Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 5346
Jeg puttet den under rusmidler, pga alt annet om 5-HTP og GABA står der. Så jeg gir det et forsøk.

Har bestilt 5-HTP og GABA over internett. Dette har blitt stoppet til fortolling, av posten.

Har søkt litt, og lest litt på forskjellige sider. Men fant bare en post fra 2003 på fitnessprat, om folk som hadde fått GABA igjennom. Er nok litt utålmodig på søkinga også.

Jeg tenkte på to alternativer her:

1. Jeg kan svare med at jeg aldri har bestilt noe som helst, men da tape varene mine.

2. Gi faen, og la de fortolle.

Jeg ser i et par tråder her, at folk lurer på hva som skjer når disse varene blir fortollet. Så hvorfor ikke finne det ut? (Om det ikke er skrevet noe om det fra før såklart, da kan egentlig denne posten bare slettes)




Hva synes dere jeg skal gjøre? Sansynligheten for straff, for disse stoffene, er vel relativt liten?
Sist endret av Beefman; 26. mars 2008 kl. 16:07.
Jeg tror du bør reformulere deg litt, for jeg forsto ikke det her. Har det blitt stoppa, eller er du redd for at det skal bli stoppa? Og hvis det har blitt stoppa, hva er et du ikke vil, betale toll, eller er du redd for at det er straffbart?

Så vidt jeg vet, er det lovlig med 5-HTP og GABA i Norge, bare ikke for salg (import og bruk er lovlig). Hvis du har fått beskjed om å betale toll, så bare gjør det og ikke lag noe mer fuss, det er jo ikke noe vits i å kaste bort pengene.
Vel, du har to alternativer:
Sitat av Beefman
1. Jeg kan svare med at jeg aldri har bestilt noe som helst, men da tape varene mine.

2. Gi faen, og la de fortolle.
Vis hele sitatet...
Sist endret av hedningen; 26. mars 2008 kl. 16:22. Grunn: feil BBkode, og for sein..
Trådstarter
57 4
Fikk brev om at det måtte fortolles.

Så vidt jeg vet, er det ikke lovlig? Har du no kilder på det?
Hvis det du sier, stemmer. Så blir jeg glad hvertfall.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Dersom du har fått tilbud om å la Posten fortolle er det vel lovlig da. Ser ikke problemet, bortsett fra at det blir dyrere for deg. Vil du ikke betale momsen så unnlater du å svare og varene blir returnert.
Trådstarter
57 4
Hm, okey.. Så de har da åpnet pakken og sett innholdet?
I like turtles
Skyfex's Avatar
Om varene må fortolles eller ikke har vel med verdien på pakken og ikke inneholdet.. Så lenge de ikke mistenker noe ulovlig så åpnes den vel neppe. Og jeg tror det er lovlig å ta inn alt som biovea.com selger, siden det er innen EU.
Trådstarter
57 4
Aha!
Takker for klart svar skyfex
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
5-htp og GABA er ikke ulovlig. Noe om at det reknes for å være kosthold i følge EU, bare at det ikke er godkjent for salgi Norge ennå.
Jeg har handla inn dette selv uten problem, og alle pakkene jeg noensinne har fått har blitt fortolla først av en eller annen grunn.
spankingguru
Worner's Avatar
Sitat av Skyfex
Om varene må fortolles eller ikke har vel med verdien på pakken og ikke inneholdet.. Så lenge de ikke mistenker noe ulovlig så åpnes den vel neppe. Og jeg tror det er lovlig å ta inn alt som biovea.com selger, siden det er innen EU.
Vis hele sitatet...
Endel av tingene i denne og denne kategorien er ikke lov. Tenkte det var greit å nevne det så ingen brenner seg.
Sist endret av Worner; 26. mars 2008 kl. 18:12.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hva med å ta med seg 5-HTP ut av landet?
Hvis man har en vial med 2g 5-HTP i bagasjen på flyplassen på vei til Amsterdam og dem finner det, vil det ha noen konsekvenser?
flipsyde: Hvorfor skulle det ha noen konsekvens? Amsterdam ligger i Nederland, og er med i EU. 5-HTP selges der nede til og med. Å ha 5-HTP er ikke ulovlig i Norge.
For å være pinlig korrekt så er det vel lov å -ha- 5-HTP i Norge, men ikke å føre det over de norske grensene uansett regler i landet du kommer til? Kan være jeg tar feil, du kommer UANSETT ikke til å få noe problemer pga en vial med 5htp..Går som regel greit å ha med seg alle slike stoffer som er litt i gråsonen. så lenge dem ser du ikke har mengder som tilsvarer salg
Hva er 5-HTP? Et slags testo middel eller noe? GABA funker ihvertfal
Kanskje litt dumt spørsmål, men hvordan er inntaksmåten hvis man har 5-HTP i pulverform? Kan ikke tenke meg at man skal snorte dette? Er det vannløslig?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av flipsyde
Kanskje litt dumt spørsmål, men hvordan er inntaksmåten hvis man har 5-HTP i pulverform? Kan ikke tenke meg at man skal snorte dette? Er det vannløslig?
Vis hele sitatet...
Legg det i kapsler, bland ut i saft, eller bare spis pulveret.