Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1017
Hei!

Jeg prøvde å koble til eksterne hardiskinen min til Xboxen.
Da jeg gikk for å se om man kunne spille av filmer så sto det at ingen ting var tilkoblet.

Så jeg lurte på går det an å koble ekstern hardisk til xbox i det hele tatt?
Skulle jo ha gått siden man kan koble minne penn.

Takker for svar.
Xboxen støtter kun FAT32, kan det være problemet?
Би-2
Dr.Feelgood's Avatar
Trådstarter
Sitat av Az0g Vis innlegg
Xboxen støtter kun FAT32, kan det være problemet?
Vis hele sitatet...
Jepp disken er NTFS eller hva det heter, så det betyr jeg må konvetere den?
Jeg har konvetert vanlig hardisk på pcen før og ingen ting ble slettet.
Er det samme oppleget på ekstern hardisk?
Sjekk ut denne: http://www.ugo.com/channels/games/fe...uide/tips1.asp

Står noe nederst om hvordan du kan få ekstern HD med NTFS format til å fungere på xbox!
Би-2
Dr.Feelgood's Avatar
Trådstarter
Sitat av Az0g Vis innlegg
Sjekk ut denne: http://www.ugo.com/channels/games/fe...uide/tips1.asp

Står noe nederst om hvordan du kan få ekstern HD med NTFS format til å fungere på xbox!
Vis hele sitatet...
Jepp tusen takk.
Men noen vet om det er samme måte å konvetere ekstern hardisk som vanlig hardisk?
Bare gøy å være til hjelp, men jeg kan nok ikke svare på ditt siste spørsmål, men er nok noen andre som vet noe
Би-2
Dr.Feelgood's Avatar
Trådstarter
Jeg prøvde å konvetere eksterne hardisken men fikk beskjed i ledeteksten : convert er ikke tilgjenlig for NTFS stasjoner.
Noen som vet om det finnes en annen utvei?
Jeg tror ikke det går ann å convertere fra NTFS til FAT32. Du MÅ Formatere for å laghe den til FAT32. Men leste du linken til Az0g? Der står det at du bare må formatere som de sier for å få 360 til å finne NTFS HDD. Kopier alt over på en annen hardisk og gjør det.

No NTFS on Portable Media

If you want to play MP3s off of a portable hard drive or thumbdrive, then you need to make sure that the drive is formatted with the FAT32 file system. Even though the superior NTFS file system has been used in Microsoft's own Windows for years and years now, the 360 for some reason won't read anything formatted NTFS. This can be a problem for 360 owners who put their old hard drives in USB enclosures to make the drives portable.

To check whether your portable drive is NTFS, connect it to your PC and go to Control Panel -> Administrative Tools. Open Computer Management, and select Disk Management from there. Find your portable drive in the list, and it should say what file system it's using. You'll need to wipe the drive and recreate a partition to make it NTFS, but from then on the 360 will read it perfectly!
Vis hele sitatet...
Lykke til
Би-2
Dr.Feelgood's Avatar
Trådstarter
Jaok, har alt for mye på disken så jeg for ikke flyttet de filene til andre disker siden de er fulle og alt for små.
Men fins det ikke en annen vei å gjøre det på uten å slette filene på disken?
Jeg har ikke hørt om konvertering av harddisk format, bare formatering. Men da forsvinner jo alt, det er jo det kjedelige med formatering.
Et alternativ er jo å streame media igjennom Windows media player eller Media center, men jeg har selv prøvd det og har ikke annet enn negative erfaringer med det...
Би-2
Dr.Feelgood's Avatar
Trådstarter
Sitat av Az0g Vis innlegg
Et alternativ er jo å streame media igjennom Windows media player eller Media center, men jeg har selv prøvd det og har ikke annet enn negative erfaringer med det...
Vis hele sitatet...
Ok takk for tipset men går det ann vis jeg tar filmene på minnebrikke og lagrer dem på xbox hd ?