Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 641
Når jeg trykker på startknappen tar det litt tid - ca 20-30 sek før start menyen kommer opp, noen ganger kommer den ikke opp, men det kommer en melding om at explorer har sluttet å virke-Windows ser etter en løsning på problemet.
Det kommer aldri en løsning, men skjermen blinker en gang (sikkert mens explorer resettes) og alt er i orden igjen til jeg har vært på nett eller innom et annet vindu eller program og prøver å trykke start- så er det samme problemet der.

System:
Toshiba satelite
Intel core 2 duo CPU T5750 2 GHZ
4GB RAM
32 biters Vista home .

Har prøvd CCleaner med register rens og windows update.

Noen som har anelse om hva det kan være?
Det er nok ikke en dum idè å oppgradere skjermkortdrivere og kjøre en total oppdatering gjennom windows update, bl.a SP1 til Vista.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Det er nok ikke en dum idè å oppgradere skjermkortdrivere og kjøre en total oppdatering gjennom windows update, bl.a SP1 til Vista.
Vis hele sitatet...
Har SP1 og skjermkortdriverene er allerede siste versjon.
Har du prøvd å bruke start-meny tasten på tastaturet? Funker det?

+ Jeg ville gjort et total søk etter virus, spyware pluss annet grums.. Leste om en med samme problem, han/hun hadde fullt av dritt (malware) på maskinen, når dette ble fjernet var problemet løst..
Sist endret av EasyLiving; 28. desember 2008 kl. 14:31.
Jeg lastet ned ad-aware og kjørte scan, kjørte også full scan med kaspersky internet scurity 2008, uten at problemet ble løst. Flere forslag?
Finne ut av hvilket prosesser/tjenester som styrer startmenyen, sjekke ut om alt er som det skal med disse?

Funker det bedre ved å bruke tastaturet til å åpne startmenyen?
Sist endret av EasyLiving; 28. desember 2008 kl. 17:15.
Sitat av EasyLiving Vis innlegg
Finne ut av hvilket prosesser/tjenester som styrer startmenyen, sjekke ut om alt er som det skal med disse?
Vis hele sitatet...
Explorer.exe styrer hele shellet.
Det er det samme problemet uansett om jeg bruker Windows knappen på skrivebordet eller trykker CTRL og ESC..
Fikk rettet på det med en gjenoppretting til datert 14 dager tilbake..

Kan ikke se at det har skjedd noe mer enn at jeg installerte CCleaner, Google sketchup og endel oppdateringer av bla java og de vanlige Windows oppdateringene.

Har installert Google sketchup igjen nå og det gikk jo riktig bra..
Kan hende at det var en feil med explorer.exe

Det du kan gjøre hvis problemet vedvarer er å reparere systemet. Gjøres ved å boote opp med XP/Vista cd/dvden og velge reparer systemet.
Da vil systemfilene bli byttet ut med de originale, uten at du mister det du har installert og slikt

Veldig nyttig funkjson, men for sikkerhetsskyld bør du ta backup før du gjør dette. Selv om jeg ikke har hatt problemer etter de 8-10gangene jeg har gjort dette, så skader det ikke å ta en backup