Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 5759
Heisann

Lurte på om det er noen som har erfaring fra fluxcard.com?
Altså siden for ''lovlig'' fake id?

Jeg bestilte for 10 dager siden, sendte ned 200kr, ett bilde av meg og signatur.
Dette skulle ta maks 5 dager, men tracking code'n jeg fikk får jeg ingen treff på og e-mail'en dems går ikke å sende til...

Noen som har hatt lignende situasjoner, eller faktisk noen som har fått kort derifra?
http://www.complaintsboard.com/byurl/fluxcard.com.html
http://www.complaintsboard.com/compl...com-c6002.html

hvis man skal bestille noe som er ulovlig, hvorfor bruker man ikke 2 minutter på google først?
vondom
Trådstarter
12 1
Sitat av meitemark Vis innlegg
http://www.complaintsboard.com/byurl/fluxcard.com.html
http://www.complaintsboard.com/compl...com-c6002.html

hvis man skal bestille noe som er ulovlig, hvorfor bruker man ikke 2 minutter på google først?
Vis hele sitatet...
Er ikke ulovlig å bestille dette?
Det er hva man bruker det til som avgjør om det er ulovlig eller ikke...
Sitat av laerkl Vis innlegg
Er ikke ulovlig å bestille dette?
Det er hva man bruker det til som avgjør om det er ulovlig eller ikke...
Vis hele sitatet...
Det er vel det samme? Det er jo en scam så du får jo ikke det du har bestilt uansett.
Sitat av laerkl Vis innlegg
Er ikke ulovlig å bestille dette?
Det er hva man bruker det til som avgjør om det er ulovlig eller ikke...
Vis hele sitatet...
Jeg tror meite prøvde å forklare deg at du er blitt lurt.
Når man bestiller noe så shady som falsk legg burde man sjekke opp litt grundigere før man shipper spenna. Folk som forsøker å selge deg falsk legitimasjon (som må kunne betegnes som ulovlig), har ikke alltid helt rent mel i posen...
Sitat av laerkl Vis innlegg
Er ikke ulovlig å bestille dette?
Det er hva man bruker det til som avgjør om det er ulovlig eller ikke...
Vis hele sitatet...
Detaljer, detaljer. Poenget er at du sannsynligvis har tapt de småpengene nå, og noen i England har fått seg 8-10 gratis øl fra deg.
vondom
Trådstarter
12 1
Sitat av meitemark Vis innlegg
Detaljer, detaljer. Poenget er at du sannsynligvis har tapt de småpengene nå, og noen i England har fått seg 8-10 gratis øl fra deg.
Vis hele sitatet...
Ja, skjønner det nå : p

Takker for svar iallefall
vondom
Trådstarter
12 1
Fikk faktisk en mail idag:

''Hello,

Many thanks for ordering a card from fluxcard.com

We received your order and sent it out to you on or before 19-01-2010.

If you have previously received an old-style card design from us, and you had ordered a new design, you will receive the new design in the post next week.

All orders sent via Royal Mail first class international mail.

If you have not received your order within 10 working days from now, please contact us.

Please read the letter we sent you carefully. Remember that these cards are for novelty use only and misuse is illegal.

Thanks!''

Så ser faktisk ut som om dette skal funke..

Har snakket med noen jeg kjenner, som har bestilt derifra, og de har fått kortene sine, så da gjenstår det bare å vente ^^,
kan du poste bilde av id'en når den kommer?
"Øko-Terrorist"
Veninne av meg i Irland bestilte leg derifra i fjor sommer og fikk kortet etter et par uker.
Og om det skulle vise seg å være en svindel så er det vel de færreste som er dumme nok til å sende en klage eller anmelde de.
vondom
Trådstarter
12 1
Sitat av saroth Vis innlegg
kan du poste bilde av id'en når den kommer?
Vis hele sitatet...
Det kan da la seg gjøre : )

Sitat av nomore Vis innlegg
Og om det skulle vise seg å være en svindel så er det vel de færreste som er dumme nok til å sende en klage eller anmelde de.
Vis hele sitatet...
Lite poeng å anmelde noe til 200kr uansett : p

Men som sagt tidligere, så er det ikke ulovlig å bestille/inneha slike kort, men om du bruker det som legitimasjon på offentlig sted slik som butikker, barer og utesteder feks. blir det noe helt annet.. For alt folk vet kan det hende at jeg bestiller/har dette fordi dama tenner på at jeg er legetimert over 50år : p

Sitat av tr80r Vis innlegg
Veninne av meg i Irland bestilte leg derifra i fjor sommer og fikk kortet etter et par uker.
Vis hele sitatet...
Lover bra(Y)
▼ ... noen uker senere ... ▼
vondom
Trådstarter
12 1
Idag fikk jeg kortene : D

Bestilte ett, men siden det gikk så lang tid, så fikk jeg 2 kort, og ett gavekort på 250,-

Fikk altså kort for 650,- for 200,-^^

Så anbefaler denne siden til alle som er ute etter id kort : )
Sitat av laerkl Vis innlegg
Idag fikk jeg kortene : D

Bestilte ett, men siden det gikk så lang tid, så fikk jeg 2 kort, og ett gavekort på 250,-

Fikk altså kort for 650,- for 200,-^^

Så anbefaler denne siden til alle som er ute etter id kort : )
Vis hele sitatet...
Legg ut bilder?
vondom
Trådstarter
12 1
Her er Bildene jeg lovet dere
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av laerkl Vis innlegg
Her er Bildene jeg lovet dere
Vis hele sitatet...
Hvordan er dette gyldig identifikasjon?
Dette skal forestille et EU ID kort?
http://idmaster.co.uk/images/18.%20European%20ID%20Card%28front%29.jpgSlik ser nemlig de ut...

http://www.computerweekly.com/blogs/the-data-trust-blog/200904210915.jpg
Dette bildet kommer opp når jeg googler "national ID card fake".
Just sayin'.
Sitat av laerkl Vis innlegg
Her er Bildene jeg lovet dere
Vis hele sitatet...
Regner du med å få brukt det som leg på utesteder/butikker/polet?
Om jeg hadde stått i kassa/døra, hadde jeg klipt kortet i småbiter og annmeldt deg for dokumentforfalskning, just sayin'!
Sitat av zkinny Vis innlegg
Regner du med å få brukt det som leg på utesteder/butikker/polet?
Om jeg hadde stått i kassa/døra, hadde jeg klipt kortet i småbiter og annmeldt deg for dokumentforfalskning, just sayin'!
Vis hele sitatet...
Du hadde klipt alt du har av bevis i småbiter? Smarting du
Sitat av zkinny Vis innlegg
Regner du med å få brukt det som leg på utesteder/butikker/polet?
Om jeg hadde stått i kassa/døra, hadde jeg klipt kortet i småbiter og annmeldt deg for dokumentforfalskning, just sayin'!
Vis hele sitatet...
Heldigvis er majoriteten av norges befolkning meget naive.
Sitat av skolms Vis innlegg
Heldigvis er majoriteten av norges befolkning meget naive.
Vis hele sitatet...
Jeg har faktisk brukt et slikt kort som ikke lignet NOE på hva orginalen er.
Selvfølgelig hadde jeg en backround story, alt vakta sa var "kult, aldri sett det legget før, gå inn" og det var det. Brukte det hver helg i nesten et år før jeg ble lovlig. Vakter er tydeligvis ikke oppdatert på slikt.
Sitat av Dice Vis innlegg
Jeg har faktisk brukt et slikt kort som ikke lignet NOE på hva orginalen er.
Selvfølgelig hadde jeg en backround story, alt vakta sa var "kult, aldri sett det legget før, gå inn" og det var det. Brukte det hver helg i nesten et år før jeg ble lovlig. Vakter er tydeligvis ikke oppdatert på slikt.
Vis hele sitatet...
Akkurat.

Det var ikke brukeren av kortet som er naiv om det var det du trodde jeg mente.
Sist endret av skolms; 6. februar 2010 kl. 03:11.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Dice Vis innlegg
Jeg har faktisk brukt et slikt kort som ikke lignet NOE på hva orginalen er.
Selvfølgelig hadde jeg en backround story, alt vakta sa var "kult, aldri sett det legget før, gå inn" og det var det. Brukte det hver helg i nesten et år før jeg ble lovlig. Vakter er tydeligvis ikke oppdatert på slikt.
Vis hele sitatet...
Og det er fint.
Men dokumentforfalskning har en utrolig høy strafferamme, og det er drit om du møter en vakt som kan lese en dag.
Sitat av Sio Vis innlegg
Og det er fint.
Men dokumentforfalskning har en utrolig høy strafferamme, og det er drit om du møter en vakt som kan lese en dag.
Vis hele sitatet...
Moralpreken?
Jeg var selvfølgelig klar over konsekvensene det kunne få. Men skal man først fake et legg så vil jeg si dette er den tryggeste måten, da du ikke bare skraper vekk et tall el. men kommer med et helt og "ordentlig" kort.
Sitat av Sio Vis innlegg
Og det er fint.
Men dokumentforfalskning har en utrolig høy strafferamme, og det er drit om du møter en vakt som kan lese en dag.
Vis hele sitatet...
Det spørs helt hva man bruker det til og hva man har forfalsket.
Å bruke et falskt ID-kort for å kjøpe øl eller komme inn på et utested gir ikke spesiell høy straff.

Forfalsker man noen papirer der man klarer å lure til seg noen millioner så er nok straffen høy ja.

Har selv blitt tatt for dokuement forfalskning av offentlig dokument som kun gav meg en liten bot.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Dice Vis innlegg
Moralpreken?
Jeg var selvfølgelig klar over konsekvensene det kunne få. Men skal man først fake et legg så vil jeg si dette er den tryggeste måten, da du ikke bare skraper vekk et tall el. men kommer med et helt og "ordentlig" kort.
Vis hele sitatet...
Nei.
Dette ville jeg ikke sagt er bedre da det "ordentlige" kortet ungdommer går med er bankkort osv. Ungdom går ikke med europeiske ID kort i lomma. Det er da jeg hadde blitt mistenksom.

Sitat av skolms Vis innlegg
Det spørs helt hva man bruker det til og hva man har forfalsket.
Å bruke et falskt ID-kort for å kjøpe øl eller komme inn på et utested gir ikke spesiell høy straff.

Forfalsker man noen papirer der man klarer å lure til seg noen millioner så er nok straffen høy ja.

Har selv blitt tatt for dokuement forfalskning av offentlig dokument som kun gav meg en liten bot.
Vis hele sitatet...
"Gav meg kun en liten bot" Tror det var 3000.- jeg så forrige gang noen ble tatt med falskt ID kort. På toppen av dette kan det havne på rullebladet ditt, ikke særlig kult i den alderen er det vel?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Fluxcard gör skit. Punkt slut.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Er det noen med nyere erfaringer fra fluxcard.com?

Vil ikke ha slike svar som Kompis kom med.
Om man skal kritisere, formuler deg heller som meitemark.
For dere som skal bestille fake-id kort, IKKE smil på dem slik som trådstarter... En skal IKKE smile på id-kort, iallefall etter slik jeg har forstått det.

¨
Sitat av Sio Vis innlegg
Nei.
Dette ville jeg ikke sagt er bedre da det "ordentlige" kortet ungdommer går med er bankkort osv. Ungdom går ikke med europeiske ID kort i lomma. Det er da jeg hadde blitt mistenksom.

"Gav meg kun en liten bot" Tror det var 3000.- jeg så forrige gang noen ble tatt med falskt ID kort. På toppen av dette kan det havne på rullebladet ditt, ikke særlig kult i den alderen er det vel?
Vis hele sitatet...
Tja, jeg har hatt ungdommer i kassen som har brukt pass som legg og betalt kontant, noe som antyder at dem har mistet kortet (noe som jeg har gjort selv). Ser ikke bort fra at andre kan erstatte passet med internasjonale id-kort.
Sist endret av Spelly; 21. juni 2010 kl. 17:35.
Sitat av spelley Vis innlegg
For dere som skal bestille fake-id kort, IKKE smil på dem slik som trådstarter... En skal IKKE smile på id-kort, iallefall etter slik jeg har forstått det.
Vis hele sitatet...
Ser ikke helt problemet med å smile på et ID-kort? Folk ser jo fremdeles at det er deg, selv om du smiler?
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Ser ikke helt problemet med å smile på et ID-kort? Folk ser jo fremdeles at det er deg, selv om du smiler?
Vis hele sitatet...
Fordi at en litt oppvakt mann i kassen kanskje vil vite at folk ikke får godkjent et bilde hvor du smiler som ID-kort.
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Ser ikke helt problemet med å smile på et ID-kort? Folk ser jo fremdeles at det er deg, selv om du smiler?
Vis hele sitatet...
Man får ikke godkjent et bilde hvor man viser tennene.
Så lenge du ikke viser perleraden kan man fint smile så mye man greier på ID-kort.

Edit: Såvidt jeg ser viser ikke trådstarter tenner på bildene.
Det vil mest sannsynlig funke.

Om dama i kassa spør deg hvorfor du går med National-IDcard i lomma sier du bare at du var i England for ikke lenge siden.
Sist endret av Kimer28; 21. juni 2010 kl. 18:13. Grunn: Leif