Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 2727
I like turtles
Skyfex's Avatar
På The Gathering 08 bidro jeg med et spill til Game Dev compoen: Bunny Breeder. Jeg har nå fått porta spillet til Mac OS X. Så det er på tide å gi det ut til det store vide internett.

Spillet går ut på å avle opp kaniner. De vil hoppe rundt og ha sex og få kaninbarn av seg selv. Kaniner kan bli syke. Syke kaniner kan infisere andre, og etter en stund eksploderer de (og tar med seg kaninene rundt). Det er også en viss sjanse for at en kanin blir en ond. Onde kaniner dreper alle andre kaniner i nærheten.

Du kan skyte på kaninene for å bli kvitt de syke og onde kaninene. Du kan også skyte for å skremme kaniner (for å samle dem i en kaninorgie f.eks.)

Av og til kan det spawne en piggete ball som spretter rundt og dreper kaninene dine, og det kan spawne en boomblaster som spiller Bananaphone. Hvis den ikke blir skutt innen noen få sekunder blir alle kaninene drept.

Når tiden går ut (3min), blir du plassert i spillet som en kar på en segway. Samtidig spawner det en raptor. Raptoren spiser alle kaninene inntil det bare er deg igjen (spiser deg evt. også hvis du kommer for nære). Du kan kaste kaniner ved å trykke space, noe du kan bruke til å distrahere raptoren så lenge som mulig.

Har lagt ut spillet her:
http://bytetastic.com/bunny/

Enjoy, and spread the word
Dette er årets drøyeste spillkonsept. Crysis kan ta seg ei bolle!
Genialt spill må jeg si:P satt å spilte det en kveld ( i en god stund)^^
Høres FORBANNA fett ut!

Porter du til linux vanker det kp
Dette er helt genialt og det visste jeg fra det øyeblikket du nevnte ideen for meg!
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Minner meg littegranne om Insaniquarium :P

Fett spill uannsett. Creds og KP!
Jeg får "Access Violation" på win-versjonen. Tør jeg spørre hva som kan være galt hos meg?
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
et ord : Genialt!
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
Oh, glemte requirements.

Basically så krever spillet bare én ting: Framebuffer objects. Vet ikke hvilke 3d-kort/drivere som støtter det. Men tipper at de fleste GeForce kort takler det (3 og oppover ihvertfall) og de fleste Radeon kort. Men man må ha de nyeste driverne installert.

Intel GMA vet jeg ikke om takler det.

På Mac så må man vel ha Mac OS X Tiger ihvertfall.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
Sitat av Halalgeir
Høres FORBANNA fett ut!

Porter du til linux vanker det kp
Vis hele sitatet...
Linux kommer.. men har ingen installasjon enda.. så det vil ta litt tid.
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Jeg kom på.

Hadde det ikke vært en ide å lage en flashbasert versjon av spillet med high score tables og lignende? Hadde vært kult å se hvem på nFF som er best i bunny breeder uten at vi trenger å måtte uploade screenshots for å bevise scoren.

Også kan Dexter ødelegge hele greia etterpå ved å lage en guide om hvordan man sender falsk score til serveren :P
Sist endret av TurboAciid; 5. april 2008 kl. 18:20.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
b1rken/Starra: Kan dere gi meg specs til maskinen deres? Spesielt 3D-kort.

Burde hatt bedre feilmelding.. får fikse det i neste versjon :P
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
I'm never gonna fucking sleep again!
Ganske genialt spill. Testet det første gang da du la det ut i påsken
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
TurboAciid: Kan prøve å fikse highscore-liste til neste versjon.. og en kryptering som dexter aldri kommer til å bryte (Og hvis han gjør det kan jeg bare gå på hybelen hans og kvele han )

Noe flash-versjon vil det ihvertfall ikke komme fra meg.
Sist endret av Skyfex; 5. april 2008 kl. 18:22.
Operating System: Microsoft Windows XP Professional 5.1.2600 (WinXP Retail)
DirectX: 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
CPU Type: Mobile DualCore Intel Core 2 Duo L7300, 1583 MHz (8 x 198)
Motherboard Name: Lenovo ThinkPad X61s
Motherboard Chipset: Intel Crestline-GM GM965
System Memory: 2006 MB (DDR2 SDRAM)
Video Adapter: Mobile Intel(R) 965 Express Chipset Family (384 MB)
3D Accelerator: Intel GMA X3100
Sist endret av Starra; 5. april 2008 kl. 18:35.
Hehe, artig spill!
Starra/Skyfex:
Jeg fikk samme feilmelding under TG - men nå har jeg formatert maskinen og har kliss nye drivere. Ligger nok noe der tenker jeg.
Sitat av Skyfex
b1rken/Starra: Kan dere gi meg specs til maskinen deres? Spesielt 3D-kort.

Burde hatt bedre feilmelding.. får fikse det i neste versjon :P
Vis hele sitatet...
Sitter på en sleten laptop.
VIA/S3G UniChrome Pro IGP

Har ikke fått testet det på stasjonæren enda, virker muligens der.
De bare sprenger alle sammen er det pga en boomblastern som dukker opp eller?
Du må skyte den, selvsagt
Sitat av Scr0tum
De bare sprenger alle sammen er det pga en boomblastern som dukker opp eller?
Vis hele sitatet...
Jaa, skyt den.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
Starra: Du kan prøve å se om det finnes nyere drivere til GMA kortet.. er jo ganske greit for integrert skjermkort å være. Hvis du ikke finner nye drivere eller finner det og det funker/ikke funker vil jeg gjerne vite det.
Skal ut en tur nå, men skal teste det så snart som mulig. Nye drivere ble lagt ut på lenovo.com 17. mars, så jeg hadde ikke den nyeste.
Høres hefitg ut! Får bare "Access Violation"-meldinga jeg og Håper inderlig det hjelper med nye drivere!
Bare sånn for å begynne en plass, hva er high-scoren til folk? Jeg hadde 111 bunnies tror jeg og overlevde 2.27, men det var første runden jeg spillte. Hadde uflaks med de pigg-ballene...
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Kjører OsX Tiger (10.4.11), men programmet bare 'forsvinner' like fort som det åpner seg. Ikonet hopper på docken og forsvinner.
Spillet fungerte utmerket under Wine i Gnu/Linux.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
Dev: Hva slags maskin?
voldern: kult
Sist endret av Skyfex; 5. april 2008 kl. 19:55.
Kjører helt perfekt på en MacBook med GMA 950 og 10.5.2.
jeg får "Access Violation" i .exe vinduet..
Brukte du java her også?

Det punktet du beveger med musen er firkantet når du starter, men så blir det til en sirkel etter en stund (regner med at det er antialiasing av punkter som blir påskrudd), hvorfor skjer det ikke helt i begynnelsen?

Edit: Kan man vinne?
Sist endret av TanteSpiker; 5. april 2008 kl. 21:08.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Sitat av Skyfex
Dev: Hva slags maskin?
Vis hele sitatet...
MacBookPro 2.2Ghz Intel Core 2 Duo
Jeg finner ikke ut hvordan jeg får flere kaniner. Eneste som skjer er at jeg må skyte de syke og sure kaninene, og de har aldri sex så de blir ikke flere
Sitat av Dev
Kjører OsX Tiger (10.4.11), men programmet bare 'forsvinner' like fort som det åpner seg. Ikonet hopper på docken og forsvinner.
Vis hele sitatet...
Samme problemet på MacBooken min.
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Jeg opplevde også samme problem på en Apple iMac med 2,4 ghz intel duo prosessor. 24''.
Sist endret av TurboAciid; 5. april 2008 kl. 21:57.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
Sitat av byp4ss
Brukte du java her også?

Det punktet du beveger med musen er firkantet når du starter, men så blir det til en sirkel etter en stund (regner med at det er antialiasing av punkter som blir påskrudd), hvorfor skjer det ikke helt i begynnelsen?

Edit: Kan man vinne?
Vis hele sitatet...
Nei.. jeg programmerte det i programmeringsspråket D:
http://www.digitalmars.com/d/
Genialt språk

Du kan ikke vinne.. men det var en bug i spillet i starten som gjorde at du kunne vinne, og de skjedde da jeg skulle demonstrere spillet på the gathering.. raptoren hang seg på én kanin, slik at han aldri drepte spilleren.

Merkelig at spillet fucker seg hos så mange med Mac.. Noen av dere som kanskje kan se om det har havnet noe beskjed i Verktøy/Console.app?
Fikk ikkje svar Skyfex.. "Access Violation"?
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Error: Failed to load shared library Failed to load shared library Frameworks/libfreetype.dylib
Da var driveren oppdatert, men jeg får fortsatt Access Violation.
raptoren fikk ei jævla krampe, så den klarte ikke å ta meg... jeg ble stående i fem minutter, da gadd jeg ikke mer. heftig spill...
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Skyfex: Hva fikk deg til å lære D? Fett spill :-)