Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3175
hadde ikke så mye å gjøre på jobben i dag, så satt å leste i spirit, de har en sånn "spør om rus" spalte uten moralisering eller skremselsprogaganda.
En jente sendte inn følgende spørsmål sånn ca: "hvor farlig er hasj, kan man dø av det?"
personen svarte at det var veldig sjeldent, men at det var registrert et par dødsfall i norge som følge av hasjbruk, og at det da var fordi personene hadde fått hjertestans.
personen oppga ingen kilder.
jeg stilte meg selfølgelig tvilende til denne påstanden, men ble samtidig nyskjerrig, så har noen av dere noen gang hørt om disse tilfellene?
TJa... man kan jo dø av hasj hvis man spiser det og setter fast klumpen i halsn elns, men ellers har jeg hardt for å tro på hun kjerringa i "spirit"
Fant en sak på vg.no som hevder at 6 har dødd av hasj i norge de siste årene.
Sitat av Saape
Fant en sak på vg.no som hevder at 6 har dødd av hasj i norge de siste årene.
Vis hele sitatet...
"Til tross for de dramatiske funnene, vil ikke Mørland ved Rettstoksikologisk institutt gå ut med konklusjonen at man dør av hasj."
Så nei, de har ikke direkte dødd av hasjbruk.
Det er trygt å konkludere med at ingen dør av hasj ved normal bruk, uansett. Hva man velger å foreta seg i rusa tilstand er en annen sak. Det er selvfølgelig mulig å innta så mye at man stryker med, men det gjelder det meste egentlig, hvertfall i latterlige usannsynlige høye doser.
Norge er det eneste landet i verden som har registrerte dødsfall med hasj som årsak. Dette er grunnet inkompetanse, ikke at hasj er dødelig.

Skal man overdose på Cannabis må man innta THC-olje i ekstremt store mengder. Det er fysisk umulig å få i seg så mye hasj at du dør av det.
Sist endret av Forconin; 31. juli 2008 kl. 19:07.
Tull og tøys. Så frustrerende at de faktisk skriver sånt og lar det passere som fakta! Barn og unge biter jo på det de leser i slike blader, stort sett. Leit, og svekker troverdigheten deres ytterligere.
For et par år siden døde en venn av meg av nettopp dette, han røkte hasj da hjertet hans stoppet. Det tok 15 minutter før de fikk ham til sykehuset, men da var det for sent, de måtte bare skru av respiratoren.
Sist endret av Bartulf; 31. juli 2008 kl. 19:22.
Sitat av Bartulf
For et par år siden døde en venn av meg av nettopp dette, han røkte hasj da hjertet hans stoppet. Det tok 15 minutter før de fikk ham til sykehuset, men da var det for sent, de måtte bare skru av respiratoren.
Vis hele sitatet...
Men stoppet hjertet hans fordi han røyket hasj?

For lengelenge siden så kjørte broren til dama til onkelen min bil mens han spiste potetgull, han kræsja i et skilt og døde. Er da potetgull dødelig?
Sist endret av liasis; 31. juli 2008 kl. 19:29.
Og dette var fra kun hasj Bartulf? Han hadde IKKE inntatt noen andre droger, piller, eller alkohol? Heller ikke spist/drukket noe rart, å hadde heller ingen kjente/ukjente sykdommer som kunne føre til dette?
Hvorfor er det kun nordmenn som dør av hasj...
Sitat av moridin
Men stoppet hjertet hans fordi han døde hasj?

For lengelenge siden så kjørte broren til dama til onkelen min bil mens han spiste potetgull, han kræsja i et skilt og døde. Er da potetgull dødelig?
Vis hele sitatet...
Jeg regner med at du skulle si "Men stoppet hjertet hans fordi han røykte hasj?" og da vil jeg si at jeg ikke var der da det skjedde. Jeg ble fortalt av foreldre og leger at det var hasjen som gjorde at hjertet stoppet. Han var en sprek person og det hadde vært utrolig merkelig hvis hjertet hans stoppet av andre grunner. Det kan jo så klart være at han dreiv med inntak av andre rusmidler samtidig, men som sagt, det jeg ble fortalt av alt og alle var at han døde pga. han røytke hasj.

Edit:
Møkk, han hadde ingen andre sykdommer som kunne ha forårsaket dødsfallet. Som jeg sa, det kan være at han inntok andre rusmidler samtidig for alt jeg vet.
Men ellers er jeg helt enig med dere, jeg synes det høres veldig rart ut at han døde av hasjen, ettersom det skal en del til, men det er det jeg har hørt og jeg velger å fortsette å tro på det.
Sist endret av Bartulf; 31. juli 2008 kl. 19:35.
Hasj er jo en enkel sak å skylde på. Det er ikke sikkert at foreldrene var informert om evt andre droger sønnen deres misbrukte.
Men det var jo en annen gutt på rundt 15-16 som døde av hjertestans nå nylig, han brukte ingen stoff.. Å hadde heller såvidt jeg forsto ingen kjente sykdommer som kunne føre til dette.
Sist endret av møkk; 31. juli 2008 kl. 19:37.
Nei, for ørtende gang, det er ikke dødelig. Anekdotiske bevis på det motsatte teller ikke.