Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 15271
En reise gjennom tid og rom

Så var dagen kommet for DiMiTri. Uten tvil det mest interessante molekylet vi vet om, med noen virkelig mind-blowing resultater. Som en innledning til rapporten kan jeg si at dette er det rareste, sprøeste, merkeligste, mest fantastiske, mest intense jeg noensinne har opplevd. Jeg gjorde to forsøk denne kvelden, forsøk en var ikke nær breakthrough. Men det ga en liten aning om hva jeg gikk til.

Forsøk 1:

Hjertet mitt dunket fort da DMTen ble varmet opp i vaporizeren. Nå var det ingen vei tilbake, og ja, jeg var redd. Pipevarmeren sa ifra at jeg kunne begynne å trekke da hvit røyk hadde fylt hele kammeret, så jeg plasserte leppene rundt om røret og startet trekket. Det var et skikkelig slit å trekke, det var en ekkel og ganske barsk røyk og jeg slet med å ikke hoste ut alt sammen. Halsen min tvang fram noen kvelte host, og jeg mistet en munnfull av dampen. Nesten umiddelbart etter jeg hadde begynt å trekke slo effektene ned som lyn fra blå himmel, det rev og slet i hele kroppen og allerede her begynte egoet mitt å skjelve. Det føles nærmest ut som om du skal besvime, det var en litt vemmelig følelse. Da jeg begynte på trekk nummer to sklei rommet jeg satt i bort. Det nærmest dekomponerte, falt fra hverandre. Så kom pipingen. En høy, bestemt piping som ble høyere og høyere. Alt begynte å høres metallisk ut, robot-aktig. Til tross for oppfordring fra pipevarmeren følte jeg meg helt ute av stand til å ta et trekk til, så jeg lot det gå med de to og la meg ned.

Med lukkede øyne utfoldet det seg et fantastisk fargeshow foran meg, og jeg ble akkompagnert av et utrolig rush. Det var en evig smørje av gult, hvitt, rødt og masse lyse farger. Blant alle disse var det tusenvis av prikker som danset hysterisk rundt. Jeg var ganske nervøs, kanskje til og med litt redd. Det var ikke veldig behagelig akkuratt på dette punktet, og jeg "slet" med å puste. Jeg harket, svelget, hostet og vrei meg om i sengen. Etter et uvisst antall få minutter merket jeg at jeg kom tilbake, og lukket opp øynene. Rommet bølget svakt og fargene var veldig forsterket. Jeg kom ikke gjennom...

Forsøk 2:

Etter en halvtime eller så etter forsøk nummer 1 gjorde vi klart for et nytt forsøk. Vi høynet dosen, og jeg satte meg i sengen klar for en ny runde. Denne gangen var jeg ikke på langt nær like nervøs som første gang, jeg visste nå litt hvordan det føltes og var en smule mer forberedt på det enorme rushet DMT gir. Ventet i spenning mens kammeret fylte seg med hvit røyk, og begynte trekkingen. Denne gangen gikk det mye lettere ned, jeg fikk litt teken på trekkingen. Jeg dro inn lenge og dypt, det fløy glatt og i en stødig strøm ned i lungene. Som vanlig slo effektene ned rundt et sekund etter jeg hadde begynt å trekke, men jeg var mer klar for det nå. Pipingen startet. Jeg blåste ut røyken og fortsatte fort med et nytt trekk, langt og stødig. Da jeg blåste ut trekk nummer to hadde jeg mest lyst til å legge meg ned, men klarte å få i meg et siste lite trekk. Igjen så ble jeg oppfordret til å ta enda et til, et fjerde og siste, men det føltes helt umulig. Pipingen steg og jeg la meg ned, på vei inn i hyperspace. Pipevarmeren trakk seg rolig tilbake og jeg forsvant.

Nå utfoldet det seg en helt annen dimensjon foran øynene mine, enten de var lukket eller ei. Det var fantastisk mye spektakulært lys, og jeg kjente et nærvær. Det var varmt og godt, rolig og pent, harmonisk og fredelig. Så kom de... Det var vel en 5-6 skapninger sammen med meg. Jeg kunne ikke se på dem direkte, skimtet bare konturene. De var mer eller mindre humanoide i form, men det er vanskelig å si nøyaktig. Det var for lyst til å kunne se de skikkelig. De var ivrige, og de hastet i vei med merkelig ting. Entitetene tok på meg, følte meg, så på meg og observerte meg. Jeg kunne både høre dem, mer eller mindre se dem, og ikke minst føle dem. De var meget interesserte, og uten tvil vennligsinnede. De utstrålet en fantastisk varme og ro, og det var behagelig å være i nærheten. Det var en veldig fremmed følelse å være på dette stedet, men samtidig var det en ubeskrivelig kjent følelse over det hele. Jeg følte meg hjemme, samtidig som det var veldig alien. Det føltes utrolig riktig, og deilig, å være der. Jeg følte meg ikke som en inntrenger, og jeg var veldig velkommen. Det var trygt og veldig godt, og jeg ville ikke bort derfra. Entitetene var overalt rundt meg, ga varme og trygghet, tilhørlighet og kjærlighet. Det føltes ut som om jeg lå på bakken, og at entitetene beveget seg rundt over meg.

I tillegg til at de følte og tok på meg, fikk jeg en overhvelmende følelse av at de benyttet seg av diverse instrumenter for å sjekke meg ut. Det stakk i nakken og andre steder på kroppen, etterfulgt av litt riving og sliting. Jeg ble for et kort øyeblikk truffet av en svak frykt da jeg kjente dette, men ble med en gang gitt strålende varme og betryggelse fra entitetene. De passet meget godt på at jeg var tilfreds, og på sin egen merkelig måte overbeviste meg om at alt var fint og bra, at det var ingen grunn for frykt eller ubehag.

Stedet jeg var på er utrolig vanskelig å beskrive, men jeg var ikke i et rom. Det var åpent og fritt, det var et landskap. Jeg kunne skimte hva som kunne ligne på bygninger, og en blå ganske merkelig himmel. Det var veldig fremmed, men samtidig veldig jordnært og kjent. Entitetene og dimensjonen hadde noe å gjøre med alt organisk liv og naturen vår her på jorden. Det var, som jeg sa, veldig jordnært. Veldig fredelig, veldig snilt, det var fantastisk, ekstatisk.

Etterhvert virket det som om entitetene trakk seg tilbake, og jeg ble sugd ut av den dimensjonen og ble gradvis satt tilbake i denne virkeligheten. Jeg lukket opp øynene og så meg rundt i rommet. Det var merkelig å sette beina tilbake i denne virkeligheten, men jeg var fylt med trygghet og varme. Rommet bølget på den typiske psykedeliske måten, og alt så mye klarere og lyst ut. Jeg satte meg opp i senga, vinket og smilte fra øre til øre til pipevarmeren og drakk litt vann fra et glass som var plassert der i forveien. Jeg ristet på hodet i forbauselse og glede, over hva jeg nettopp hadde sett og opplevd. Det var godt å komme tilbake...

Etterord:

Alt i alt en fantastisk opplevelse, veldig merkelig og spesiell. Ved ettertanke kunne jeg nådd dypere, det er jeg sikker på. Og er det noe jeg ønsker gjort annerledes, så er det at jeg skulle tatt et siste fjerde trekk. Men jeg er meget fornøyd med mitt førstemøte, og ser fram til andre. Dette molekylet er utvilsomt noe inn i helvete interessant, og selve opplevelsen føles - som sagt av mange - mer ekte enn ekte. Angående troen om parallelle univers og dimensjoner, og om disse entitetene har noen rot i virkeligheten eller ei er vanskelig å si. Men denne opplevelsen satte klart og tydelig et mye tykkere spørsmålstegn angående temaet. Denne dimensjonen og disse entitetene oppfører seg og handler totalt uavhengig av deg selv, det er virkelig et spektakulært eventyr, en reise. Av alle psykedeliske erfaringer jeg har, er det ingenting som kommer i nærheten av DMT. Å skrive ned en rapport om en slik opplevelse, i det hele tatt beskrive en er egentlig håpløst. Men jeg prøvde så godt jeg kunne, og beskrev så langt vårt språk tillater. Det er mange detaljer som er utelukket, rett og slett fordi det er UMULIG å beskrive, det blir bare en mikroskopisk del av det hele. Hukommelsen er også litt skjelven, noe som ikke gjør det noe lettere å beskrive hva som skjedde. Egentlig en ganske puslete rapport i forhold til selve opplevelsen, men ønsket å gi dere freakere litt artig lesning =)

Sitter igjen med en indre ro og fred, en ubeskrivelig glede og forbauselse. Det var en fantastisk og merkverdig reise, et minne som vil sitte klistret lenge.
Sist endret av Sky; 17. juli 2008 kl. 01:45.
Helt villt hvordan du klarer å formulere tanker/hendelser over i klartekst. Spennende rapport som vanlig, ga riktignok ikke den samme "sommerfølelsen" som din forrige MDMA-rapporten, men still.

Veldig bra, nok engang!
Morsom interessant lesning KP+
Ah, utrolig bra skrevet, levde meg skikkelig inn i det du har klart å få med i gjenngivelsen din, tror dette er den mest detaljerte raporten jeg har lest om DMT.
Veldig intresant og VELDIG spennende lesning, KP for sure!
Fin rapport Sky, og velkommen hjem! jeg legger en link til den i DMT-tråden.. Neste gang får du nok ned det fjerde trekket også =)
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Spennende! Takk for at du deler!

Du prøvde aldri å kommunisere med de og de prøvde aldri å si noe utover å trygge deg og vise deg kjærlighet? De viste deg ikke noe gøy?
Sky
Sky's Avatar
Trådstarter DonorModerator
Mullah:

Nei, det var ikke noe forsøk på kommunikasjon fra verken min eller deres side. Jeg hadde nok ikke brytet nok gjennom. De viste meg heller ikke noe gøy, de var tydeligvis for opptatt med å hive seg over meg. For å se litt humoristisk på det så virket det nesten som jeg brøyt inn i sommerferien deres, da stedet jeg var på var veldig sommerslig på sin egen fremmede og utenomjordiske måte. Og entitetene virket veldig avslappet, og litt mer overrasket over at jeg kom. Men fra spøk til alvor så skjedde det ikke noe annet bemerkelsesverdig enn hva jeg allerede har nevnt. Men de var fullt klar over at jeg var der, og de reagerte da jeg følte ubehag.

Kanskje de har noe moro å vise neste gang jeg stikker innom =)
Dette var bare utrolig vakkert og harmonisk å lese, å dette ga meg bare enda mer lyst til oppleve DMT.
kan pipingen og den metalliske lyden man hører ved inntak av dmt, samt prikkingen, være forårsaket av mangel på oxygen til hjernen?
Utrolig bera skrevet. KP
Nei, pawsan.. Du får ikke oksygenmangel av DMT..
Sky
Sky's Avatar
Trådstarter DonorModerator
Glemte å legge til at mens jeg var "der inne" hørte jeg en god del merkelig lyder. Det var metallisk klinging og klanging, en slags susing, til tider litt "boblete" susing. Det var mange "plopp, spjong, flong, fjang, klink, spling", noenlunde hva Vasall beskrev i sin rapport. Under det hele fikk jeg også en følelse av at jeg fløt. Og med mindre det var mine venners stemmer som kom til øret, er jeg sikker på at jeg kunne høre en slags kommunikasjon fra entitetene seg i mellom. Jeg vet ikke helt hva det var, utrolig vanskelig å beskrive og/eller skjønne. Men noe var det, og jeg tviler sterkt på at det var de andre i rommet med meg som snakket, da de var stille under sesjonen. Rart =)
Sist endret av Sky; 18. juli 2008 kl. 04:31.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Veldig interessant lesning, det virker som om det er MYE lettere å faktisk få noe meningsfylt ut fra n,n-DMT kontra 5-MeO-DMT, for sistnevnte tror jeg faktisk ikke jeg har baller til å fortsette å eksperimentere med.
Jeg er mektig imponert, det var en flott rapport!
Sitat av Dodecha
Veldig interessant lesning, det virker som om det er MYE lettere å faktisk få noe meningsfylt ut fra n,n-DMT kontra 5-MeO-DMT, for sistnevnte tror jeg faktisk ikke jeg har baller til å fortsette å eksperimentere med.
Vis hele sitatet...
Hva er forskjellen på disse to?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av torsken
Hva er forskjellen på disse to?
Vis hele sitatet...
Det er vel ærlig talt noe du kunne ha googlet ganske fort?
Her: 5-MeO-DMT TiHKAL Entry og DMT TiHKAL Entry.

n,n-DMT har jeg ikke prøvd selv, men 5-MeO-DMT er et (fra millisekundet du får røyken på lungene) et intenst rush, nå var det jo det rene stoffet jeg røykte, så jeg rakk såvidt å sette fra meg pipa vår før motorikken var så lammet at jeg ikke kunne gjøre annet enn å sitte der.

Visuelt var det ikke store greiene, du "glemmer" nesten av at du ser fordi du er alt for opptatt i å bearbeide rushet, som var noe så inni granskauen intenst at frykten bygger seg fort opp.

Heldigvis varer jo det bare 10 minutter ca, der etter noe after-glow lignende, ble også veldig trøtt etter opplevelsen.
Det høres så ubeskrivelig deilig ut! Jeg kan se for meg følelsen å att du var bare som ett spørsmålstegn, men kan ikke skjønne den, i såffal nice rapport sky

kan jeg forberede meg enda mere til jeg skal teste.
Kjempe bra raport! koste meg lenge med denne, KP til deg
Sky
Sky's Avatar
Trådstarter DonorModerator
Dodecha:

Ja, det er et helt ubeskrivelig sinnsykt rush ved n,n-DMT også. Som du sa slår effektene ned samme sekund du trekker ned, ikke rart folk blir skremt. Jeg hadde heldigvis en venn av meg som holdt vaporizeren og fyrte opp for meg, noe jeg ikke ville vært i stand til å klare etter det første trekket. Såvidt jeg vet var det helt ren syntetisk n,n-DMT, en gulaktig masse med en lukt som best kan beskrives som duften av nye sko =)

Tingen med dette rushet er at det overhodet ikke er noe behagelig i det hele tatt, det river skikkelig i ballene og jeg ble egentlig skremt begge gangene. Her er også en del av utfordringen, for når det enorme rushet slår ned blir mange bekymret og redd, og klarer ikke å gi slipp. Kjente at jeg kranglet med meg selv angående dette, måtte litt vilje til for å virkelig slappe av og gi etter. Men når jeg først gjorde dette var det ren og skjær ekstase, og entitetene spratt rundt meg og delte sin kjærlighet og glede. Nothin quite like it...
Sist endret av Sky; 19. juli 2008 kl. 00:35.
Virkelig behagelig og interessant lesning.

Da var det bare å gå til anskaffelse av en vaporizer og prøve ut selv. Bare synd at markedet på gaten ikke har åpnet øynene for NN-DMT, det er jo lett nok å lage for noen som har peiling, om man er kar om å få tak i denne rotbarken fra Amazonas og fremstiller for deretter å selge.

Forresten, Dodecha - 5-MEO-DMT finner man i disse paddene,

http://www.youtube.com/watch?v=2Yv9xl3-_Lw (lol!!)


Jeg var temmelig stein at the time, noe jeg egentlig alltid er når jeg hører på forelesningene hans, men Terence McKenna "advarte" mot 5-MEO-DMT, da det ikke tok deg lengre enn til døra.

Som han selv sa, mens NN-DMT tar deg med i flyet, setter opp farten og tar av, får man samme følelsen av 5-MEO-DMT - problemet er bare at man aldri letter med 5-MEO. Mens man tror at "nå skjer det, nå skjer det!", skjer det dessverre bare mindre og mindre, rusen dabber av og du er plutselig back on earth.


Sky, KP =)
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
mahogn: Det er en grunn til at n,n,-DMT ikke selges på gata. De fleste får ikke akkurat en behagelig opplevelse av det, det samme kan sies for 5-meo-dmt.

Bufo alvarius har bufotenin og 5-meo-dmt i giften ja, men det er mye enklere å skaffe rene stoffer fra diverse laboratorium.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg sitter å ser på figurer fra egypt tiden og leser det du skriver å merker meg att det er mange av figurene som ligner på de du forklarer. tror dere det kan være noe sammenheng?
Sitat av asdfbooi
Jeg sitter å ser på figurer fra egypt tiden og leser det du skriver å merker meg att det er mange av figurene som ligner på de du forklarer. tror dere det kan være noe sammenheng?
Vis hele sitatet...
Har lest om eniteter som har hatt slags ravn/ørne hode, altså likhetstrekk med solguden Ra.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Utrolig interessant sky! får enda mer lyst til å prøve DMT etter denne rapporten
Jeg har ofte lurt på om sånne opplevelser er "smittsomme". Har du noen gang hørt om disse entitetene, eller noe som ligner, før du tok Dmt? Jeg har i lengere tid unngått rapporter som denne av nevnte grunn -men en venn anbefalte den, med god grunn. Eksepsjonelt.
Sky
Sky's Avatar
Trådstarter DonorModerator
Nei, de er ikke det, enkelt og greit.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Veldig interessant lesning, det virker som om det er MYE lettere å faktisk få noe meningsfylt ut fra n,n-DMT kontra 5-MeO-DMT, for sistnevnte tror jeg faktisk ikke jeg har baller til å fortsette å eksperimentere med.
Vis hele sitatet...

Hvorfor ikke?

Was it that intence?

Merka det når jeg tok doc at det blir en sykt tung tur hvis du skal ha ubeskrivelige visuals.
(sorry for dårlig gramatikk)

Sky: har drømme aktiviteten din endra seg mye?
Sist endret av amhx; 23. januar 2009 kl. 01:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sky
Sky's Avatar
Trådstarter DonorModerator
Jeg skal ikke snakke for Dodecha her amhx, men jeg skjønner godt at 5-meo-dmt var såpass intens at han tenker seg om hvertfall to ganger før han hiver seg ut i det igjen. DMT er jo likedan veldig veldig intenst, og før man begynner å trekke fra pipa er man nødt til å manne seg skikkelig opp. For med en gang den dampen rører lungene dine, på sekundet, er du på vei ut i hyperspace.

Tja, drømmeaktiviteten min har vel ikke blitt forandret noe veldig, men jeg har hatt endel drømmer hvor jeg enten har tatt DMT, eller opplever noe som er tilnærmet identisk.
Sist endret av Sky; 23. januar 2009 kl. 07:24.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
amhx: 5-Meo-DMT er så overveldende at det får LSD til å virke som vørterøl..

Du kan lese rapporten min selv: http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=84599

Jeg føler også for å nevne at opplevelsen er vanskelig å sette ord på, nye assosiasjoner og tanker kommer opp hver gang jeg prøver å tenke tilbake og dekode selve opplevelsen. Men med det sagt er jeg fremdeles temmelig enig enda om det jeg skrev.. foruten at jeg er en smule mer "voksen" nå kanskje og ville ha forberedt meg en smule mer om jeg hadde prøvd det for første gang i dag.
hvor lenge varte forsøk nr2 sky? trippen altså
Sky
Sky's Avatar
Trådstarter DonorModerator
5-10 minutter antar jeg. Etter 5 minutter var jeg mer eller mindre tilbake igjen i denne virkeligheten, etter 10 minutter var jeg helt tilbake med kun noen bølgevisuals osv.
Bra rapport!
Jeg sjekket litt rundt og fant denne videon : http://www.youtube.com/watch?v=GhEj3...eature=related
Er det sant at man ikke blir fysisk eller psysisk avhengi? og at det ikke har bivirkning?
Ifølge videon så var DMT ikke farlig i det hele tatt ?
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
nei, det stemmer ikke at DMT "ikke er farlig i det hele tatt".

som med alle hallusinogener er det alltids en reell fare for at du får en knekk psykisk av det du opplever under turen.
om du leser gjennom noen tråder her, så finner du ut at det er en grunn til at hallusinogener ikke passer for alle typer mennesker.

les om HPPD f.eks, selv om det er mye omdiskutert om det er et reelt syndrom eller ikke.

DMT skal IKKE spøkes med.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Smoky mo: DMT er kanskje et av stoffene man bør respektere mest, jeg finner ikke noe online sitat her og nå, men i Dr. Rick Strassmans eksperiment var det noen av pasientene som brøt ut i vill panikk, den ene, som jeg husker særdeles bedre enn de andre, var fast overbevist om at han ble voldtatt av et reptillignende dyr, som en slags aligator.
Denne la vekten sin på ham og han klarte ikke å puste. Denne følelsen involverende vekt på brystet noe som skjer i angstfyllte situasjoner: Brysten kjennes tungt, man kan ikke innhalere og i ekstreme tilfeller kan det ende med død om man ikke får medisinsk hjelp.
DMT forandrer deg. Husker jeg hadde vanskelig for å forholde meg til andre i flere måneder etter en serie DMT-eksperimenter. Jeg ble frustrert, fortvilet og deprimert over å være den eneste i hele verden som visste alt. Alle andre var bygdetullinger og hedninger. Får fremdeles følelsen av fremmedgjøring som jeg kjenner igjen fra den gangen.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Jeg forstår hva du mener. Men dette er noe jeg syntes du burde ha forstått før du inntok DMT. Eller, i hvertfall ikke bli skuffet fordi du er "den eneste." Saken er at du er langt i fra den eneste som har brukt 5-MEO-DMT eller N,N-DMT men langt i fra alle prater om det.
Det er mye lettere å fortelle dette igjenom et forum, enn i en sosial samtale med en eller flere personer. At du ser på andre som hedningner vil jeg påstå sier litt mer om deg selv enn andre. Jeg oppfatter det som om du da har misforstått DMT eller i det heletatt psykadelia. Èn ting er å gå å føle seg små lur fordi du "vet noe" mange andre ikke vet. Men tro ikke du er alene. Da undervurderer du en stor del av folka rundt deg.
Det skal sies at jeg ved flere anledninger har blitt overasket over at enkelt personer pluttselig kan nevne DMT og faktisk sitte med brukbar informasjon om stoffet, enten ved å ha prøvd det eller å bare ha lest om det. Mange har genuin intresse for psykadelia, dog ikke alle praktiserer det. Kunnskap er en skatt som følger sin eier overalt og å forhånds dømme alle og enhver som bygdetullinger og hedninger syntes jeg ikke er riktig av deg.

At du får følelsen av fremmedgjøring er en annen ting, men som sagt over blir det feil å sette folk i bås. Hva er det du egentlig "vet" som ikke andre vet?
__

Uten å dvele noe mer over saken så er jeg med på hva du mener. Første settning er jeg helt enig i, DMT forandrer deg. Det være seg 5-MEO-DMT eller N,N DMT. Hvordan det forandrer seg er veldig individuelt men som oftest forandres en person til det mer positive, enn til noe negativt. Dog, som det nevnes kan angst og noia forekomme. Dette pleier dog ikke være vedvarende så etter en del grubbling og gjerne litt rådgivning fra mer erfarne folk eller lignende så går dette sakte men sikkert over i "glemme boken". Opplevelsen og reisen vil alltid ligge deg nær, men selve frykt følelsen vil på sikt avta og man vil kunne sette hele opplevelsen i et større perspektiv.

Jeg forstår hva du mener, men er ikke enig i utsagnet ditt. Mulig du formulerte deg feil, men jeg har også røykt DMT noen ganger, samt inntatt en god del andre typer psykadelia uten å se ned på folk generelt fordi om.
At min personlige mening om folk generelt er forandret med årene, er kanskje en annen ting. Men det vil jeg tørre påstå komme av alder og erfaring. Da også med erfaring av rusmidler. Men bygdetullinger og hedninger var någet kvast etter min mening.
Ja, jeg er nok litt enkel i min kategorisering, jeg er i utgangsgspunktet en fredselskende type som skyr polarisering. Men uansett, det som er essensen i min opplevevelse er en frustrasjon over at jeg ikke kan formidle det jeg har sett. Selv om jeg vet at det strengt tatt er en kjemisk reaksjon i hjernen min. Jeg har lang erfaring fra flein og amanitas men jeg har aldri blitt så "opplyst" som av DMT. Jeg ser på det som en religiøs opplevelse og jeg skjønner på en måte de dustene som kaller seg "karismatisk kristne". De vet noe som jeg ikke vet, de er opplyste og jeg skjønner dem ikke siden jeg aldri har vært der... Jeg mente ikke at jeg ble traumatisert på noen måte, jeg har hatt traumatiserende opplevelser før og DMT var en uforbeholden positiv boosting av egoet mitt. Men en del av konsekvensene er at jeg ser på meg selv som "viktigere" siden jeg innehar en slags viten som jeg ikke klarer å formidle til de som "ikke er opplyste". Kanskje det er egoet mitt som er politisk ukorrekt men jeg sliter daglig med en vag avmakt etter DMT-turene mine.
Sitat av superfuzz Vis innlegg
Ja, jeg er nok litt enkel i min kategorisering, jeg er i utgangsgspunktet en fredselskende type som skyr polarisering. Men uansett, det som er essensen i min opplevevelse er en frustrasjon over at jeg ikke kan formidle det jeg har sett. Selv om jeg vet at det strengt tatt er en kjemisk reaksjon i hjernen min. Jeg har lang erfaring fra flein og amanitas men jeg har aldri blitt så "opplyst" som av DMT. Jeg ser på det som en religiøs opplevelse og jeg skjønner på en måte de dustene som kaller seg "karismatisk kristne". De vet noe som jeg ikke vet, de er opplyste og jeg skjønner dem ikke siden jeg aldri har vært der... Jeg mente ikke at jeg ble traumatisert på noen måte, jeg har hatt traumatiserende opplevelser før og DMT var en uforbeholden positiv boosting av egoet mitt. Men en del av konsekvensene er at jeg ser på meg selv som "viktigere" siden jeg innehar en slags viten som jeg ikke klarer å formidle til de som "ikke er opplyste". Kanskje det er egoet mitt som er politisk ukorrekt men jeg sliter daglig med en vag avmakt etter DMT-turene mine.
Vis hele sitatet...
Det er akkurat sånt som det her som i stor grad har forsterket min skepsis til psykedelia. Du sier du går rundt og mener du vet noe som ingen andre vet, men du klarer ikke å formidle det. Uten at jeg egentlig har noen kompetanse til å uttale meg om det, så vil jeg si at for meg, så høres dette mer ut som noe nevrosegreier.

Har du i det hele tatt oppnådd noe som helst med denne "vitenen"? Annet enn å gå rundt å føle seg som en guru?

Har inntrykk av at mange skal liksom ha fått en konstant inner peace and harmony with nature opplegg, men bor fortsatt hjemme hos mamma og pappa, uten av stand til å ta vare på seg selv, selv om de liksom har funnet svarene...
Sist endret av Gamgee; 31. januar 2009 kl. 17:14.
▼ ... flere år senere ... ▼
Dette har jeg nesten vanskelig for å tro!! DMT sender deg inn i en annen verden? Får virkelig lyst til å teste DMT! Hvor lenge varte "reisen"?
Sitat av Gamgee Vis innlegg
bor fortsatt hjemme hos mamma og pappa, uten av stand til å ta vare på seg selv, selv om de liksom har funnet svarene...
Vis hele sitatet...
Dette passer jo med Aldous Huxley som mente at vi mennesker har et nervesystem hvis oppgave er å sørge for at vi overlever, ikke å sanse.