Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3529
Bestilte nettopp en pakke med hawaiian baby woodrose seeds , hawaiitypen fra iamshaman.com. Jeg har kun litt erfaring med flein. Vil ikke si jeg har noe særlig med erfaring med slike stoffer. Ut i fra det jeg har lest er hawaiitypen en av de som inneholder mest LSA. Hvor stor dosering er det lurt å begynne med hvis jeg vil ha en ganske kraftig trip som røsker litt uten å få en skrekkelig opplevelse.

Er det fasit at alle blir kvalme og spyr, eller er det noen som tåler dette mindre enn andre? Hvordan kan jeg muligens unngå dette?

Jeg er også litt bekymret siden jeg fant ut av dette ikke er lovlig i Norge. Min bestilling var på 122 kroner. Da har jeg forstått det slik at det ikke blir stoppet i tollen? Er det noe stor sjanse for at pakken blir stoppet i disse juletider. Og hva skjer om man blir tatt?
Her har du en skala angående dosering(I anntall frø): http://www.erowid.org/plants/hbw/hbw_dose.shtml

Jeg har aldri prøvd disse frøene, men vet av folk som har det, og man blir somregel ikke kvalm iflg. de. Grunnen til at du kan bli kvalm av LSA-frø du kjøper i Norge, er pga. et brekningsstoff de sprøyter frøene med. De må du skure og vaske godt før du spiser.

Tviler på at du blir tatt i disse travle juletider. Om du allikevel skulle være så uheldig, så vil du bli anmeldt for innførelse av narkotika.
Sist endret av VinumSabbathi; 19. desember 2009 kl. 00:50.
Jeg vil anbefale å skrelle av skallet på frøene. En enkel tilberedningsmåte er å knuse frøene for deretter å putte de i et glass med litt sitronsyre. Jeg vil også anbefale å begynne med en lav dose. 3-4 frø.
Jeg har selv inntatt Hawaiian Baby Woodrose og opplevd ubehagelig kvalme av så små mengder som 5 frø. Jeg tok bare vekk det første lille laget med skall, men jeg har hørt det er to lag man må fjerne. Vær forsiktig med dette, for kvamle og fysisk ubehag er ikke noe du vil oppleve under en psykedelisk opplevelse uansett om det er en svak psykedelisk opplevelse av en lav dosering LSA. Det trekker vekk fokuset fra de fine tingene man kan oppleve.
RHS
Trådstarter
19 2
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg

Tviler på at du blir tatt i disse travle juletider. Om du allikevel skulle være så uheldig, så vil du bli anmeldt for innførelse av narkotika.
Vis hele sitatet...
Nå ble jeg veldig bekymret.. er dette sant?
Hvorfor skal ikke det være sant? LSA er narkotika i følge Norsk lov. Du kan dog komme igjennom med en hel plante om du henter den i utlandet selv.
Sist endret av VinumSabbathi; 19. desember 2009 kl. 01:19.
Sitat av RHS Vis innlegg
Nå ble jeg veldig bekymret.. er dette sant?
Vis hele sitatet...
Ikke freak helt ut da. Om du blir tatt, så er det nok ikke så store konsekvenser. De skjønner jo at du ikke har tenkt å gå ut å selge frøene dine til barnehagekids, når det er en så liten mengde. Forskjell på innførsel av store mengder dop og litt til egenbruk. Dessuten gjør vel ikke tollerne stort mere enn å bare legge det bort (eventuelt ta det selv ) eller sende det tilbake, siden det er så mange sopper og planter her i verden, at det er vanskelig å skjekke hvilket stoff som er i knovolutten. Tviler på at de sender hver eneste sopp eller plante de finner i tollen til analyse..
Husker ikke doseringa og er for lat til å sjekke erowid akkurat nå.

Jeg prøvde Morning Glory for noen år siden, spiste ca 6,5 gram (du kan regne ut hva det blir i HWB selv).

etter å ha ligget helt i ro for å unngå å spy de første 2 timene mens jeg så på doku-serien The Universe, som forøvrig var enda mer interressant enn før. følte jeg meg klar til å gå ut en tur å sjekke om jeg fikk noen bra visuals, og handle litt. alt utstrålte lys slik som man ser ting med "tåke-syn", f.eks når man ser på noe lenge og alt blir utydelig, men på en fin måte.

Inne på butikken var jeg merkverdig smilete... smilte så mye at jeg prøvde å ikke smile, noe som garantert ikke så smart ut. som en liten jente som smiler sjenert når du spør om hun er forelsket i han glinse-vampyren i twilight.

sov veldig godt den natta og hadde en awesome rolig drøm, som jeg ikke husker lenger.

alt i alt var det en morsom opplevelse, men fikk ikke noe særlig visuals.

On Topic:
bestilte 30gram til senere, som ble stoppet. ringte tollversenet med en relativt troverdig historie uten store forhåpninger. fikk dem ihvertfall ikke uansett. Men husker hu dama jeg snakka med sa noe om at det var over 15gram og derfor ble det stoppa - eller noe slikt. ikke at det er relevant siden dem beslaglegger det uansett om det blir stoppet

får du brev i posten er det bare å ignorere det evt ringe tollverket å spør hvorfor det ble stoppet, lek overrasket når dem sier det er ulovlig å be dem returnere/kaste det siden du ikke vil ha noe som er ulovlig.
Jeg har erfart at tollvesenet er litt strengere når det gjelder HBWR frø enn f.eks Salvia Divinorum. Det er dog ekstremt liten sjanse for at pakken blir inspisert. Hvis du er uheldig og pakken blir sjekket vil du nok få et brev i posten om at pakken inneholder reseptpliktig legemiddel og du må fremvise resept. Det er sjeldent det fortelles om at forholdet blir anmeldt.
Sitat av naiSt Vis innlegg
Husker ikke doseringa og er for lat til å sjekke erowid akkurat nå.
Vis hele sitatet...
Her oppe linker jo VinsumSabbathi til dosering fra erowid.org =)

Oral H.B. Woodrose Seed Dosages (by # of seeds)

Threshold 1 - 4
Light 3 - 6
Common 5 - 8
Strong 7 - 12
Heavy 12 +
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Hvorfor skal ikke det være sant? LSA er narkotika i følge Norsk lov. Du kan dog komme igjennom med en hel plante om du henter den i utlandet selv.
Vis hele sitatet...
Dette stemmer ikke helt.

LSA kan muligens bli betraktet som et LSD-derivat, men det er lite sannsynlig, ettersom LSA-holdige frø (som Morning Glory) selges lovlig i Norge. Imidlertid er HBWR-frø oppført på en egen liste over frø som er forbudt å importere. De regnes dog ikke som narkotika.
RHS
Trådstarter
19 2
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Dette stemmer ikke helt.

LSA kan muligens bli betraktet som et LSD-derivat, men det er lite sannsynlig, ettersom LSA-holdige frø (som Morning Glory) selges lovlig i Norge. Imidlertid er HBWR-frø oppført på en egen liste over frø som er forbudt å importere. De regnes dog ikke som narkotika.
Vis hele sitatet...
Så det er ikke noe sannsynlig at jeg blir anmeldt? Men frøene kan bli beslaglagt?
Sitat av felix_poker Vis innlegg
LSA kan muligens bli betraktet som et LSD-derivat, men det er lite sannsynlig, ettersom LSA-holdige frø (som Morning Glory) selges lovlig i Norge.
Vis hele sitatet...
Jeg ser ikke helt hvorfor det er lite sansynlig. Frøene som selges i Norge er jo kontrollerte frø fra godkjente frøleverandører. At de inneholder LSA betyr ikke at LSA ikke går under derivatbestemmelsen ved ulovlig innførsel fra ikke-godkjente leverandører. Ergotalkaloidene er såpass like som LSD i struktur at jeg så absolutt vil tro at de går under derivatbestemmelsen. Jeg har faktisk selv blitt anmeldt for innførsel av Morning Glory-frø med den begrunnelse at de inneholdt narkotika. Saken ble riktig nok henlagt grunnet ressursmangel hos politiet, men det er en annen sak.
Sist endret av mentalmelt; 20. desember 2009 kl. 18:04.
Tok 6 første gang: Ble veldig kvalm men spøy ikke, men det var fremdeles grusomt. Mest ubrukelige psykadelika jeg kan tenke meg... eneste man får er de mildeste hallissene man kan tenke seg og en del snåle tanker, men er ikke verdt kvalmen som jeg betegner som så grusom at gjentagelse virker ulogisk...
Tok 12 andre gangen: samma greia bare dobbelt så kvalm og dobbelt så vansklig å få sove.

For øvrig mener jeg å huske at mye av virkestoffet var i skallet? Til gjengjeld var det skallet som gjorde deg spesielt kvalm så jeg tok det av, men med tanke på at jeg ble monsterkvalm likevel så vet jeg ikke helt om det er noen vitts å ta det av?

Frøene går under LSA som jeg vil tro kan gå under derivatbestiemmelsen under LSD kanskje... ikke sikker... uansett ingen big deal.. blir bare stoppet og destruert.