Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 489
Har prøvd i det siste å formatere min laptop med en vanlig windows xp cd, som har funkert perfekt til min stasjonære, men ser ut til å gjøre ingen nytte på laptopen. Det jeg får opp når cden er i laptopen er at den ikke kan finne harddisken slik at jeg ikke kan formatere.

Broren min sier at det kanskje har noe å gjøre med at det er seriater driver elns, men aner ikke hva det er :/

Noen som vet hva som må til?
¨Har med driver å gjøre ? hvordan skulle folk med en ny maskin kunne bootet en CD for å installere OS på HDD ?
finner du ikke HDD, eller blir ikke CDen bootet ?
hvis maskinen din er relativ ny, skylted problemet sansyneligvis at du har en egen hidden partisjon på HDD hvor os ,sammen med drivere er. Maskinen er sansynelig konfigurert slik at du ikke trenger å bruke CDer for formatering og installering av drivere. - alt skjer automatisk (nesten)
Trådstarter
Cden blir bootet, men den finner ikke harddisken. Maskinen er fra 07 :x
Kjapt spørsmål: har laptopen din hatt xp orginalt?

Som spelley sier er det også mulig du har en gjennopprettingspartisjon du kan bruke.
Trådstarter
Fant svaret på diskusjon.no: http://www.diskusjon.no/index.php?ac...&t=797597&st=0

"Problemet består i at Windows XP ikke støtter SATA-disker hvis PC-en har Turbo Minne."
"Selv ikke XP med SP2 løser problemet."

Ergo må en laste ned SATA driverene, og bruke et program som heter nLite for å så legge inn bootable drivere inn i på xpcden.
Eller velge å installere tredjeparts-drivere rett etter man har startet opp med cd'en i
Merke og modell på laptopen?