Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3586
Jeg skulle ha hacket min iphone slik at jeg kan legge inn spill osv. gratis. Kan ikke mye om slikt så håper at noen kan forklare meg hvordan jeg gjør det eller gi meg en link til en nettside som kan vise hvordan jeg gjør det. På forhånd, takk : )
det der er ikke guide til å hacke iphonen for gratis spill osv. det er en guide for å låse opp telefonen, to svært forskjellige ting. Jeg kan poste en liten forklaring litt senere, litt opptatt nå.

Her kommer en liten manual på hvordan dere kan laste ned spill og programmer fra diverse pirat sider, og benytte deg av dem uten å betale for dem:

Det du trenger innstallert på iphonen er, Open SSH. og på pcen WinSCP (For eksempel..)
Så må du laste ned en fil som heter "MobileInstallation". Du finner denne på diverse pirat sider, legger ikke ut link etter som jeg antar det strider i mot regler her.

Oppskriften:
Koble iphonen til WinSCP,
1.) gå til:
/private/var/mobile/
2.) Sett adgangsrettigheter på "Applications" mappen til 777
3.) Lag en mappe som du kaller "Documents" (skriv det nøyaktik slik, stor D osv..), Og sett adgangsrettigheter til 777.
4.) Gå til root og åpne /Applications mappen
5.) Lag en mappe som du kaller "Documents", og sett rettigheter til 777
6.) Gå til <root>
/System/Library/PrivateFrameworks/MobileInstallation.framework
7.) Gi filen “MobileInstallation” nytt navn, som f.eks. "“MobileInstallation.bak”
8.) Legg inn “MobileInstallation” som du har lastet ned fra en pirat side. Dette vil nå være din nye "mobileInstallation" fil, dvs samme sted og samme navn som den ekte originalt hadde.. (Pass på at du har rett fil, for rett firmware..)
9.) Restart iphone, og last ned en IPA fil, dobbeltrykk på den, og synkroniser i itunes og nyt dine nye spill
Sist endret av Cassanova; 31. desember 2008 kl. 05:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tusen takk for svar
Men tror jeg har gjort en liten feil. Det kom en forespørsel om å oppgradere programvaren på iphone når jeg åpnet itunes, og jeg trykket ok. Nå er alt det jeg har lastet ned fra cydia og installer borte + alle programmene jeg har lagt i mapper ved hjelp av categories, og blandt de er instillinger. Huff, noen som vet hvordan jeg kan få det tilbake?
Sitat av psychedelic Vis innlegg
Tusen takk for svar
Men tror jeg har gjort en liten feil. Det kom en forespørsel om å oppgradere programvaren på iphone når jeg åpnet itunes, og jeg trykket ok. Nå er alt det jeg har lastet ned fra cydia og installer borte + alle programmene jeg har lagt i mapper ved hjelp av categories, og blandt de er instillinger. Huff, noen som vet hvordan jeg kan få det tilbake?
Vis hele sitatet...
Det er fordi du ikke må oppdatere. Du kan starte på nytt igjen, det er eneste alternativ.
Sitat av psychedelic Vis innlegg
Tusen takk for svar
Men tror jeg har gjort en liten feil. Det kom en forespørsel om å oppgradere programvaren på iphone når jeg åpnet itunes, og jeg trykket ok. Nå er alt det jeg har lastet ned fra cydia og installer borte + alle programmene jeg har lagt i mapper ved hjelp av categories, og blandt de er instillinger. Huff, noen som vet hvordan jeg kan få det tilbake?
Vis hele sitatet...
2.2.1 er ennå ikke jailbreaka, dvs at Cydia/Installer ikke funker ennå med siste softwareversjone. Du må enten nedgradere til 2.2.0, eller vente ei lita uke til dette blir fiksa.
Men hvordan kan jeg få tilbake "instillinger" ? Det er slettet så får ikke til å forandre noe som helst på telefonen.
"Gjennopprett fabrikkinstillinger" via iTunes?
Sist endret av møkk; 29. januar 2009 kl. 10:01.
Sitat av psychedelic Vis innlegg
Men hvordan kan jeg få tilbake "instillinger" ? Det er slettet så får ikke til å forandre noe som helst på telefonen.
Vis hele sitatet...
Hvilke "innstillinger"? Disse? I såfall har det skjedd noe alvorlig feil, og en gjenoppretting er løsninga. Har du en "lovlig" 3G-telefon, eller har du hacka den selv?
trodde at jeg hadde hacket den, men i følge casanova hadde jeg visst bare låst opp iphonen, så nå får jeg prøve å hacke den. Er ikke så kjent med slike teknoligiske greier, men takk for at dere tar dere tid til å hjele meg

Nå prøver jeg å bruke QuickPwn, men virker som programmet ikke greier finne firmwaren til iphone eller noe sånt. Kommer opp "Firmware error string". Noen som vet hva jeg gjør feil?
Sist endret av psychedelic; 30. januar 2009 kl. 14:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har tullet mye med min iPhone, og "hacket" rundt 5 stykker. Det som funker best for meg er ZiPhone. Det er et program som gjør alt helt automatisk. Har ikke noen link annet enn www.justfuckinggoogleit.com. Programmet er veldig enkelt, og du kan velge akuratt hva du vil gjøre, om du vil låse den opp, reformatere den, eller bare installere "installer" hvor de fleste gratisprogrammer finnes.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
2.2.1 er ennå ikke jailbreaka, dvs at Cydia/Installer ikke funker ennå med siste softwareversjone. Du må enten nedgradere til 2.2.0, eller vente ei lita uke til dette blir fiksa.
Vis hele sitatet...
Vil hyle ut om at 2.2.1 er jailbreaket! Sitter å nyter mine 50 forskjellige apps på Iphonen min
Hyl ut om hvor du får fatt på jailbreaken og da..
Kanskje noen fler enn du som trenger den?
Og som mange vet, så er det mange som ikke gidder bruke google..
http://www.lmgtfy.com/?q=How+to+jail...e%2FiPod+Touch
har en fantastik fin link til de som vill jailbreak`e sin iphone. men jeg må si LES forum før du tukler, det er IKKE kommet en yellowsnow til baseband 20.30.03 enda, så er du en av de som har en "ulovlig" opplåst tlf å kjører yellowsnow rett å slett fordi du må, så la vær å update eller bruke jailbreak enda. men for de som har norsk kjøpt tlf eller en lovlig (ikke stjelt eller what ever) så er det mulig å jailbreak`e den.. men LES FØRST!!

Link: http://www.quickpwn.com/forums/