Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2867
sjekker tollerne post som sendes i norge? dette hndler om en liten pakke fra oslo til nord norge. ikke noe større enn en av disse brune konvoluttene med bobleplast inni. om de gjør det, sender de brev til den som "eier" adressen eller den som pakken sendes til?
Så vidt jeg vet så driver tollvesnet kun med inn og utførsel av varer (dvs. til og fra Norge)
Bla. så vil alle dokumentsendinger som kommer fra utlandet til privatpersoner i Norge bli sjekket av tollvesnet.
toll.no vil du finne all info om tollvesnet
Sist endret av supernoob; 29. februar 2008 kl. 18:19.
Hvis det er snakk om å sende ting i posten som f.eks kan luktes av spesielt trente hunder, så har det skjedd at innenlandspost blir stoppa, men det skjer sjelden.
TSN
TSN's Avatar
Trådstarter
ikke noe som kan luktes nei, eller ikke dop i allefall.

men takk for infoen, nå ble jeg lettet.
Sist endret av TSN; 29. februar 2008 kl. 18:31.
Kan sende det meste innad norge i norgespakker..
Er du også en av disse som selger til Nord-Norge? Jeg snappa opp en litt interessant samtale på T-banen i dag. Det gikk i salg av "noe" til Nord-Norge, tjene grovt på det, snakk om flere hundre tusen. Det ble nevnt at gruppa han var i kalte seg H5 og at den andre personen som satt der bare måtte ringe om han ville ha noe av det til fest eller noe. De hadde ikke inne noe for tida, men skulle få en forsendelse nå snart. Han hadde tenkt å si telefonnummeret sitt høyt til han andre, men bestemte seg for at "Nei, vi tar det heller ved at jeg ringer til din telefon".

Det ble vel kanskje litt off topic dette, men noen som kjenner til denne "H5"-gruppa?

Ang. post innen Norge skal det vel ikke være noe problem i det hele tatt så lenge det ikke er en utpreget lukt fra det eller at det tyter hvitt pulver ut av konvolutten.
Sist endret av dadyd; 29. februar 2008 kl. 22:24.
Sitat av TSN
sjekker tollerne post som sendes i norge? dette hndler om en liten pakke fra oslo til nord norge. ikke noe større enn en av disse brune konvoluttene med bobleplast inni. om de gjør det, sender de brev til den som "eier" adressen eller den som pakken sendes til?
Vis hele sitatet...
Tollerne sjekker ikke post innenlands. De har vel kanskje narkohunder innom av og til, men dette vet jeg ikke. Det eneste du må se opp for er hvis du har blitt "merket".

Sleipe postmenn har jeg hørt har en tendens til å ta varene selv hvis det de vet det er noe ulovlig og lett omsettbart (hvis f.eks postmannen vet "kjell nordmann" driver med steroider).

Og om pakken blir tatt så er den avsenders eiendom helt til den er overlevert til mottaker. Om det teller at den ligger i postkassen vet jeg ikke, men hvis den ligger på postkontoret er den ikke din før du har skrevet under og står med pakken i hånden.

Sitat av dadyd
Er du også en av disse som selger til Nord-Norge? Jeg snappa opp en litt interessant samtale på T-banen i dag. Det gikk i salg av "noe" til Nord-Norge, tjene grovt på det, snakk om flere hundre tusen. Det ble nevnt at gruppa han var i kalte seg H5 og at den andre personen som satt der bare måtte ringe om han ville ha noe av det til fest eller noe. De hadde ikke inne noe for tida, men skulle få en forsendelse nå snart. Han hadde tenkt å si telefonnummeret sitt høyt til han andre, men bestemte seg for at "Nei, vi tar det heller ved at jeg ringer til din telefon".

Det ble vel kanskje litt off topic dette, men noen som kjenner til denne "H5"-gruppa?

Ang. post innen Norge skal det vel ikke være noe problem i det hele tatt så lenge det ikke er en utpreget lukt fra det eller at det tyter hvitt pulver ut av konvolutten.
Vis hele sitatet...
Blir bare synsing, men ut ifra det at det er aktuelt for "fest" og er i hundretusenkronerklassen selv i tynt befolkede nordnorge tipper jeg det kan være kokain.

Men så må du huske at alle som selger "Litt" vil fremstå som storkarer, mens de få som faktisk omsetter for 6-7 siffrede beløp holder helt kjeft om det på t-banen. Så kan vel være hva som helst av partydop :P
Sist endret av Elefanten; 2. mars 2008 kl. 21:24.