Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1971
Hoit
Fikk noen mail av en person her om dagen som spør om jeg er XXXX XXXXXXX, han visste navnet mitt og diverse annet privat informasjon om meg. Noen som faktisk ikke er tilgjengelig på nett.

Dette er mailen jeg fikk av han

"Dear XXXX

I must first apologise for my late reply and also I must let you know I had to consider this since we could not communicate on phone considering the fact that you are on a military exercise and please note that this is very important and confidential.

I am sending you detailed information on my late client and on this proposal electronically, as I am sure you will understand better in writing. I know that you may not be related to my late client by blood before contacting you. I have contacted you to solicit your honest assistance in facilitating the release of funds belonging to my late client, and my mail to you was written as a matter of last resort because of the circumstances surrounding this claim.

Mr. Gerald Mahmood was a business man here in the U.K. He had oil dealings around Europe, Middle-East, USA and Africa. He died in 2003 at 54, alongside his wife 46, and their only daughter 11, in an auto crash. He lived most of his years here in the U.K, but travelled often. I served as his private attorney for the last eight years preceding his death and I had known the family a little while before then. Mr. Gerald Mahmood became an orphan at a very young age. I never met his father, but I knew him to be the Late Hassan Mahmood who died in England.

Again, I contacted you because, after the death of my client, I was informed by the finance company to search for any member of his extended family "related especially consanguineous", to put up a claim or, who could be so represented as managers or trustees to his deposited funds with them which stood at 6.8 million U.S. dollars (initial deposit), due to the fact that he died with his immediate family members. After preliminary efforts of search which came to no avail, we were given an ultimatum about six months back to look for someone to come for the claim or have the funds liquidated and made unserviceable in accordance with existing laws because it will be assumed that no member of his extended family is alive.

However, it might interest you to know that after a thorough investigation in the finance company, I found out that some members of the company are currently planning to divert this funds in their selfish interest and only want to use the excuse that since I am not able to look for someone to make the claim, the money should be made unserviceable and that means reverting the funds to the Government while the company retains a percentage of it.

After unravelling their plans and professional consideration on my part, I decided to look for someone credible with the same last name with my late client, to apply for this claim due to the fact that I have at my possession legal documents which are very important and which are evidence of the deposited funds. This documents can only be provided by my chambers since they have since been with us.

I know that you will be able to make this claim successfully because of your peculiar last name which is the same as that of my late client's. As a result of this it is very important that you handle this transaction with discretion and keep my contacting you through the medium personal even in your communication with the bank. This is because I have been notified since the accident to locate members of my late client's extended family to file for this estates, but nobody came forth, until we were given an ultimatum in few months back.

Like I said earlier, my main purpose of contacting you this time is because this claim is time constrained. Please note that "I ALONE, AS EXECUTOR TO MY LATE CLIENT, WILL BE CONTACTED TO VERIFY YOUR CREDIBILITY AS A LEGITIMATE HEIR IN THIS MATTER". I have every necessary document that will be needed in order to administer this deposit to you, and I know that your being in possession of the original copies of these essential deposit documents present an incontestable PRIMA FACIE evidence of your close relationship with the late Mr. Gerald Mahmood, so also does your being able to prove that you have the same last name. You will also agree with me that it is impossible for a total stranger to come in custody of such documents, and this suggest the reason you must stand firm on your relationship with Mr. Gerald Mahmood, until a time when the bank shall invite me (my firm) as executor to the estates of Mr. Mahmood.

I really hope you understand my attempt at an explanation. I will also let you know that I have the original copies of these documents and "ONLY" the bank have secondary copies which makes it impossible for any other person(s) to put up claims either at this time or in the future. I am taking my time to explain all these to you because I want you to see the transparency of this transaction and why this transaction has to be kept confidential in order for us to be able to achieve our goal neatly.

I have scanned a copy of my international passport attached to this email for better acquaintanceship. Please, send me detailed information about yourself, sufficient to help me know you for the interest of this transaction. Let me know if you have any questions. Information on the extended family will be helpful in making the success of this transaction.

Regards"

Han har faktisk lagt vedlegg av passet sitt.

Jeg vet at dette er en scam, men fyfaen. Så flinke de har blitt.

Men han har liksom ikke spurt om noe spesiell info eller at jeg skal overføre penger til han.

Hva tror dere?
Du har ikke Facebook?
Som Tylerdurden sier, om denne informasjonen er tilgjengelig fra Facebook, så er det nok der han har funnet det.
Trådstarter
Sitat av simen929 Vis innlegg
Som Tylerdurden sier, om denne informasjonen er tilgjengelig fra Facebook, så er det nok der han har funnet det.
Vis hele sitatet...
Den infoen er ikke tilgjengelig på face!
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
er mailen din muligens fornavn.etternavn@<mailher>.osv ?
jeg vet at du tviler på at dette er ekte,(og jeg er helt ening dette scam..og det fra pro's from Nigeria)

la oss lage en tenkt situasjon: la oss si at du hadde trodd på denne mailen. (så kommer da spm mitt; hvorfor hadde du trodd på det? dette blir bare et tankeprosjekt men det er en grei måte at teste ut på)
Sist endret av random40348; 18. juni 2010 kl. 15:47.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Send delvis rett informasjon til han og vent på svar. Fant ingen like templates på Google, så enten er det helt nytt eller skreddersydd for deg.
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Uhh, Jeg har hørt om flere slike emailer og de er selvfølgelig scam, det er ikke tvil. Hvordan de får personelige detaljer kan jo komme fra nettsider du har registrert deg på etc.
Trådstarter
Sitat av M72 Vis innlegg
er mailen din muligens fornavn.etternavn@<mailher>.osv ?
Vis hele sitatet...
Bare fornavn!
En venn av deg kan ha lagret mailen med tittelen Fornavn Etternavn og fått snusk på maskinen sin.
Sist endret av Starra; 18. juni 2010 kl. 17:07.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Av ren kurositet lurer jeg på hva dette er slags "superhemmelig" personlig informasjon som han har fått tak i ?
Bare jeg som reagerte på at de omtaler penger som US dollars 'here in the UK'?
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Av ren kurositet lurer jeg på hva dette er slags "superhemmelig" personlig informasjon som han har fått tak i ?
Vis hele sitatet...
Denne delen regner jeg med:
I had to consider this since we could not communicate on phone considering the fact that you are on a military exercise
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Synderen Vis innlegg
Denne delen regner jeg med:
I had to consider this since we could not communicate on phone considering the fact that you are on a military exercise
Vis hele sitatet...
Random fact som passer tilfeldig.

Cold Reading baserer seg på det samme bare du har nok brukermasse.
Det er jo selvsagt en scam og jeg skjønner ikke helt hvorfor du gidder bruke tid på å spørre her på forumet om akkurat det. Du stusser litt på at de hadde informasjon om deg som ikke ligger åpent på nettet - men du nevner ikke veldig mye om hva slags informasjon det er. Jeg vedder på at informasjonen har blitt ervervet fra en plass du har glemt at du har skrevet det inn.

Ser ikke helt mysteriet her. En lang kjedelig historie som passer utmerket til masseutsendelse og hvor du som mottaker er tilfeldigvis valgt pga. en eller annen usansynlighet og nå skal få massevis av verdier hvis du bare handler raskt. At de legger ved et bilde av et pass (kan jo gjerne være ekte, men er sikkert stjålet da) er jo ikke imponerende spør du meg.
Sitat av Pappagutten Vis innlegg
Bare jeg som reagerte på at de omtaler penger som US dollars 'here in the UK'?
Vis hele sitatet...
Hva med at han skriver "U.K."?
Har fått lignende

Var ikke verre enn å trykke 'Delete'.

Sitat av mistartlight@netzero.net
GOOD DAY,
I AM CONTACTING YOU WITH CONFIDENCE THAT I HAVE CHOSEN A RIGHT PERSON
THAT WILL HELP ME TO EXECUTE THIS MY INVESTMENT PLAN.

MY NEME IS MARK GYAN, SON TO DR SOLOMON GYAN FROM SIERRA LEONE. MY
FATHER DIED LAST YEAR.
I LOST MY MOTHER ALSO WHEN I WAS TEN YEARS OLD.

MY LATE FATHER DEPOSITED THE SUM OF ELEVEN MILLION TWO HUNDRED THOUSAND
USD($11,200,000.00)IN A FIRM HERE IN ABIDJAN,COTE D'IVOIRE. I AM LOOKING FOR A GOD
FEARING FOREIGN PARTNER WHO WILL COME DOWN HERE IN ABIDJAN AND
HELP ME TO RETRIEVE THIS FUND FROM THE FIRM AND TRANSFAR IT INTO HIS ACCOUNT ABROAD FOR
INVESTMENT PURPOSES, THAT IS WHY I CHOOSE YOU TO REPRESENT MY LATE FATHER'S FOREIGN
BUSINESS PARTNER.

AS SOON AS I RECIEVE YOUR REPLY ,I WILL GIVE YOU THE CONTACT OF THE FIRM.
I CAME TO ABIDJAN HERE AND HAVE ALREADY MET WITH THE DIRECTOR OF THE FIRM.
YOU WILL GET 25% OF THE TOTAL SUM FOR YOUR ASSISTACE IMMIDIATELY THE TRANSACTION IS
OVER,PLUS 5% FOR ANY EXPENSES THAT MIGHT BE INCURED DURRING THE TRANSACTION.

PLEASE I WILL LIKE YOU TO UNDERSTAND THAT THIS MONEY IS OF NO CRIMINAL ORIGIN AS MY LATE
FATHER WAS A GOLD AND DIAMOND MINER IN SIERRA LEONE BEFORE HIS DEATH.

NEW EMAIL: ))
HOPING TO HEAR FROM YOU ASAP.
THANKS,
MICHAEL GYAN.
Vis hele sitatet...
Fikk den to ganger.
Sist endret av thecakeisalie; 18. juni 2010 kl. 19:42.
Prøv å google denne berømte Gerald Mahmood
Dette er en scam, enkelt og greit.
Jeg ville aldri gitt ut informasjon om meg selv til folk jeg ikke kjenner, spesiellt siden dette virker skikkelig suspect.
Jeg ville sendt et svar, og spurt om han kunne ringe meg en dag du er hjemme. Da tenker jeg at han blir stille
Sist endret av zub_Zer0; 18. juni 2010 kl. 20:28. Grunn: trykkfeil ^^,
Trådstarter
Sitat av zub_Zer0 Vis innlegg
Dette er en scam, enkelt og greit.
Jeg ville aldri gitt ut informasjon om meg selv til folk jeg ikke kjenner, spesiellt siden dette virker skikkelig suspect.
Jeg ville sendt et svar, og spurt om han kunne ringe meg en dag du er hjemme. Da tenker jeg at han blir stille
Vis hele sitatet...
Sånn back. Her er det morsomme, han ønsker at vi tar dette på tlf og ville gjerne snakke med meg. I tillegg har han lagt ved bildet av passet "sitt" som en slags bekreftelse, mest sannsynlig bullshit.


Og folkens, JA JEG VET AT DETTE ER EN SCAM! Men jeg er bare imponert over forarbeidet til personen. Det med forsvaret er godt mulig han har sett på facebook, men igjen. Jeg har en sperret profil.

Men ja, jeg lurer på om jeg skal la han ringe meg. Fordi han har mast så sykt mye om dette.
Navnet ditt kan han ha fått fra f.eks. en kjedemail hvor du eksisterer i listen over tidligere mottakere. Hvis du blar tilbake i en kjedemail kan du fort finne ut alle den har blitt sendt til, med navnene som e-posten er assosiert med i adresseboka til de som sendte mailen videre (ofte automatisk ditt navn hvis du har oppgitt det tidligere). Angående militærgreiene tror jeg nok det er flaks: Det er tross alt mange amerikanere som er ute i militæret i Irak og Afghanistan og det er nok primært disse han satser på å treffe. Husk at det er gratis å sende mail, så man kan fint sikte seg inn mot en mindre gruppe mennesker uten at det koster noe mer enn litt tid.
Om han skulle ringe, ta opp samtalen.

(PS: Post den her )