Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1410
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sikkert veldig dum diskusjon, men here goes:

HIV smitte.

Hvis en gutt har HIV og har sex med en jente (uten beskyttelse) hva er da sjansen for å bli smittet?

Og hvis en jente som har HIV har sex med en gutt (fremdeles ubeskyttet) er det da større eller mindre sjanse for at motparten blir smittet?


Med korte andre ord: Er det større sjanse for at en gutt smitter en jente med HIV eller motsatt? Eller er det likt?
http://en.wikipedia.org/wiki/HIV#Transmission
Større sjanse for at en gutt smitter enn jente enn motsatt.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Og der tapte jeg den diskusjonen
Det er jo logisk at det er mer vanskelig for en kvinne å smitte en mann enn omvendt.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Det er jo logisk at det er mer vanskelig for en kvinne å smitte en mann enn omvendt.
Vis hele sitatet...
Ser faktisk ikke logikken i det:P
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Penisen din er på utsiden av kroppen og tåler sådan mer juling enn innsiden av en vagina. Vaginaen får lett små rifter ved gjentatt penetrering og når du ejakulerer inne i vaginaen er det lett for HIV-viruset å komme inn i blodstrømmen.
Nå skjønner vi hehe

OT: Høres vondt ut når du sier at pikken tåler mer julig:P
Det er lettere for jenter å bli smittet da de har slimhinner i nesten hele skjeden mens gutter bare har slimhinner i urinrøret. HIV smitter bare ved kontakt mellom slimhinner eller noe.
Ganske logisk, og stebroren min på 8 lærer dette i naturfag for tiden.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Hmm, ser man hvor dum jeg er. Trodde HIV smittet UANSETT.
Sitat av bavarai Vis innlegg
Hmm, ser man hvor dum jeg er. Trodde HIV smittet UANSETT.
Vis hele sitatet...
Noen ganger er uvitenhet en velsignelse. Jeg velger å handle etter din tankegang
Sist endret av _Ole_; 9. mars 2009 kl. 01:29.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Hehe, du har et poeng der .

- Men burde jo vite det når en utdanner seg innen helse .
Sist endret av bavarai; 9. mars 2009 kl. 01:29.