Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 989
Hallo!

Jeg sliter med FPS lag på Arma 3 wasteland (altis map)
Sitter på rundt 25-30 FPS når jeg går sakte, men når jeg begynner å skyte/springe osv, så dropper FPSen til 20, noen ganger midnre enn 20.

Arma 3 system reqs
recommended:

OS: Windows 7/8/10 (64bit)
Processor: Intel Core i5-2300 or AMD Phenom II X4 940 or better
Memory: 4 GB RAM
Graphics: NVIDIA GeForce GTX 560 or AMD Radeon HD 7750 with 1 GB VRAM or better
DirectX®: 11
Hard Drive: 25 GB free space (SSD/Hybrid HDD/SSHD storage)
Sound: DirectX®-compatible

Jeg bruker
Windows 10
Intel Core i5-4690 CPU @3.50GHz
4tb HDD
8gb RAM
x1 Geforce GTX 970


Har alt på ultra, men selv om jeg tar ned alt på medium/high/very high, så vill ikke FPSen gå høyere en 30
Sist endret av Brukerkonto; 14. desember 2015 kl. 14:49.
Jeg spiller arma3 også, og ja FPSen dropper som bare fy, har testet på forskjellige pcer med forskjellige skjermkort og min konklusjon er at du kanskje trenger en i7 eller en bedre versjon av i5 (alle pcer jeg prøvde på hadde i5 og 8gb ram) kan også være rammen (prøvde også gtx 980)
Hvordan wasteland spiller du på? Synes endel av versjonene er utrolig dårlig optimalisert. Er serveren hostet på en dårlig maskin vil man også oppleve dårlig fps
Exile ser ut til å være ganske godt optimalisert, får veldig fin FPS på Exile, ligger mellom 30-50 fps der.
Mens på andre wasteland-servere så er det scriptene de kjører som gjør at det desverre hakker en del.
Husk at jo flere script en server kjører, dess mer må prosessoren din jobbe. Wasteland er relativt dårlig optimalisert, og kan egentlig ikke forvente å få så VELDIG høy fps med mindre du har en ganske bra prosessor.

Det er en kjent sak at det er prosessorene og en dårlig optimalisert motor fra Bohemia som er flaskehalsen i Arma 3.
Spiller ikke noe wasteland, spiller en del KOTH
Sitat av Kyo0x Vis innlegg
Spiller ikke noe wasteland, spiller en del KOTH
Vis hele sitatet...
Det var vel heller ikke spørsmålet.