Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 768
Jeg har studert flere forskjellige cms-systemer en stund, men finner ikke helt det jeg er ute etter. Jeg skal lage en nettside som inneholder nyheter, kontaktinfo og ett enkelt bildegalleri/produktpresentasjon. Systemet må gjøre det svært enkelt for uerfarne brukere å kunne oppdatere siden. Synest systemer som Joomla, Drupal og Wordpress blir alt for store.

Hadde vært utrolig flott om noen kunne hjelpe meg
Du kan jo prøve jaws? Utrolig enkelt og greit cms. Det jeg ikke liker med det, må være måten nyheter og blogg-innlegg er satt opp på. Men ellers fungerer det strålende Lekende lett er det å implentere selvlagde temaer/design også.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Joda.

Lag vel en database, først og fremst.
Databasen skal innholde to rader, den ene kaller vi nyheter, med ID > primær og auto_inc, overskrift(varchar), og innhold(text). Den andre raden konstruerer du etter behov (ettersom du ikke spesifiserer hva du vil ha med i presentasjonen).

Så er det rock and roll baby, koble opp til databasen, bygge opp systemet vha php, og html. Bruk css for å designe, og vær så snill: planlegg og test produktet i alle nettlesere: IE FF Opera, Netscape google chrome og safari.
Sitat av Donquijote Vis innlegg
Joda.

Lag vel en database, først og fremst.
Databasen skal innholde to rader, den ene kaller vi nyheter, med ID > primær og auto_inc, overskrift(varchar), og innhold(text). Den andre raden konstruerer du etter behov (ettersom du ikke spesifiserer hva du vil ha med i presentasjonen).

Så er det rock and roll baby, koble opp til databasen, bygge opp systemet vha php, og html. Bruk css for å designe, og vær så snill: planlegg og test produktet i alle nettlesere: IE FF Opera, Netscape google chrome og safari.
Vis hele sitatet...
Du snakker som om du skulle vært proff, men utifra tidligere poster på forumet vet jeg at du såvidt er over newbie stadiet .
Det heter forresten tabeller og ikke rader .
Dessuten mangler du essensielle tabeller, slik som brukertabell osv.

Men nok offtopic:
Vil du ha et ferdig cms som allerede ligger ute på nettet ? Isåfall kan jeg ikke hjelpe deg da jeg alltid har laget ting selv etter behov .
Jeg kan hjelpe deg med å lage en enkel webside som ser nogenlunde grei ut med de spesifikasjonene du ønsker for under tusenlappen i løpet av neste uke.
Wordpress er ikke så stor som du skal ha det til. Jeg har flere kunder, uten særlig datakunnskaper, som bruker det. Det fungerer veldig greit.
Fant noe som heter Squarespace (http://www.squarespace.com/) for en stund siden. Det ser utrolig lett ut, de hoster det og det er ikke så alt for dyrt. Det koster penger, men så slipper man til gjengjeld å betale for webhotell.

Noen som har erfaringer med det? Kan være noe for trådstarter å sjekke ut, ettersom det er målrettet for å være enkelt å bruke.