Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 3561
Hei.
Har en pwdump file som jeg gjerne skulle funnet passordet til administrator brukeren. Problemet er at jeg har et veldig dårlig internett så har ikke mulighet til å laste ned store rainbowtables. Jeg har selv prøvd med et på 700mb, men det ble for svakt. Tror ikke passordet er ubervanskelig, men er sikkert litt langt. Forige gang fant jeg ut av det med mitt eget rainbowtable. Da var passordet 3Datamaskin.

Men nå er passordet byttet. Hadde satt veldig stor pris på om noen kunne hjelpe meg med dette.

Dumpene ligger som vedlegg.

Håper noen av dere med skikkelige rainbowtables gidder å kjøre igjennom denne for meg.
På forhånd takk.

Mvh
SM411


EDIT: Et svar på denne tråden ble slettet, derfor kom mitt svar på den meldingen her.

Kan prøve å forklare det litt.

Rainbowtable et en svær tabell som gjør at det ganske fort å finne ut et passord til en windows konto, eller noe annet. Men en slik tabell er ofte veldig stor, og hvor større hvor bedre. Problemet mitt er at jeg ikke har en god nokk linje til å laste ned de største tabellene.

Og wikipedia har alltid et godt svar: http://en.wikipedia.org/wiki/Rainbow_table
Sist endret av SM411; 4. august 2008 kl. 22:05.
Meg bekjent trenger programmet aldeles ikke å bli bedre parallelt med størrelsen på programmet.
Sitat av Restyle
Meg bekjent trenger programmet aldeles ikke å bli bedre parallelt med størrelsen på programmet.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig øker størrelsen på tabellen sammen med antall kombinasjoner, og da også tabellens effektivitet..


Hadde noen tabeller på et par GB før, men er forsvunnet... En jeg kjenner hadde en 300GB harddisk dediktert til en nokså allright tabell... Den tok det meste.

Men det jeg har gjort med stor suksess tidligere er å logge meg på IRC-kanaler dedikert til rainbowtables der man hjelper hverandre med crackingen...


F.eks. Server: irc.rainbowtables.org og Kanal: #RainbowTables.



Ellers kan du bare sette på en BruteForce over natten... Har funket for meg en hel del ganger...
[624aac413795cdc11ce54af5504dc8ad - plaintext test1234test
[5bce7356eb9374486ab0b9b4da013120 - plaintext sco007765
[59920a88b3f801b8b80b3d502db8acbf - plaintext Fb!5PzQjHdD03U
Sitat av ranvik
[624aac413795cdc11ce54af5504dc8ad - plaintext test1234test
[5bce7356eb9374486ab0b9b4da013120 - plaintext sco007765
[59920a88b3f801b8b80b3d502db8acbf - plaintext Fb!5PzQjHdD03U
Vis hele sitatet...
Brukte du tabeller? Isåfall hvor store er de?
Sitat av Cryptography
Brukte du tabeller? Isåfall hvor store er de?
Vis hele sitatet...
totalt er begge tablen på lm og md5 på 3TB.
Kvadraturen Skole?

Naa er det lenge siden jeg rotet rundt med det der, men om jeg husker riktig kom jeg frem til at det nye passordet var 32(max?) tegn langt, noe som krever en rimelig stor tabell. Der gav jeg opp.

Hadde jeg veart deg ville jeg satset paa aa generere rainbowtables selv, i stedet for aa laste de ned.
Sist endret av Tapio; 5. august 2008 kl. 04:38.
Trådstarter
69 2
Takker velding for hjelpen din ranvik. Men er det noen feilmargin når man bruker slike store tabeller? For er ganske sikker på at passordet du fikk ikke er det rette. Altså passordet Fb!5PzQjHdD03U.
Trådstarter
69 2
Beklager. Jeg som dreit meg. Trodde 59920a88b3f801b8b80b3d502db8acbf var administrator. Noen som klarer å finne passordet til administrator?

NTHashen er:
93710CED455D1B73165E6EA93984A3D8
Sitat av ranvik
totalt er begge tablen på lm og md5 på 3TB.
Vis hele sitatet...
Hvor har du lastet ned disse tabellene egentlig?
Ranvik har sikkert generert dem selv

Ettersom at 3 TB ikke er det som går fortest å laste ned
Sitat av fomox
Ranvik har sikkert generert dem selv

Ettersom at 3 TB ikke er det som går fortest å laste ned
Vis hele sitatet...
nja hadde bruk litt over 2uker på og leeche det. eller bare sette på en pc til og genere og la den stå og gå bare. sett den på rom som du ikke bruker og sjekk den 1-2ganger i mnd'en.
Sitat av fomox
Ranvik har sikkert generert dem selv

Ettersom at 3 TB ikke er det som går fortest å laste ned
Vis hele sitatet...
http://www.rainbowcrack-online.com/
Sitat av Lommelykt
Vis hele sitatet...
borte bra men hjemme best:

WEBSITE UPGRADE IN PROCESS

We are upgrading our site at the moment

will be back online soon
Trådstarter
69 2
Noen som har brukernavn og passord til den siden da? Men fikk du ikke admin passord på et 3tb table?
Sitat av SM411
Noen som har brukernavn og passord til den siden da? Men fikk du ikke admin passord på et 3tb table?
Vis hele sitatet...

har ikke orka og søkt mellom etter den , noe morro må du jo selv ha. kan ikke forevente at folk skal finne den for deg. jeg prøver selv og skrive mest mulig guider så folk kan gjøre ting selv. selv om det er enklere og få andre til og gjøre det for deg.
Du har meg en fin liste der, ranvik.

Hvordan har du lagret dette ?

Typ 1 fil eller flere filer ?
Hvor mange tegn tar tabellen din ranvik? Og hva slags tegn har den?
først så starta jeg med og leech noen tabeler, blei totalt 500gb.
men fant ut at jeg trengete litt mer , siden dem fleste tabeler kun gikk opp til 14 tegn på lmhash
har generert ca 1tb med hash vidre, satt den til og genere opp til 20 regn(ja vil ta MANGE år, så har ikke orka sjekka hvor langt den er kommet. har og en md5 hash som er på ca 1,5 tb den er ikke like komplett som den lmhash siden den har hengt seg enn del ganger, pga disk feil. så veit det er noen hull i den md5 hash'en min så bruker den minst mulig.

den har stått å generert i 8-9 mnd nå. starta den i jule ferien.
Sist endret av ranvik; 9. august 2008 kl. 14:58.
Skulle satt opp server med ett par TB diskplass for nettopp dette, ranvik.

Du kunne jo gått til invistering sammen med noen andre ? :]
den pc'en som står nå og går har : 4stk ide disker på 500gb + 4stk sata disker på 500gb. var noe gammelt som lå og slang som jeg stappa i så disken er ikke akuratt det beste siden alle er freebee disker.
Sitat av Mcmak
Du kan jo evt. bruke an av de her:
http://www.antsight.com/zsl/rainbowcrack/
Vis hele sitatet...
den jeg bruker for og genere hash. funker helt greit så lenge det ikke er feil på disken.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som kunne hjulpet meg her? Har kjørt et par forsøk på disse hashene, men returnerer intet resultat. Proactive Password Auditor sier at hashene er LM+NTLM, og i SAMInside kan jeg velge begge hashene. Jeg har kjørt en del angrep, men uten hell. Jeg har heller ingen clue om hva passordet kan være? Noen som kan hjelpe meg?

LM-hash: 597776097D2A69B00C74BF2425941141
NT-hash: 64DD0473FD6FFE9B73845F5E757C59EB

(disse gjelder for kontoen Administrator med UID 500)
Ser ut som jeg har funnet første delen, etter mange timer.

LM: 597776097D2A69B0 = AP3MF8#

Noen som kan være så snill å hjelpe meg med den siste delen? Ranvik?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen andre fant passordet i klartekst, så da gir jeg opp bruteforcinga mi
▼ ... noen uker senere ... ▼
Kan anbefale rainbowcrack-online. Har brukt det endel, veldig fint : )