvitt deg med kilden før offeret er dødt og hvis du mislykkes første gang så ikke bruk samme gift eller metode ved neste forsøk(Det vill bare få dem til å trekke konklusjoner som fører til mindre variabler i metode og antall ganger forsøkt=mer sammen med/rund offeret).

Ellers burde kniv brukes bare hvis man har skaffet seg alibi ellers er det sikkert å foretrekke å drepe på avstand pga. Vanskeligheter med å takle presset

Hvis det er snakk om å bytte løp så er ikke det så vanskelig. Skru opp pistolen og fjern rekyl vekten for halv eller hel automatiske våpen? Deretter fjerner du stempelet /tenninga og skrur av løpet. Dette kan du lære på skytter klubben. Bare spør om du kan hjelpe når de skall skifte løp fra 22mm til 55mm. Dette kan gjemmes i/være en stokk eller krykke. Snakker ikke om håndpistol men om å skyte ned offeret på tom gate ned fra et takk på en offentlig bygning uten overvåkning.

Trikk og t_banne er nøye overvåket. For valg av sted må du sette deg inn i offerets rutiner og (u)vaner. Eks: Hvis offeret har for vane å røyke samtidig mens han/hun leser papir utgaven av en avis og slikker seg på tommelen for å bytte side, da kan du spørre etter fyr mens du har gift på tommelen og bruke hans lighter (Bruk lær hansker og sterk gift).

Har egentlig ikke peiling men har noen våkene netter med samme tankegang.
OT:
Sitat av Turak Vis innlegg
Jeg er ikke en menneskeperson...
Vis hele sitatet...
No shit!

OnT:

Du tar hele tiden utgangspunkt i at den du dreper heller ikke skal se deg. Om det ikke er Obama du skal ta knekken på er det vel ingen problemer om den du skal ta ser deg? Det er jo bare å spasere opp mot dem og spørre dem et spørsmål og så ta dem, regner med de ikke snakker etterpå...
Ordentlige snikmordere bruker ikke skytevåpen. Risen gift er tingen... Bli kjent med han, bygg opp et forhold og forgift han.
Har ikke orket å lese alt her men, er det ikke bare å bytte løp på pistolen? da vil ikke kulen kunne matches med pistolen for det er rillene i løpet som får kulen til å spinne som gir av de særegne avtrykkene.

Og for å skli av topic som de fleste andre så ville jeg heller ha forgiftet personen, utrolig enkelt å få tak i dagligdags ting som kan drepe noen. Og det skal ikke så mye fantasi til for å ikke bli tatt for dette.
Dette burde vel være noe som kan hindre sporing av kulene: http://www.reloadammo.com/sabot.htm
[COLOR="Red"]Off-topic alarm[/COLOR]
Før jeg begynner å snakke imot deg må jeg inrømme at jeg ikke har sovet mer enn 4 timer de 2 sisste nettene. Og skal ærlig inrømme at jeg overser/gidder ikke å svare på store deler av innlegget ditt rettet mot meg og sende deg en PM (Om jeg skulle gidde) frem til jeg har fått meg nok søvn til ha krefter nok til det.

[COLOR="Lime"]Back on-topic[/COLOR]

Dine minus poeng til kniv:

Sitat av Turak
1. Har du merket når du er alene ut i en mørk stille park/skog at du plutselig hører alt? Ikke fordi du er hypersensitivt, men fordi det er stille.
Vis hele sitatet...
Kanskje du overså
Sitat av MadPetter
For eksempel sneke deg innpå offeret og tatt strupen med kniv
Vis hele sitatet...
Mange ungdommer utvikler egenskapen det å liste seg, nokså lydløst ved å ha sneket seg ut om natten mens de forsatt er hjemmeboende. Gjerne i/fra de tidligere tenårene. Et ekstra pluss er å ta på seg tettsittende joggesko og ikke høyhelte støvletter eller tresko. En profisjonell Hitman har helt sikkert brøte denne regelen (hvertfall om det var regler i hans barndomshjem som sikkert er tilfelle hos mange hitmans) ved å snike seg ut etter den egentlige innetiden når de senere i livet bestemmer seg for å bryte landets regler ved å ta livet av mennesker.

Sitat av Turak
2. Strupekutting er en teknik som nå til dags ses på som militær, amatører kan ikke gjøre et "Clean cut" uten noen øvelse og det er ikke akkurat et hav av person som vil lære deg dette. En kniv er ikke et våpen før du lærer deg og bruke den, en pistol eller nøyaktig like dødelig så lenge løpet er rettet mot målet.
Vis hele sitatet...
I min fantasi har mange om ikke de fleste hitmans allerede vært i militæret og lært seg litt av hvert der. Selvom de fleste oppegående mennesker vet (ihvertfall noenlunde) hvor strupen på et menneske ligger, og om vedkommene er kald nok skal han fint klare å kutte et dypt nok sår som vil være dødelig. Et kniv kan være et våpen selv for en 4 årings som bare bruker en litt skarp middagskniv, kanskje ikke et alt for dødelig våpen i dette tilfelle, men forsatt et våpen! En pistol er lettere og bomme med (en profisjonell hitman klarer nok å treffe hvor han skal treffe uten problem, i dette tilfelle tenker jeg mer på en gjennomsnitslig person)

Sitat av Turak
3. Du trenger en ordentlig kniv, brødkniven på kjøkkenet er ikke akkurat det perfekte mordvåpen.
Vis hele sitatet...
En profisjonell hitman som klarer og ordne seg et håndvåpen på det svarte marked, klarer vel å skaffe seg en kniv som er beregnet for å drepe med på akkuratt samme markede. Om han faktisk ikke er så profisjonell er det ingen problem å skaffe seg en jaktkniv. In worst case scenario er det fullt mulig å ornde seg en skarp kjøkken kniv på chlas ohlson, se bare på Michael Meyers fra Halloween filmene, han bruker kjøkken kniv (Ja kanskje sotte litt på spissen, men er godt nok poeng til at en skarp kjøkken kniv kan drepe)

Sitat av Turak
4. Mer blod en eller nødvendig PÅ deg, da tenker jeg store masser og ikke "Micro sprut" som du får fra våpenet
Vis hele sitatet...
igjen quoater jeg meg selv med samme setning som tidligere
Sitat av SadPetter (En av MadPetter sine 7 personligheter ftw)
sneke deg innpå offeret og tatt strupen med kniv
Vis hele sitatet...
Ved å snike seg innpå offeret tenkte jeg hovdsaklig og snike seg innpå bakfra, ta godt tak i hodet, snitte strupen en eller gjerne flere ganger. Om du gjør det sånn ca. slik jeg nettop forklarte det vil blodet slik jeg ser det, renne nedover framsiden av kroppen til offeret og ikke sprute bakover på deg.

Sitat av Turak
5. Kloring, hår, hud .. bedre kjent som DNA - noe som veldig lett overføres vis du absolutt vil gi offeret ditt en bjørne klem.
Vis hele sitatet...
Om offeret skulle klore deg har du jo allerede kniv med deg, så hvorfor ikke bare ta fingrene hans når du først er igang å kvitte deg med dem i eventuelt peisen for å så kaste eventuelle rester gjennom hullene i et komlokk.

Håret ditt kan du alltid skinne og gjerne ta en strekkode tattovering i bakhodet når du først er igang. Samme gjelder også øyenbryn, skjegg og bart også. Eventuelt bruk finlandshette eller latex maske.

Når det gjelder hud kan du bruke head & shoulders så slipper du å flasse så sinnsykt. Tenker du på små partikler som skulle ha kommet fra bar hud, kan du kle deg godt opp med fjerne nye klær og gjerne hansker (Til holde offeret godt in the forehead ideen). Og hei, hvem har sagt noe om en klem? offeret skal dø, ikke få kos.

Sitat av Turak
Fordi jeg spesifikt var ute etter et lite og hånterbart våpen, en pistol kan enkelt skjules bak en jakke - gå til våpen skapet ditt, dra ut hagla og se hvor enkelt det er og skjule den
Vis hele sitatet...
Dette skrev du til Atomet etter jeg hadde kommet med forslaget kniv. En butterfly knife eller gjerne en sprettkniv (som du foreksempelvis finner i mange jallaland og lett kan smugle med til Norge, om du ikke har venner som allerede har gjort nettop dette) kan du gjemme i selv den trangeste bukselumme.

Sitat av Turak
Jeg har enda ikke fått et tilfredstilende svar
Vis hele sitatet...
Lurer på om jeg lever innen den tid kommer. (Ja den var kanskje litt unødvendig av meg, men la gå)

Sitat av Turak
Seriøst, tenk nå LITT på ting før du begynner. Gjør litt forarbeid, ikke bare finn på noe svada fordi du ville kritisere hvordan jeg driver mine egne tråder.
Vis hele sitatet...
Prøv å se det andre veien. Kanskje heller du kan tenke LITT igjennom svarene du får servert på sølvfat før du begynner å kritisere hva alle andre kommer med.

Og ser man det, dette er den lengste posten jeg har skrevet hittil på Freak (Vil jeg hvertfall tro), da kan du heller føle deg beæret enn å bare være blæret Nå har jeg vondt i hodet og hele kroppen. God natt!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
DU kan kjøpe spesielle kuler, med plast hylster rundt kulene. Når du skyter på lit avstand da, rifle funker best. Sporene blir da satt i plast hulseret, som faller av på veien, Vis dette plast hylseret er Bilogisk nedbrytbart, vil det løses opp før purken finner det og kula inni tar ikke form!!!
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Sitat av Masi Vis innlegg
Det er vel en mtode som heter paper-jamming eller noe slikt, husker dem forklarte den i filmen "shooter", vet ikkje om det fungerer i virkeligheten, men du kan jo søke litt rundt på google
Vis hele sitatet...
Det overholder faktisk alle reglene, all den tid en flintlåspistol er et håndvåpen(hinter om at dette kunne funker på våpen der prosjektil og drivkraft er adskilt...)
På glock kan du kjøpe billige aftermarket løp. Og det er jo løpet som setter fingeravtrykket på kula.

Skift løp, bestiller du fra usa, og blir tatt med ET våpenløp, who cares. De sjekker bare at du ikke har resten av våpenet.

Jeg snakker da om de løpene hvor du ser det står noe der hvor kula flyr ut.

glock 17 til glock 19 kan du det, er jeg ikke helt feil.
Sist endret av Bundy; 10. februar 2011 kl. 17:45.
Hvorfor skal alle gjøre det så avansert?

Grunnen til at de kan spore kule til det aktuelle skytevåpenet er fordi ingen løp er helt perfekte. Det vil være rifter og forhøyninger i løpet som lager særegne merker på kula. Disse merkene vil variere fra vært enkelt skytevåpen, og vil også endres over tid i det enkelte skytevåpen. Det betyr at om du avfyrer ett skudd på ett åsted, og så umiddelbart drar på skytebanen og skyter noen hundre skudd igjennom samme våpen vil profilen politiet får ved en senere prøveskyting ikke stemme med den de får fra skuddet ved åstedet.

En annen måte å koble ett skytevåpen til ett åsted er å kontrollere tommhylsa fra patronen. Denne vil på samme måten som kula få rifter i seg som tilsvarende kan kobles til ett skytevåpen.

Hva gjør man så for å forhindre at ens eget våpen blir koblet til ett åsted?

Revolver, litt tvist, noen pusselapper, våpenolje og en stålbørste.

En revolver kaster ikke ut tomhylsa, så du slipper å bekymre deg for denne. Når du kommer hjem pusser du over våpenet, drar en stålbørste igjennom løpet ett par ganger og pusser våpenet på ny. Vips er det en helt annen profil på neste kule som blir avfyrt. Om du i tillegg bruker ett populært kaliber som f.eks .40 eller .45 og lader din egen ammunisjon ligger du enda bedre an.
Angående hagla kan du lage din egen ammunisjon( slugs ) og bruke i en avsagd hagle, sluggen går forholdsvis rett uansett løpslengde vil jeg tro.
Sitat av Voodoofreak Vis innlegg
Vet det men jeg vil ha et uregistrert "fra gata".
Kjøpt fra noen såkalte "gangstere"
Vis hele sitatet...
Ikke det du spurte om

Jeg er ikke på noen som helst måte inne i noe "miljø" hvor slikt foregår, men som halvobservant samfunnsborger får man da med seg litt.

Det var nylig en her i området som ble tatt for salg av en liten mengde stjålne jaktrifler. De fleste i kaliber .308. Jeg leste kun om saken i etterkant, men han hadde klart ett marked.

Jeg kjenner også til ett par bønder som har halvgamle hagler som bytter hender mot pils/penger/sprit etc en gang i blant. Bønder på jæren har fint lite å gjøre utover det å skyte på kråker og kjøre traktor på E-39 så det er litt i omsetning her.

De tre siste gangene jeg har vært i Oslo har jeg blitt tilbudt å kjøpe skytevåpen. Samtlige ganger gikk jeg alene eller med en kompis i smågatene rundt Karl Johan og det var en liten vietnameser i slutten av tenårene som prøve å selge. Tror ikke det var samme karen samtlige ganger, men det var ivertfall ikke de samme våpnene som ble fremvist.

De samme turene ble jeg også tilbudt tjenester fra prostituerte, hasj, heroin, noe jeg ikke våger å gjette hva er men som kom i en liten ziplockpose, smuglersprit, "ekte håndlagd kunst" fra Romania (klistermerker med noe dyr på og dyrefigurer av typen 2 for en tier på europris) og annet mannskit.

Er man halveis inne i kretsene til en tulling trur jeg ikke det er spesiellt vanskelig å få tak i hva som helst her i landet. Spesiellt om man bor i eller ved en av de større byene.
Er du dum nok til å beholde et våpen etter å ha utført drap så fortjener du egentlig å bli tatt.
Såg det var mye snakk om kniv og strupekutting her, og henvisninger til militæret. En liten "pointer", man kutter ikke struper i Forsvaret, og det gis offisielt IKKE opplæring i det her til lands heller. Prosedyren ved knivbruk er uoffisieltsom følger: man tar tak i motparts hode fra bak, drar til til hvilken som helst side samtidig med at du kjører innside av eget fotblad i bakside av offerets kne. Helst samme side som du drar hode mot. Halsen er åpnet for hugg, kniven hugges inn midt i hals og med harde, sagførende bevegelser føres fremover.

Tilføyer også at effektiv rekkevidde på pistol er svært kort, 20-30 meter hvis du har erfaring. Og du bruker dobbeltskudd som ditt første ildvalg, senere enkeltskudd med bedre presisjon.
Sitat av Troennes Vis innlegg
Såg det var mye snakk om kniv og strupekutting her, og henvisninger til militæret. En liten "pointer", man kutter ikke struper i Forsvaret, og det gis offisielt IKKE opplæring i det her til lands heller. Prosedyren ved knivbruk er uoffisieltsom følger: man tar tak i motparts hode fra bak, drar til til hvilken som helst side samtidig med at du kjører innside av eget fotblad i bakside av offerets kne. Helst samme side som du drar hode mot. Halsen er åpnet for hugg, kniven hugges inn midt i hals og med harde, sagførende bevegelser føres fremover.
Vis hele sitatet...
Det norske forsvaret trener faktisk på bruk av kniv. Rimelig mye også etter min mening. Denne kniven er ikke så spesiellt god til å kutte med, men det er en drepende effektiv stikkniv. Den heter bajonett og offisiell prosedyre er å kjøre denne inn i bryst og mageregionen til motstanderen så hardt du klarer så mange ganger du klarer, enkelt og brutalt.

Sitat av Troennes Vis innlegg
Tilføyer også at effektiv rekkevidde på pistol er svært kort, 20-30 meter hvis du har erfaring. Og du bruker dobbeltskudd som ditt første ildvalg, senere enkeltskudd med bedre presisjon.
Vis hele sitatet...
Stridseffektiv rekkevidde med pistol er ganske kort ja. Dette fordi pistol er ett sekundærvåpen det ikke trenes nok med. Pistol benyttes som en reserveløsning til beskyttelse av egen enhet når primærvåpenet er ute av funksjon. Noen få enheter benytter pistol til primærvåpen, men det er stort sett i SIBO og for san-soldater.

Effektiv rekkevidde med pistol kan fint være opp mot 100m, det krever trening og ett brukbart våpen. For en snikmorder som kun skal ta ut ett mål og har god tid til å finne skytestilling og sikte ser jeg ikke noe problem med å ligge på litt avstand, selv med pistol eller revolver som sitt aktuelle drapsvåpen.
Vil anbefale deg å kikke på "luft våpen", ikke som i luftpistol men et apparat med så høyt trykk at det kan f.eks blåse hål i hode på personer du ønsker død. Er en film (husker ikke navn i farten) som tar i bruk dette våpenet, det er fullt mulig å lage som privat personer, og du ender opp med 0 kuler som må skjules! (Vanskelig å spore et lufttrykk hjem til din addresse!)
Sitat av tjobo Vis innlegg
Vil anbefale deg å kikke på "luft våpen", ikke som i luftpistol men et apparat med så høyt trykk at det kan f.eks blåse hål i hode på personer du ønsker død. Er en film (husker ikke navn i farten) som tar i bruk dette våpenet, det er fullt mulig å lage som privat personer, og du ender opp med 0 kuler som må skjules! (Vanskelig å spore et lufttrykk hjem til din addresse!)
Vis hele sitatet...
No Country for Old Men

Ikke lufttrykket som dreper, luften driver en metallstang ut med stor kraft. Siden denne metallstangen trekkes tilbake igjen etterlater den ingenting i offeret.
Sitat av Tjodleif Vis innlegg
No Country for Old Men

Ikke lufttrykket som dreper, luften driver en metallstang ut med stor kraft. Siden denne metallstangen trekkes tilbake igjen etterlater den ingenting i offeret.
Vis hele sitatet...
Min feil! Men uansett, så vil "min" metode også drepe! Selv om det ikke er presis det de gjør i filmen!
Sitat av Tjodleif Vis innlegg
Det norske forsvaret trener faktisk på bruk av kniv. Rimelig mye også etter min mening. Denne kniven er ikke så spesiellt god til å kutte med, men det er en drepende effektiv stikkniv. Den heter [i]bajonett.



Stridseffektiv rekkevidde med pistol er ganske kort ja. Dette fordi pistol er ett sekundærvåpen det ikke trenes nok med.

Effektiv rekkevidde med pistol kan fint være opp mot 100m, det krever trening og ett brukbart våpen.
Vis hele sitatet...
Les posten din, du snakker mot deg selv. Bajonett er IKKE kniv, men et utelukkende stikkvåpen. Det gies det opplæring i ja, men ikke i håndtering av kniv. Jeg veit det blir gjort, men det er uoffisielt. Hvordan har du dannet deg opp denne meningen+

At personer iførstegnagstjenesten ikke trener nok med pistol kan så være, jeg har trent like mye med Glock,M9 som med C8. All stridskyting jeg har deltatt på har hatt element for pistol.

Jeg mistenker att du baserer dine gjettninger på erfaringer fra førstegangstjeneste.
Sitat av Troennes Vis innlegg
Les posten din, du snakker mot deg selv. Bajonett er IKKE kniv, men et utelukkende stikkvåpen. Det gies det opplæring i ja, men ikke i håndtering av kniv. Jeg veit det blir gjort, men det er uoffisielt. Hvordan har du dannet deg opp denne meningen+
Vis hele sitatet...
En bajonett er faktisk en kniv. Det er en kniv som er designet til å festes på ett skytevåpen. Alle er designet for å stikke med, og mange har også en skarp nok egg til å kutte med. Det finnes mange forskjellige type kniver, bajonett er en av dem. Vil du krangle på det kan du ta en titt på denne og denne
og påstå at det heller ikke er kniver.

Det finnes også ett stort antall forskjellige utforminger på bajonettene men det regner jeg med du vet så du skal slippe å få den leksjonen.

Sitat av Troennes Vis innlegg
At personer iførstegnagstjenesten ikke trener nok med pistol kan så være, jeg har trent like mye med Glock,M9 som med C8. All stridskyting jeg har deltatt på har hatt element for pistol.
Vis hele sitatet...
Problemet med pistolskyting er at det sammenlignet med langvåpen som rifler og hagler må vedlikedholdes i mye større grad. Mulig det finnes noen få som trener nok med pistol, men jeg våger å påstå (uten å slenge ut noen kilder) at fint over 90% av alle som får utskrevet pistol enten de er vanlige vernepliktige eller befal ikke trener nok med pistol til å være effektive med dem.

Iogmed at du påstår å ha vært i/være i en av de få avdelingene som er oppsatt med M9 og C8 (skal ikke be deg bevise det da det vil kreve at du bryter taushetserklæringen du har signert) så tar jeg det for god fisk at du også har merket at resultatene dine på skytebanen har vært drastisk dårligere om det er lenge siden du har skutt med pistol.

Det er også en viktig forskjell i denne tråden og det du er fokusert på. Det trådstarter snakker om er en snikmorder, ikke en soldat. Snikmorderen trenger bare å fokusere på ett mål, som ikke vet at det er ett mål og som gjerne står stille. Soldaten har ett mye mer dynamisk miljø, har mange mål og er ett veldig utsatt mål selv. Stridsskyting og snikskyting blir to ekstremt forskjellige ting.

Sitat av Troennes Vis innlegg
Jeg mistenker att du baserer dine gjettninger på erfaringer fra førstegangstjeneste.
Vis hele sitatet...
Hvor gjetter jeg?

Noe av det jeg har skrevet i tråden er det jeg har lært/erfart fra forsvaret (både to og tre vinkler på skulderen), som sivil hobbyskytter (ikke konkurranser bare trening og lek) og generellt militærhistorisk/våpenhistorisk interessert.
Skyt duden med en lyddempet pistol, ha på deg en drakt hvor ikke en shait DNA slipper igjennom, legg fyren i en gammel volvo du fant/kjøptekontank med falskt navn. Dra til et sted som ikke kan spores tilbake til deg. Likte ideen til mentalmelt om å støpe pistolen i betong og droppe den i havet. På forhånd har du skaffet syre (mener det var en type som bare etser opp hud/menneskelige celler og ikke metaller. legg han oppi badekaret, og vent. brenn alle bevis som bilen og dna-drakten ++

få med to pålitelige karer som kan støtte alibiet ditt, at du var på fisketur med dem ellnos

lev resten av livet ditt uten å måtte svare for synden din
Sitat av CuziikFTW Vis innlegg
På forhånd har du skaffet syre (mener det var en type som bare etser opp hud/menneskelige celler og ikke metaller. legg han oppi badekaret, og vent. brenn alle bevis som bilen og dna-drakten ++
Vis hele sitatet...
Bare sjekk syra før du dumper den. Leste om en fyr som drepte folk for å få livsforsikringspenger i England. Han puttet dem deretter oppi badekar med syre og lot dem ligge der og forsvinne. Likene løste seg opp de, men noen gallesteinene eller så overlevde syrebadet, og han ble tatt og hengt etter å ha drept 2-3 stk. Var vel tidlig på 1900 tallet.
potetkanon the the face.

ellers er det mye bra forslag her.

Eventuellt fjerna rillene i pristolen slik at de sporene ikke kommer på den, i tillegg kan du justere stiften eller whatever som treffer hylsa og antenner kruttet, slik at merket på hylsa ikke kan spores til din pistol.

uansett tror jeg ikke Politiet vil legge så alt for mye energi i å løse saken, da de heller vil jage mopedister.
Sist endret av F4celess; 11. februar 2011 kl. 17:16.
Nå vet ikke jeg hva du trenger kuler som ikke kan spores til, men sett at du skal bruke disse på noen form for forsvar/angrep så ville jeg heller anbefalt andre metoder?
Skytevåpen er ikke akuratt til å anbefale om du ønsker å komme deg enkelt unna, sier ikke at det lar seg gjøre, prøv heller å finne en svakhet i vedkommendes rutine og utnytt den
Etter og ha sittet og lest her så ser jeg at du har tenkt på ALT...
Det beste er vell og skyte for og så kaste våpnet utenfor en bro med 100-200 meters dypt vann / sjø (???)
Ikke skyt meg om jeg tar feil ;o