Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1251
Hvis man oppdager skimming utstyr på en minibank
som f.eks her ; http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/09/10/546446.html

har jeg lov til å dra av, ødlegge den skimming saken før jeg tar ut penger? ;p
What you think ?

EDIT; denne er kanskje feilplassert, flytt om nødvendig.
Sist endret av blondin; 10. september 2008 kl. 23:48.
Jeg tviler på at du blir straffet for å fjerne ulovlig utstyr, og dermed forhindre svindel.
Jeg vil vel heller foreslå at du varsler de ansatte ved banken før du river av noe
Sist endret av Benson; 10. september 2008 kl. 23:53.
Gi beskjed til banken som eier minibanken. De veit best hva de bør gjøre. Hvis dette er midt på natta er det kanskje greit å rive det av.
Det dummeste du kan gjøre er å la den være. Kontakt bankpersonalet og/eller politiet. Sistnevnte dersom banken er stengt. Kanskje dumt å ødelegge noe i tilfellet du driter deg ut og det ikke er skimming ustyr.
Du burde late som ingen ting å kontakte politi så snart du har rundet hjørnet.
Som regel er de i nerheten pga kort rekkevidde på utstyret.
Var en sak på nyhetene om en familiefar som oppdaget dette å dro det av.
Tok ikke mange sekundene før de hoppa på han og stakk med utstyret.
Ville ikke revet av noe med mindre jeg var 1000% sikker. Litt kjipt å ødelegge en minibank. Hvor mye koster de?

MEn ring til banken, de har vel døgnservice på alle minibanker.
Det er anbefalt å skjule PIN, er det som regel kamera som oppdager koden din, eller er det montert fake "pin-pads" som oppdager denne?
På noen minibanker har det vært enkelte sorte "håndtak" som stikker opp der man skal stappe inn kortet. Er du i tvil så røsk og dra litt. Det som tilhører banken sitter fast som bare faen. Skimmingutstyret er stort sett et eller annet som er lagt oppå. Tviler at det sitter så sinnsykt bra fast. Og som det nevnes her. Tast ALLTID koden med en hånd som skjuler den andre. Skader heller ikke å kikke opp i "taket" i minibanken og se om det sitter et mistenkelig "øye" der. Er det et trådløst kamera tviler jeg på at det sitter så sinnsykt bra fast. Oppdager du at banken er skimma så ring snuten. Er du tøff i trynet så kan du alltids skrike ut og satse på at folk stimler til og vil hjelpe deg. Du kan dog havne i alvorlig klammeri med en eller annen tvilsom kosovoalbaner som ikke vil at du skal stikke av med "inntekta" hans. De gutta der eier faen meg ingen skrupler. Ikke tøft å blø ihjel av et knivstikk fordi du skulle være så jævla eplekjekk. Det beste er vel å bli stående ved banken og ringe snuten. Sier du at du "tror" har sett en kar med gønner i nærheten som "passer" på utsyret sitt så kommer snuten garantert med helikopter og hele terrorstyrken. Funker jævelig bra å si at man "tror" man har sett våpen hvis man føler seg trua . Ringt evt VG og få trynet på trykk og 5000 spenn eller hva de nå gir til tipsere.

Happy skimminghunting!
Sist endret av MazeKing; 11. september 2008 kl. 01:12. Grunn: skrivefeil
Sitat av el_bamso
Det er anbefalt å skjule PIN, er det som regel kamera som oppdager koden din, eller er det montert fake "pin-pads" som oppdager denne?
Vis hele sitatet...
Enkelte større anordninger har f.eks. et lite mobilkamera som filmer tastetrykkene dine, men det finnes vel enda mer sostifikerte skimmerutstyr hvor de legger noe oppå knappene. Slik som jeg har forstått det så er det en del som putter inn en liten bit med sort plastfilm, slik at kortet ditt setter seg fast når det settes inn. Så kommer de tredende fram for å hjelpe deg når du ikke får til, og ber deg taste PIN på nytt mens de ser på. Til slutt gir du opp og tror kortet ditt er slukt, og da er det bare for han å spurte tilbake med en gang du er ute av syne for å misbruke kortet ditt.
Er dette faktisk et stort problem i Norge? Har tatt ut mange ganger i minibank og kan aldri si jeg har lagt merke til noe skimming utstyr. Er kanskje mest populært i Oslo og ikke Fredrikstadområdet. Og ja, jeg har faktisk gått aktivt inn for å sjekke om det er noe smygel med minibanken. Samme gjorde jeg når jeg var i Bulgaria i år.
Sitat av MazeKing
På noen minibanker har det vært enkelte sorte "håndtak" som stikker opp der man skal stappe inn kortet. Er du i tvil så røsk og dra litt. Det som tilhører banken sitter fast som bare faen. Skimmingutstyret er stort sett et eller annet som er lagt oppå. Tviler at det sitter så sinnsykt bra fast. Og som det nevnes her. Tast ALLTID koden med en hånd som skjuler den andre. Skader heller ikke å kikke opp i "taket" i minibanken og se om det sitter et mistenkelig "øye" der. Er det et trådløst kamera tviler jeg på at det sitter så sinnsykt bra fast. Oppdager du at banken er skimma så ring snuten. Er du tøff i trynet så kan du alltids skrike ut og satse på at folk stimler til og vil hjelpe deg. Du kan dog havne i alvorlig klammeri med en eller annen tvilsom kosovoalbaner som ikke vil at du skal stikke av med "inntekta" hans. De gutta der eier faen meg ingen skrupler. Ikke tøft å blø ihjel av et knivstikk fordi du skulle være så jævla eplekjekk. Det beste er vel å bli stående ved banken og ringe snuten. Sier du at du "tror" har sett en kar med gønner i nærheten som "passer" på utsyret sitt så kommer snuten garantert med helikopter og hele terrorstyrken. Funker jævelig bra å si at man "tror" man har sett våpen hvis man føler seg trua . Ringt evt VG og få trynet på trykk og 5000 spenn eller hva de nå gir til tipsere.

Happy skimminghunting!
Vis hele sitatet...
Måten du formulerte deg på er veldig rasistisk. Ikke alle kosovoalbanere stikker ned folk og dreper dem. Selvom noen Nordmenn snylter på lisensen betyr det ikke at alle Nordmenn gjør det... Selvom noen i Norge nedlaster Pusur 2 og spiller The Sims 2:Dyreliv, betyr ikke det at alle gjør det, du skjærer alle over en kam.

Skamme deg, din rasistiske søppelfreak som ikke bruker avsnitt i teksten.
Sist endret av junkpal; 11. september 2008 kl. 10:40.
var plasert sånn utstyr i sandefjord for noen mnd siden, så det er ikke bare i oslo.
det som forbauser meg er at dem som lager mini banken ikke kan lage helt slett front, og ALLE helt like så folk ser det med enn gang, istden for alle dem teite "hule roma" osv..