Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 3682
Jeg spinner og spinner og spinner.... Det slutter aldri!

I snart tre år har tankene, bevisttheten og følesene mine spinnet. Det er aldri fred å få, bare påpresset infomasjon som treffer bevisttheten min og som utgjør all galskapen i et forstyrret sinn. Eller ikke?

Er det faktisk jeg som er helbredet fra ondskapen og svakheten av å være et mennesket.

Hver eneste dag strømmer det teorier, konspirasjoner og informasjonen gjennom min bevistthet/sjel. Tusenvis av ider om hva faktisk universet, eksistensen og min/våres bevisttheter er.

Å være mennesket er en forbannelse, makt, penger, sex, vold og krig er det eneste som herjer sinnet til de såkalte friske menneskene. Å når et fåtall av disse menneskene opplever noe sterkt og åpner øynene for hva virkelig verden er, blir de kalt syke, gale og ondsinnet. Den bedre virkeligheten ligger hved de såkalte syke menneskene og ikke de friske.

For 3 år siden åpnet jeg øynene mine for første gang med den samme kroppen, men med en ny bevistthets tilstand. Denne nye bevistthets tilstanden erstattet den gammle menneske bevisttheten min som alle mennesker er medfødt.

Å da jeg åpnet øynene ble alle de mennesklie fristelsene svakere, å for hver dag som går i mitt liv blir fristelsene bare mer og mer fjerne for meg. Å da kommer spørsmålet igjen er jeg helbredet/frisk eller er jeg en helt forvirret, ødelagdt og forstyrret bevistthet?

Hjernen vår kan gjøre de mest utrolige og radikale ting mens vi er et menneske, som utgjør om vi enten er gale eller friske. Mange synes hjernen og hva den gjør er en spessiel ting, men da skal jeg fortelle dere at hjernen er ingenting i for hold til min/din evig bevistthet.

Bevistthet, tid og alle de fysiske og psykiske multiversumene er det som virkelig utgjør de uendelige virklighetene. Den eneste interresange med hjernen er det at jeg har muligheten til å sitte å tenke alt det jeg nettopp har skrivd, for det kan ikke en bevistthet gjøre uten en hjerne.

Bevistthet i seg selv er en evige livsform som aldri hviler, men når bevisttheten bosetter seg i en kropp med hjerne utgjør de to sammen noe så spessielt som et sykt/friskt menneske.

Multiversum har en menig for alt som skjer, universene er allerede planlagdt i evigheten, å ting slik som guder er produkter av universet for å få ting til å utspille slik som de skal, men folket misstolker det, å så kommer mennesker slik som jesus(som også er et produkt av universet) for å sette universet på riktig kurs. Å det er der alle oss gale kommer inn, vi er også produkter av universet som skal sette det tilbake på dens kurs. Men folk kaller oss gale og syke, å låser oss inne på instutisjoner hvor vi må prate med psykologer som tror de kan mye om tilværelsen og bevisttheten, noe som de fleste av dem egentlige ikke kan fordi de aldri har opplevd virkeligheten på den ekte måten.

Til slutt vil jeg bare si at jeg er ganske gal og ganske frisk, jeg har ufornuftig side av meg og en fornuftig en. Masse av det jeg sier kan høres litt rart og ganske dumt, noe jeg kan forstå at dere friske mennesker synes.

Jeg vil at dere skal komme med deres drøyeste meninger og tanker om bevistthet, tilværelse og alle uendelige fysiske og psykiske universer.
Jeg tror du skal trappe litt ned på fleinspisinga...

Neida, men det er litt morsomt hvordan psychonauts generelt har en lik tankegang som deg.
Tror du det er ditt eksessive forbruk av narkotikum og løsemidler har som ført deg til denne nye oppfatningen av hva som er bevissthet, eller er det omvendt?
Mako Infused
twisted shroom's Avatar
Trådstarter
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Tror du det er ditt eksessive forbruk av narkotikum og løsemidler har som ført deg til denne nye oppfatningen av hva som er bevissthet, eller er det omvendt?
Vis hele sitatet...
Vi har sikkert et veldig forskjellige syn på det du kaller narkotika, men du skal få et stort ja!
"The cost of sanity, in this society, is a certain level of alienation."
-Terence McKenna
Verdenen vi mennesker har laga for oss sjøl gjennom åra er dis-funksjonell, noe vi kan se når vi skrur på nyhetene, og våre dis-funksjonelle tankestrømmer reflekterer dette. Forskere har funnet ut at cirka 90% av tankene våre er repetisjon og totalt unødvendige. Så det å passe 100% inn i et dis-funksjonelt samfunn er langt ifra det jeg vil kalle oppegående. Vi trenger hjernen i denne verdenen for praktisk bruk, som det å lage konsepter rundt ting, språk, og kategorisering, men problemet er at flesteparten ikke klarer skru av denne venstredelen av hjernen, og hele virkelighetsoppfatningen til folk blir nedgradert til konsepter og merkelapper etterhvert som man blir eldre.

Jeg er under samme oppfatning at vi ikke egentlig er tankene våres, men observatøren som observerer seg selv observere tankene! (Bevissthet) Vi er det formløse (Liv) som skinner gjennom det med form (Masse / fysisk dimensjon) Når man klarer skru av tankestrømmen via f.eks dans, meditasjon eller i noen tilfeller psykedeliske substanser, får man en tilknytting til det formløse. Dette er basert på eldgamle filosofier og er en grunnstein i de fleste religioner ( som dessverre har blitt mistolket av at mennesker som har brukt hjernen sin for mye og laget konsepter og personlige agenda-er rundt dem, og det er her den store motsigelsen blir til:

Det guddommelige og formløse kan ikke beskrives med ord, kun bli pekt til. Det må oppleves, ved å dis-identifisere seg fra tanker, ego, personlighet og materialisme, og akseptere nuet. Dette er enklere å gjøre når man er ute i naturen, fordi naturen er fri fra bekymring, grublerier og konsepter. Den bare er. Akkurat som du.

Bevissthet er en energi og som vitenskapen sier kan ikke energi bli skapt eller bli ødelagt, den kan kun forandre form!
Alt er midlertidig bortsett fra bevissthet, som skinner gjennom alt liv, som igjen er essensen av det som blir kalt Gud
Jeg er deg, og du er meg, bare i en annen form.
Sist endret av Chikara; 15. april 2010 kl. 01:46.
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
... Å da kommer spørsmålet igjen er jeg helbredet/frisk eller er jeg en helt forvirret, ødelagdt og forstyrret bevistthet?
Vis hele sitatet...
i'm afraid so. you're entirely bonkers. but i'll tell you a secret. all the best people are.


Sitat av twisted shroom Vis innlegg
....å så kommer mennesker slik som jesus(som også er et produkt av universet) for å sette universet på riktig kurs. Å det er der alle oss gale kommer inn, vi er også produkter av universet som skal sette det tilbake på dens kurs
Vis hele sitatet...
Mesteren av vår geniale Andre Bjerke
Forstår akuratt hva du mener Twisted . liker tankegangen din, den minner meg litt om...meg selv? haha

"psychonatuer" er til en viss grad litt mere bevist over livet, og det`s existans.. enn "vanlige" folk...Synes hvertfall jeg og det`s forandringer de har gjort med meg. på en max positiv måte.

Fred
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
....
Vis hele sitatet...
ehhh, okei...

Galskap er en definisjon på en alternativ virkelighetsoppfatning. Hva er en virkelighet? Det er individuelt for hvert eneste individ som opplever verden.
En kristen ser på sin tro som mer virkelig enn ateister, og omvendt. Folk som hallusinerer ser på det som virkelig (selv om de kanskje skjønner at det er hjernen som produserer det). På samme måte vil folk med angst oppleve det som virkelig, eller vitner som husker feil som er fast bestemt på at det de så stemte.
Alle mennesker vil oppleve det de opplever som virkelig, selv om det ikke nødvendigvis var slik ting skjedde - og hvordan skjedde det egentlig? Det er det ingen som vet. Kanskje vi innbiller oss verden.
At du har en annen virkelighetsopplevelse enn det de fleste har, gjør kanskje at du definerer deg selv som gal, eller andre som gale. Men hva er egentlig vitsen med definisjoner? Det er kun for å sette ting i bås.
Alle har sin egen virkelighetsoppfatning og alle sloss for det de tror og mener er "riktig" eller "galt".
Mako Infused
twisted shroom's Avatar
Trådstarter
Sitat av D_MT Vis innlegg
Forstår akuratt hva du mener Twisted . liker tankegangen din, den minner meg litt om...meg selv? haha

"psychonatuer" er til en viss grad litt mere bevist over livet, og det`s existans.. enn "vanlige" folk...Synes hvertfall jeg og det`s forandringer de har gjort med meg. på en max positiv måte.

Fred
Vis hele sitatet...
Jeg er absolut ingen psychonaut og vil heller aldri bli. En psychonaut etter min forståelse er en med diseplin og et sunt forhold til sine hallusinogener, noe jeg absolut aldri har hatt, eneste som gikk igjen i mitt hode var tungt bruk av hallusinogener og et sug etter å finne ut alt av forståelse om alt som er.
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Jeg er absolut ingen psychonaut og vil heller aldri bli. En psychonaut etter min forståelse er en med diseplin og et sunt forhold til sine hallusinogener, noe jeg absolut aldri har hatt, eneste som gikk igjen i mitt hode var tungt bruk av hallusinogener og et sug etter å finne ut alt av forståelse om alt som er.
Vis hele sitatet...
Du er ihvertfall ærlig! Må innrømme du ikke er første jeg hører som snakker om det på den måten, om du bor i oslo er sjansene store for at jeg kjenner deg
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Å være mennesket er en forbannelse, makt, penger, sex, vold og krig er det eneste som herjer sinnet til de såkalte friske menneskene.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke lyst til å være kjip, men det høres mer ut for meg som om du på en måte rasjonaliserer eller glorifiserer tilstanden din iforhold til de 'stakkars normale menneskene som bare tenker på sex, penger, makt, vold og krig'

Kanskje det hadde vært en ide og slutte med rusmidler. Da inkludert løsemidler, og se hva den virkelige verden dreier seg om. Det er langt i fra bare sex, vold, krig osv slik man skulle tro om man satt 10 meter under bakken uten kontakt med omverden bortsett fra gjennom en tv.

Vi bor i en verden som er fucked up på mange måter, og det er mye som er interessant å lese om når det gjelder alternative teorier om verden, galskap, vår evne til å oppfatte virkeligheten, osv, alle skrevet av fungerende mennesker på en måte som andre enn den som har skrevet det selv, kan forstå. Men jeg kan ikke si det samme om tråden din.

Noen her sier at ingen sin oppfattelse av virkeligheten er korrekt, men det er snakk om å relatere til verdenen på en fungerende måte. En person som er utviklingshemmet, eller en person med massive løsemiddelskader på hjernen vil så klart oppfatte og relatere til virkeligheten på en helt annen måte. Men er alle disse måtene å relatere til virkeligheten på korrekte? Hvis jeg skal svare på mitt eget spørsmål; Så klart ikke. Det finnes konstruktive måter å utvide sinnet sitt på, og det finnes dumme måter å fullstendig forandre virkelighetoppfattelsen sin på.

Hvis du slår hodet ditt så mange ganger du klarer i en murvegg er sjansene store for at du har fått en varig forandret virkelighetsopplevelse som følge av skadene du har påført deg selv, men når man ikke klarer å fungere normalt, eller formidle tankene på et ordentlig, eller bedre nivå lenger, heter det i min bok ikke bevishetsutvidelse.
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Er det faktisk jeg som er helbredet fra ondskapen og svakheten av å være et mennesket.

Hver eneste dag strømmer det teorier, konspirasjoner og informasjonen gjennom min bevistthet/sjel. Tusenvis av ider om hva faktisk universet, eksistensen og min/våres bevisttheter er.
Vis hele sitatet...
Bare ved å lese dette! [Merk; jeg har ikke lest mer ennå]
Så må jeg bare svare med at det genialt bra forklart, iom. at det er de _første_ tankene som gikk igjennom kroppen min etter min første skikkelige "rus" da.

Vet ikke om mange andre tenker sånn, men det er _akkurat_ det man begynner å tenke mer på etter en psykadelisk opplevelse, spør du meg!

Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne, eller slutte å tenke over sånt, og dette var starten på en ganske interesant tråd!

Mitt spørsmål er; Hvorfor? Tenker man sånn bare pga. rusen? Eller tar rusen deg til en annen plass av hjernen man kanskje ikke bruker i "sober" tilstand?
Sitat av KakeFrans Vis innlegg
Mitt spørsmål er; Hvorfor? Tenker man sånn bare pga. rusen? Eller tar rusen deg til en annen plass av hjernen man kanskje ikke bruker i "sober" tilstand?
Vis hele sitatet...
Eller har det noe med at man åpner sinnet som denne verdens samfunn lukker mer og mer?

Kanskje er vi spirituelle vesner som opplever menneskelig opplevelser?
Kanskje er vi bare manifestasjoner av en større bevissthet?
Kanskje er vi en evig bevissthet som aldri dør, men bare går over i andre former. Lik som energi?

I tusenvis av år har sannheten blitt spredt til hele verdens befolkning, men den skjuler seg der alle kan se den, men enda er det ikke alle som ser den.

Lik som at mange ikke enser nesetippen sin som er rett foran øynene på dem..

Sitat av Geordie Vis innlegg
Jeg har ikke lyst til å være kjip, men det høres mer ut for meg som om du på en måte rasjonaliserer eller glorifiserer tilstanden din iforhold til de 'stakkars normale menneskene som bare tenker på sex, penger, makt, vold og krig'
Vis hele sitatet...
synes ikke twisted shroom glorifiserer noe som helst.

Om du ser en kompis hvis liv går til helvete så glorifiserer du jo ikke din egen tilstand. (Eller kanskje du gjør det? Ikke vet jeg).

Det virker på meg at du nesten følte deg truffet og følte at du ble tråkket ned. Som om det var en dårlig ting å ha sex, ha mye penger, en skikkelig jobb, fin bil, flott hus osv osv.

Og misforstå ikke for disse tingene er vel og bra og gunstig i dagens samfunn slik det er pr dags dato, men jeg må si meg enig med TS, jeg synes også synd på de som bare har sex (uten å skjønne at det faktisk er den største kjærlighetserklæringen man kan gi til sin partner), penger (som ikke er annet enn metall og paipr i byttehandel fordi folk er redd for å ikke få gjengjeld for sine gjerninger), Fin bil (Uten å skjønne at det er tross alt bare ett transport middel.), en godt betalt jobb (som ikke er nødvendig for å overleve) osv.

Jeg ser på ingen måte ned på disse eller mener de er mindre verdt, men jeg synes det er forkastelig at det er slike verdier og mål man har i livet. Men hvem sier at jeg har mer rett en andre? Og hvem kan bevise det? vel det er nettopp dette alle må finne i seg selv.

Lik som en stein man kaster i vannet så starter det innerst før ringene omsider når over hele flaten.

En annen ting ang krig. Er det ingen andre enn meg som synes det virker fucked up at vi i 2010 må ha militær? At vi liksom enda ikke har klart å forstå at å drepe/skade er galt? Altså hva skjer? Penger til millitæret er faen meg bortkasta penger, men i dagens samfunn er det tydeligvis helt nødvendig for å være klar mot evt jævler som ikke setter nok pris på liv. Men heey, hvis man ikke gidder å skru på lyset så får man sitte i mørket.

Kua har bjella, er bare å gå etter lyden.. Du trenger faen ikke tenke engang. Bare gå =)

Fred
Alt jeg vet, er at det finnes tusen ting som kan være (med andre ord, jeg vet ingenting). At alle mennesker egentlig bare er DNA-et til en kjempesnegl fra en nebula sekstifire galakseår unna er like sannsynlig som alle andre teorier. Når det gjelder hvorfor eller hvordan: Vi vet ingenting, vi kommer mest sannsynlig 'aldri' til å finne det ut heller, og det er det som gjør det hele så fantastisk. Vi lever for å oppleve, sanse, føle og nyte verden, ikke for å utrydde oss selv... som vi så fint klarer hele tiden.
Sist endret av Exmagician; 15. april 2010 kl. 17:07.
Nå begynner denne tråden å bli ganske interesannt!

Vi bor i en verden som har grodd på en noe syk måte.
Og det virker som alle de "høyere maktene" slik som konger, presidenter, militær osv. har tatt helt over, vi har ingen vei tilbake.

Er det noen som noen gang i det hele tatt har prøvd skikkelig? Kom også til å tenke på det at nå som verden har blitt som den er, sitter egentlig alle bare å ikke gjør noen ting. Selv jeg har lyst til å gjøre noe med det, vet det er sykt mange andre der ute som vil det og, men jeg vet like godt som alle dere at ingenting kommer til å skje.

Vi bare lar det gå og gå og gå, helt til (?)

Ingen vet hva som kommer til å skje, men det ser nå ut som alt bare blir sykere og sykere spør du meg.
Og _ja_. Begynte vel å tenke sånn etter løsemidlene slapp inn i hode mitt for en stund siden og, og jeg aner ikke selv om jeg skal reagere positivt eller negativt på det.
Har jeg blitt dum? Eller funnet et "nytt sted" i hode mitt som jeg ikke klarte å finne før alle disse syke greiene fikk vandre inn i kroppen min?

Hvor mange kjenner dere som tenker "sånn", som aldri har hvert borti typen "rus" før? Tviler på at det er mange, jeg sitter hver dag å lurer på hva som foråsaker det!

edit; dårligspaceknapppåtastaturetmitt..
Sitat av Vandringsmann Vis innlegg
synes ikke twisted shroom glorifiserer noe som helst.

Om du ser en kompis hvis liv går til helvete så glorifiserer du jo ikke din egen tilstand. (Eller kanskje du gjør det? Ikke vet jeg)
Vis hele sitatet...
Poenget var at kanskje kompisen sitt liv ikke faktisk hadde gått til helvete. Eller(for å slutte analogiene), at påstanden om at "makt, penger, sex, vold og krig er det eneste som herjer sinnet til de såkalte friske menneskene" ikke er helt sann. Det er mye mer til verden enn det, hvis man tillater seg å se det=)
Og om du fortsatt mener det så betyr det at du faktisk synes dette om verden, og friske mennesker. Men da står det litt i motsigelse til det andre du sier senere i innlegget.

Og ja, det at vi må ha et militære beviser at vi ikke har utviklet oss helt så langt som man skulle ønske. Vi bor i en, på mange måter, veldig bisarr verden.

KakeFrans: Du trenger ikke løsemidler for å kunne se det Rusen man får av å ødelegge hjernen er ikke verdt det in the long run. Prøv deg fram med noe annet for guds skyld(feks LSD eller sopp).
Sist endret av Picard; 15. april 2010 kl. 18:36.
Master of Disaster
Laivindil's Avatar
Insanity's not a curse, it's a way of life.
Sitat av Geordie Vis innlegg
Eller(for å slutte analogiene), at påstanden om at "makt, penger, sex, vold og krig er det eneste som herjer sinnet til de såkalte friske menneskene" ikke er helt sann. Det er mye mer til verden enn det, hvis man tillater seg å se det=)
Vis hele sitatet...
Men da er vel poenget at de som ikke klarer å åpne øynene til det som er "Mer" her i verden, er de syke?
Og de som faktisk tenker litt over det, er friske?

Sitat av Geordie Vis innlegg
KakeFrans: Du trenger ikke løsemidler for å kunne se det Rusen man får av å ødelegge hjernen er ikke verdt det in the long run. Prøv deg fram med noe annet for guds skyld(feks LSD eller sopp).
Vis hele sitatet...
Jeg tok løsemidler som et eksempel, pga. det er det nærmeste av "åpenbaringen" jeg har hvert i nærheten av.
Men ja, når den rette tiden kommer, og jeg har kommet inn i det, skal jeg dypt, dypt og lenger inn i den psykadeliske verden
Håper på å få mer slike "seriøse" tanker om "ALT". iom. at det er det dette gjelder tror jeg, det å kunne tenke over "Alt" av sånt om verden og sånnt
Sist endret av KakeFrans; 15. april 2010 kl. 20:55.
Sitat av Geordie Vis innlegg
Poenget var at kanskje kompisen sitt liv ikke faktisk hadde gått til helvete. Eller(for å slutte analogiene), at påstanden om at "makt, penger, sex, vold og krig er det eneste som herjer sinnet til de såkalte friske menneskene" ikke er helt sann.
Vis hele sitatet...
Ja den er nok ikke helt sann.

Det var vel mer en setning for å karakterisere en menneskegruppe.

Sitat av Geordie Vis innlegg
Det er mye mer til verden enn det, hvis man tillater seg å se det=)
Og om du fortsatt mener det så betyr det at du faktisk synes dette om verden, og friske mennesker. Men da står det litt i motsigelse til det andre du sier senere i innlegget.
Vis hele sitatet...
Som sagt, det var nok mer for å karakterisere menneskene flest som ikke jager annet enn sosial rang og matrialistiske goder.

Sitat av Geordie Vis innlegg
Og ja, det at vi må ha et militære beviser at vi ikke har utviklet oss helt så langt som man skulle ønske. Vi bor i en, på mange måter, veldig bisarr verden
Vis hele sitatet...
Rettelse: Samfunn

Sitat av Geordie Vis innlegg
KakeFrans: Du trenger ikke løsemidler for å kunne se det Rusen man får av å ødelegge hjernen er ikke verdt det in the long run. Prøv deg fram med noe annet for guds skyld(feks LSD eller sopp).
Vis hele sitatet...
Man trenger ikke noen form som helst av drugs for å se det, men det gjør gjerne reisen dit mye kortere.

Og jeg er enig i at det er bedre å ta sopp eller f.eks LSD enn å ruse seg på løsemidler.

Sitat av KakeFrans Vis innlegg
Er det noen som noen gang i det hele tatt har prøvd skikkelig?
Vis hele sitatet...
Javisst.

Kan f.eks nevne Jesus. Buddah.

Er mange som har tenkt den tanken før deg. Men hvordan ville du ha kunne bidratt?

Å ha bruk av psykadelia på rullebladet vil ikke hjelpe deg noe som helst for å spre en sannhet.

Samfunnet har fått sprøytet på seg så mye propaganda at folk vil tro at vi bare er inne i psykoser og bare prater bullshit. Og på den måten kan de som har mest makt leke med oss som om vi var dukker med tråder i.

Sitat av KakeFrans Vis innlegg
Kom også til å tenke på det at nå som verden har blitt som den er, sitter egentlig alle bare å ikke gjør noen ting
Vis hele sitatet...
De fleste vet ikke bedre. De tror det er slik som dette at det skal være..

Å vekke en sovende person er hardere enn man skulle tro..

Et kraftig rist får de til å våkne, men de falelr like fort i søvn igjen.

Sitat av KakeFrans Vis innlegg
Selv jeg har lyst til å gjøre noe med det, vet det er sykt mange andre der ute som vil det og, men jeg vet like godt som alle dere at ingenting kommer til å skje.
Vis hele sitatet...
Du kan gjøre masse med det.

Vær et godt medmenneske.

Gjør slik Jesus gjorde. Spre rundt deg med nestekjærlighet.

La andre få våkne når de er klar for det. Å vekke noen for tidlig sender de bare i ørske hvor de egentlig ikke forstår noen ting.

Sitat av KakeFrans Vis innlegg
Og _ja_. Begynte vel å tenke sånn etter løsemidlene slapp inn i hode mitt for en stund siden og, og jeg aner ikke selv om jeg skal reagere positivt eller negativt på det.
Har jeg blitt dum? Eller funnet et "nytt sted" i hode mitt som jeg ikke klarte å finne før alle disse syke greiene fikk vandre inn i kroppen min?
Vis hele sitatet...
En opplevelse som ikke kunne fås i det "nyktre".

Kristendommen kaller slikt for en åpenbaring...


Sitat av KakeFrans Vis innlegg
Men da er vel poenget at de som ikke klarer å åpne øynene til det som er "Mer" her i verden, er de syke?
Og de som faktisk tenker litt over det, er friske?
Vis hele sitatet...
Syke og friske er vel ikke akkurat en god ordleggelse.

Hva med våkne og sovende?

Sitat av KakeFrans Vis innlegg
Men ja, når den rette tiden kommer, og jeg har kommet inn i det, skal jeg dypt, dypt og lenger inn i den psykadeliske verden
Vis hele sitatet...
Om du allerede har bestemt deg så anbefaller jeg at du begynner veldig lett med psykedlia.

Selv tok jeg 6.5g tørket flein som min første rus noensinne. Hadde jeg kunne valgt ville jeg heller ha tatt en mindre dose den første gangen.

Sitat av KakeFrans Vis innlegg
Håper på å få mer slike "seriøse" tanker om "ALT". iom. at det er det dette gjelder tror jeg, det å kunne tenke over "Alt" av sånt om verden og sånnt
Vis hele sitatet...
Glem ikke at reisen like gjerne kan være like viktig som målet..
Sitat av Vandringsmann Vis innlegg
Ja den er nok ikke helt sann.

De fleste vet ikke bedre. De tror det er slik som dette at det skal være..
Å vekke en sovende person er hardere enn man skulle tro..
Et kraftig rist får de til å våkne, men de falelr like fort i søvn igjen.

Du kan gjøre masse med det.

Vær et godt medmenneske.
Gjør slik Jesus gjorde. Spre rundt deg med nestekjærlighet.
La andre få våkne når de er klar for det. Å vekke noen for tidlig sender de bare i ørske hvor de egentlig ikke forstår noen ting.

En opplevelse som ikke kunne fås i det "nyktre".
Kristendommen kaller slikt for en åpenbaring...

Syke og friske er vel ikke akkurat en god ordleggelse.
Hva med våkne og sovende?

Om du allerede har bestemt deg så anbefaller jeg at du begynner veldig lett med psykedlia.

Selv tok jeg 6.5g tørket flein som min første rus noensinne. Hadde jeg kunne valgt ville jeg heller ha tatt en mindre dose den første gangen.

Glem ikke at reisen like gjerne kan være like viktig som målet..
Vis hele sitatet...
Du skreiv jo masse syke greier ihvertfall da..
Men jeg kommer ikke til å gå rundt å leke jesus å håpe på at alle andre gjør det så jeg ikke skal se gærn ut da.

"Opplevelsen" går vel ikke ann å få i det nyktre, men er jo ganske mange med syke tanker om alt der ute, så er sikkert mange som tenker sånn.¨

Foresten syke og friske er vel _akkurat_ riktig ordleggelse, iom. at alle har brukt det i hele tråden, hehe! (alle som har nevnt noe om det hvertfall)

Skal se etter den soppen når tiden er "inne" jeg
Så leser jeg igjennom tråden din osv.

Nei reisen er ikke alltid like viktig sikkert Men dette er jo en diskusjon uten mål og mening da. Får liksom ikke noe ut av å sitte her å skrive, hvis ingen bestemmer seg for å lage seg et sånn jesusmøte å gå rundt å være snille med alle, så har vi plutselig 10-15 stk til som gjør det
Så er det bare å vente på de siste 5 milliardene(?) som er igjen!
Interessant det du skriver, og som nevnt tidligere, veldig typisk for folk som driver med psykedeliske stoffer.

Uten å dra dette helt off-topic så tror jeg dette er den største "faren" ved bruk av hallusinogener. Man får den følelsen av å være "utafor" resten av verden, og man synes alt det de gjør er så overfladisk og meningsløst, fordi man selv er blitt "opplyst" av dopet. Hadde alle i verden hatt den samme følelsen av ta et steg over den vanlige jordlige tilværelsen tror jeg jverden hadde vært et bra sted å være. Men slik vil det nok aldri bli.

Jeg ville roet litt ned på dopet, for mye tenking som dette, selvom det er interessant, kan fort føre til en visitt hos nærmeste psykolog. Du vil aldri finne svaret uansett hvor mye du tenker.

Hvor gammel er du forresten?
Mako Infused
twisted shroom's Avatar
Trådstarter
Sitat av KakeFrans Vis innlegg
Er det noen som noen gang i det hele tatt har prøvd skikkelig?
Vis hele sitatet...
Du hvet psykotiske mennesker har styrt verden med jernhånd i flere tusen år, å fortsatt i den dag i dag har disse psykotiske menneskene ganske stor inflytelse og med flere hundre millioner mennesker i ryggen.

Jeg snakker om styrer slik som Vatikanet, Paven og alle hans kardinaler, biskoper og prester er katolsk kristene psykotiske mennesker. Å hva disse maktfulle menneskene sier lytter en tredjedel av verdens befolkning til. Folk søker forståelse og trygghet i kristendommen, men der ikke annet en en illusjon.

Alt vrøvle disse menneskene har sakt i tusenvis av år tror folk på, så hvorfor kan ikke folk tro på det en ikke-troende psykotisk person sier?

Bibelen, Koranen og Toraen er lagd ut av hva psykotiske kristene, muslimer og jøder tolker opplevelsene og verden for. Men alle tolker det feil, bortsett fra ikke-troende psykotiske mennesker(er det ateist det heter? kan ikke utale det ordet).

Men det finnes ingen skrifter eller bøker fra ikke-troende pyskotiske fordi det er ikke før i nyere tid at folk har blitt ikke-troende, å nå er verden allerede styrt av 5 store relgioner å jeg anser det nesten umulig å konvertere alle disse menneskene til å bli ikke-troende å høre på psykotiske mennesker preke om hva virkelig universet, bevistthet og virklighetene er. Eller er det mulig?

Viss alle hadde blitt konvertert til ikke-troende og vi hadde erstattet guds tjenstene med psykotiske sammlinger hvor en prest hadde blitt erstattet med en psykotisk person, mens vin og brød hadde blitt erstattet med bevistthets altrende stoffer så hadde den virkelige ekte relgionen som ikke eksisterer kommet frem i lyset å vi hadde hatt en helt ny relgion hvor verden var sammlet og alt var fred.
Sitat av KakeFrans Vis innlegg
Du skreiv jo masse syke greier ihvertfall da..
Vis hele sitatet...
Ikke så rart. Det var en syk tripp...

Sitat av KakeFrans Vis innlegg
Men jeg kommer ikke til å gå rundt å leke jesus å håpe på at alle andre gjør det så jeg ikke skal se gærn ut da.
Vis hele sitatet...
Jeg snakket ikke om å leke.

Om Jesus var Guds sønn eller ei, så var han ett godt medmenneske..

Sitat av KakeFrans Vis innlegg
Foresten syke og friske er vel _akkurat_ riktig ordleggelse, iom. at alle har brukt det i hele tråden, hehe! (alle som har nevnt noe om det hvertfall)
Vis hele sitatet...
Ja slik går det når mennsker ikke klarer å sette ord på noe..

Selv om et menneske ikke forstår hvordan verden fungerer så gjør ikke det menneske syk på noen måte.

Sykdommer og lidelser er bare ord vi har laget for å kunne karaktirisere mennesker.

Sitat av KakeFrans Vis innlegg
Nei reisen er ikke alltid like viktig sikkert
Vis hele sitatet...
Om vi er noe åndelig som bare har en menneskelig opplevelse så var det neppe for å finne ut hva som kommer etter døden. Men nettopp for å oppleve det å være ett menneske, noe fysisk. Og da er jo reisen like viktig som målet.

Sitat av KakeFrans Vis innlegg
Men dette er jo en diskusjon uten mål og mening da. Får liksom ikke noe ut av å sitte her å skrive,
Vis hele sitatet...
Man får åpnet ideër for andre.

Og kanskje er denne tråden for noen en begynnelse på å søke etter noe "mer" som kanskje fører til ett bedre liv.

Sitat av KakeFrans Vis innlegg
hvis ingen bestemmer seg for å lage seg et sånn jesusmøte å gå rundt å være snille med alle, så har vi plutselig 10-15 stk til som gjør det
Så er det bare å vente på de siste 5 milliardene(?) som er igjen!
Vis hele sitatet...
Som jeg har nevnt tidligere. I årtusner har historien om hva vi er og hvordan vi kan leve best mulig sammen blitt fortalt.

Problemet kommer når det er de sovende som skal formidle videre dette budskapet.

For å forkynne ett budskap uten å ha forståelsen, leder ofte bare til misforståelser. kanskje derfor vi har f.eks heksebrenningen og korstogene..
Mako Infused
twisted shroom's Avatar
Trådstarter
Sitat av Roundsound Vis innlegg
Jeg ville roet litt ned på dopet, for mye tenking som dette, selvom det er interessant, kan fort føre til en visitt hos nærmeste psykolog. Du vil aldri finne svaret uansett hvor mye du tenker.

Hvor gammel er du forresten?
Vis hele sitatet...
For det første, så er det du og resten av verden kaller dop/narkotika ikke det. Det er substaner som setter bevisttheten i forskjellige tilstander eller substanser som lar deg oppleve virkeligheten på forskjellige måter, det er 2 teorier jeg har, hvilken av dem som er riktig er jeg fortsatt ikke sikker på.

For det andre, jeg driver ikke med det du kaller såkalt dop lenger. Jeg har vært uten i snart et år å har tenkt å være uten i ganske mange år fremmover.

For det tredje, jeg er 18 år.
Twisted shrooms. Du sier at du ikke er interresert i "menneskelige fristelser" lengre. HVa legger du i dette? Om dette betyr at du lever et moralsk og avholdende liv. Så høres det svært positivt ut.

Ellers må det jo være slitsomt å ha en evig strøm av tankespinn med konspirasjoner og lignende. KAnskje du burde begynne å meditere?
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
For det første, så er det du og resten av verden kaller dop/narkotika ikke det. Det er substaner som setter bevisttheten i forskjellige tilstander eller substanser som lar deg oppleve virkeligheten på forskjellige måter, det er 2 teorier jeg har, hvilken av dem som er riktig er jeg fortsatt ikke sikker på.

For det andre, jeg driver ikke med det du kaller såkalt dop lenger. Jeg har vært uten i snart et år å har tenkt å være uten i ganske mange år fremmover.

For det tredje, jeg er 18 år.
Vis hele sitatet...
Vel, narkotika/dop defineres som stoffer som almenheten og samfunnet ser på som uakseptable, så hvis du heller synes det er enklere å si "substanser som setter bevistheten i forskjellige tilstander" så vær så god.
Jeg er forøvrig enig i at de fleste stoffer burde bli legalisert, eller i det miste avkriminalisert.

Hvorfor kan ikke begge teoriene være riktig? Du opplever virkeligheten (slik mesteparten av menneskene opplever den) annerledes, fordi du har en alterert bevisthet.
Sitat av Roundsound Vis innlegg
Interessant det du skriver, og som nevnt tidligere, veldig typisk for folk som driver med psykedeliske stoffer.

Uten å dra dette helt off-topic så tror jeg dette er den største "faren" ved bruk av hallusinogener. Man får den følelsen av å være "utafor" resten av verden, og man synes alt det de gjør er så overfladisk og meningsløst, fordi man selv er blitt "opplyst" av dopet. Hadde alle i verden hatt den samme følelsen av ta et steg over den vanlige jordlige tilværelsen tror jeg jverden hadde vært et bra sted å være. Men slik vil det nok aldri bli.

Jeg ville roet litt ned på dopet, for mye tenking som dette, selvom det er interessant, kan fort føre til en visitt hos nærmeste psykolog. Du vil aldri finne svaret uansett hvor mye du tenker.

Hvor gammel er du forresten?
Vis hele sitatet...
Føler for å sitere Ram Dass anngående dette:

"That psychosis business is an interesing business. If you go through the doorway too fast and you're not ready for it you're bound hand and foot and thrown into outer darkness. You may land anywhere and lots of people end up in mental hospitals. The reason they do is: They went through the door with their ego on and:

They dont understand that you gotta die to be born. That only when you have been born again do you enter the kingdom of heaven so, they've gone in on the first round and what happens is they go on a huge ego trip and it's called the messianic complex. It's called paranoia delusions of grandeur.

I have a relative who is in a mental hospital. He thinks he is Christ. Well, thats groowy, I am Christ also. But he doesn't think I am Christ. He thinks he is Christ because it happened to him and he took his ego with him - so he says: Im special. And when I say to him: Sure man You're Christ and I'm Christ too. He says: You don't understand. And when he's out he steals cars and things like that because he needs them because he's Christ and that's all right. So they lock him up he say's: I don't know.. Me... I'm responsible member of soceity. I go to church. Me they put in a mental hospital. You're free. You've got beard. You wear a dress. You...

Sure.. Because as far as I'm concerned we are all God. That's the difference. If you really think another guy is God - He doesn't lock you up... Funny about that.


You've got to be really pure. You can't just make believe you're pure. Anything less than total purity back into outer darkness. That's what you learn after a couple of hundred psychedelic trips.........." Fra Remember Be here Now..

Refleksjoner godeste syre-guru Ram Dass gjør seg før han bestemmer seg for å bli streit.. På å bli et rent og godt menneske.
Mako Infused
twisted shroom's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bearass Vis innlegg
Twisted shrooms. Du sier at du ikke er interresert i "menneskelige fristelser" lengre. HVa legger du i dette? Om dette betyr at du lever et moralsk og avholdende liv. Så høres det svært positivt ut.

Ellers må det jo være slitsomt å ha en evig strøm av tankespinn med konspirasjoner og lignende. KAnskje du burde begynne å meditere?
Vis hele sitatet...
Jeg kan vel starte med å si at når jeg var litt yngre 13-14års alderen var fristelsene mange, tenkte masse på sex og damer, cruise i fine biler, glitter og glamour generelt.

Så ble jeg psykotisk, i begynnelsen var det ikke veldig sterkt, men nå så blir fristelsene bare mer og mer fjernt for hver dag som går. Istedenfor å tenke på alt jeg har lyst på, så har jeg begynt å tenke på hva andre har lyst på. Tenker da spessielt på fattige mennesker og mennesker med dårlig livskvalitet, dette er de menneskene jeg altid har hatt lyst til å hjelpe helt siden jeg ble psykotisk, å denne følesen blir sterkere og sterkere for hver dag.

Jeg har ikke gått i aksjon for hjelpe folk som lider enda, men jeg har absolut planer om å gjøre det når jeg blir litt mer voksen, er bare 18 år.

Medetering ja? Jeg har altid hatt en fasinasjon for det men jeg har aldri tatt steget ut i det. Jeg har som regel ganske mye fred i sinnet mitt, men tankene kan absolut bli slitsomt til tider. Bortsett fra det så er jeg veldig usikker på hvordan man faktisk medeiterer.
Sitat av KakeFrans Vis innlegg
Men da er vel poenget at de som ikke klarer å åpne øynene til det som er "Mer" her i verden, er de syke?
Og de som faktisk tenker litt over det, er friske?



Jeg tok løsemidler som et eksempel, pga. det er det nærmeste av "åpenbaringen" jeg har hvert i nærheten av.
Men ja, når den rette tiden kommer, og jeg har kommet inn i det, skal jeg dypt, dypt og lenger inn i den psykadeliske verden
Håper på å få mer slike "seriøse" tanker om "ALT". iom. at det er det dette gjelder tror jeg, det å kunne tenke over "Alt" av sånt om verden og sånnt
Vis hele sitatet...
Det er hvert fall høl i hue å bruke løsemidler og jeg evner bare ikke å lese en slik post uten å si noe, fordi mange er ikke klare over hva løsemidler faktisk gjør med deg. Det er som å få rus av å slå seg selv med hammer i hodet.
alle mennesker har litt galskap i seg. Hvor sykt er det ikke å sitte på facebook å tro at det kan erstatte vennskapelige bånd IRL.

Er det ikke galskap å betale regningene sine på posten istedenfor å bruke nettbank?
Er man psykopat hvis man spiste en hund i kina å syns det var godt?


Det du spør om, finnes det ikke et klart svar på. Å lete etter noe som ikke finnes kan også defineres som galskap (i mine øyne)

hvis du legger fra deg byrden som får deg til å søke etter svar. vil du se at galskap egentlig er ganske normalt. August...
Sist endret av skeptfisk; 16. april 2010 kl. 14:10.
twisted shroom: Tenker faktisk litt likt som deg og prøver selv å finne svar på alt som ikke er mulig.

Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Er det faktisk jeg som er helbredet fra ondskapen og svakheten av å være et mennesket.
Vis hele sitatet...
Helbredet er du ikke, da er du død isåfall. Ondskap(ego,hevngjerrighet,skadefryd++) har vi alle i oss, svakheter av å være et menneske er konstant. Selvfølgelig er det noe man kan forbedre hele tiden og føle at man kun lever i det gode/kjærligheten/harmoni etc. Men man blir aldri "helbredet". Tipper man lett kan føle at man kun er god og bare har gode intensjoner, men det er alltid noen som lider på grunn av vår "trygghet" og "luksus". Hvis alt henger sammen that is.
Men det å tenke for mye på det tror jeg kan gjøre mange depressive.

Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Å være mennesket er en forbannelse, makt, penger, sex, vold og krig er det eneste som herjer sinnet til de såkalte friske menneskene. Å når et fåtall av disse menneskene opplever noe sterkt og åpner øynene for hva virkelig verden er, blir de kalt syke, gale og ondsinnet. Den bedre virkeligheten ligger hved de såkalte syke menneskene og ikke de friske.
Vis hele sitatet...
Å være menneske er ingen forbannelse. Det er en gave, en mulighet til å velge det gode eller onde. En mulighet til å utgjøre en forskjell for alt liv.
Eller en mulighet for personlig suksess, som igjen vil bli en ”personlig forbannelse”.
Så lenge det finnes en "gud" da.

Makt, penger, sex, vold og krig, det er fordi det er det de som sitter med makten er opptatt av. Det er det media påvirker oss med hele tiden. Skolen er også med på å fremme en slik tankegang og virkelighet.
Men om du slutter å lese aviser og se så mye på tv, er bevisst på at du skal finne det positive i hverdagen så blir faktisk tankene mer positive og din virkelighet blir bedre. Men man faller lett tilbake til "virkeligheten" når man møter motgang eller er sammen med negative mennesker.
Et frisk menneske er veldig relativt egentlig. Hadde vi bare kunne vite med sikkerhet om det fantes en gud eller ikke så hadde ting blitt så mye enklere.
For meg føles det som om makten går ut i fra at det ikke finnes en gud.
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Å da jeg åpnet øynene ble alle de mennesklie fristelsene svakere, å for hver dag som går i mitt liv blir fristelsene bare mer og mer fjerne for meg. Å da kommer spørsmålet igjen er jeg helbredet/frisk eller er jeg en helt forvirret, ødelagdt og forstyrret bevistthet?
Vis hele sitatet...
Bevisstheten din er ikke forstyrret. Du er mer bevisst på ekte verdier i livet enn alt det falske. Føler du fokuserer for mye på frisk og psyk. Tror du føler det sånn på grunn av at du føler deg ganske alene om tankene/ønskene dine og er redd for at andre skal se på deg som en psykisk syk person.

Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Multiversum har en menig for alt som skjer, universene er allerede planlagdt i evigheten, å ting slik som guder er produkter av universet for å få ting til å utspille slik som de skal, men folket misstolker det, å så kommer mennesker slik som jesus(som også er et produkt av universet) for å sette universet på riktig kurs. Å det er der alle oss gale kommer inn, vi er også produkter av universet som skal sette det tilbake på dens kurs. Men folk kaller oss gale og syke, å låser oss inne på instutisjoner hvor vi må prate med psykologer som tror de kan mye om tilværelsen og bevisttheten, noe som de fleste av dem egentlige ikke kan fordi de aldri har opplevd virkeligheten på den ekte måten.
Vis hele sitatet...
Tenker alt for mye selv på hva som er meningen osv. Og jeg er sikker på at alt ikke er en planlagt mening. Lest mye om folk som tror det er en mening med alt som skjer osv. Slik mange innen "new age" påstår. Men det er jo kun meningen ut i fra den personen(e) som utgjør handlingen. Og den personen har jo Alltid et valg. Hadde alt vært planlagt er det jo ingen mening med livet da.
Virkeligheten, det som er vesentlig for oss, er det som skjer akkurat nå. Det er 3D verden vi lever i, det er det vi skal forholde oss til. Virkeligheten er nuet, liv og materie.
Den ”virkeligheten” så mange snakker om når det kommer til det åndelige, er ikke våres felles virkelighet. Samfunnet kan ikke forholde seg til noe ”under 1%” av befolkningen opplever.

Når det er sagt, jeg har ikke peiling på noe av det jeg sier
Kun slik jeg opplever min virkelighet og et fåtall av mennesker rundt meg.