Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 691
Hei!

Jeg har nå akkurat installert Vista Ultimate 64bit. Under installasjonen delte jeg harddisken (320gb) opp i to partisjoner. Én på ca. 50gb til å ha OS-et på og én på ca. 250gb til resten. Det viser seg at kun den på 50gb vises. Jeg vet at det ofte er slik at man må "finne" igjen den andre partisjonen etter en formatering, men problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg gjør det Har prøvd med Partition Magic, men jeg fikk det ikke til (jeg er ikke sånn fryktelig flink med slike ting).

Noen som kan gi meg noen enkle tips på hvordan jeg løser dette?

(PS. Har lett litt rundt på forumet etter lignende tråder, men fant ingen som kunne hjelpe meg)


Takker på forhånd for kloke og hjelpsomme svar!


Mvh. Håvard
Du kan jo prøve disk behandlig i Vista? Se om du finner igjen partisjonen din der...
Hvor finner jeg det? Jeg er helt ny med Vista så jeg aner ikke hvor jeg finner ting osv. :P
Control panel -> Administrative tools -> Computer Management -> Disk Management
Tror jeg fikk det til nå. Den holder på å bli formatert i dette øyeblikk
I teorien så skal man kunne finne alle diskene/partisjonene man har der...
et spørsmål: (hehe) hvis man har hatt to partisjoner, C og D, på hdd og formatert D stasjonen...hvordan kan man utvide C stasjonen til å ta opp den (nå ledige) diskplassen fra D stasjonen?

jeg har prøvd i diskbehandling, men alternativet: Utvid Volum, er grå
partisjonen er vist der enda, så kan jeg bare trykke "Slett Partisjon" på det som var D stasjonen?

Edit: nvm, fant ut av det : )
Sist endret av Cronic; 3. januar 2009 kl. 20:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.