Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 872
I det siste har det foregått mye merkelige ting på min marskin.
Programmer og filer bare plutseli er borte vekk.Filmer som jeg har lastet
ned er sporløst forsvunnet,mappene står igjenn,men filene er borte.
Og igår forsvant jaggu hele photoshop med crack og hele driten.

Noen som vet hva som kan forårsake dette?.
Og hvor stikker alle filene og programmene henn?
I like turtles
Alfonzor's Avatar
Tatt en virussjekk?
Takk for at vi fikk vite hvilket OS du har. Kjør en virusscan, og ta backup av filene dine.
Trådstarter
Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Tatt en virussjekk?
Vis hele sitatet...
Ja det har jeg.AVG finner ingenting,men jeg kan tillføye att
msn har oppført seg IDIOT i det siste og.
Den logger seg på når den selv vill,og det er nermest
umulig og logge seg inn selv uten og restarte.

Sitat av fulloggal Vis innlegg
Takk for at vi fikk vite hvilket OS du har. Kjør en virusscan, og ta backup av filene dine.
Vis hele sitatet...
Beklager min uvitenhet,men hva i libanon er "OS"?
Sist endret av 7kr8; 25. juli 2009 kl. 14:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
I like turtles
Alfonzor's Avatar
Sitat av 7kr8 Vis innlegg
Ja det har jeg.AVG finner ingenting,men jeg kan tillføye att
msn har oppført seg IDIOT i det siste og.
Den logger seg på når den selv vill,og det er nermest
umulig og logge seg inn selv uten og restarte.
Vis hele sitatet...
Jeg vil anbefale en formatering og ny installasjon av det oset du har men vi ikke vet hva er.

Os er operativsystem
Sist endret av Alfonzor; 25. juli 2009 kl. 14:05.
fulloggal, det høres ut som h*n kjører en type windows, men en litt mer spesifikk start på tråden, slik at vi kan hjelpe deg, hadde sikkert ikke vært så alt for dumt.
du har vel sjekka disken for lese/skrive feil ?
Trådstarter
Mitt "OS" er vista.Fant btw att jeg hadde 745 warnings på AVG nå.

Sitat av ranvik Vis innlegg
du har vel sjekka disken for lese/skrive feil ?
Vis hele sitatet...
Jeg er veldig grønn på data,så nix
Sist endret av 7kr8; 25. juli 2009 kl. 14:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Fint at du fant ut av problemet ditt da 7kr8
Trådstarter
Sitat av Ter3 Vis innlegg
Fint at du fant ut av problemet ditt da 7kr8
Vis hele sitatet...
Hadde det bare vert så vel.Jeg skjønner fortsatt ikke en dritt.
Fuck it,takk får svar.
Slutt å henge ut fyren bare fordi hans datakunnskaper er litt dårlige, prøv heller å hjelep han.

Hvis du ikke er så god på det, så er nok kanskje det letteste å prøve å tilbakestille pc-en til et punkt den fungerte? Dette kan du kjøre inne på tilbehør en plass. Eller om du har "recovery" mode? Hva slags pc er det?

Om det ikke fungerer så blir du nok fint nødt til å slette _alt_ (formatering) på maskinen og legge inn Windows på nytt. Dette gjøres ved å sette inn en Windows cd og følge instruksene. Husk å formatere, og ikke bare slenge inn ny windows.

Det var mange warnings! Ja da løser nok det problemet. Prøv også å ta en sjekk etter spyware, dette gjør du med "Adaware Free" og "Spybot Search & Destroy". Begge er gratis og kan lastet ned på internettet. Google.
Sist endret av Prognisse; 25. juli 2009 kl. 14:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Freiheit Vis innlegg
Slutt å henge ut fyren bare fordi hans datakunnskaper er litt dårlige, prøv heller å hjelep han.

Hvis du ikke er så god på det, så er nok kanskje det letteste å prøve å tilbakestille pc-en til et punkt den fungerte? Dette kan du kjøre inne på tilbehør en plass. Eller om du har "recovery" mode? Hva slags pc er det?

Om det ikke fungerer så blir du nok fint nødt til å slette _alt_ (formatering) på maskinen og legge inn Windows på nytt. Dette gjøres ved å sette inn en Windows cd og følge instruksene. Husk å formatere, og ikke bare slenge inn ny windows.

Det var mange warnings! Ja da løser nok det problemet. Prøv også å ta en sjekk etter spyware, dette gjør du med "Adaware Free" og "Spybot Search & Destroy". Begge er gratis og kan lastet ned på internettet. Google.
Vis hele sitatet...
Ingen som har hengt ut noen/noe her. Bortsett fra meg når jeg sier at AVG er det sørgeligste drittprogrammet jeg har sett på lenge. Du kan prøve mange andre antivirusprogrammer, men det eneste jeg har brukt på år og dag er NOD32 som ikke strengt tatt er gratis. Mener å huske at Avira AntiVir (http://free-av.com) er ganske greit.

Og Freiheit: systemgjenoppretting er bortkastet tid. Er det virus vil det nesten garantert ikke hjelpe da de fleste virus legger seg inn i gjenopprettingssystemet. Er det harddiskfeil vil det ikke ha en snøballs sjanse i helvete uansett.

PS: slutt å klikke på reklamer, ikke last ned alt mulig, lær deg et snev av logikk hvis du ikke har det allerede, og bruk det. Greit nok at det finnes greie antivirusprogrammer, men det beste er jo selvfølgelig å unngå virus fullstendig.
Sist endret av robhol; 25. juli 2009 kl. 14:38.
Trådstarter
Ahh,takk freiheit.Jeg skal forsøke og stille den tilbake til ett tidligere tidspunkt.
Med 725 advarsler så kan jeg si med en gang at det nesten garantert ikke blir å funke.
Sist endret av kengro; 25. juli 2009 kl. 15:21.
Sitat av 7kr8 Vis innlegg
I det siste har det foregått mye merkelige ting på min marskin.
Programmer og filer bare plutseli er borte vekk.Filmer som jeg har lastet
ned er sporløst forsvunnet,mappene står igjenn,men filene er borte.
Og igår forsvant jaggu hele photoshop med crack og hele driten.

Noen som vet hva som kan forårsake dette?.
Og hvor stikker alle filene og programmene henn?
Vis hele sitatet...

Hehe, de er ikke borte. Tro meg, dette skjedde med meg også når jeg fikk meg vista.

Det som skjedde hos meg var at PCen synes det var gøy å gjøre filene til "skjulte" så jeg måtte gå på mappealternativer og velge "vis skjulte mapper og filer".

Den synes også det var kjempeartig og flytte filene til andre steder..lol. Det er sant..
Robhol, så ikke posten hans om virus før etter, derfor jeg redigerte den

Men robhol har helt rett angående virus og tilbakestilling, så kan nok bare glemme dette.
Mener og huske at NOD32 har en 30 måneders trial.
Men med så mane advarsler regner jeg med at datamaskinen din er kjørt.. Trur du kan sette en finger på formatering jeg. Ettersom du ikke kan så meget om data så er det nok vanskelig å kvitte seg med all fiendtlig programvare :/
Husk å ta backup av alle nødvendige ting, da alt vil gå tapt under formatering. Sjekk også disse for virus, så du ikke får med deg dritten over til ditt nye system.

Haha, vista hørtes ut som et fint OS! Er jo ingenting bedre en programmer som jobber mot deg..
Kanskje bytte det ut med XP eller Windows 7? Eneste baksiden er jo at dette koster penger. Om du ikke har det allerede da?
Sist endret av Prognisse; 25. juli 2009 kl. 16:14.