Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 709
Hei, jeg har et problem med min stasjonære datamaskim, for 2 min siden.. satt jeg å spilte... plutselig kommer det en lyd, lik den som kommer når strømmen går..
Nå vil pcen ikke starte. altså når jeg trykke på "on/off" knappen så skjer det absolutt ingen ting :/

any idèas ?
Har du gått over strømkablene? 2 minutters feilsøking er kanskje ikke all verden!
I værste fall har en sikring gått.
Si meg, hva slags lyd lager strømmen når den går? Jeg er genuint interessert i å vite det.

Sjekk at sikringen til stikkontakten ikke har gått.

Kan være at en sikring i PSU har tatt kvelden - prøv å trekke ut strømledningen og sette den i igjen, sikringene resetter seg da. Ellers kan PSU ha sagt takk for seg fullstendig, da er det ingenting annet enn å kjøpe ny (om du ikke har garanti).

Grunnleggende feilsøking: Ta ut komponentene i PC-en en etter en, se om den vil starte når du har tatt ut noe. Hvis ja: Kjøp nytt/returner på garanti. Om du har et multimeter, sjekk at PSU gir fra seg strøm på alle linjer (12V, 5V, 3.3V). Sjekk at det er strøm i kontakten den er koblet til.
En enkel ting du kan sjekke, er om bryteren bak strømforsyningen har slått over til "Off".
Sist endret av s1gh; 27. juni 2008 kl. 21:35.
Vel i noen psuèr er det faktisk fremdeles glassikring. Du må da skru opp dritet, og dermed bryte garantseglet for å sjekke. OM du da ikke er serviceelektroniker med oscilloscop hjemme. Har du ikke en anne psu å prøve med ? Det tror jeg hadde vært best.
pidget: såvidt jeg vet har alle PSU-er glassikring, men denne tåler mye mer enn automatsikringene og er der kun som en ekstra sikkerhet i tilfelle ting går virkelig galt.
Sitat av Kråketær
pidget: såvidt jeg vet har alle PSU-er glassikring, men denne tåler mye mer enn automatsikringene og er der kun som en ekstra sikkerhet i tilfelle ting går virkelig galt.
Vis hele sitatet...
Når du nevner det så har jeg faktisk sett brente psuèr med hel glassikring ja.. Kanskje den er til pynt ? Uansett poenget mitt er bare at den kan gå, sjøl om jeg aldri har sett det, og det Kan være vanskelig å se om den er gått, uten å skru fra hverandre psu.
Trådstarter
Det var PSU'n som hadde tatt kvelden..kosta meg bare litt over 700 spenn..
som jeg ikke har

/admin - slett tråd ?
Sist endret av blondin; 30. juni 2008 kl. 18:06.
Mest sannsynlig går det på garantien, så lenge psu'en ikke er så altfor gammel.
Når kjøpte du strømforsyninga?