Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2675
Vel, da er jeg tilbake med det klassiske gangsterpostene mine. Hehe, neida. Har nettopp sett filmen 'Catch me if you can' med diCaprio og Tom Hanks. Må ærlig innrømme at det frister litt med denne lekne, litt dristige livsstilen man kan gjenkjenne hos en svindler o.l. Men, uansett, det jeg lurer på er om noen her har kjennskap til sjekksystemet i Norge? Bruker vi fortsatt sjekk? Muligheter for å svindle med bankgiro e.l.? Svar mottas med takk, og jeg beklager hvis dere synes jeg poster litt for mye om kriminaltitet osv, men jeg er en nyskjerrig type, håper dere kan tilgi meg
Hvem som poster hva om hva er vel for ola-forumbruker revnende likegyldig for å være helt ærlig.

Ja vi bruker sjekk i norge enda, men i ekstremt skjeldne situasjoner.
Når du ser den filmen, tenker du noen gang på at det i filmen skjedde i "gamle dager" ?
Ting forandrer seg.
Husk at det er nesten 100år siden filmen skal ha tatt sted, så glem den svindlerdrømmen
Trådstarter
Ja, det var det jeg tenkte, men aah! Manner er jo så genial, så elegant! Hva med en slik banktalong? Har sett stefaren in hadde en slik, nesten som en kvittering på en måte, dette beviste at han hadde penger i banken eller noe slikt. Noen som vet noe ang. dette? Takker for svar!
Må være skapt for sånt, ha et kvikt sinn, kjappe replikker, være generellt super intelligent og ha få hemninger.

Føler du at du er smart nok og slu nok, og villig til å risikere fengsel, kjør på
"Øko-Terrorist"
Sitat av Kramer Vis innlegg
Husk at det er nesten 100år siden filmen skal ha tatt sted, så glem den svindlerdrømmen
Vis hele sitatet...
100!? prøv 50. skjedde jo på 60 tallet.

Men ja, sikkerheten når det kommer til giroer og sjekker er MYE sterkere nå, du kan glemme å bruke samme metoder som Frank,
Men er fortsatt mye som kan gjøres hvis du blir flink med "Social Engineering"
Sist endret av tr80r; 24. mai 2010 kl. 14:48.
Trådstarter
Hva med å få jobb med falsk CV? Hvordan er det med sjekking av referanser osv? Vet av flere som har fått jobb med falsk CV... Noen tips? Erfaringer? Takker for svar, forresten!
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av pondelover Vis innlegg
Hva med å få jobb med falsk CV? Hvordan er det med sjekking av referanser osv? Vet av flere som har fått jobb med falsk CV... Noen tips? Erfaringer? Takker for svar, forresten!
Vis hele sitatet...
Google.

Det finnes som regel alltid noen som har prøvd på svindel og juks før deg og blitt tatt. Vi kan ikke si noe om nøyaktig om sjansen for at du blir avslørt.
Du kan jo begynne med å utgi deg for å være en sosialklient som skal cashe inn en sjekk donert av NAV (Dagens sats er vel på 680 kroner) ? :P
Det skader ikke å overspille litt, ta på deg en urgammel grilldress og prøv på å gnåle høyt om lotto, tipping og alt det der.
I tilfelle du mistenker at noen har avslørt deg så tar du bussen hjem og plasserer deg strategisk fremme i bussen slik at du kan bedrive "smalltalk" sammen med bussjåføren.

Lykke til!
Trådstarter
Hahaha! Fin plan, Nitro!
Glöm allt vad checkar heter, det är retarded. Visserligen kan man köpa routing nummer ifrån USA, vilka fortfarande håller på med checkar (fråga mig inte varför det i-landet är så retarded) och lösa in i norge. Dock håller de dina pengar tills dess att de får tummen upp ifrån checkbanken. Det är jävligt onödigt mao.

Kör med dumps istället om du nu önskar att vara ekonomiskt kriminell.
Du kan se på det engelske programmet "The Real Hustle". De viser mange gode triks, noen som er veldig enkle og effektive.
En gang var til og med Frank Abignale JR. med i en av episodene!