Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1172
Hei!

Skal hjelpe til å sette sammen et greit oppsett hvor 3D ytelse og rendering er viktig. Pcen skal brukes til alt fra grafisk arbeid, 3D arbeid og gaming. Prisrammen er som tittel sier 15k, men det kan strekkes hvis det er nødvendig.

Jeg har tenkt at SSD er et must for oppsettet, vet dog ikke riktig hvor stor som er nødvendig. Til skjermkort har jeg tenkt på et radeon HD 5870, men kom gjerne med inspill til bedre løsninger.

Jeg ser for meg en i7 prosessor el. (?) i oppsettet og et bra og fremtidsrettet hovedkort (støtte for crossfire er viktig)

Her har jeg bare kommet med forslag, og håper folk kan komme med innspill og hjelpe meg med å sette opp en liste. Delene skal bestilles fra leverandør, så 15k er en "ca. pris".

- Takk !
Skal du bygge selv?
Trådstarter
Sitat av Inge90 Vis innlegg
Skal du bygge selv?
Vis hele sitatet...
Som sagt, jeg trenger en liste over deler, som sendes til en leverandør som bygger. Er ikke helt sikker på hvor mye leverandør tar, derfor satt jeg 15k som en "ca. pris", men jeg regner med at det ikke er veldig mye dyrere enn delene
Trådstarter
Sitat av Inge90 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Takk ! det var noe sånt jeg tenkte meg Noen andre som har noen innspill til denne listen ? Noen endringer dere ville gjort ?
Ville byttet ut til et større kabinett...
Slik at du senere kan kjøre på med vannkjøling (for støyen sin skyld) og generelt vil ha bedre plass til disker og annet.

HAF 932 er et billig og godt alternativ.
@Blackkoz: Vil heller anbefale et lydisolert og mer kompakt kabinett med god luftgjennomstrømming og kanskje en hydro-vannkjøler for prosessoren. Så lenge grafikkortet får god luftkjøling vil det ikke være noe problem. Et større kabinett derimot er mer å ta vare på. Skal du ikke fylle kabinettet med noe er det ingen vits å gå til innkjøp for noe større enn man har behov for.

Vil anbefale Fractal Design til dette oppsettet.
> Fractal Design Define R2 Black Pearl
Maks lengde på grafikkort er være 290 mm, nevnte er 283mm

@drittunge: Som jeg skrev - her får op bare velge farge. Svart er for min del alltid en vinner.
Sist endret av waf; 3. mai 2010 kl. 16:08.
Trådstarter
Har allerede satt opp Fractal Design kabinettet dere linker til, glemte å si det
Sitat av waf Vis innlegg
> Fractal Design Define R2 Black Pearl
Maks lengde på grafikkort er være 290 mm, nevnte er 283mm

@drittunge: Som jeg skrev - her får op bare velge farge. Svart er for min del alltid en vinner.
Vis hele sitatet...
Vi hadde en diskusjon om farge på msn faktisk, og vi kom frem til at det bare var jeg som var lei av svart.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
+ For den H50'n Har en slik selv, Pumpa er selvfølgelig lydløs, men viften som følger med er ikke den stilleste. jeg byttet den ut med 2 stk Nexus Silent(Tror jeg) En foran radiatoren, og en bak. IKKE hørbart idetheletatt, though med viftekontroller.

Tempen sank 10 grader, og nærmere 3-5 når jeg byttet ut kjølepastaen med Artic Silver.
Satt sammen en PC her
Tror denne skal duge til det meste
Sist endret av MiiX; 6. mai 2010 kl. 17:43.
Sitat av MiiX Vis innlegg
Satt sammen en PC her
Tror denne skal duge til det meste
Vis hele sitatet...
Delene er flotte de.

Ville dog valgt en mindre PSU, selv om du evt. har planer om å oppgradere senere. Corsair HX 750W har nok krutt til å klare både overclocking og 2 skjermkort sener evt.

Ville også vurdert en annen nettbutikk. Bl.a. kabinettet og CPU-kjøleren er kriminelt mye dyrere hos komplett.no enn de fleste andre. Dustinhome.no er en god kandidat, evt. Netshop.no (som forøvrig bygger maskinen din for 370,- om du vil det).
Sist endret av httpwhat; 6. mai 2010 kl. 17:51.