Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 6697
Jeg ble litt bekymret når jeg leste denne artikkelen:

http://www.abcnyheter.no/node/97021

Hvordan forandrer man passord og slikt?
Jeg har lite peiling på dette...
Sist endret av -kokkosnøtt; 5. oktober 2009 kl. 20:45.
Du kan f.eks bytte ditt passord.
Mener du kan bytte passord innpå mailen din.
Om mailen eller navnet ditt ikke starter på enten A eller B, så trenger du ikke bekymre deg.
Sitat av Noes Vis innlegg
Mener du kan bytte passord innpå mailen din.
Vis hele sitatet...
Ok, men hvordan ?

Sitat av OoM Vis innlegg
Om mailen eller navnet ditt ikke starter på enten A eller B, så trenger du ikke bekymre deg.
Vis hele sitatet...
mener du slik som dette?



sorry om jeg stiller dumme spm..
Sist endret av -kokkosnøtt; 5. oktober 2009 kl. 20:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av -kokkosnøtt Vis innlegg
Ok, men hvordan ?



mener du slik som dette?



sorry om jeg stiller dumme spm..
Vis hele sitatet...
blablaa@hotmail.com. Det er en b. Du har rett.

Edit:

To change your Windows Live Hotmail password:
Select Options... | More Options (or solely Options if you use Windows Live Hotmail classic) from the toolbar in Windows Live Hotmail.
Follow the View and edit your personal information link under Manager your account.
Click Change after Password: under Password reset information.
Enter your current Windows Live Hotmail password under Old password:.
Type the new password under both Type the new password and Retype new password:. Make sure the password is both difficult to guess and easy to remember.
Make sure the password is both difficult to guess and easy to remember.
To ensure you'll continue to change your Windows Live Hotmail password, you can check Make my password expire every 72 days.
Click Save.
Sist endret av Viva la Opium; 5. oktober 2009 kl. 21:01.
10 000 er ikke spesielt mange.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Og med mindre jeg misforsto gjelder dette phishing der offeret skriver inn kontoinformasjon på en annen side enn den vanlige. Med andre ord er du trygg med mindre du er en idiot.
Noen som har den lista? Lurer på om jeg er med på den! huhu
Passordene ble lagt ut på http://pastebin.com/ men grunnet altfor mange folk som skulle sjekke, er den tatt ned. Dere merker kanskje at pastebin går fantastisk sakte.

De ble også lagt ut på http://ja.pastebin.ca/1596417, men det kan virke som om de er tatt bort nå.
Om passordene er innhentet gjennom phishing, da er dette bare BS altså?
Det skal ha vært en liste med 10.027 navn som alle begynte med bokstavene A eller B.
Vis hele sitatet...
Sitat av byp4ss Vis innlegg
Om passordene er innhentet gjennom phishing, da er dette bare BS altså?
Vis hele sitatet...
Nei, lista starter på "Ar" og slutter omtrent midt på B. Det betyr nok at lista i virkeligheten er mye større (100 000 kanskje), og at bare den delen en spesifikk kunde av phisheren har kjøpt er lekket (eller liknende).

Eller så er det ikke snakk om phishing i det hele tatt. Det er jo selvfølgelig også en mulighet. Men jeg har en konto i intervallet (as_) som ikke sto på lista, så den er i alle fall ikke komplett.
▼ ... over en uke senere ... ▼
De ble lagt ut på /b/ for en tid siden og Oo

fikk tak i dem, og mange virker ;D

EDIT: kanskje ikke samme, min går helt til z og har 29 000 oppføringer.
Sist endret av negard; 14. oktober 2009 kl. 15:35.
Begynn nå for guds skyld ikke å være like tåpelige som de fleste 4chan sympatisører er.
Ikke begynn å gå innpå mailer dere får tak i passord til å endre og fucke opp å slette ting...
Sitat av negard Vis innlegg
først av alt gjør jeg egentlig hva eff jeg vil med dem. Not yar business.
Men for å bare ha det sagt, har man det mest bare for teh lulz. Bare det å se at det er så mange som gir fra seg passordet sitt er moro.
Vis hele sitatet...
oh, not yar business, teh lulz.. Du går altså under "tåpelige 4chan sympatisører" ja.. Klarer ikke helt se samleverdien i en liste med passord og emails til folk du ikke en gang veit hvem er. Om du ikke skal ødelegge for andre, hva skal du da med passorda?
Og nei, du gjør ikke "hva eff" du vil med dem. Det går under ulovlig å ødelegge for andre.
Gjelder dette også live.no kontoer?

Ser heller ikke grunnen til at folk skal ha noen nytte av email kontoer, bortsett fra å ødelegge for folk.
Det som er litt skummelt er at mange har viktigere informasjon i mailboksen enn selve passordet. Som f.eks. tilsendte passord fra ulike tjenester (Ja, er man smart sletter man disse mailene, men det er det jo tydeligvis ikke alle som er.) og selvfølgelig annen sensetiv informasjon
Du er på lista, jeg sjekket. Og takk for Spotify-kontoen, loginen til NFF og lisensen til Winrar!