Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1788
lurte på hva man må se etter til å avgjøre om potten er god eller dårlig?
Sist endret av Dodecha; 2. september 2008 kl. 14:56. Grunn: redigerte om negernorsk
pot er vaskeligere enn hasj men lukten, ferskheten, strain, produksjonsland,hvor sticky den er, det er vel non pinpoints
For det første er det viktig å sjekke om poten ikke er tørket ordentlig. Da veier den som oftest mer pga vann, dvs at den ikke har tørket lenge nok, som igjen vil si at den ikke utnytter sitt potensiale i form av THC canabioler + du betaler for vann du kunne fått gratis i springen.

Om poten føles fuktig kan man som oftest bare snu i døra, da det skjelden eller aldri er god pot. Eneste sikkre måten for å sjekke om poten er god er selvfølgelig å røyke den, noe som også er vanlig ved kjøp av større kvanta. Siden du lager denne posten regner jeg med at det ikke er snakk om kjøp i større kvanta så da er som oftest den eneste kvalitetskontrollen; lukt og fukt.

Et annet sunnhetstegn er om du ser pollenkrystallene, dette er ikke et veldig vanlig fenomen i Norge, med mindre man har kontakter litt utover den gemene hop.

Du vil selvfølgelig ikke ha pot med masse drit i, feks: stilker og annet plante rask.
Sist endret av voktern; 2. september 2008 kl. 14:52.
røyk det før du kjøper det, funker ALLTID best ; )
Da var jeg heldig på siste kjøp Grunnet masse pollenkrystaller som voktern beskrev ovenfor. I tillegg var den lysegrønn og luktet straaaammmt!
Gleder meg til neste "batch"
Sitat av Inspecta_Deck
røyk det før du kjøper det, funker ALLTID best ; )
Vis hele sitatet...
Da har du snill dealer.
btw harpiks krystaler ikke pollen.
pollen er fra han plantene og innholder ca null thc
off topic men jeg skjønner ikke helt det folk sier om at potten suger hvis den er fuktig.. hadde en gang en ener med den fuktigste jeg hadde vært borti og ble røyka i joint å delt på 4 stk og alle var enige om at dette var noe av det bedre vi hadde røyka ever..
Sitat av Semjuel
off topic men jeg skjønner ikke helt det folk sier om at potten suger hvis den er fuktig.. hadde en gang en ener med den fuktigste jeg hadde vært borti og ble røyka i joint å delt på 4 stk og alle var enige om at dette var noe av det bedre vi hadde røyka ever..
Vis hele sitatet...
det kan hende det var hinsides potente saker, men om den hadde vært tørr hadde den kanskje veid 0,5 gram..
er potten våt, betyr det som regel at dealern svindler litt ved å øke vekten av potten ved hjelp av vann. Er ikke sikker om det betyr at den er dårligere.
Har kjøpt våt pott før. Jeg trengte bare å sette den i mikroen noen sekunder til den ble tørr nok til å smuldre den opp, og resultatet ble bra. Jeg ble skækk.
Det er ikke så mange penger i pot at dealere ødelegger manges forhåpninger. Kunne sikkert forklart mere rundt det, men ser ikke nødvendigheten.
Personlig ser jeg etter:


- Lukt - bør lukte som mannesvette, stramt nok, hvor lang avstand kan den luktes osv
- fukt - bør være tørr, men må fortsatt ha fin farge og lukte bra
- farge - farge har mye å si på type cannabis plante, bra/dårlig toppskudd, kvalitet
- utseende - For de som har greie på pot kan muligens se om det er indica/sativa, AK-47osv
- konsistens(seig, sticky) - bør være klistrete, du bør kunne se det skinne av potten i lys
- plantematerielle - krystaller, trikomer osv, make sure u don't get seed in ur rear shiit

Hei å Hå
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Som jeg gjorde i Skille god fra dårlig hasj-tråden så poster jeg et bilde fra pot test siden i "Smokers guide to Amsterdam" her:
Zionroad kom med bra svar til trådstarter, men er poten skikkelig god er den dekket av trikomer.
Det er nesten umulig å ikke se det.

Om det er indica, sativa eller en krysning må jeg røyke for å finne ut.