Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 13968
God kveld, gutter og pingler.

Det har seg slik at jeg er relativt tynn og spinkel og trenger noen "skitne knep" som kan hjelpe meg litt i en eventuell nærkamp (eneste sannsynlige scenario er i fylla). Har funnet ut at slag mot halsen/strupen er veldig effektivt, men det jeg lurer på er om dette kan føre til langvarige skader (altså mer enn vondt i halsen noen dager).
Det er en fin måte og drepe en person, om du slår for hardt.
om du treffer adamseplet, så tror jeg ikke det er så veldig bra akkuratt
Hva med slag mot øret? Flat hånd mot øret er en god måte å desorientere personen slik at du kan komme deg unna, med mindre du vil slåss da. Kan slike slag ha langvarige skader?
Uten å være ekspert på området vil jeg tro at det lettere oppstår skader i øret..
flathandslag mot øret fører ofte til at trommehinnen går og i verste fall blir døv.
Så noen tullete ungdommer som drev med jackass på tv en gang da den ene skulle få 10 flathåndslag på kinnet/øret, etter det syvende slaget ble han døv..
Et slag midt på brystet, mellom 'brystene.' Om du er heldig slår du pusten ut av personen og han vil få problemer med å gjengjelde slaget umiddelbart.
Et annet skittent triks er jo det klassiske 'ballesparket.' Unødvendig med noe videre forklaring der.
Spark han rett bak kneet, da knekker han mest sannsynlig sammen på en side, og du har da trynet hans i fin høyde til å plante ditt kne akkurat der.

Det er enkelt å komme på skitne triks, der er bare å tenke på hvor du selv er utsatt.
Uansett, ikke slå mot halsen og ikke klapp noen over øret, det er skumle saker.
Sist endret av ZyPreXa; 5. februar 2010 kl. 21:29.
Sikt på nesa og slå så kjapt og hardt du kan, treffer du så tipper jeg kampen over i 90% av tilfellene.

Halsen er farlig å slå mot, kollapser strupehodet eller luftrøret så ryker du inn for drap...

Solar plexus funker jo også.
ballespark! GANSKE feigt, men da får du tid til og stikke derfra!
Et velrettet slag mot mellomgulvet slår som oftest pusten ut av en person, slik at du kan stikke.

Ville anbefale deg og ta noen boksetimer eller lignende, da får du slagkraft og koordinasjon, selv om du er en spinkel type. Har selv praktisert boksing i ett års tid, og det hjelper
Sist endret av otimate; 5. februar 2010 kl. 21:57.
slag mot strupen er ganske dødelig.
Har og hørt at det ikkje er mer en 8 til 16 kilos trykk for å total knuse strupehodet , er ikkje det helt store slaget så ville vert ytterst forsiktig med sånne slag vist det ikkje var liv-død situasjon ^^ beste er vel som sakt tideligere i innlegget å slå i nesen eller solar pleksus , selv om jeg egentlig ikkje liker feige triks ;D men godt å kunne .
Les i anarkistens kokebok ( jolly roger version) om å total vrake en person med et slag, der står det vell ganske mange sånne triks.
Var ett program om akkurat dette på Discovery i dag. Der ble det demonstrert både hva som skjer når du slår noen over ørene/halsen.

Øre slaget ga 5 kilos overtrykk i øregangen, mer enn dobbelte av det som trengs for og sprenge trommehinnen.
Slaget mot halsen resulterte i brist på strupehodet, altså ikke en god ide med mindre det er snakk om liv eller død for den som blir angrepet.

Så, ja. Slag mot halsen er definitivt farlig!
Sist endret av nZaal; 5. februar 2010 kl. 22:36.
Sitat av nZaal Vis innlegg
Var ett program om akkurat dette på Discovery i dag. Der ble det demonstrert både hva som skjer når du slår noen over ørene/halsen.

Øre slaget ga 5 kilos overtrykk i øregangen, mer enn dobbelte av det som trengs for og sprenge trommehinnen.
Slaget mot halsen resulterte i brist på strupehodet, altså ikke en god ide med mindre det er snakk om liv eller død for den som blir angrepet.

Så, ja. Slag mot halsen er definitivt farlig!
Vis hele sitatet...
Husker du hva programmet het?
Ikke glem at et spark i ballene ikke går på langt nær like fort i glemmeboken som et slag på andre smertefulle steder. Gi personen et realt spark i lår-muskelen, mener nå jeg, så skal du nok få tid til å løpe av gårde, og du har ikke skadet noe annet enn litt muskler. Knær, baller, hals, nese og ører kan fort bli dyrt å slå/sparke på.
Hvis du er så pinglete bygd at du ikke kan forsvare deg så får du heller holde kjeft og ikke yppe til bråk da!
Nei, ikke egentlig.

Har sjekka programguiden nå, og det kan ha vært "Mixed Martial Arts" på Nat Geo HD, ikke Discovery
Sitat av bb001984 Vis innlegg
Hvis du er så pinglete bygd at du ikke kan forsvare deg så får du heller holde kjeft og ikke yppe til bråk da!
Vis hele sitatet...
Er ikke i alle sammenhenger det går vettu lillevenn, hvis eneste muligheten han har, er å slå, evt forsvare seg, så hjelper det ikke alltid å holde kjeft eller ikke yppe på bråk, noen folk bare gjør det, uten form for noe som helst grunn
Sist endret av eskil2k; 5. februar 2010 kl. 22:53.
En skikkelig bitchslap kan funke rimelig bra, tro det eller ei. http://www.youtube.com/watch?v=KrS14...eature=related

Ellers kan jeg love deg at dersom du spenner eller slår en person i leveren, går personen ned for telling.
Som Jack Sparrow en gang sa: Det er ingenting som er feigt. Den eneste regelen som gjelder, er hva en mann er i stand til å gjøre, og hva han ikke er i stand til å gjøre.
Sitat av bb001984 Vis innlegg
Hvis du er så pinglete bygd at du ikke kan forsvare deg så får du heller holde kjeft og ikke yppe til bråk da!
Vis hele sitatet...
Det er som oftes folk som er stor og diger som ypper til bråk.
Sist endret av Sarv_2; 6. februar 2010 kl. 02:03.
tre combo slag + ett saftig kick i trynet skal nokk få personen til å gå rett i bakken.
Vil anbefale slag mot mellomgulvet og leveren, gjør fryktelig vondt som nevnt tidligere.
skal ikke si at ikke det er farlig men jeg driver personlig med boxing og har flere ganger blitt trufet flere ganger i halsen . meget smertefult og det gjør gjerne vondt i flere dager etter på ( smerten virker litt som og ha vondt i halsen av forkjølelse aktig) men aner selv ikke personlig om det er farlig. jeg sitter nå her enda men nå bruker vi godt polstrede hansker.

Det folk kommer med og sier at du skal plasere slag der og der er ikke serlig lett. og treffe akurat i en situsjon der to stykker kommer i sloskamp er ikke lett om men ikke har trent på det. Jeg personelig vil anbefale deg og bare slå en gang eller to får og så bare løpe er ganske det samme egentlig hvor du trefer personen du trefer vil sansynelig vis trekke unna etpar steg om du treffer han. da har du tid til og løpe vertfal om du ikke er den største personen vil dette ofte funke bedre en og begyne med noe halvtreffere som skulle mene og putte personen i bakken.
Du kan slå bak øra om du skjønner. Dra en karatehånd bak hvert øre, enda 'bedre' er å eventuelt kjøre fingrene oppover og inn bak ørene som om du skal løfte fyren. Det er sinnsykt vondt og de færreste klarer holde seg på beina, men det er ikke særlig skadelig, mer sjokkeffekt.
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
Sitat av magnus3k Vis innlegg
tre combo slag + ett saftig kick i trynet skal nokk få personen til å gå rett i bakken.
Vis hele sitatet...
Jepp, og antageligvis drepe han.

Ting er ikke som på film vettu, de fleste går i bakken av første slaget mot trynet
Og du kan drepe med slag på strupehodet (halsen) etter det jeg har lært. Han får ikke puste hvis det knuses. (uten at jeg har sikre kilder)
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Vil vel påstå at det generelt er vanskelig å "planlegge" forsvar hvis man havner i bråk på byen. Kjapp respons og reflekser som er tingen. Hjelper ikke å ha 100 taekwondo-triks på lager hvis andre karen legger deg i bakken med ett velretta spark i låret :P
"Små menn" bør helst ikke bli for store i fylla, har endel småbygde kamerater som vokser voldsomt etter noen øl, så det hender at jeg må være diplomat.

Konklusjonen blir, stikk av hvis du kan.
Har du ikke muligheten til det vil slag/sparksteder med mindre konsekvenser være lår, mellomgulv eller nyrer.

Hvis du er ekstremt spinkel kan du vel slå akkurat der du vil, men folk har jo nevnt en god del sårbare punkter i tråden, så du får selv veie opp eventuelle konsekvenser.

Hvis du havner i bråk på byen og sparker en i ballene, og han får varig mén av dette, er det ikke sikkert han glemmer det med det første.

Hvis du havner ofte i bråk, så er det mest sannsynelig holdning, eller kommentarer som feller deg. Så da er det vel bare å passe på hva som glipper ut om han proteinklumpen som sitter på nabobordet.
- Ta et selvforsvarskurs.
Solarus Plexus, da kan han ikke slå deg fordi han trenger luft til å slå. Etter det kan du slå han så mye du kan
om det ikke er noen vei utenom slosskamp , så sørg for at den andre personen prøver å slå deg først , for da har du bevis på at det var selvforsvar . .
Å skal du slå mot strupen , slå med fingertuppene rett i strupehodet med strak hånd samtidig som du "går inn" i personen . .
eller legg håndflaten mot nesen og gå inn i personen . . dette trigger en refleks som jør at hodet bøyer seg bak og personen faller, og du løper.
en utrent person får nok vanskelig med et vellykket slag mot plexus eller levra osv om det er snakk om et steroidetroll som ypper til bråk , med tanke på at du kommer til å bli sykt stressa å havne i en panikk tilstand . .
Leste på side 1 at det var noen som anbefalte å slå i nesen.
Har hørt at man må være svært forsiktig at man ikke slår oppover vis man skal utføre dette "knepet", ettersom benet i nesen kan bli skjøvet opp i kranium (med andre ord opp mot hjernen).
Har ikke noen kilder på det, men har hørt at flere har snakket om det.
Sitat av Heigren Traceur Vis innlegg
Leste på side 1 at det var noen som anbefalte å slå i nesen.
Har hørt at man må være svært forsiktig at man ikke slår oppover vis man skal utføre dette "knepet", ettersom benet i nesen kan bli skjøvet opp i kranium (med andre ord opp mot hjernen).
Har ikke noen kilder på det, men har hørt at flere har snakket om det.
Vis hele sitatet...
Dette er en av de vanligste mytene
http://www.fightingarts.com/reading/article.php?id=511
Sist endret av Tyrkeren; 7. februar 2010 kl. 01:06.
Sitat av s4ndm4n Vis innlegg
ballespark! GANSKE feigt, men da får du tid til og stikke derfra!
Vis hele sitatet...
Hva faen er galt med folk? Du sparker ALDRI en mann i ballene, med mindre han er pedofil voldtektsmann..
Om du har for vane å havne i bråk så vil jeg anbefale deg å drikke mindre. Har selv gått på byen i noen år og har til dags dato fremdeles ikke havnet i bråk. Vel, bortsett fra når enkelte kompiser og bekjentskaper havner i bråk og jeg må bryte inn. "Tilfeldigvis" så er det alltid de samme. Det er mulig jeg har hatt flaks, men jeg heller til at det er fordi jeg ikke ypper til bråk at jeg ikke har havnet i bråk. Beste trikset er forsåvidt å prøve å roe ned motparten. Har havnet i endel situasjoner som kunne utartet, men har da klart å avvæpne hele situasjonen med ord. Ikke ta deg selv for høytidelig og prat deg bort. Om det ikke går så tar du beina fatt. Du ser kanskje ut som en pingle, men du slipper donaldkuler, kutt, blåøyer, død og å ende opp som en kjenning av politiet i politiloggen i lokalavisa.

Hvis du likevel skulle havne i slåsskamp så vit at det som oftest blir brytekamp. Ditt beste kort er da å enten bryte deg løs og løpe eller å legge motstanderen din i bakken og låse ham fast. Får du han på ryggen så setter du deg over brystet hans med beina helt opp i armhulene eller over armene hans. Da har du langt på vei uskadeliggjort både armer og bein. Det var noe slikt jeg lærte når jeg gikk på brazilian jiu-jitsu. Så vidt jeg husker så satt man rimelig i saksa om motstanderen fikk deg i en slik posisjon. Mulig jeg ikke har beskrevet posisjonen riktig, det er noen år siden jeg lærte den. Uansett, får du motstanderen i en slik posisjon så er det bare å sitte der og vente til han roer seg ned. Så går du.
Sitat av UrbanCow Vis innlegg
God kveld, gutter og pingler.

Det har seg slik at jeg er relativt tynn og spinkel og trenger noen "skitne knep" som kan hjelpe meg litt i en eventuell nærkamp (eneste sannsynlige scenario er i fylla). Har funnet ut at slag mot halsen/strupen er veldig effektivt, men det jeg lurer på er om dette kan føre til langvarige skader (altså mer enn vondt i halsen noen dager).
Vis hele sitatet...
Hva med pepperspray? Veldig effektivt.
slag mot kjeven og haka funker ganske bra

og en ting som er smart når man skal slå, er å prøve å slå igjennom den personen du skal slå, for å få gjennomført slaget godt nok. ellers så blir det bare ett klask i trynet.
Sist endret av flykick; 7. februar 2010 kl. 13:29.
Om du møter på den skikkelig store, dumme klisjétypen på byen er det bare å knipse ham på nesa eller noe så står han der som et stort spørsmålstegn mens du løper som faen.
Sitat av Asoke Vis innlegg
Hva med slag mot øret? Flat hånd mot øret er en god måte å desorientere personen slik at du kan komme deg unna, med mindre du vil slåss da. Kan slike slag ha langvarige skader?
Vis hele sitatet...
nettopp sett sherlock holmes?
Lærte noe på barneskolen vi alle kan lære av! Hvis noen mobber eller ypper/sloss med deg, og du syns det går for langt, tar du kun håndflaten din opp og sier: STOPP! - da viser du at du ikke vil mer. Personen kan ikke gjøre deg NOE. Stopptegnet fungerer som bare det!

Eller så får du den andre personen til å freake ut. Legg deg på bakken og hyl, lat som du får hjertestans, begynn å le brutalt av den andre personen eller lignende.. Ikke det at noen tør dette, men jeg hadde vist respekt til en som lå på gulvet å lekte at han hadde rabies som en unnamanøver! Stilfult
Sitat av Shittles Vis innlegg
Hva faen er galt med folk? Du sparker ALDRI en mann i ballene, med mindre han er pedofil voldtektsmann..
Vis hele sitatet...
Eller 'bare' voldtektsmann
Sitat av stehal Vis innlegg
Eller så får du den andre personen til å freake ut. Legg deg på bakken og hyl, lat som du får hjertestans, begynn å le brutalt av den andre personen eller lignende..
Vis hele sitatet...
Larry Knows! http://www.youtube.com/watch?v=S8is6bATvIk

"Ca 1 minutt ut i videoen"
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Heller slå mot ansikt en å ta sjangsen på å få straff for å slå mot farlige punkt.