Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  80 10196
Hei,

En kompis av meg sier han kjenner en svindler fra Stavanger som lever av å svindle folk, han har for eksempel brukt falsk bankkort til å bestille 30 PS3 fra komplett.no og mange andre ting, han sier jeg kan få alle varer på en nettbutikk for halv pris ved at svindleren bestiller varen og tar pengene i egen lomme uten en eneste utgift.

Han har visst fjernet rullebladet til kompisen min også, og han mener at det ikke blir oppdaget med mindre han begår nye straffbare handlinger. Svindleren tar normalt 200 000 kr for å gjøre det, men gjorde det gratis for han.

For meg virker dette ut som en sinnsyk amerikansk film, har vanskelig for å tro på det. Jeg var faktisk vitne til at han fylte på kontantkortet til kompisen min med 500kr på ett minutt. Helt sykt spør du meg..

Men er det virkelig mulig å klare å gjøre slike ting? Noe som skulle være så sikkert..
Det er nok bare piss og løyn, Komplett merker med engang noen prøver og svindle :P
Tror nok denne kompisen din kødder med deg

Vil nok fungere det meste du sier der, men det med rullebladet er jeg veldig skeptisk på. Rullebladet ditt ligger i et register som alle politistasjonene har tilgang til, i tilegg har den politistasjonen i dit distrikt rullebladet ditt på papir. Da måtte han eventuelt hatt syke hacke-skills, og kjent noen som jobbet i politiet. (som sannsynligvis ikke ville risikert jobben sin for og fjerne "fyllekjøring" eller noe fra et rulleblad.
MusabaN1's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jeppegutt
Det er nok bare piss og løyn, Komplett merker med engang noen prøver og svindle :P
Vis hele sitatet...
Han bruker bare rett og slett et falsk bankkort..
Komplett har ingenting med det å gjøre, så lenge de får pengene
Vi ser jo her hva komplett gjør med svindlere
http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=510208
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Bestille med andre sitt kredittkort? Risky, men absoulutt gjennomførbart, og langt ifra unikt gjort.

Slette rulleblad i politiet sine register? Ekstremt, ekstremt, ekstremt tvilsomt, ettersom eg antar dei har rimelig gode backuprutiner, og gjerne backup på papir også.
Tror nok alt dette bare er tull, vist du skal være viktig kar må kompisen finne på noe troverdig!
Problemet for svindlere er å finne addresse for å få varen levert. Jeg kan lett svindle noen på nettet og få kjøpt 100.000 ps3 men logistikken dreper enhver svindler. En addresse som mottar 100.000 ps3 vil kanskje få litt oppmerksomhet.
Hva heter denne svindleren om jeg tør spørre? Fornavnet trengs bare.
Sitat av slashdot
Bestille med andre sitt kredittkort? Risky, men absoulutt gjennomførbart, og langt ifra unikt gjort.
Vis hele sitatet...
Klart, men her sier han at kompisen har brukt falsk kort. Rent bullshit marinert i idioti, med andre ord.
MusabaN1's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jurgen1337
Hva heter denne svindleren om jeg tør spørre? Fornavnet trengs bare.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke, han vil ikke si det seff..
Alt er nok muligens ikke bullshit, men det er lagt på jævla mye.

Å svindle nettbutikker med andre bankkort er det eneste av det der som er 'gjennomførbart'.

Politiet har backups, i papirform som Vidarlo sier, og kontantkortkoder er vel omtrent 100% svindle sikre nå.
Det er jo ikke som om politiet skiver ut en ny rulleblad-backup hver dag for samtlige i Norge da, så om man nettopp har fått noe på rulleblad kan det nok gå umerket hen. Om han i det hele tatt kommer seg inn på databasen da
Sitat av minigolf
Det er jo ikke som om politiet skiver ut en ny rulleblad-backup hver dag for samtlige i Norge da, så om man nettopp har fått noe på rulleblad kan det nok gå umerket hen. Om han i det hele tatt kommer seg inn på databasen da
Vis hele sitatet...
De kan fortsatt ha backup av databasen som er offline.
MusabaN1's Avatar
Trådstarter
Sitat av Volch0k
Å svindle nettbutikker med andre bankkort er det eneste av det der som er 'gjennomførbart'
Vis hele sitatet...
Jeg var faktisk vitne til at han fylte på 500kr på kortet til kompisen min..
Sist endret av MusabaN1; 17. mai 2008 kl. 19:02.
Sitat av MusabaN1
Jeg var faktisk vitne til at han fylte på 500kr på kortet til kompisen min..
Vis hele sitatet...
Såklart var du det.

Om jeg skulle svindlet noen for flere hundre tusen, så hadde jeg også klart å lære meg 13 siffer utenat.

Ting er ikke sånn som det ser ut til - Å 'tippe' kodene til påfyllingskort er umulig til dags, da det ikke er NOE system i det lengre. Før var det mulig.
MusabaN1's Avatar
Trådstarter
Sitat av Volch0k
Såklart var du det.

Om jeg skulle svindlet noen for flere hundre tusen, så hadde jeg også klart å lære meg 13 siffer utenat.

Ting er ikke sånn som det ser ut til - Å 'tippe' kodene til påfyllingskort er umulig til dags, da det ikke er NOE system i det lengre. Før var det mulig.
Vis hele sitatet...
Så hvordan tror du han klarte det?
Sitat av MusabaN1
Så hvordan tror du han klarte det?
Vis hele sitatet...
1. Kjøpte kontantkort
2. Skrapet kontantkortet.
3. Lærte seg de 13. sifra utenat.
4. Lurte kompisen din OG deg trill rundt ved å liksom 'hacke' teleselskapet.
5. Kommer med/har kommet med hjelp til svindlel, mot penger, så han tjener på det.

Finnes ikke mer standard svindlel, enn å lure folk til å 'hjelpe' dem med svindel, så er de selv som faktisk blir svindlet.
Sist endret av Volch0k; 17. mai 2008 kl. 19:09.
MusabaN1's Avatar
Trådstarter
Du har nok undervurdert alt. Kompisen min ringte til han helt uforberedt og hver spurte om han kunne fylle på kortet hans (som han har gjort hver gang kompisen min er tom).
Etter ett minutt fikk han melding fra Netcom om at saldoen var fyllt opp.

Ifølge din teori, sier du at "hackeren" har kjøpt et kontantkort på 500kr hver gang han skulle fylle på kortet til kompisen min, fordi han skal imponere? Bullshit
tror mer det, enn at han hacker netcom på en eller annen måte

forresten så skriver du at han kompissen ringer han hver gang han trenger penger, ringe med null kroner på kortet?
selvsagt kan du ringe fra andre plasser, men whatever
Sist endret av confuser; 17. mai 2008 kl. 19:20.
Sitat av MusabaN1
Du har nok undervurdert alt. Kompisen min ringte til han helt uforberedt og hver spurte om han kunne fylle på kortet hans (som han har gjort hver gang kompisen min er tom).
Etter ett minutt fikk han melding fra Netcom om at saldoen var fyllt opp.

Ifølge din teori, sier du at "hackeren" har kjøpt et kontantkort på 500kr hver gang han skulle fylle på kortet til kompisen min, fordi han skal imponere? Bullshit
Vis hele sitatet...
Han kunne jo bare ha gjort det fra netcom.no for alt du vet.
Sist endret av Volch0k; 17. mai 2008 kl. 19:18.
MusabaN1's Avatar
Trådstarter
Sitat av confuser
tror mer det, enn at han hacker netcom på en eller annen måte

forresten så skriver du at han kompissen ringer han hver gang han trenger penger, ringe med null kroner på kortet?
selvsagt kan du ringe fra andre plasser, men whatever
Vis hele sitatet...
Han brukte min mobil i det tilfellet, da tok den såkalte "hackeren" ikke telefonen, fordi han så at ringeren hadde bosted i Ålesund, og trodde det var en av de han har svindlet som ringte.. Måtte sende melding til han etterpå for å forsikre han om at det var kompisen min som prøvde å få tak i han. Beklager klundrete forklaring ;P..

Jeg har ikke peiling på hvordan han har klart det, men etter det jeg har hørt er han visst en av de beste. Hackere har klart å komme gjennom pentagon, så hvorfor ikke Netcom?
Sist endret av MusabaN1; 17. mai 2008 kl. 19:27.
Dette høres ut som bull shit, det er mer sansynlig at han jobber i netcom enn at han har hacket det.
MusabaN1's Avatar
Trådstarter
Sitat av Volch0k
Han kunne jo bare ha gjort det fra netcom.no for alt du vet.
Vis hele sitatet...
Okei, er lei av å si "kompisen min" hele tia, så sier bare navnet hans; Victor.

Når Victor skulle ringe han for å fylle på kontantkortet, spurte hackeren mange spørsmål fordi han brukte min telefon til å ringe fra, spurte hva jeg het, hvor gammel jeg var og hvor jeg bodde for å forsikre seg om at det ikke var politi eller noen offer han hadde svindlet fra før.

Ved å tenke realistisk, tror jeg ikke Victor kunne klart å arragert alt dette bare for å lure én person..
Nå sier jeg ikke at jeg tror på dette pisset, men hvem i helvete gidder å bruke 500 kr for å imponere en kid fra Ålesund?
Det går vel an å fylle kontantkortet vha av visa e.l. fra netcom sine sider.. Er ikke sikkert
det er netcom som blir svindlet i dette tilfellet, men en uheldig innehaver av f.eks. et stjelt
visakort?
Sitat av Huh?
Det går vel an å fylle kontantkortet vha av visa e.l. fra netcom sine sider.. Er ikke sikkert
det er netcom som blir svindlet i dette tilfellet, men en uheldig innehaver av f.eks. et stjelt
visakort?
Vis hele sitatet...
Der har vi allered en bra teori. Og etter hva jeg vil tro, så det kompisen/victor som blir kontaktet når de evn. finner ut at tlf hans er fylt opp av et stjelt visakort.

Om ting høres for godt til å være sant ut, er det omtrent alltid det.
Sist endret av Volch0k; 17. mai 2008 kl. 19:59.
Kan lett fylle kontantkort fra hvorsomhelst...
stikk i nermeste minibank, der kan du fylle kortet til hvilket som helst nummer

be duden om å hacke til seg 200 spenn og overfør det til din konto, så sjekker du på nettbanken hvor pengene kommer fra
Sitat av Volch0k
Om ting høres for godt til å være sant ut, er det omtrent alltid det.
Vis hele sitatet...
Helt sant.
Dette gjelder på nett og veldig ofte in real life også.

Jeg støtter teorien om stjelt visakort.
Er ikke noe stress å få ut 60.000 av et stjelt bankkort, forså å overføre de til en annen konto. Men, tror du ikke den kontoen du overfører til har navnet sitt registrert i banken?

Dette er nok helt sikkert bullshit.
Det jeg lurer på er hvorfor i alle dager du lager en post om dette, når du benekter all tvil.
Herregud. Kos deg med "svindleren".
hvis han kompisen din heter stian og går på flyfag så skjønner jeg godt at han sier det!
MusabaN1's Avatar
Trådstarter
Sitat av OoM
Helt sant.
Dette gjelder på nett og veldig ofte in real life også.

Jeg støtter teorien om stjelt visakort.
Er ikke noe stress å få ut 60.000 av et stjelt bankkort, forså å overføre de til en annen konto. Men, tror du ikke den kontoen du overfører til har navnet sitt registrert i banken?

Dette er nok helt sikkert bullshit.
Det jeg lurer på er hvorfor i alle dager du lager en post om dette, når du benekter all tvil.
Herregud. Kos deg med "svindleren".
Vis hele sitatet...
Støtter teorien om falskt bankkort.
Jeg benekter ingen tvil, jeg har ingen grunn til det siden jeg ikke har grunnlag. det eneste jeg gjør, er å legge mer fakta på bordet for å styre unna evt. misforståelser.

Sitat av -steff1-
hvis han kompisen din heter stian og går på flyfag så skjønner jeg godt at han sier det!
Vis hele sitatet...
Han heter som sagt Victor..
hvorfor hjelper svindleren victor?
MusabaN1's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bernhard
hvorfor hjelper svindleren victor?
Vis hele sitatet...
Fordi de kjenner hverandre godt..
du har mest sannsynlig rotet deg borti en pedofil mastermind.. dette er en person som er vill når det gjelder hacking, infiltrering osv. denne personen hjelper victor nå et par mnd, før han mest sannsynlig vil binde victor fast eller ta på han når han har sovnet søtt på sofaen med 500 kroner på telefonen sin
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
OP: www.netcom.no -> fyll på kontantkort -> tast inn stjålent visa-kortnummer. Done.
Det er sikkert ikke mistenksomt at noen bestiller 30 PS3'er fra Komplett.no.
▼ ... noen uker senere ... ▼
k9z.. Jeg ler!

Mitnick wannabe'n har jo som sagt allerede stjålet kredittkort, slik får han "råd" til de 500 kronene i tide og utide til Victor.

Er ikke noe mer hokkuspokkus en at "hackeren" har lagt alle kortene på bordet for Victor, og må "gi" han 500 kroner på kontantkortet i ny og ne for å unngå at Victor plaprer til onkel!

Han har stjålet kredittkort, han er en dirty 2%'er!
Kan jo også hende at denne "hackeren" er morra til Victor. Derfor får han 500 kr påfyll hver gang han trenger det. For at Victor skal føle seg ekstra kul, så går hun med på et lite spill.

Stjålet kreditkort er vel enda mer sannsynlig. Mange muligheter som er større enn at noen tar på seg jobben av å hacke netcom for noen så små summer som kontantkort.

Siden han brukte din mobil til å ringe med, så har du jo nå nummeret til "hackeren". Lite søk på gulesider så kan det jo hende du får opp et navn.
Klart visa kortene kan være stjålet. og ja det er noen gode teorier her. Men selve budskapet er først og fremst tullete, dog også meningsløst.

Sett deg i "hackerens" situasjon:

1. >Du har x antall iosa kort.
2. >Du har en kompis som i utgangspunktet ikke vet noe.
3. >Du har i teorien masse penger og hente ut av disse kortene.
4. >Hvorfor skulle du plutselig avsløre deg selv for Victor som da mest sannsynlig er den eneste utenom deg som vet om denne "hackingen".

Forså og bruke penger du selv kunne kjøpt ny computer eller whatever for til Victor ?
Sure, victor synes du er kul, men bortsett fra det er det ingen andre positve sider ved det ?

På meg virker det hele litt suspekt, men selvfølgelig mulig og gjennomførbart.
Og det finnes masse menesker der ute som ville gjennomført dette, men ikke i en så stor grad at jeg kan gå god for denne. (aka en slik person ville betrodd seg til flere og vært busted for leeeenge siden).
tenk det slik da: hvor lett er det ikke for han å "invistere" i et kontantkort til 500kr, for så å greie å scamme av dere mye penger?
Skal ikke være påståelig, men den dagen jeg ser en som tjener 200000 kr på å scamme/svindle noen daglig i norge, og som viser seg fram til dere helt random.. Den dagen snør det i stekeovnen min..

Han er nok bare veldig flink til å snakke for seg regner jeg med, i henhold til at jeg ser liten grunn til at han skal kunne scamme folk og fjerne rulleblad. Og uansett om han hadde hatt denne magiske evnen, så hadde han nok ikke brifa til random folk. Tenk over det, vi snakker MØRK straff om han hadde blitt "busted" for noe av dette... Ikke sant?
Haha ja stemmer dt, prøver du å svindle komplett blir det murstein i posten

Btw tror ikke det er noe storsatsning å hoste opp 200k til den typen der assa, virker som kompisen din enten hjelper han overbevise deg eller ikke har skjønt det selv.
Det finnes jo en del hackere i Norge som har skillz da.
Jeg har og hørt om noen i stavanger området som kan fjerne rullebladet ditt for penger (ikke det som er offline og i papirform) og det skal vell kunne fungere greit så lenge du ikke heter David Toska eller lignende.
Men det med kontantkortet kan vell like greit være et stjålet bankkort ja.
Og hvis hackeren tror han klarer å lure Victor for 200 000 for å slette rullebladet hans, så ville jeg sagt at 500 kroner er en ganske god innvestering
Med sånne "skills" som han har at han kan "hacke" seg inn hos politiet ville han tvilsomt risikert å bruke på å "hacke" til seg 500kroner for å risikere 15år fengsel.

Okei. hvor langt har ikke teknologien brakt oss? Vi sender enkelt kodeord med "tlf" til 1985. Da får han navn, nummer, addresse med mer.

Er det da mulig at han fakisk har lagra "scammeren" som "netcom" (Kontakten netcom er lagra med oppfyllingsnummeret til Netcom). som han da sender de magiske kodeordene (for eks: fyllpå 500 <- kun eksempel) til "kompisen" som igjen egentlig er Netcom.

Tok dette som eksempel ettersom du har null bevis på det andre scamme greiene..

Satte det litt på spissen, men teknologi kan mye.

Edit: Fjerna rulleblad? Har "victor" ringt inn til politet å spurt "hei, jeg lurer på om rullebladet mitt tilfeldgivis er fjerna jeg?" Neppe. Blir alltid liggende igjen spor. Selv de stærste angrepene blir som regel funnet. (altså, selv om de greier å hacke seg inn, så blir de som regel tatt til slutt)
Sist endret av dark_jocketen; 3. juni 2008 kl. 11:23.
Sitat av Snurrefisk
Kan lett fylle kontantkort fra hvorsomhelst...
stikk i nermeste minibank, der kan du fylle kortet til hvilket som helst nummer

be duden om å hacke til seg 200 spenn og overfør det til din konto, så sjekker du på nettbanken hvor pengene kommer fra
Vis hele sitatet...

Så når politiet spør om hvor de 200 spenna kommer fra, så skal han si at det var en som stjal 200 kr og satte det inn på kontoen for å bevise ett poeng? Det er nok troverdig ja.
Sitat av MusabaN1
Jeg har ikke peiling på hvordan han har klart det, men etter det jeg har hørt er han visst en av de beste. Hackere har klart å komme gjennom pentagon, så hvorfor ikke Netcom?
Vis hele sitatet...
Nå har det seg nok slik at Pentagon hadde et enormt sikkerhetshull.
Man trengte ikke å være medlem hos noe überhemmelig hacke/piratgruppe for å få tilgang til tutorials som omhandlet Pentagonhacking.
Netcom-hacking? Næh, be han fylle på mitt kort
Aner ikke om kompisen din juger eller ikke, det er rimelig vanskelig for meg å si. Men jeg kan si at det finnes folk som er mer enn proffe i dette. Så for ett års tid siden en dokumentar om en fyr som svindler stadig, som å gå inn på Tv-Boden og kjøpe seg et anlegg til flere hundretusen og sette det på regninga til staten. Han fikk også svensker til å drepe et 'gissel' de hadde for mange år siden, på en eller annen merkelig måte.
Er nok fler her som så dokumentaren, fyren er jo også ganske kjent, for ikke å snakke om ettersøkt.
Fyren gjør fyren noe helt ordinært å uorginalt som nevnt flere ganger. Han betaler, eller bruker et stjålet kort. Du kunne klart det selv.

Jada, det kan være "mulig" å hacke det meste. Men tror du seriøst at en fyr som er blandt de beste i verden på svindel bruker tiden sin på 17-åringer fra ålesund?

Sier jo seg selv at dette er bullshit. Blir litt som om tony montana skulle invitere kids på besøk for å sniffe kokain.
Sitat av røyksky
Da måtte han eventuelt hatt syke hacke-skills, og kjent noen som jobbet i politiet. (som sannsynligvis ikke ville risikert jobben sin for og fjerne "fyllekjøring" eller noe fra et rulleblad.
Vis hele sitatet...
Er det noen som betaler 200.000,00 kroner for å fjerne "fyllekjøring" fra rullebladet? Sikkert noen karrierejegere, men tviler på at svindleren det er snakk om vasser i kunder, akkurat.

Til trådstarter:
Disse utrolige historiene, så sies det at han lever av å svindle folk. Pålitelig?
Denne personen skal være (ha vært i stand til?) å gjøre temmelig mye. Han har lurt et drøss med folk og svindlet til seg store pengesummer.
Si til viktor at han får 1000 kr for og ordne deg en ps3 eller noe sånt. Siden denne karn allerede har ordnet viktor kontantkort for flere tusen er vel ikke dette noe problem? Hvis du da ender opp med en stammende og usikker viktor vet du at det er bløff.

Viktor får selvfølgelig ikke pengene før du ser varene. Om det funker så har du fått deg en billig ps3.