Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2876
Jeg lurer på om man kan bli tvunget til å bli testa mot hasj, hvis foreldrene dine har mistanke. Foreldrene mine tror jeg røyker hasj og vurderer å få meg testa. Er over 18 år, men kan foreldrene mine da si fra til politiet om at de har mistanke om at jeg røyker hasj så må jeg ned på stasjonen og bli testa? Eller er det sånn at de ikke bryr seg...
Du kan nekte, som du sier er du over 18år og myndig. Politiet må ha en godkjennelse fra dommer evt statsadvokaten for å få pisseprøve på deg. såfremst du ikke godtar å pisse da.
Slik jeg tyder navnet ditt, ville du vel testet positivt Men nei, dine foreldre kan ikke tvinge deg til dette da du er over 18 år. Hvis dine foreldre sier dette til politiet, vanker det bøter og "prikk" på rulleblad. Noe som jeg synes vil være helt på jordet. Ta diskusjonen med dine foresatte. Vis dem denne artikkelen: Hva betyr det å få en narkodom?
Det blir IKKE bøter & prikk i førerkortet for å levere positiv prøve på canabis(hvis du ikke blir stoppet i bil med påfølgende test)Du får heller IKKE noen narkodom(Iygra vet ikke hva han/hun snakker om)
Åjoda, du får forelegg og en notis i vandelsattesten dersom du tester positivt. Noe jeg ikke trodde på før det skjedde med en kompis.
Sitat av Bevi Vis innlegg
Det blir IKKE bøter & prikk i førerkortet for å levere positiv prøve på canabis(hvis du ikke blir stoppet i bil med påfølgende test)Du får heller IKKE noen narkodom(Iygra vet ikke hva han/hun snakker om)
Vis hele sitatet...
Det blir så klart forelegg, men ikke prikk i førerkortet.
Sitat av Bevi Vis innlegg
Det blir IKKE bøter & prikk i førerkortet for å levere positiv prøve på canabis(hvis du ikke blir stoppet i bil med påfølgende test)Du får heller IKKE noen narkodom(Iygra vet ikke hva han/hun snakker om)
Vis hele sitatet...
Prikk i førekortet? Mulig du blander dette med en annen tråd. Argumentere videre med deg, gidder jeg ikke. Foreslår at du prøver ut dette selv.

Han/hun
Om du har et rent rulleblad og ikke har vært ute for noe mens du har vært ruset gidder ikke politiet gjøre noe. Tviler veldig sterkt på at en dommer/statsadvokaten gir tilatelse for en prøve. De har mye annet og finne på med mindre du bor langt ute på landet og de gidder og bry seg med sånne saker. Foreldrene dine kan ikke tvinge deg og politiet kommer ikke til å bry seg.
I Oslo er "plata" alltid stapp full og folk selger når politiet ser på og ingenting skjer fordi det er ikke dealerne eller brukere de er ute etter, de er ute etter bakmennene. Så du kan bare slappe av og evnt nekte!
Sist endret av 4frnt666; 7. november 2009 kl. 19:21.
Sitat av 4frnt666 Vis innlegg
Om du har et rent rulleblad og ikke har vært ute for noe mens du har vært ruset gidder ikke politiet gjøre noe. Tviler veldig sterkt på at en dommer/statsadvokaten gir tilatelse for en prøve. De har mye annet og finne på med mindre du bor langt ute på landet og de gidder og bry seg med sånne saker. Foreldrene dine kan ikke tvinge deg og politiet kommer ikke til å bry seg.
I Oslo er "plata" alltid stapp full og folk selger når politiet ser på og ingenting skjer fordi det er ikke dealerne eller brukere de er ute etter, de er ute etter bakmennene. Så du kan bare slappe av og evnt nekte!
Vis hele sitatet...
Gidder ikke gjøre noe? haha!
Okey, første gangen jeg ble tatt for besitelse og salg av hasj / mariuhanja gikk jeg inn en kontrakt med politiet.

Jeg skal pisse vær 14 dag i 6 måneder.
Slepper bot og noe på rullebladet. Dette var pga det var alt for mange som ble tatt for hasj / cannabis røyking.

Jeg var under 18 når dette skjedde, vet ikke om det sånn når du er over 18, menmen.
Sitat av ganja123 Vis innlegg
Jeg lurer på om man kan bli tvunget til å bli testa mot hasj, hvis foreldrene dine har mistanke.
...
Vis hele sitatet...
Bor du fortsatt hos foreldrene dine?
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Gidder ikke gjøre noe? haha!
Okey, første gangen jeg ble tatt for besitelse og salg av hasj / mariuhanja gikk jeg inn en kontrakt med politiet.

Jeg skal pisse vær 14 dag i 6 måneder.
Slepper bot og noe på rullebladet. Dette var pga det var alt for mange som ble tatt for hasj / cannabis røyking.
Vis hele sitatet...
Du ble tatt for besittelse ja, er jo noe helt annet. Det er snakk om en urinprøve pga mistanke for røyking.
Så lenge du nekter kan ingen gjøre noe som helst.
Foreldrene dine vil etter all sannsynlighet ikke gå til politiet da det vil gjøre deg mye større skade enn det du faktisk pådrar deg av å røyke marijuana/hasj.
Jeg har også gått på urinprøvekontrakt for en del år siden, da jeg ble tatt for å ha røyket.
Det var helt OK, fant etter hvert ut at jeg kunne røyke et par dager etter hver urinprøve, jeg ble faktisk "clean" på fem dager!
Foreldrene dine kan kjøpe hjemmetester og forsøke å presse deg til å ta en slik, men det får de jo ikke til med mindre du går med på det.
Alternativt kan du kjøpe en shake (eller bare ikke røyke på et par uker) for så å la deg teste mot noen ganske drøye krav og la dem steke i sitt eget fett/dårlige samvittighet ! det synes jeg er en god ide, da vil det ta lang tid før de plager deg med sånt igjen!
Sitat av 4frnt666 Vis innlegg
Du ble tatt for besittelse ja, er jo noe helt annet. Det er snakk om en urinprøve pga mistanke for røyking.
Vis hele sitatet...
Først ble jeg tatt for røyking, ja!
Så skrev jeg under kontrakt osv.

Så ble det razzia, you get it?
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Først ble jeg tatt for røyking, ja!
Så skrev jeg under kontrakt osv.

Så ble det razzia, you get it?
Vis hele sitatet...

Skjønner

Men uansett så tror jeg ikke han har noe å stresse over. For det er ikke i bunn og grunn brukere politiet er ute etter. Nå vet ikke jeg hva som fikk politiet til å komme til deg.
Men om det er tilfelle da at en mistanke av foreldrene greier å utløse en razzia så må seriøst politiet tenke over hva som er viktig.
Har en kompis som ble tatt for dealing av hasj, eneste han fikk var en bot på 2500 kr. Ikke noe prikk eller noe.
Sitat av 4frnt666 Vis innlegg
Skjønner

Men uansett så tror jeg ikke han har noe å stresse over. For det er ikke i bunn og grunn brukere politiet er ute etter. Nå vet ikke jeg hva som fikk politiet til å komme til deg.
Men om det er tilfelle da at en mistanke av foreldrene greier å utløse en razzia så må seriøst politiet tenke over hva som er viktig.
Har en kompis som ble tatt for dealing av hasj, eneste han fikk var en bot på 2500 kr. Ikke noe prikk eller noe.
Vis hele sitatet...
Det er nok bare noe han sier.
Eller så går han under en kontrakt
Om du bor hos dine foreldre, og de er bekymret/mistenksom over at du bruker hasj, burde du etter min mening ta urinprøven evt. inrømme at du røyker. Du bor tross alt under deres tak, og da er det opp til foreldrene dine og legge lista angående rusmidler o.l.
Rusmiddel kontrakten når er på to år tror jeg. Hvertfall det jeg har fått beskjed om.
Da må du regelmessig gi pisseprøver hver måned eller noe slikt. Da slipper du alt av straff og notiser. Du får kun dette om du er under 18.
Sitat av 4frnt666 Vis innlegg
Skjønner

Men uansett så tror jeg ikke han har noe å stresse over. For det er ikke i bunn og grunn brukere politiet er ute etter. Nå vet ikke jeg hva som fikk politiet til å komme til deg.
Men om det er tilfelle da at en mistanke av foreldrene greier å utløse en razzia så må seriøst politiet tenke over hva som er viktig.
Har en kompis som ble tatt for dealing av hasj, eneste han fikk var en bot på 2500 kr. Ikke noe prikk eller noe.
Vis hele sitatet...
Skulle politiet bare avvist fortvilte foreldre som mistenkter at barnet deres bruker narkotika. Tror ikke det nei!

Og hvis han tror at han ikke blir registrert som straffet når han selger narkotika, tar du feil.
Sitat av Kaunda Vis innlegg
Skulle politiet bare avvist fortvilte foreldre som mistenkter at barnet deres bruker narkotika. Tror ikke det nei!

Og hvis han tror at han ikke blir registrert som straffet når han selger narkotika, tar du feil.
Vis hele sitatet...
Kaunda, Hva ville du gjort hvis dette var ditt "barn"