Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1119
Hei, jeg er ganske ny i "cannabis gamet" og har noen få spørsmål angående ettereffekter ved røyking av pot.

Jeg har jo lest litt om emnet og vet at rusen vil gi seg etter rundt 4-6 timer, men hvordan vil det være senere, med tanke på "bakfjernhet"(som jeg har hørt noen snakke om) og øyner(altså; vil øynene mine være rødsprengt og sammenklistret?)?
Jeg tenker da tidsrommet start 11:00 middagsbesøk 17:00 :P.



SAMT lurer jeg på om effekten av THC kan komme som ett skudd mot baugen noen timer etter røyking? Har røykt 2 ganger og aldri kjent en dritt:P Jeg er jo klar over at alle ikke kjenner det de første gangene de røyker.


Takk
Graden av ettereffekter er veldig individuell, men du må regne med at du kan se ganske sløv og slapp ut i etterkant av rusen. Kraftig rødsprengte øyne er hovedsakelig en effekt mange får under selve rusopplevelsen, men slapp muskelatur i ansiktet og rundt øynene kan gjerne henge igjen en stund. Dette er ikke nødvendigvis så merkbart, men enkelte får det i større grad enn andre, og enkelte er også flinkere til å legge merke til det enn andre.

Noen typer weed/hasj kan komme litt sigende, men ikke mer enn noen minutter. Hvis du ikke har merket noe de første 2-5 minuttene etter inntak (ved røyking) så kommer det heller ingen effekter.
Sist endret av mentalmelt; 27. januar 2008 kl. 01:57.
En kunnskap jeg selv har tilegnet meg er det å røyke ute. Detter fjerner både lukt og røyk som henger igjen, som er hovedgrunnen til at du får røde øyne i det hele tatt. Har aldri opplevd å få rusen inn så seint som 2 timer senere, seineste er vel med joint og da kan det ta max 10 min elns. for min del. Bakfjernhet klarer man å holde seg for god til\late som man ikke har hvis du tar deg sammen litt.

Å røyke før et middagsbesøk høres dumt ut uansett, fjerner litt av gleden. Spar stæsjet til en gang du er aleine hjemme. Mekke noen fete trekk av ønsket røykeredskap, gå ut, røyk dem og gå inn igjen og slækk med film, digg og venner =)
Sitat av Liquid Crystal
En kunnskap jeg selv har tilegnet meg er det å røyke ute. Detter fjerner både lukt og røyk som henger igjen, som er hovedgrunnen til at du får røde øyne i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Tja, røde øyne er vel hovedsakelig et resultat av økt blodtrykk, som igjen er en av effektene ved inntak av cannabis.
Fader. Skal egentlig ikke i middagsbesøk, men hjem :P Brukte middagsbesøk mer sånn for å være på den sikre siden.
Det dumme er at fredag er den eneste dagen noen av oss er alene hjemme.

Kom gjerne med fler innspill.

Sitat av mentalmelt

Noen typer weed/hasj kan komme litt sigende, men ikke mer enn noen minutter. Hvis du ikke har merket noe de første 2-5 minuttene etter inntak (ved røyking) så kommer det heller ingen effekter.
Vis hele sitatet...

Vil det da ikke hjelpe å "røyke" videre? Det var det jeg gjorde første gangen - mange gram weed i vasken :P
Sist endret av The Don Mega; 27. januar 2008 kl. 02:14.
Det er umulig å vite akkurat hvor store ettereffekter du og din kamerat vil få, men det er ihvertfal generelt en grei regel å følge, at dersom du har utrygge elementer rundt situasjonen, som bekymringer for å bli tatt osv, så er det like greit å utsette eksperimentet til en mer passende anledning.

Det er jo ikke snakk om en veldig alvorlig situasjon dette her, men bekymringer kan lett påvirke rusopplevelsen og forårsake unødvendig stress og paranoia, noe som gjør hele opplevelsen bortkastet. Better safe than sorry, er det ikke det de sier?

Sitat av The Don Mega
Vil det da ikke hjelpe å "røyke" videre? Det var det jeg gjorde første gangen - mange gram weed i vasken :P
Vis hele sitatet...
Om du har gode varer så får du en effekt uansett, og om effekten uteblir så er det fordi produktet er av lav kvalitet. Muligens vil det da hjelpe å røyke mer, avhengig av hvor lav kvalitet det er snakk om.
Ok, jeg må si at du har faen så rett. Jeg HAAAAATER tidspress. Og jeg kan se for meg hvor mye noia og angst det kan fremheve.
De andre gir faen, men jeg er ett angstvrak uten like.

Tror jeg utsetter dette til lørdagen ell no.
får røde øyne etter inntak. Dette gir seg som regel for egen del etter ca 6-12 timer. Ser litt slapp ut da, men det gjør jeg alltid.
Rusen varer som regel 6 timer for meg og kommer som regel etter 2 trekk av J.
Noen har ingen etterrus, mens jeg har heeftig etter rus. Liker det ikke, men klarer lett å skjule det, men er litt "guffent" da. Har hatt så kraftig etterrus at jeg nesten har vært "høy" og vært med familen på bursdager og det som er uten at folk har merket noen ting.
Å røyke mer dersom man ikke kjenner så mye hjelper definitivt, men, personlig mener jeg det ikke er vits å røyke mer enn 1 g da dette gir en god nok rus. Dersom man røyker oftere enn 1 gang i uken behøver man kanskje mer. Røyker man lite varer også rusen som regel kortere, og den blir mildere, øynene blir ikke så røde, osv. Liker godt å bare ta en liten klump hasj/MJ i bongen og ta et litt stort trekk. Da får jeg nesten max effekt i løpet av 1 min, men det varer bare 1-2 timer og ikke røde øyne. Nå bruker jeg kun cannabis rekreasjonelt også og ikke slik som mange stonere gjør, som kjøper en 5er, røyker femmern på en kveld og blir potte skække. Jeg liker bedre den euforiske og tankeutvitende delen av det...
Takk for nok ett glimerende svar. Tror meg og tre andre deler en stor joint og håper vi ikke ser ut som frankenstein i trynet etterpå.