Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 3360
Har tenkt å kjøpe meg paintball utstyr, men ser at det er flere typer markører som bl.a elektronisk, co2 og luft.

Hva er anbefalt? Best kvalitet osv.?
Tippman leverer god kvalitet, og luft er gratis å fylle på men koster par hundre kroner mer enn CO2. Tør jeg anbefale dette settet: http://www.butikk.wasteland.no/catal...98d814db751303
Luft er anbefalt. Billig, kan brukes nårsomhelst, å mye enklere enn co2.

Elektronisk er noe markøren evn. er, har ikke noe med luft/co2 å gjøre.
Takk for kjappe svar!
HAr hørt fine ting om luftmarkører, om den er elektronisk vil det si at kulene blir matet til løpet. MEd andre ord de kan ofte skyte opp til mange skudd per sekund. Mens de andre, bare detter kulene ned i løpet å skyter bare så fort du klarer å trykke. Sistnevnte er naturligvis billigst. Uansett om jeg skulle kjøpt meg markør no, hadde jeg gått for en av de mer populære, tippmann.
første av alt: hvor skal du spille ? i skogen anbefaler jeg tippman 98 eller custom !
skal du på bane så anbefaler jeg smart parts ION ,har selv erfaring av denne markøren og den er til å stole på og lærte meg hele oppsette av å se noen filmer på youtube og skru litt

for all dell ikke kjøp co2, luft ftw enklere og billigere!

ps: ION er ikke den beste markøren i skogen, skyter ikke så alt for langt!
men på bane er den super! er en god "noob" markør

har ikke erfaring med tippman men har kompiser som spiller profft som bruker den, noen til og med på stevner xD

Edit : elektroniske markører skyter fortere som spelley sier! med andre ord, avtrekkern på elektroniske markører er raskere og enklere å skyte med.
men på Tippman så er det sånn at for vær gang du trykker på avtrekkern flyger en kule( vanskeli å forklare derfor hendviser jeg heller til en film )

litt dårlig film av en tippman,men trur du skjønner hva jeg mener http://www.youtube.com/watch?v=lCvHJ8w2zXk


ION <3 http://www.youtube.com/watch?v=DTqCN...eature=related
Sist endret av Holmen; 21. april 2008 kl. 21:18.
En elektronisk markør er ofte dyr. den eneste fordelen med denne er at du kan stille inn hvor mange ''kuler'' du skal skyte når du tapper med fingrene på avtrekkeren. Er sikker noen andre funksjoner også men denne er vel kanskje mest brukte.
Jeg vil også anbefale en luft markør siden det er bliggere og lettere å skaffe seg en kompressor en det er å finne Co2 beholdere.
Skal holde på i skoh.
Men jeg har bestemt meg for kjøpe den tobbe666 anbefalte.
Mye rart her

Kjøp en lufttank du, det er en del billigere hvis du skal spille mye.
Smart Parts ION og Tippermann 98 er OK steder å begynne. Men skal du spille litt seriøst på bane så ville jeg putta litt mer penger i markøren fra starten av, Planet Eclipse sin Etek er en veldig god markør i forhold til prisen.

Mating av ball har ingen ting med markøren å gjøre, det er det magasinet som tar seg av. Dette finnes det også flere varrianter av. Du burde kjøpe et som er elektronisk, Halo sine er kanskje de best per dags dato. (PS: Det heter "ball", ikke "kuler" og har tilgode å se en "prof" i norge som bruker TippM. )

Det er også viktig å legge litt ekstra penger i masken, det finnes ikke noe verre enn å spille med ei dårlig maske.

Forumet for norske paintball-spillere er splat.no hvis du ønsker bedre/mer informasjon
Sist endret av Bekks; 21. april 2008 kl. 21:37.
C02 kosster penger per gang du skall fylle..... og man kan ikke spille når det er kalt ute..... da fryser det.

luft= gratis og fylle på, og kan brukes når som helst


Sry vis det var skrevet før.
Kommer helt an på hvor mye penger du skal bruke. Skal du bare ha en begynnermarkør til max 2000 inkl. alt utstyr så gå for tippmann 98 med luft. Hvis du vil ha noe til rundt 4000-5000 så vil jeg anbefale deg Dangerous Power F8 med et halo B eller VLocity magasin.
Sitat av tobbe666
Tippman leverer god kvalitet, og luft er gratis å fylle på men koster par hundre kroner mer enn CO2. Tør jeg anbefale dette settet: http://www.butikk.wasteland.no/catal...98d814db751303
Vis hele sitatet...
Jeg driver aktivt med paintball i Bergen. Først og fremst så må du IKKE kjøpe lufftank hos Wasteland fordi de importerer en billigere type tank hvor regulatoren ofte blir lett ødelagt.

Er du nybegynner og skal begynne med paintball er Tippmann 98 eller A5 en super nybegynner markør. Det du trenger er Markør, lufttank, maske, magasin og kuler.
De fleste forhandlere har som oftest en "pakke" hvor du får alt samlet.

Den aktøren i Bergen, for å ikke si i ledende i Norge er ED Sport. De driver en gigantisk nettbutikk og har få dagers leveringstid. Jeg og resten av gjengen i klubben handler fast hos de. DER er luften gratis noe de ikke har i det hele tatt hos wasteland.

Men en lufttank kan du spille med hele året uten at det er avhengig av temperatur. Om du spiller med CO2 i feil temperatur så kan trykket minke. Som nevnt over så kan du regge deg på splat.no norges største paintballforum, hvor du får svar på ALT.

Jeg anbefaler www.edsport.no sin nettbutikk og ønsker deg lykke til!

HUSK MASKE! og IKKE finn på noe tull som å skyte på biler eller andre ting som setter paintballmiljøet i dårlig rykte =)
Sist endret av qtex; 22. april 2008 kl. 00:15.
Jeg anbefaler Co2, da dette varer lengre. Du kan såklart kjøpe en større o2 tank for at de skal holde like lenge. Men dette blir også tyngre. Jeg kan anbefale deg denne http://www.paintball24.com/shop/prod...roducts_id=790 - Da dette er en fin-fin startpakke. Lavtrykks markør også, noe som jeg syns er et "MåHa".
Litt dumt at co2 ikke kan brukes halve året++ i Norge da
Sitat av Volch0k
Luft er anbefalt. Billig, kan brukes nårsomhelst, å mye enklere enn co2.

Elektronisk er noe markøren evn. er, har ikke noe med luft/co2 å gjøre.
Vis hele sitatet...
Enig her, hvis du og skal spille inne med gummikuler så blir luft gratis siden det går vanligvis å fylle opp på banen.
Sitat av Mcmak
Jeg anbefaler Co2, da dette varer lengre. Du kan såklart kjøpe en større o2 tank for at de skal holde like lenge. Men dette blir også tyngre. Jeg kan anbefale deg denne http://www.paintball24.com/shop/prod...roducts_id=790 - Da dette er en fin-fin startpakke. Lavtrykks markør også, noe som jeg syns er et "MåHa".
Vis hele sitatet...
Hallo? Har du spilt lenge eller? Jeg har en 1,1 liters Karbon tank. LUFT.
Jeg kan skyte ca 1200 - 1600 ball uten at det påvirker trykket. og den veier mindre enn vanlige lufttanker siden det er karbon.

Co2 tanker forsvinner mer og mer og er mer tungvindt å ta med seg på spill og kan ikke brukes i feil temperatur. Co2 varer ikke lengre, den blir lettere komprimert enn luft.
Hvordan er det med og kjøpe paintball utstyr på Ebay? Funker det fint gjennom tollen osv?
Og er det lov og løpe rundt i skogen i oslo området og spille?
ebay er en fin nettbutikk innenfor paintball. Går fint igjennom tollen, men om du handler fra privatpersoner så få de gjerne til å merke pakken med at det er paintball relatert innhold i pakken.
Sitat av Mcmak
Jeg anbefaler Co2, da dette varer lengre. Du kan såklart kjøpe en større o2 tank for at de skal holde like lenge. Men dette blir også tyngre. Jeg kan anbefale deg denne http://www.paintball24.com/shop/prod...roducts_id=790 - Da dette er en fin-fin startpakke. Lavtrykks markør også, noe som jeg syns er et "MåHa".
Vis hele sitatet...
Hvor er kilden din på at Co2 varer lengre enn luft ?
Sitat av SkiM
Hvor er kilden din på at Co2 varer lengre enn luft ?
Vis hele sitatet...
Co2 varer jo lenger da.
Sitat av SkiM
Hvor er kilden din på at Co2 varer lengre enn luft ?
Vis hele sitatet...
Utifra egen erfaring, da jeg har spitl paintball i noen år.

Såklart så er ikke Co2 bedre om man skal spille 200 baller, og spille på nytt et halvt år senere, da C02 lekker ut rimelig fort. Men om man skal spille en hel dag, så varer Co2 lengre.

Anyhow: Det settet jeg linka til er et fint nybegynner sett, med god markør etc.
Sist endret av Mcmak; 22. april 2008 kl. 11:01.
Tror nok erfaringene dine er feil. Luft holder et gjevnt trykk over mye lengre tid enn det CO2 klarer. Det er en grunn til at xball-spillere bruker luft og ikke co2, det er så de slipper å gå tom for luft på banen og for at de skal ha en gjevnt trykk hele runden.
Sitat av SkiM
Tror nok erfaringene dine er feil. Luft holder et gjevnt trykk over mye lengre tid enn det CO2 klarer. Det er en grunn til at xball-spillere bruker luft og ikke co2, det er så de slipper å gå tom for luft på banen og for at de skal ha en gjevnt trykk hele runden.
Vis hele sitatet...
Du går ikke fortere tom med CO2, nei. Du mister trykk fortere enn luft ja, men når vi spiller med luft mot noen som bruker CO2 spiller vi helt til de er tomme mens vi fyller fra dykkertank 2-3 ganger opp til 3000 psi. På tross av at de i tillegg har mindre tank.
CO2 varer jo ikke lengre, det er like mye innhold i tankene og markørene bruker like mye av det ene som det andre. Fordelen med luft er at den holder et mer stabil trykk og derme så kan du spille lengre på en tank.
www.splat.no gå inn på det forumet å fortsett diskusjonen så skal du se at 99,9 % velger luft framfor co2!
Jeg har så og si akuratt kjøpt meg en Spyder VS2.
Det er en lett og grei markør. Skyter raskt også. Den er heller ikke så altfor dyr.
Jeg synest du burde kjøpe luft, ettersom det er gratis og det holder et mer stabilt trykk.
Om du ikke har muligheten for å fylle på banen, har man alltids brannstasjoner.
Kanskje noen av dere har en dykkerflaske? Isåfall kan du fylle denne, forså å kjøpe en fyllestasjon til en 800-900,- og bruke dykkerflaska til fylling.

Lykke til!

Anbefaler splat.no til paintball diskusjon.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
I stedet for å lage enda en paintball tråd, så poster jeg her i stedet.

Hvilken nettbutikk burde jeg handle baller fra? Altså hvilken har best kvalitet til lavest tid o.l?
www.splat.no er en fin portal som omhandler den nydelige sporten som heter Paintball
Sitat av Joseph Kerr
I stedet for å lage enda en paintball tråd, så poster jeg her i stedet.

Hvilken nettbutikk burde jeg handle baller fra? Altså hvilken har best kvalitet til lavest tid o.l?
Vis hele sitatet...
www.paintball24.no
www.edpaintball.no
www.paintballnorge.no (Kjent for dårlig service)
www.Ansgear.com
Kjøp fra Statene og spar penger. Ball kjøper du i Norge. Du betaler så og si ingenting i toll derfra. Jeg betalte 355 kr men pakken min var verdt 7000
Jeg får vel legge inn spørsmålet mitt her også: Jeg driver litt med dykking, og er litt sugen på å kjøpe meg en markør også for å teste sporten. Jeg går nok for luft, men hvordan kan jeg bruke dykkerflasken min til å fylle på lufttanken? Er det bare å skru lufttanken på dykkerflasken, eller må jeg ha en form for overgang? Evt. hvor selges denne?
Må ha en fyllestasjon som du finner her
Denne startpakken er ekstremt billig. Den inkluderer Tippmann a5, luftflaske, maske og litt andre smågreier til 2600.

http://www.game-on.no/webshop/produc...roducts_id=893
Vet om utstyr tilsalgs. send en pm
▼ ... noen måneder senere ... ▼
utstyert mitt er: tippman a5(full oppgradert m16), E-grip, 21" ceramic løp, 1,1 liter carbon tank. funker fett.....
Sitat av mac 11 Vis innlegg
utstyert mitt er: tippman a5(full oppgradert m16), E-grip, 21" ceramic løp, 1,1 liter carbon tank. funker fett.....
Vis hele sitatet...
Funker fett om du spiller skog.
Fungerer heller voldsomt dårlig om man spiller sup air.
Sup air (speedball) er det som blir spillt i nppl og npl.

Og ikke minst, MYE mer action og adrenalin.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Co2 Varer ikke lenger enn Luft
9 co2 er til ca 200 ball
12 co2 er til ca 500 ball
20 co2 er til ca 700 ball

Luft
0,8 L er nokk til ca 500-600 ball, kommer an på hvilke markør du har
1,1 L er til mange flere ball (litt over 1000)

Luft varer lengre en Co2..

Det er ikke Gratis og fylle luft overalt, Noen plasser må du betale 20 kr per gang du skal fylle eller 50-100,- for påfyll hele dagen..

Jeg anbefaler Luft
Er det noen som av dere som skal delta på D-day i usa til neste år?
Noen som har erfaring fra D-day?
Jeg og noen kompiser tenker på å reise bort i 2010, så lurte vi på om finnes noen norske lag som deltar.
For dere som ikke vet hva det er, andbefaler jeg dere til å kikke litt på youtube.
verdens største paintball konkuranse!!
Sist endret av phyton; 10. desember 2008 kl. 01:11.
våpen har du fått den infoen du trenger om

for klær, finn ett overskuddslager, finner mye artig der, solid kraftig klær er ett must såfremst du ikke er glad i smerte


Wasteland er nettopp det navnet tilsier - søppel

når det gjelder å springe villmann I utmarka sier det seg selv att 10-20 maskerte og tilsynelatende tungt bevepnede menn som skremmer eldre turgårere vil ha noen konsekvenser hør med kommunen evt han onkel om det finnes noen områder dere kan bruke som ikke forstyrrer alminnelig ro og orden..
Sitat av Zmeu Vis innlegg
våpen har du fått den infoen du trenger om

for klær, finn ett overskuddslager, finner mye artig der, solid kraftig klær er ett must såfremst du ikke er glad i smerte
Vis hele sitatet...
vil bare si at det heter ikke Våpen men markør

Spill med de klærne du vil. jeg spiller med Paintball drakt men mange spiller i vanlig Genser og Olabukse Ol.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ok, det er ganske enkelt.
Skog: Tippmann. Med LUFT og en skikkelig maske.
Bane: En eller annet Angel passer bra, prisen er litt stor, men det er mye for pengene. Da må du og ha en skikkelig maske og en back-pack. Du trenger det ikke, men du bruker jo mer enn i magasin på en kamp, hvis du ikke gjør det så spiller du for "pinglete" :P
Sitat av Kentklausen Vis innlegg
vil bare si at det heter ikke Våpen men markør
Vis hele sitatet...
walks like a duck, quack like a duck, fires projectiles like a duck...

vet du har rett men læll...

camo er kulere
1.Klær ,Jeg har bare en jogge bukse og en tynn jakke , på hode har jeg en finlandshette, hjelm seffølgelig xD.
De er også lurt å bruke hansker , de selger noen på europris som heter grip hanske ,de har jeg ,
også har jeg susp/stellbeskytter , for å beskytte dine edle deler

2.Markør jeg har en Tippman 98 coustom pro Markør
Utstyre jeg har til den er justerbar kolbe , og apex løp.
Apex løpe gjør at du kan skru ballen sånn at den går rundt vegger eller over noe sånn at du kan treffe de nesten uansett,
Dette løpet skyter også ballen veldig lagt,Når jeg var på en paintball trurnering i høst så var de jeg som skjøt lengst av alle faktisk

Jeg bruker luft synst at de er best jeg
Og ja jeg vet av erfaring at du kan skyte flere baller med Co2,
Husker jeg ikke helt feil så er de et lavere trykk i co2 tankene også .
jeg har Pod-belte med 4-podder i , + at jeg har remote ... ganske grei ting

Men skal du drive med paintball i lengden så er de vedig dyrt , bare markøren min kostet 6500kr med utstyr
og en eske med ball ( 2000stk ) koster 400Kr og enkelte ganger så har jeg brukt opp en hel eske på en dag ,
Til klær bruker jeg helst sorte, så det vises bedre når du blir truffet. Har bare en helt vanlig sort college genser/hette genser. Til bukse vil jeg anbefale å ta dere en tur til OBS Bygg(eller hva det heter), Byggern eller lignende å investere i en snickers workwear bukse. Den er sort, god å løpe og veldig slitesterk(til utespill).

Phyton: Hvordan klarer du å spille i finlandshette? Det må da bli utrolig varmt? Jeg svetter som en gris etter ca 10min med vanlig hette på.
Skal du i skog, og dette er førstegang du prøver kjøper paintball utstyr, ville jeg
gått for en startpakke fra en av norges paintball leverandører.
Tippman 98c er en veldig fin start!
Anbefaler deg å kjøpe med litt duggspray om du kjøper start pakker, ettersom
maskene som følger med, er søppel.
Anbefaling: http://www.paintball24.com/shop/prod...roducts_id=406

Om du derimot skal spille bane, (noe jeg synest er veldig mye mer gøy, mer action og adrenalin)
MÅ du gå for en elektronisk markør. Førstegangs markøren trenger ikke være noe dyr.
Anbefaling: http://www.paintball24.com/shop/prod...roducts_id=790
Ja OoM Paintball 24 er til å anbefale jeg har kjøpt for 3000kr derfra
de eneste var at jeg bestile de skulle jeg ha de til en trunering så hadde jeg fått pakken når jeg kom hjem , haha faen da ble jeg sur da
Sist endret av Bowman; 23. desember 2008 kl. 23:47.