Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1616
Har en PC som ikke viser noe bilde på skjermen når jeg skrur den på.
Har prøvd flere skjermer, så det er tydelig at det ikke er kabel eller skjermen som er problemet.

Skrudde av PCen på normalt vis, men dagen etter skjedde dette.
Aner ikke hva som kan være feilen, noen som har forslag til hva jeg kan gjøre uten å gå til innkjøp av nye komponenter?
Den er rimelig utdatert, men har mye filer etc som er mer verdifulle enn pcen jeg gjerne vil få overført billigst mulig.
Men vil gjerne ha en fungerende reserve-maskin, så kom med forslag
Kan jo være noe feil med skjermkortet ?
1) Sjekk om skjermkortet ditt sitter helt fast. Mulig det har løsnet fra AGP/PCIe slot-en.
2) Hvis #1 ikke funker, se om du får lånt deg et skjermkort hos noen. Koble til dette, og se om du får bilde.

Og hvis du er så bekymret for filene dine, ta ut harddisken(e) og stikk til en kompis eller noe. I allefall få lånt deg en PC, som du kan koble harddiskene til.
Også er det bare å overføre filene til <det du skal overføre filene til>.


Edit: Sjekk også om det er noen kabler som har løsnet, og når du først er inni PC-en og roter - sjekk RAM-brikkene.
Sist endret av s1gh; 16. januar 2009 kl. 16:19.