Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 767
Hei, har et besynderlig problem her med MSN.
Plutselig har det sluttet å skvette opp en rute som sier ifra at noen logger på, og ikke ser det ut som ruten som skal skvette opp når folk legger meg til på msn kommer heler. Dermed får jeg ikke nye kontakter med mindre jeg selv legger dem til.
Har sjekket i innstillingene, og det er hukket av på at det skal skvette opp ruter når folk logger på, og når folk skriver til meg.
Men dette skjer altså ikke, selv ikke når folk skriver til meg. Da kommer det bare et minimert samtalevindu på oppgavelinjen som blinker.

I et annet forsøk så avinnstalerte jeg MSN, og la det inn på ny men fortsatt ingen forskjell.
Er det noen kloke hoder her som har noen forslag til hva som er galt?
Å huka av og huke på igjen hjalp meg
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
Prøvde dette nå, hukket av, logget av, hukket på igjen, logget av en gang til. Men fortsatt ingen forskjell
Hadde samme problemet, men her funket det å re-installere MSN. :/
Sist endret av Rayes; 9. april 2008 kl. 16:49.
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
Har somsagt testet dette
hadde samma problemet på den gammle dataen.
jeg re-innstalerte windows mener jeg å huske..

skjekka om det er no drit på dataen a?
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
Har kjørt virus scan så det skal være i orden. Både søkt med Avast, og Trendmicro Housecall
Formatere pcn for å få msn til å funke tror jeg neppe jeg gidder, da jeg har OEM versjon av operativ systemet å må vel da levere maskinen inn til Acer for å få det fikset da jeg ikke fikk noen "system recovery" plater
Installere en annen versjon av messenger?

Edit: Inlegg 450
Sist endret av junkpal; 10. april 2008 kl. 21:02.
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
Tenker da AMSN etc? Eller annen versjon av MSN messenger? Eller Windows Live Messenger, som det vel heter nå?
Sitat av Sengedryss
hadde samma problemet på den gammle dataen.
jeg re-innstalerte windows mener jeg å huske..

skjekka om det er no drit på dataen a?
Vis hele sitatet...
du re-installerte OS for å få popup når noen logget på?? woow.. imponerende
men jeg hadde my anna drit som ikke funka ordentlig på dataen osv.
re-installere var bare ett tips da, hvis en er UTROLIG avhengig av msn
Hvis du har status "Opptatt" kommer det ikke popups.. Tenker det er det som er problemet ditt.
Skift til pålogget elns.
last heller ned msn 7.5

1. last ned og installer (må avinstallere livemsg først)
2. gå til mappa der msn er installert (CProgramfiler\MSN Messenger på min pc ihvertfall)
3. høyreklikk på fila msnmsgr.exeog velg egenskaper
4. under "kompatibilitet" velger du "kjør dette programmet i kompatibilitetsmodus for" og velger windows 2000.

tada du har nå msn 7.5 som ikke maser om at du må laste ned livemsg

andre plugins/addons du bør laste ned er "msgplus old" og "a-patch". disse finner du med et enkelt google søk