Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2947
Heilt canooon
Har fått fiber i heimen, men ikke trådløst. Så da lurer jeg på hvordan jeg kan få trådløst via routeren min (ZyXEL P-660HW-T3) fra fiberboksen. Har prøvd lenge nå, og får ikke til, help me!
Så bra at du ga oss noen beskrivelse på denne "fiberboksen".

Fleste installasjoner jeg har sett av fiber går inn på en liten switch som har 5-8 RJ45utganger.
Heilt canooon
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Så bra at du ga oss noen beskrivelse på denne "fiberboksen".

Fleste installasjoner jeg har sett av fiber går inn på en liten switch som har 5-8 RJ45utganger.
Vis hele sitatet...
Hehe, så klart. Jo, den har 8 RJ45-utganger. Hvor de 4 første er høyest prioritert, og den første brukes til tv.
Forstår ikke helt hva som er problemet å koble til w/lan, det er jo bare internett som kommer fra Jr45 utgangene... ?
Heilt canooon
Trådstarter
Jo det er jo det. Men det som stopper her er nok routeren. Er sikkert noen innstillinger der som gjør alt kronglete. Noe jeg ikke får til.
Sist endret av Rindae; 22. desember 2008 kl. 11:43.
Kanskje du må sette routeren opp, ved å enable DNS
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Jeg tipper at problemet her er at du kjører to rutere. En dslruter, og en trådløs ruter. Prøv å skru av dhcpfunksjonen i den trådløse ruteren. Evt kjøp et trådløs aksesspunkt, dette har jeg erfart som et mye mer heldig alternativ enn å bruke 2 rutere i samme lan.