Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 3390
Jeg tenkte at det var på tide å legge hodet på stokken og ligge klar for hugg
Kjøpte meg K20d for en god mnd siden og er veldig fornøyd.

Legger ut et par bilder jeg håper dere har tid til å kommentere. Alt av ris og ros tas imot med åpne armer. Regner med det er mange her inne som kan bidra til at bildene mine blir bedre med tiden.

http://i62.photobucket.com/albums/h103/gluteus_maximus/_IGP1052.jpg
16mm, F/4, 20 sek, ISO 200

http://i62.photobucket.com/albums/h103/gluteus_maximus/Vann5.jpg
45mm, F/8, 1/90 sek, ISO 400
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Første bildet var evig stilig, dog synes jeg refleksjonen av lyskilden i gulvet ødelegger litt. Hadde vært stilig om lyset hadde tatt form av et symbol eller noe liknende og ikke bare tilfeldige krusseduller.

Ser for meg et stilig wallpaper som er rent sort med denne mystiske døren i midten.

Nummer to blir litt for standard og klisjéaktig for meg. For all del flott, men ikke noe man ikke har sett før og det er ikke stort rom for individuell komposisjon og særpreg.
Sist endret av ticks; 17. februar 2009 kl. 15:33.
Synes absolutt det var kule bilder, som sagt spesielt det øverste. Det eneste son kanskje irriterer meg litt er at døra ikke er vinkelrett på bildet.
Kunne vært enda mer symmetrisk, men jeg likte det veldig godt.
Vannbilder blir bedre når de er tatt fra en lavere vinkel, synes jeg.
Sitat av Vikingki Vis innlegg
http://i62.photobucket.com/albums/h103/gluteus_maximus/Vann5.jpg
Vis hele sitatet...
Dette ble en fin skrivebordsbakgrunn ^^
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Er ikke enig med bobbo og didlek at bildet burde være mer symmetrisk eller vinkelrett. Synes det gir det et spennende og mystisk preg. Hvem er vel interessert i en symmetrisk, vinkelrett dør?
Sitat av ticks Vis innlegg
Er ikke enig med bobbo og didlek at bildet burde være mer symmetrisk eller vinkelrett. Synes det gir det et spennende og mystisk preg. Hvem er vel interessert i en symmetrisk, vinkelrett dør?
Vis hele sitatet...
Vel, du tar alle symetriske dører over en kam... Hvert eneste bilde har sitt eget preg, om det er symetrisk eller ikke. Noen ganger passer det med god symetri, andre ganger ikke.... Så jo, jeg er interessert i symetriske dører om det passer, og andre ganger ikke. That's life

Og linken din gav meg lite bildemessig info:

"Forbidden

You don't have permission to access /b2b/pics/Hollow_Metal_Door.jpg on this server."
Sist endret av tafsern; 17. februar 2009 kl. 15:51.
Sitat av ticks Vis innlegg
Første bildet var evig stilig, dog synes jeg refleksjonen av lyskilden i gulvet ødelegger litt. Hadde vært stilig om lyset hadde tatt form av et symbol eller noe liknende og ikke bare tilfeldige krusseduller.

Ser for meg et stilig wallpaper som er rent sort med denne mystiske døren i midten.

.
Vis hele sitatet...
http://i62.photobucket.com/albums/h103/gluteus_maximus/_IGP10522.jpg
Liten tur i PS. Noe slik du så for deg?

didlek og bobbo: Er enig i det du sier at døra på mitt bilde burde vært rett på og sentrert i midten/symetrisk. Var litt vanskelig å få til fra hvor jeg tok bildet. Men jeg er også enig i hva ticks sier om at det ikke absolutt må være sånn. Men da burde det vært en mer markant forskjell og ikke bare litt usymetrisk/vinkelrett som det er på mitt bilde.

tafsern: Godt sagt!!

Takk for tilbakemeldingene så langt
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
#1: Ja, refleksjonen er noe negativ. Mulig CPL kan hjelpe. Er usikker på crop. Kanskje kutte bittelitt fra toppen?
#2: Gir du ikke en dugenes beskrivelse på setup her kommer jeg til å sende mine militærtrente flygebunnysplippers på deg. Jeg antar at vannet inneholder en del luftbobler? Eller er det mineralvann? Nei, boblene er for små, eller?

Kom med mer
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av Vikingki Vis innlegg
Liten tur i PS. Noe slik du så for deg?
Vis hele sitatet...
Egentlig ikke. Tenkte bare å utvide de sorte rammene på det originale bildet, ikke fjerne lyset på gulvet.
Sist endret av ticks; 17. februar 2009 kl. 20:33.
Likte veldig godt det første bilde, lå liksom litt mystikk over det.

Andre bilde var absolutt bra og stilig, men blir litt for standard for meg.
Sist endret av FredrikThaMan; 17. februar 2009 kl. 20:53.
Nå synes jeg døra mistet litt preg av å være en dør. Nå er det mer et vindu
Sist endret av didlek; 17. februar 2009 kl. 21:06. Grunn: skrivefeil
Bilde av den døra som ikke virka..
Men hey, stilige bilder.. Har ikke så mye mer å si, kanskje litt mye krusedull på det første.

http://www.issm-iseb.org/b2b/pics/Hollow_Metal_Door.jpghttp://www.issm-iseb.org/b2b/pics/Hollow_Metal_Door.jpg
Sist endret av drittunge; 17. februar 2009 kl. 21:28.
Sitat av ticks Vis innlegg
Egentlig ikke. Tenkte bare å utvide de sorte rammene på det originale bildet, ikke fjerne lyset på gulvet.
Vis hele sitatet...
Prøver igjen
http://i62.photobucket.com/albums/h103/gluteus_maximus/_IGP10523.jpg

Sitat av Jonta Vis innlegg
#1: Ja, refleksjonen er noe negativ. Mulig CPL kan hjelpe. Er usikker på crop. Kanskje kutte bittelitt fra toppen?
#2: Gir du ikke en dugenes beskrivelse på setup her kommer jeg til å sende mine militærtrente flygebunnysplippers på deg. Jeg antar at vannet inneholder en del luftbobler? Eller er det mineralvann? Nei, boblene er for små, eller?

Kom med mer
Vis hele sitatet...
Hei Jonta...!

Du skal slippe å sende noen hit for å besøke meg
Svært så enkelt egentlig. Satte et blått krus under vannkranen på kjøkkenet. La det dryppe.
Brukte innebygd blitz. Crop ca 70% i PS om jeg ikke husker helt feil.

EDIT: Som du sikkert skjønte. Ikke mineralvann nei
Sist endret av Vikingki; 17. februar 2009 kl. 22:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Vikingki Vis innlegg
Prøver igjen
http://i62.photobucket.com/albums/h103/gluteus_maximus/_IGP10523.jpg



Hei Jonta...!

Du skal slippe å sende noen hit for å besøke meg
Svært så enkelt egentlig. Satte et blått krus under vannkranen på kjøkkenet. La det dryppe.
Brukte innebygd blitz. Crop ca 70% i PS om jeg ikke husker helt feil.

EDIT: Som du sikkert skjønte. Ikke mineralvann nei
Vis hele sitatet...
Stilige bilder dette

Genial ide å utvide bilde ved hjelp av svart "ramme".

Står enda friere til å exp. /m d gylne snitt.

Vil også anbefale å fjern blitz-refleksen i gulvet.

Keep it comin
Det første bildet syns jeg at det var noe merkelig med. Klarer bare ikke å sette fingeren på hva det er.
Det andre bidet av det alt for MYE blå farge i. Med mindre blå farge så kunne det blit et supert bilde. Fargen var så kanll at den bar var forstyrrende.
Sitat av Kasan13 Vis innlegg
Det første bildet syns jeg at det var noe merkelig med. Klarer bare ikke å sette fingeren på hva det er.
Det andre bidet av det alt for MYE blå farge i. Med mindre blå farge så kunne det blit et supert bilde. Fargen var så kanll at den bar var forstyrrende.
Vis hele sitatet...
Ikke så lett å få noe ut av tilbakemeldingen din på det første bildet. Personlig så syns jeg at merkelig er en god ting. De vanlige blomst bildene blir litt for lite merkelig for meg.

Når det kommer til farge på det andre bildet er jeg ikke enig i det hele tatt. Farge mener jeg er med på å få bedre kontrast i bildet. Jeg tror mindre farge vil gjøre det bildet litt dødt... Lite punch for å si det sånn.
Men smaken er som baken vet du
bøtte-reppratør
ass-beer's Avatar
Sitat av Vikingki Vis innlegg
Prøver igjen
http://i62.photobucket.com/albums/h103/gluteus_maximus/_IGP10523.jpg



Hei Jonta...!

Du skal slippe å sende noen hit for å besøke meg
Svært så enkelt egentlig. Satte et blått krus under vannkranen på kjøkkenet. La det dryppe.
Brukte innebygd blitz. Crop ca 70% i PS om jeg ikke husker helt feil.

EDIT: Som du sikkert skjønte. Ikke mineralvann nei
Vis hele sitatet...
dette ble kjempe bra! liker at det er litt usymetrisk og att det er krusseduller. veldig mystisk preg noe som er utrolig tøft... ble enda bedre etter du ga den en sort ramme

keep it up
Sitat av ass-beer Vis innlegg
dette ble kjempe bra! liker at det er litt usymetrisk og att det er krusseduller. veldig mystisk preg noe som er utrolig tøft... ble enda bedre etter du ga den en sort ramme

keep it up
Vis hele sitatet...

Takk for det!!!
Sitat av Vikingki Vis innlegg
Ikke så lett å få noe ut av tilbakemeldingen din på det første bildet. Personlig så syns jeg at merkelig er en god ting. De vanlige blomst bildene blir litt for lite merkelig for meg.

Når det kommer til farge på det andre bildet er jeg ikke enig i det hele tatt. Farge mener jeg er med på å få bedre kontrast i bildet. Jeg tror mindre farge vil gjøre det bildet litt dødt... Lite punch for å si det sånn.
Men smaken er som baken vet du
Vis hele sitatet...
Er fultstendig klar over at det ikke er så lett å få noe ut av tilbakemeldingen min, men det er et eller annet med bildet som gjør at jeg syns det er et litt merkelig bilde. Men det er som du sier ``merkelig kan faktis være bra`` har sett på bildet flere ganger, men klarer fortsatt ikke helt å sette fingeren på hva det er som gjør at jeg syns det er litt merkelig. Det er faktisk bare iriterende at jeg ikke finner ut hva det er.
Kan jeg spørre hvordan du har tatt det øverste bildet? Hva har du brukt som lyskilde?

For å være ærlig syns jeg begge deler er litt oppbrukte. Leking med lys og lange lukkertider er gøy, interessant og vekker kreativiteten, men jeg ser ikke helt det spesielle med bilde nr 1.

Forresten, vil ønske deg velkommen som en Pentaxbruker! Du har gjort et ypperlig valg. Selv startet jeg med K20D i sommer og nå har jeg kjøpt med AF540FGZ(blitz), DA* 16-50/2.8 og FA* 80-200/2.8. Macro og fish-eye kommer i løpet av sommeren
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
Et par bilder til.

http://i62.photobucket.com/albums/h103/gluteus_maximus/_IGP317511.jpg
PP: Crop og litt ekstra farge i øyet.

http://i62.photobucket.com/albums/h103/gluteus_maximus/_IGP3203.jpg
jeg har bare en ting å si til de nyeste bildene; wow!

jeg likte spesielt komposisjonen på det første bildet, men det kunne kanskje vært litt mer av kattens andre halvdel som var synlig, kanskje slik at man såvidt kan skimte et øye.
Håper det er greit jeg bruker det første som skrivebordsbakgrunn!
Må si du har kommet deg på de 2 siste bildene dine... lærer fort:P På kattebildet stemmer mye med lyset. Savner dog det å se litt mer av ansiktet til høyre. V2 blir greit...litt kjedelig lengden. Kunne nok ha tatt turen nærmere piggen og mer på skrå...men det er nok en smakssak Stå på!!
Har denne som bakrunn nå. Det endrede bildet med utvidede rammer(mer sort rundt) og merker en ting meget fort. Bildet slik det er trekker utrolig raskt fokus mot midten, som i mine øyne er positivt. Ellers er det en behagelig bakgrunn. Fikk faktisk et kompliment på den av fattern :P Ga selvfølgelig kreds til deg i den grad det teller Men han likte det iallefall.

Så takker for en fin wallpaper
Flott bilder de siste der! Likte godt begge to! Men en ting, rammer er noe man kjøper i butikken, ikke legger på i photo program. Kan hende folk ikke er enig med meg der. Men det er min mening om det Uansett , kjempe bra bilder!
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hvorfor kan ikke jeg være så flink

KP til deg, og veldig bra bilder!
Det ser nesten ut som om katten mangler et øye. Halveis ondt. Nice!
Dæven... Da fikk jeg plutselig 2 nye wallpapers (if I may?).. Første fra hver post.
KP til hundre!
Bilde nr. 1 med de lysgreiene var dritkult. Er det tatt i et speil? Elsker refleksjonen som kommer i gulvet. Det får det til å se ut som om lyset er der hele tiden, at det bar henger der og ser stilig ut. Det ble nesten enda kulere på redigeringen med den svarte rammen. Det eneste som plaget meg litt var døren man ser bak. Jeg vt ikke helt hvorfor, kanskje bare det at den var der. Den tok oppmerksomhet.

Kattepusbildet var kjempesøtt! Hadde likt å sett litt mer av høyre halvdel. Slik det er nå ser vi for mye kinn og for lite øye på høyre halvdel, det ser nesten ut som om katten mangler sitt høyre øye.
Du har ikke et bilde hvor det er like mye lys på venstre og høyre side av pusens ansikt? Likte den tanken på at den kommer listende ut av et mørke. Blikket og øynene var så perfekte til et slikt scenario.

Piggtrådbildet var greit nok. Det gav meg ikke så mye. Fine farger og snitt og slik, men det var ikke noe på den andre siden av piggtrådgjerdet jeg kunne tenke meg å bli hindret fra å nå.

Flere kattepusbilder! :cheers:
Trådstarter
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
jeg har bare en ting å si til de nyeste bildene; wow!

jeg likte spesielt komposisjonen på det første bildet, men det kunne kanskje vært litt mer av kattens andre halvdel som var synlig, kanskje slik at man såvidt kan skimte et øye.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for det.. Skjønner hva du mener med å få med litt av andre halvdel. Tok noen bilder hvor lyset traff litt lenger inn til høyre men da kikken pusen litt hit og dit. Forsøkte å si at hun måtte sitte stille men tror hun overså meg litt

wanna-b: Det vil være en stor glede om du gjorde det!!!

tafsern: Takk til deg også. Skal ta med meg rådene dine til neste "fototur". Se forøvrig hva jeg svarte til VivaLatrina.

murloc: Så morsomt at du bruker bildet som bakgrunn og ikke minst kompliment fra faren din Takk for tipset vedr. rammer. Skal absolutt prøves ut.

yellowpillow: Takk for tilbakemeldingen. Supert at bildene faller i smak. Du har så rett så rett vedr rammer. Jeg liker best bilde med rammer når jeg poster på forum. Bildene jeg har liggende og ser på til daglig er uten. Vi er halvveis enige

AtXbYeA: Å jo det kan du!!! Gjør som meg og sikkert mange andre: Gå ut og skyt en hel haug med bilder.... Takk for hyggelig tilbakemelding AtXbYeA

Lusifer: Står i stil med nicket ditt hehe

Froydis: KLART DET Tusen takk.

Sitat av Epinosa Vis innlegg
Bilde nr. 1 med de lysgreiene var dritkult. Er det tatt i et speil? Elsker refleksjonen som kommer i gulvet. Det får det til å se ut som om lyset er der hele tiden, at det bar henger der og ser stilig ut. Det ble nesten enda kulere på redigeringen med den svarte rammen. Det eneste som plaget meg litt var døren man ser bak. Jeg vt ikke helt hvorfor, kanskje bare det at den var der. Den tok oppmerksomhet.

Kattepusbildet var kjempesøtt! Hadde likt å sett litt mer av høyre halvdel. Slik det er nå ser vi for mye kinn og for lite øye på høyre halvdel, det ser nesten ut som om katten mangler sitt høyre øye.
Du har ikke et bilde hvor det er like mye lys på venstre og høyre side av pusens ansikt? Likte den tanken på at den kommer listende ut av et mørke. Blikket og øynene var så perfekte til et slikt scenario.

Piggtrådbildet var greit nok. Det gav meg ikke så mye. Fine farger og snitt og slik, men det var ikke noe på den andre siden av piggtrådgjerdet jeg kunne tenke meg å bli hindret fra å nå.

Flere kattepusbilder! :cheers:
Vis hele sitatet...
Hei du og takk for tilbakemeldingene dine.
Bilde nr 1 er tatt gjennom stuen og ut i yttergangen og ikke noe speil. Personlig liker jeg litt døren som syns i bakgrunnen. Gir litt inntrykk av at det er noe bak lyset som "flyr" og ikke malt direkte på veggen.

Som nevnt tidligere så er jeg enig når det gjelder kattebildet. Enten som du nevner eller rett og slett fjerne resten som er på høyresiden. . Forresten god ide du kommer med vedr "snike seg ut av mørket". Skal se om jeg ikke klarer å få det til. Skal nevnes at den frøkna der er er h.... å ta bilde av. Jeg tror hun snur seg vekk bare på pur faen

Igjen takk til alle for at dere tok dere tid til å kommentere og komme med flotte innspill!!!
Sist endret av Vikingki; 22. mars 2009 kl. 08:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
http://i62.photobucket.com/albums/h1.../_IGP10523.jpg

Om du fikser dette i high res blir det ny wallpaper på meg
Trådstarter
Sitat av jvik Vis innlegg
http://i62.photobucket.com/albums/h1.../_IGP10523.jpg

Om du fikser dette i high res blir det ny wallpaper på meg
Vis hele sitatet...
Skal se hva jeg får til i løpet av dagen


Fikset litt på kattebildet.
http://i62.photobucket.com/albums/h103/gluteus_maximus/_IGP317511-2.jpg
Kommentarer til første bolk:

Jeg begynner med det andre..
Det er et godt dråpebilde, men det er likefullt et dråpebilde. Det er noe alle må gjennom, men det er ikke noe sånn nevneverdig kreativt. Men det er greit nok. Det er hvertfall et bra stykke arbeid. Litt raskere lukker hadde dog gjort seg.

Det første derimot er langt mer interessant! Det er fett at du leker med lys! Det er jo noe av det beste med fotografi! Jeg liker refleksjonen på gulvet veldig godt, men hadde prøvd å elimenere det man ser i speilet som ikke er lys. Også er det litt skjevt da.. Hadde også prøvd å komme meg lengere unna og droppe litt av vidvinkelen, siden det forvrir perspektivet litt. Fra 50mm og oppver så slipper du det.

Keep it up!
Sist endret av poe; 23. mars 2009 kl. 22:33.
bøtte-reppratør
ass-beer's Avatar
de to nye var også driiiiiiit bra =D likte veldig godt det med katten!

piggtråden kunne kansje vært litt nærmere?? (objektiv mening ) uten om det så var dette også ett kult bilde...

har veldig lite konstruktivt og komme med men bare syns du fortjener skryt og en klapp på skuldra =D kjempe bra utviklig har du hatt =D
Trådstarter
Sitat av poe Vis innlegg
Kommentarer til første bolk:

Jeg begynner med det andre..
Det er et godt dråpebilde, men det er likefullt et dråpebilde. Det er noe alle må gjennom, men det er ikke noe sånn nevneverdig kreativt. Men det er greit nok. Det er hvertfall et bra stykke arbeid. Litt raskere lukker hadde dog gjort seg.

Det første derimot er langt mer interessant! Det er fett at du leker med lys! Det er jo noe av det beste med fotografi! Jeg liker refleksjonen på gulvet veldig godt, men hadde prøvd å elimenere det man ser i speilet som ikke er lys. Også er det litt skjevt da.. Hadde også prøvd å komme meg lengere unna og droppe litt av vidvinkelen, siden det forvrir perspektivet litt. Fra 50mm og oppver så slipper du det.

Keep it up!
Vis hele sitatet...
Takk så mye for tilbakemeldingen. Det irriterer meg at bildet ble litt skjevt. !!! Må få tatt et nytt et..
Litt usikker på hva du mener med det man ser i speilet ettersom det ikke er noe speil der. Er det døra i bakgrunnen du tenker på?

ass-beer: Takk så mye. Skal jaggu prøve det du sier med piggtråden litt nærmere. Ingen dum ide... Konstruktivt så det holder det der rompe-øl

Sitat av jvik Vis innlegg
http://i62.photobucket.com/albums/h1.../_IGP10523.jpg

Om du fikser dette i high res blir det ny wallpaper på meg
Vis hele sitatet...
Funker det?
http://www.flickr.com/photos/3672777...77041/sizes/l/
Sist endret av Vikingki; 24. mars 2009 kl. 16:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Må bare legge ut et bilde som viser at det går mot rett årstid.....
(vel det snør i dag... men men)

http://i62.photobucket.com/albums/h103/gluteus_maximus/_IGP27372.jpg

Prøvde meg på litt B&W. Hva syns dere. Bør jeg fortsette eller holde meg til litt farger.
http://i62.photobucket.com/albums/h103/gluteus_maximus/_IGP25952.jpg

http://i62.photobucket.com/albums/h103/gluteus_maximus/_IGP2571-1.jpg
Sist endret av Vikingki; 28. mars 2009 kl. 01:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av bobbo Vis innlegg
Kunne vært enda mer symmetrisk, men jeg likte det veldig godt.
Vannbilder blir bedre når de er tatt fra en lavere vinkel, synes jeg.
Vis hele sitatet...

Nei si ikke det, alternative vinkler er alltid bra, slik som alle vanndråpene faller forskjellige. Horisontalt er ingenting nær en klisjé, men tenkt moooooooooooootsatt. hav enn du tror er rett, gjør det motsatte. For da fulgte du magefølelsen uansett.

Gjør hva du vil! Men ikke stopp med ett bilde. Du får to bra utav 59 ræva bilder
Trådstarter
http://i62.photobucket.com/albums/h103/gluteus_maximus/_IGP399945.jpg

Ser man skogen for bare trær..... eller noe slik