Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 664
Eg jobber for tida hos Bravocom i Estland. Vi bruker no vtiger til CRM. Tingen er at vi berre treng 'inventory'-delen, og det blir daa unodvendig aa bruke vtiger som har mykje meir moglegheiter enn vi brukar (noko som forer til unodvendig store systemkrav). Er det nokon som har kjennskap til vtiger som veit om nokre gode alternativ til inventorydelen deira? Maa vere paa engelsk.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Er dere ute etter en OSS nettløsning som vtiger?

Vedr. "inventory"-delen så er det egentlig bare et sub-sett av moduler de har tilgjengelig som de har samlet til en samlekategori. Det er vanskelig å si om andre CRM-systemer har akkurat det de har her, men det er ikke særlig eksotiske moduler så det er nok langt fra umulig.

Du kan ta å se litt på SugarCRM og se om det passer til dine behov.

Jeg må få advare deg om at hvis du kun er ute etter "inventory"-delen så er nok det veldig få CRM-system som ikke har mye mer muligheter enn det. Det ligger litt i CRM-betegnelsen. Leads, Opportunities, Campaigns, Rapporter og lignende slipper du nok ikke unna da dette er et minimumskrav for å kunne kalle det et CRM-system.

(Jeg jobber for et konkurrerende CRM-system, men ettersom det ikke er OSS og har subscription fee så regner jeg med at du ikke er ute etter noe slik. Ikke har vi noe fokus på inventarsystemer heller )
Sist endret av nso; 11. mars 2009 kl. 11:35.
TrakTord's Avatar
Trådstarter
86 8
Takk for raskt svar.
Er nok ein OSS nettloysing som vtiger ja. Det du seier om CRM-loysingar er jo saa klart eit veldig godt poeng. Akkurat kva krav vi har til den evt loysinga er eg ikkje 100%. Han som er ansvarleg for det har ikkje vore paa jobb denne veka. Kan finne ut litt meir noyaktig enn at vi treng noko liknande "inventory"-delen til vtiger naar eg faar snakka med han. Sikkert ilopet av dagen eller morgon tidleg.

Har no faatt snakka litt meir med han som er ansvarleg for greiene. Treng ikkje vere noko form for CRM-system, men berre noko som gjer samme jobben som det som ligg under "inventory" med vtiger. Skal koyrast fraa ein ubuntu-server, saa det maa fungere. Helst saa lite systemkrevande som mogleg.
Tinga som ligg under inventory er:
Products
Vendors
Price Books
Purchase Order
Sales Order
Quotes
Invoice
Skal berre finne saa mange mulige loysingar som mulig, saa skal han bestemme. Saa om folk veit om noko fungerande blir eg veldig takknemlig for svar.

Ingen som veit om noko?
Sist endret av TrakTord; 12. mars 2009 kl. 10:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.