Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1750
Aner ikke hva det heter, eller om det finnes, derfor jeg må spørre her:P
Har kjøpt meg en mini-tv/film viser, det som er med den er at den må være koblet til strøm for at den skal være på. Og jeg lurer på om det finnes noe som gjøre at jeg kan ta den med og se på den uten at den skal være koblet i, en slags bærbar lader. Skal på en ganske lang buss tur, derfor jeg lurer.
Kanskje ike så lett og forstå, men prøver og forklare så godt jeg kan:P
Takker for svar
Jeg tror kanskje det er "batteri" du er på jakt etter. "Dieselgenerator" er et annet alternativ. Det finnes også løsninger hvor du lader batteri med håndkraft eller med solceller.
Tenkte på batterier jeg også, men finnes det noe som man kan ha batterier i, også koble den til det du skal ha strøm til da:P
Ja, det kalles ladere.
Sitat av DonTomaso
Jeg tror kanskje det er "batteri" du er på jakt etter. "Dieselgenerator" er et annet alternativ. Det finnes også løsninger hvor du lader batteri med håndkraft eller med solceller.
Vis hele sitatet...
Håndlader? Fett! Hvor skaffer man?
Foreslår Sykkel+dynamo.
Foreslår 25 m² solpanel på ryggen.
For de som ikke skjønte det:
En batteridrevet stikkontakt.
Riktig det The Freak skriver hehe, finnes det noe sånt?
Diesel agregat, om du skal få noe effekt ut av det. Hadde en mobil lader med sveiv, men skal ikke SÅ mye til å lade en sliten Nokia.
Google har Black&Decker, og Black&Decker har noe slik:
http://www.blackanddecker.com/Produc...roductID=17894
De selger Black&Decker i Norge - viss man ikke viste det...

Også har de masse morsome greier her:
http://www.gotbatteries.com/
Men vet ikke om de leverer til Norge, eller om de har noe som funker.
Men google var hvertfall enig med meg at de hadde "portable power".

"I love you, google! Do you wanna be my friend?"
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Kjøpte du virkelig en bærbar DVD-spiller som ikke har mulighet til å kjøre på batterier?
Sitat av ticks
Kjøpte du virkelig en bærbar DVD-spiller som ikke har mulighet til å kjøre på batterier?
Vis hele sitatet...
Det at den er bærbar er vel ikke synonymt med at den fungerer mens du bærer den?..
- Eller?
Er vel kanskje mer "flyttbar"
hva faen er det du snakker om GothQueen? Hender det at du tenker før du snakker egentlig?

Du kan koble nok batterier sammen til spenningen er på 230 volt og koble det på en stikkontakt. Da har du en "bærbar stikkontakt". Eller så kan du sjekke hvor mange volt den egentlig går på, og lage et adapter der du kan bruke batterier som power source
Husk at du må lage litt elektronikk ut av det, f.eks må du vekselrette de 230 voltene og passe på at frekvensen er 50hz.
Pspsps: Har aldri prøvd det selv, så kan ikke garantere at det faktisk vil funke, men det burde da gå greit?
Prøvd med en vindmølle som du kan stikke ut vinduet mens du sitter i bussen?
Sitat av Izor
hva faen er det du snakker om GothQueen? Hender det at du tenker før du snakker egentlig?

Du kan koble nok batterier sammen til spenningen er på 230 volt og koble det på en stikkontakt. Da har du en "bærbar stikkontakt". Eller så kan du sjekke hvor mange volt den egentlig går på, og lage et adapter der du kan bruke batterier som power source
Husk at du må lage litt elektronikk ut av det, f.eks må du vekselrette de 230 voltene og passe på at frekvensen er 50hz.
Pspsps: Har aldri prøvd det selv, så kan ikke garantere at det faktisk vil funke, men det burde da gå greit?
Vis hele sitatet...
Ehh,? Koble batterier sammen til det blir 230V og så vekselrette? Da må man ha ca. 19 batterier. Jeg tror det ville vært lettere å ha vekselrettet 12V for så å transformere spenningen. Dette kan lett gjøres med batteri og DC/AC omformer kjøpt på Clas Ohlson :
http://www.clasohlson.no/Product/Pro...px?id=19567641