Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  47 3455
Hvilke(t) program er best å bruke for å få spillene fra PirateBay til å kjøre?

Mottar filer i uTorrent, men der stopper det. Forslag?
Hæ?

Klarer du å laste ned fra TPB?
Isåfall, har du lastet ned flere .rar-filer?

Hvis ja, unrar og du får mest sannsynlig èn .iso-fil. Bruk så Daemon-tools for å åpne .iso-fila.
Hvis du har lastet ned ei .iso-fil, bruk Daemon-tools med en gang.
For å få spillene til å kjøre?
Kommer ann på formatet det vel?
Jeg laster bare ned filer som kan brukes i DAEMON Tools.

Nå sies det at vi ikke snakker om piratkopiering her på forumet, men det går jo ann å si at det er lovlige spill du laster ned fra PB.
Prorgrammer jeg bruker til diverse:
utorrent til å laste ned torrent-filene
7zip til å unzippe alt mulig, evt. winrar.
MagicISO til å åpne/mounte image-filer. Evt. daemon om du vil ha noe enkelt.
Noen som vet et bra alternativ til MagicISO?
Du trenger som oftest verktøyene:
WinRAR
Deamontools
og husk, les NFO
PowerISO istedenfor MagicISO it's free!
Jeg har lastet ned spillene og filmene.
Jeg kjører filmene i VCL, men for å få spillene til å kjøre trenger jeg noe annet. Jeg lastet ned Deamontools, men det er jo et logoprogram...?
Et logoprogram?
Nå vet jeg ikke hva "proffene" kaller et program som mounter, men det høres ut som om du har lastet ned feil program for meg altså! xD

www.daemon-tools.cc ?
Sist endret av GothQueen; 1. oktober 2008 kl. 16:11. Grunn: Damn you laptop keys!
Punktvis hva jeg gjør når jeg laster ned de fleste spill:
1. Finner spillet på en torrentside
2. Laster ned
3. Åpner mappen spillet ligger i og ser en hau med .rar filer
4. Høyre klikker på en av dem og velger Extract Here (Bruker Winrar)
5. Høyreklikker på Deamon tools på Start-Meny
6. Virtuell CD-DVD/ROM
7. Velger en enhet som er TOM
8. Monter Avbildning
9. Finner mappen jeg har Extractet ut filen i
10. Velger filen og trykker Åpne
11. Går på min datamaskin og velger den nye CDromen som Deamon Tools har lagd

--------------------
tips: Les Alltid .nfo, denne åpner du lett i Notepad. Der står det ofte om du må cracke/bruke serial osv osv!

Ser ganske avansert ut men etter du har gjort det en gang så gåre lett

Good luck
Tror han mener crack.. Rait?

Den ligger som oftest i en .rar-fil eller en mappe som heter "crack".
Da kopierer du den og limer inn i mappa der du installerte spillet. Trykk ja på spørsmålet om du vil erstatte fila.

Høyreklikk på .nfo-fila og åpne i notepad, det pleier å stå så det er mulig å forstå (weey rim!), men noen er rett og slett uforståelige.
Hvis ikke er det en .txt-fil som heter readme eller noe i den duren.

Når du har klart det en gang går det knirkefritt neste gang.
Daemontools er ett program som lager en virituel cd/dvd. Så det du gjør er å kjøre den imagefilen du har lastet ned i daemontools, og dette vil da fungere som en vanlig cd.
Nå syns jeg jaggu det er på sin plass å linke til wikien jeg satt opp nettopp for tråder av denne karakter. *besserwisser*
Sitat av Kanoner
Nå syns jeg jaggu det er på sin plass å linke til wikien jeg satt opp nettopp for tråder av denne karakter. *besserwisser*
Vis hele sitatet...
Dritbra! Når ørten personer skal forklare en nybegynner hvordan man skal gjøre noe blir det som regel bare kaos (se opp).
Så programmer som PowerArchiver kan ikke brukes i stedet for WinRar? (Får ikke Extract File opp i WinRar, kun i PA)
Sitat av Genetic
Så programmer som PowerArchiver kan ikke brukes i stedet for WinRar? (Får ikke Extract File opp i WinRar, kun i PA)
Vis hele sitatet...
Joda, det funker på samme måte.
Sikker på at du ikke har lastet ned en annen filtype en noen av de her tror det er. Hva er filtypen til det spillet du har lastet ned, og hvor mangen filer er det?
Sitat av drittunge
Tror han mener crack.. Rait?

Den ligger som oftest i en .rar-fil eller en mappe som heter "crack".
Da kopierer du den og limer inn i mappa der du installerte spillet. Trykk ja på spørsmålet om du vil erstatte fila.

Høyreklikk på .nfo-fila og åpne i notepad, det pleier å stå så det er mulig å forstå (weey rim!), men noen er rett og slett uforståelige.
Hvis ikke er det en .txt-fil som heter readme eller noe i den duren.

Når du har klart det en gang går det knirkefritt neste gang.
Vis hele sitatet...
Det er jo liten vits å cracke et lovlig spill
Spillene var ISO-Filer.
Ok: Jeg gjør følgende:

uTorrent - Finner filen - Extract here - DeamonTools - stopp.

Filene jeg extracterer finner jeg ikke igjen i DeamonTools. I extracteringsprosessen får jeg opp noen mapper og filer. I Deamontools finner jeg bare mapper. Jeg trenger et program for å starte ISO-Filer. Forslag?
Velg "vis alle filtyper" i dropdown menyen i daemon tools så kan du finne og åpne ISO fila. Hvis jeg husker riktig er denne menyen helt nederst i vinduet du får opp når du blar deg fram til riktig mappe.
Ikke bruk winrar/PowerArchiver for å pakke ut filene i isoen. Bare mount filen med deamen tools direkte.
Sitat av Genetic
Ok: Jeg gjør følgende:

uTorrent - Finner filen - Extract here - DeamonTools - stopp.

Filene jeg extracterer finner jeg ikke igjen i DeamonTools. I extracteringsprosessen får jeg opp noen mapper og filer. I Deamontools finner jeg bare mapper. Jeg trenger et program for å starte ISO-Filer. Forslag?
Vis hele sitatet...
Velg "vis alle filer" som en annen her nevnte. Da er det mest sannsynlig en .img fil, og ikke iso du har her.
Jeg må åpne mappen å velge en fil for å få gjort noe. Skal ikke mappen da komprimeres på ett eller annet vis?
hvisd jeg laster ned spill som består av atallige små winrar filer markerer jeg alt og extracter til en ny mappe.

bruk poweriso. det er best.
Velg det torrentprogrammet du liker best til å laste ned med, foretrekker selv µTorrent.

Hvis filene er av et av formatene listet her kan du bruke f.eks WinRar til å pakke de ut med..

Er de derimot av et av formatene listet her bruker en Daemon-Tools til å mounte de opp med.. (merk, er filer som ikke er nevnt der som også kan kjøres gjennom Daemon-Tools, f.eks img og bin)

For mer hjelp med µTorrent, ta en titt her.
For mer hjelp med Win-Rar, ta en titt her.
For mer hjelp med Daemon-Tools, ta en titt her.
Sist endret av Lanjelin; 2. oktober 2008 kl. 14:47.
Skjønner. Men jeg har MANGE filer i en mappe. Hvordan skal mappen legges til i Deamon Tools?
Herregud for et rot.


Hvilke filer hadde du som utgangspunkt, etter å ha lasta dem ned? Fortell også hvilke etternavn filene hadde. Har du ikke skrudd på visning av etternavn, så gjør det på verktøy/mappealternativer/vis.
Kan ikke noen bare remote desktope fyren :P
Jah, rot er det :P

Ok, prosessen i sin helhet.

Jeg startet opp uTorrent og lastet ned en simspakke med 18 Sims-ISOfiler. Deretter ringte jeg en kompis som sa at jeg måtte bruke PowerArchiver. Når jeg ikke fant ut av det, la jeg problemet ut her.

Jeg tok et av de nedlastede simsspillene og Etracterte den etter råd fra en eller annen her. Da dette var gjort, skulle jeg åpne filen i DeamonTools, men imed at jeg ikke får til å legge til mappen i DeamonTools, ble jeg stående fast.

Med ettenavn er jeg usikker på hva du mener DonTomaso. Filenes fulle navn er i hvertfall:

rld-ts2c Da jeg installerte Powerchiver kom ISO-Ikonet opp bak filen, slik at den må være ISO.

Filene? Det simsspillet jeg Extracterte, gav meg:

2 Iconfiler
3 Application
1 Tekstdokument
1 Windows Media Playerfil
og 1 setupinformasjon.

(Er HELT grønn på dette, så tilgi meg for at jeg ikke får inn NOE :P)
Sitat av Genetic
Skjønner. Men jeg har MANGE filer i en mappe. Hvordan skal mappen legges til i Deamon Tools?
Vis hele sitatet...
Jeg antar dette er rar filer,derfor må du skaffe deg winrar.(http://www.rarlab.com/download.htm) Når det er installert høyreklikker du på en av dem her(Mappen) http://www.syllable-dev.org/wp-content/uploads/2008/01/winrar_logo.gif og velger "pakk ut her"

Nå som du har pakket den ut mounter du imaget som du nå har pakket ut av arkivet. Så vil du finne spillet i "min datamaskin".
Sist endret av Erikj; 2. oktober 2008 kl. 15:44.
Etternavn er det som kommer etter punktumet, det var derfor jeg ville du skulle velge å vite hele navnet. I fila lesmeg.txt, så er det .txt som er etternavnet/filtypen, og som dermed gjør det mulig å vite hvilket program du skal bruke til hver enkelt fil.

"rld-ts2" forteller ingenting, men jeg er temmelig sikker på at det er rar-filer. Powerarchiver er et program som pakker ut/inn filer i arkiver, og for å komprimere dem. At det kommer et iso-ikon bak filene betyr i praksis ingenting.

Hvis det var iso-filer skal du ikke pakke dem ut, men brenne dem på en CD som bildefil/imagefil.

Gjør dette:
1. Slett alt, med unntak av filene som du lasta ned fra utorrent.
2. Fjern haken for "skjul filetternavn", slik at du ser hva slags filer vi snakker om.
3. Fortell hva du har.
Det sto at jeg hadde en VCL Media fil
og en PowerArchiver ISO-Fil.
Sitat av Genetic
Det sto at jeg hadde en VCL Media fil
og en PowerArchiver ISO-Fil.
Vis hele sitatet...
Det du da gjør er å finne fram denne ISOfilen via daemontools (eller ett lignende program) Jeg går ut i fra at det er daemontool du har.
Høyreklikk på daemontoolsmerket nede til høyre på skjermen (ved klokken).
Så velger du fanen som heter Virtual cd/dvd-rom.
Trykk på en av devicene som kommer opp da, etter du har trykket på en av disse vil du få opp ett nytt vindu, let deg fram til den mappen med ISO-filen.
Dobbeltklikk på denne, nå skal pc'n tro at det står en sims-cd i datamaskinen, og du skal nå kunne installere.
Sitat av DonTomaso
Herregud for et rot.
Vis hele sitatet...
Ta et screenshot av det du har lastet ned, Genetic.
Bruk Alcohol 120%. Der kan du emulere og mount, brenne og lage image. Råbra program!
SUB, ISO og MDF-Filer var det.

Beklager MEGET dette rotet, men jeg skjønner særs lite av dette. Fomox sa han skulle komme i dag å hjelpe ;=)
Sitat av Tagliano
Nå som du har pakket den ut mounter du imaget som du nå har pakket ut av arkivet. Så vil du finne spillet i "min datamaskin".!
Vis hele sitatet...
Nå er jeg faktisk i nærheten av å skjønne dette. ( )

Men den siste delen jeg har sitert, sliter jeg litt med. Deamontools vil ikke kjøre en u-utpakket rar. fil, og extracterer jeg den, får jeg opp en mappe i med masser av filer, pluss rar. filen.

Skal da rar. filen legges i mappen, og i såfall, hvordan legge til en MAPPE i Deamontools?
Sist endret av Genetic; 8. oktober 2008 kl. 10:14.
Okay, med en rar. fil må jeg gjøre følgende (?)

Finne Filen
Pakke den ut der den ligger (Med PowerArchiver/WinRar)

Da kommer det opp en mappe med masser av filer i

Legger rar. filen i mappen
Legger til mappen i Deamontools (Hvordan gjør jeg det???)
Får filen over på en enhet og spiller.

Rett?
1. installer deamontools
2. restart
3. se nede til høyre, der det er noen små ikoner
4. finn deamon tools og høyreklikk
5. gå til virituel CD-/DvD-ROM
6. gå til angi antall enheter
7. velg minimum 1
8. gå tilbake til CD-/DvD-Rom
9. trykk på Enhet 0:[en eller annen bokstav] Tom
10. trykk monter avbildning
11. finn så den ISO fila og trykk åpne
12. hvis det ikke starter prøv å gå til min datamaskin og start sims derfra

trur dette burde virke
jeg snakker om rar. filer nå (Fant ut at jeg hadde tatt feil ), samme prosessen?
Sitat av Genetic
jeg snakker om rar. filer nå (Fant ut at jeg hadde tatt feil ), samme prosessen?
Vis hele sitatet...
mener at jeg her fått det til med rar filer også, men er ikke sikker
Altså, isofiler har samme ikon som rarfiler. Er det der forvirringen oppstår?

Uansett, når man laster ned noe fra nettet er det ofte pakket ned i flere rarfiler. Har du en samling med masse rar filer? Isåfall er det bare å høyreklikke -> extract
Så vil du ende opp med en fil.
Høyreklikk da på daemontool (dersom programmet er startet, gjøres ved oppstart) ikonet nede i høyre hjørne, der klokka er.
Mount image eller noe sånt, og så leter du frem filen du nettop extractet.
Sitat av Raymond
Altså, isofiler har samme ikon som rarfiler. Er det der forvirringen oppstår?
Vis hele sitatet...
rar filen kan ha et hvilket som helst ikon, kommer ann på hvilket program man har satt til å åpne den typen fil

for eksempel så har jeg deamon tools som åpner iso filer, xp åpner zip filer og winrar åpner rar filer
Jeg gjorde som Raymond sa, men jeg fikk ikke startet rar. filen. Kom bare opp en feilmelding. Når jeg extracterte kom det opp en mappe, men masse filer i. Skal rar. filen legges i mappen?
Du har nå brukt ni dager på å installere et spill. Ikke for å være slem, men dette får du ikke til uten hjelp. Få noen som kan det til å komme hjem til deg, og hjelpe deg der, det er ti ganger enklere enn å gjøre det via et forum. Lykke til
Feilmeldingen var som følger:

This Disc might be corrupt. Make sure that the disc uses a format that windows recognizes. If the disc unformatted, you need to format it before using it

Okay Tommaso.
jeg vet om en måte jeg kan få fikset dette til deg, men... du gi meg full adgang til din datamaskin :P
send pm om du er interessert :P
PM Sendt

Men plis svar kjapt, jeg har tid til 15.00