Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 527
Hei!
Vet ikke hvorfor dette problemet oppstår, men skal forklare så godt jeg kan.
Jeg har en pc og en server på rommet. Siden jeg bare har en TP som en lang nok, satte jeg en TRENDnet gigabit switch på rommet og kobla den lange kabelen i port nr. 1 . Da jeg kobla på pcen min med en kort kabel funka alt flott; den blinka tre ganger, også var jeg på nett. Problemet oppstår når jeg kobler i serveren. Da blinker den i evigheter uten at det skjer noe.

Har prøvd å koble bare serveren på switchen, og da funker det. Det skjer altså når andre maskin kobles på.

Alle portene på switchen funker, har prøvd

Håper noen har en løsning på dette. Det som er rart er at jeg fikk det såvidt til å funke i går, men jeg veit ikke hva som gjorde det.
Hvordan kobler du opp mot nettleverandøren din? Har du en router i tillegg eller hvordan er det?
Du trenger NAT om du vil ha flere pcer på samme linje...
Trådstarter
Sitat av fetter Vis innlegg
Hvordan kobler du opp mot nettleverandøren din? Har du en router i tillegg eller hvordan er det?
Du trenger NAT om du vil ha flere pcer på samme linje...
Vis hele sitatet...
Får til det samme med en D-link switch, så oppsettet er greit
Den blinker i evigheter uten at det skjer noe ?

Hva sier nettverkskortet på serveren ? Får du link-up i OS'et ? Prøver den å hente DHCP ? Hvordan er oppsettet ellers ? Hvilke IP-adresser får du ?