Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 616
Hei! Starter i ny jobb på mandag hvor en av oppgavene mine er flashbannere. Har det problemet at jeg ikke har laget bannere før som har hatt en maks størrelse. .swf fila kommer på 28kB, mens .gif kommer på hele 270kB. Dokumentet er 180x150px og inneholder enkle animasjoner. Har prøvd ufattelig mange forskjellige export options uten hell, kommer ikke under 200kB.

.gif er must da det skal vises banner for de som ikke har flashplayer også. Noen som har noen gode råd? Greit å ha dette på plass før jeg starter.
Fallback gif skal ikke eksporteres fra flash. Den skal heller ikke inneholde animasjoner. Start opp photoshop, lag de samme "slides" du har i .swf filen uten animasjon, kun "hopp" til neste slide, eksporter som .gif.
Sitat av marfo Vis innlegg
Fallback gif skal ikke eksporteres fra flash. Den skal heller ikke inneholde animasjoner. Start opp photoshop, lag de samme "slides" du har i .swf filen uten animasjon, kun "hopp" til neste slide, eksporter som .gif.
Vis hele sitatet...

1. Hvorfor ikke?
2. Er det ikke mulig å få flash så smått samtidig som man beholder filstørrelsen i gif?

Takk for tipset, men jeg skjønte at jeg måtte gjør det om det ikke finnes en måte for dette i flash.
▼ ... noen uker senere ... ▼
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Fordi en effekt/animasjon krever et bilde for alle bevegelsen i animasjonen, noe som vil utgjøre en god del selv på små animasjoner. Gif er ikke laget for å erstatte flash, og det er derfor man bruker flash. Eksporter stilbildene du trenger til et lossless format og optimaliser bildestørrelsen i f.eks photoshop
Har funnet ut av dette :-)

Lagde enkle animasjoner i photoshop til erstattning for de som ikke har flash :-)