Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2991
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Hei.
I det siste har en del folk skrevet om at de lurer på om de har blitt dopet ned når de har vært på ett eller annet utested på byen. Eksempler:
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=140260
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=139988
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=138776

Fellesnevneren er stort sett at noen har drukket alkohol, og blitt mer beruset enn de regnet med. Og svarene som går igjen i trådene er at alkohol er kraftigere enn man regner med.
Her er et par ting å huske:
1: Alkohol kan gjøre at du spyr, sovner, oppfører deg som drittsekk og sjangler. Dette er helt normalt når man har drukket for mye (eller akkurat passe mye avhengig av hva man er ute etter)
2: Ingen her på nFF så drinken din, ingen her smakte på den, ingen her så om pupillene dine ble større. Det er veldig vanskelig for noen her å vite hva som kan ha skjedd.
3: Hva slags rus man får av alkohol kan variere fra gang til gang, uavhengig av mengde. Det er mange faktorer som spiller inn, for eksempel hva slags humør du er i, hvor mye du har spist, hvor uthvilt du er og hvor fort man drikker.
4: Mange rusmidler, særlig de i pille-/pulverform har ganske distinkt smak som lett kjennes gjennom ølet eller mohitoen. Om drikken smaker rart er det like greit å la den stå, eller be om en ny.

Dette er ting mange vet, men allikevel lages det en del tråder om emnet. Og det er jo fint at folk vil vite litt om hva som har skjedd med kroppen men som oftest er den mest opplagte løsningen den riktige.
Snakker av erfaring her, om man er beruset nok, kjenner man ikke denne syrlige og litt beske smaken av piller/pulver som ved et uhell har kommet oppi drinken.
Det er jo såklart lambador, men på de fleste trådene her har folka drukket 2-3 pils, og det er ikke nok til å ikke smake "pillene".
http://no.wikipedia.org/wiki/Voldtektsdop

I linken jeg posta kan man lese dette:
Forsøk på å dedusere om voldtektsdop har blitt brukt utfra symptomene er imidlertid en framgangsmåte som kan gi falske positive prøvesvar. Da media i 2003 rapporterte om en epidemi av slik doping av drinker i Perth i Vest-Australia ble det tatt blodprøve av 44 kvinner som mente de hadde blitt utsatt for doptilsatte drinker. West Australian Chemistry Centre testet blodprøvene og den eneste substansen som ble funnet i ofrenes blod var høye alkoholverdier. Politiet sa at blodalkoholnivået hos de fleste av disse personene var betydelig høyere enn hva de selv hadde forventet
Vis hele sitatet...
Valium smaker bittert ja, men hyppere og andre flunitrazepam-tabletter (som såvidt meg bekjent er det som brukes mest til slikt) er bare litt søte, og vil antakelig ikke merkes av de fleste. Iallfall ikke i godt lag på byen.
En liten ABC for å ikke bli dopa på byen burde vel følge og.
# 1, og den mest selvsagte burde være; ikke gå fra drinken din! Enten tar du den med deg, eller så får du folk du stoler på til å passe på.
Sitat av Stayneh Vis innlegg
En liten ABC for å ikke bli dopa på byen burde vel følge og.
# 1, og den mest selvsagte burde være; ikke gå fra drinken din! Enten tar du den med deg, eller så får du folk du stoler på til å passe på.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke helt om jeg ville latt noen som jeg stoler på passe på drikken min min spør du meg, selv den beste kan glemme seg bort
Sitat av Cyan Vis innlegg
Jeg vet ikke helt om jeg ville latt noen som jeg stoler på passe på drikken min min spør du meg, selv den beste kan glemme seg bort
Vis hele sitatet...
evt. ta den med deg overalt, evt. ikke drikke den om du ikke har hatt den under oppsyn
Og om noen orker så hadde det vært bra med en trå om hvordan alkohol bør nytes. At man ikke drikker masse om man er sliten, har sovet lite eller er sulten. Alt dette gjør at effekten av alkohol kan slå inn mye raskere eller hardere enn forventa.
Man skulle jo tro at dette var common knowledge iom. at de fleste har utstrakt erfaring med alkohol, men etter å ha lest en del på forumet i det siste er jeg enig med deg. Noen bør lage "Den store alkoholtråden".
for meg var det iallefall nyttig å kunne spørre. det skjedde mye med meg den kvelden som jeg aldri har opplevd før og å få et svar uansett om det hadde med alkohol eller dop å gjøre føltes godt. jeg føler iallefall at jeg fikk mange gode innspill og satt igjen litt klokere på meg selv. greit nok å samle alle trådene i en stor tråd om det var det som var poenget. men at man ikke skal få spørre rundt slike opplevelser, men heller bare ta til takke med at det var alkoholen høres helt feil ut for meg. hva skal man med et slik forum da?
så klart har ingen sett drinken min eller vet hva den smakte, langt heller vet folk akkurat hva jeg hadde spist o.l. men det er mange som har opplevd lignende situasjoner og som kom med mye klokt som fikk meg til å tenke gjennom ting jeg har opplevd den siste tiden osv. hadde ikke engang tenkt over at det kunne ligge noe dypere i det. og det hadde ingen andre jeg snakket med heller så er svært takknemlig for at jeg kunne stille spm her.
Sitat av Stayneh Vis innlegg
evt. ta den med deg overalt, evt. ikke drikke den om du ikke har hatt den under oppsyn
Vis hele sitatet...
Jepp, det er nok det som er mest fornuftig.
Sitat av Stayneh Vis innlegg
evt. ta den med deg overalt, evt. ikke drikke den om du ikke har hatt den under oppsyn
Vis hele sitatet...
Hvis man ikke har lyst til å ta med drinken når man skal på do/ut og røyke/lignende, så kan man jo rett og slett drikke den opp. Så kan man gå og gjøre det man skal, komme tilbake og bestille en ny drink, slik at man vet ingenting kan ha skjedd mens man var borte.
Her hjelper såklart timing, slik at man slipper å styrte halvliteren man nettopp kjøpte seg.
styrting er jo gøy.
Da får man jo en litt "dopa" effekt, selv om man bare har drukket tre øl..
ÅVIPS var vi tilbake på begynnelsen av problemstillinga
Virker som at det er flere her som driver med andre ting som prøver å skaffe kunnskap om hva man putter i seg, og hvordan det påvirker deg etc.
Og folk som er "straite" har ikke peiling på hvordan alkohol fungerer\påvirker osv oss.
Med måtehold selvsagt, men sitter litt med inntrykket av at en del på forumet prøver å få kunnskap om det man putter i seg om ulovlige stoffer, alkohol er lovlig derfor lukker man øyene og lemper flaska på høykant. Nå synes jeg at alkohol er veldig uskyldiggjort på mange måter, og folks forhold det dette stoffet kontra andre ulovlige skumle stoffer ikke alltid henger på greip. Så kulturen rundt alkoholen og holdningen folk har spiller vell en stor rolle.
Ikke ta meg feil, det er folk som putter i seg alt uten å vite en dritt om det. Så ikke kast meg på bålet. xD
Sist endret av sneipen; 4. oktober 2009 kl. 21:25.
▼ ... over en måned senere ... ▼
En interessant artikkel om emnet dukket nylig opp i Daily Telegraph.

Som en rekke studier har vist tidligere, dreier dop-i-drink seg i stor grad om en urban myte.
Sitat av snegler Vis innlegg
En interessant artikkel om emnet dukket nylig opp i Daily Telegraph.

Som en rekke studier har vist tidligere, dreier dop-i-drink seg i stor grad om en urban myte.
Vis hele sitatet...
Overrasker meg ikke en døyt. Jeg har alltid fundert på hvordan man skal klare å gjennomføre noe slikt, å skjule det, både smaksmessig og når man utfører hendelsen, og i tillegg klare å få med seg offeret hjem på en måte som ikke virker alt for mistenkelig...