Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 389
Hei,

jeg har laget et form som inneholder flere inputs.. Flere tekstbokser om du vil.

Men jeg ønsker å kunne krysse av i en checkbox for å få to forms ekstra..
Eks, hvis det er en kunde, så ønkser jeg å kunne krysse av for at dette er en firmakunde, og hvis han er en firmakunde så vil jeg kunne legge til orgnr og firmanavn. Det er jo ikke interesant informasjon, hvis dette er en privatkunde.

Så kort oppsummert ønkser jeg et enkelt script som kan skjule/vise to tekstbokser i et form..

Kode

<form>
//ønsker å skjule denne med en checkbox.. 
  <input name="orgnr" type="text" size="30" value="1"/>
 
//resten skal vises hele tiden
<input name="fornavn" type="text" size="30" />
<input name="etternavn" type="text" size="30" />

</form>




Mvh
Fredrik Carlsen
Haddde vært supert om noen kunne hjulpet meg med dette
Du trenger ikke ajax til dette. Er kun en liten kode JavaScript som skal til. Bruker jQuery som rammeverk. Kan kanskje være litt tungvindt å laste inn hele biblioteket om du kun skal bruke det til denne enkle oppgaven, men anbefaler deg å se litt på systemet, for jQuery kan brukes til så mye mer

Kode

<head>
<script type="text/javascript" src="http://code.jquery.com/jquery-latest.pack.js"></script>
<script type="text/javascript">
$(function() {
	$('#organisasjon').hide();
	
	$('#firma').click(function() {
		$('#organisasjon').toggle();
	});
});
</script>
</head>

<body>

<form> 
Fornavn: <input name="fornavn" type="text" size="30" /><br />
Etternavn: <input name="etternavn" type="text" size="30" /><br />

Firma? <input id="firma" name="firma" type="checkbox" value="1" />

<div id="organisasjon">
  Org.nr.: <input name="orgnr" type="text" size="30" value=""/>
</div>
</form> 
</body>