Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1464
Har en Acer Aspire 9300, har hatt den i 1 år og 6 måneder.
Den har fungert raskt og fint til nå, den vil ikke på, da jeg starter den kommer det en lang pipelyd og to kkorte pip og det er svart skjerm, da er det svart resten av tiden.
Mer skjer det ikke.
Litt lite forklart men er det noen som vet hva som skjer om det er noen som har noen anelse?
I boka til maskinen skal du vel kunne lese hva disse "pipekodene" betyr, slik at du fort og enkelt kan finne ut hva som er galt. Det er nå hvertfall slik med bøker for hovedkort, så det er litt gjetting fra min side at dette også befinner seg i boka til din bærbare pc.

Om du ikke finner det i boka til pcen, så vil du uansett kunne finne ut hvilket hovedkort som sitter i maskinen. Da kan du jo finne frem manualen for hovedkortet på nettet, og deretter lese i den hva denne "pipekoden" betyr.. Ja, jeg sier "pipekode" fordi jeg ikke husker hva det heter nå i farta altså.
Defekt hovedkort?
Trådstarter
36 0
Tror kanskje det er hovedkortet eller harddisken...
Sitat av Pc96 Vis innlegg
Tror kanskje det er hovedkortet eller harddisken...
Vis hele sitatet...
En defekt harddisk vil aldri føre til en svart skjerm, ikke en defekt kontroller heller.

Problemet ligger nok enten i hovedkortet \ RAM eller skjermkortet, noe som ikke er uvanlig dersom du har et Nvidia basert skjermkort integrert.

Strømdelen er stort sett ok dersom den kommer langt nok til å gi deg varsellyder (egentlig er nok hovedkortet det også).

Manualen eller en telefonsamtale til Acer burde gi deg svar på hva som er feil med maskinen.
Jeg hadde iallefall samme problemet, det viste seg å være defekt hovedkort. Pc'n har vært på service i 2,5 mnd nå :s