Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 734
Hei!

Jeg skal prøve å spille battlefield 2 med crossover på Mac Book Pro!
Men det funker ikke...skjermen blir svart åsså etter 10 sekunder så kommer jeg tilbake til desktopen! Det skjer med andre spill også! Noen som vet hva som er galt?
Hva for mac har du? og med hvilket skjermkort?
Trådstarter
Den nye MacBook Pro! men svart tastatur! Vist det sier deg noe...ser ut som om at jeg har NVIDIA Geforce 9400!
Jeg tviler sterkt på at Nvidia 9400M er kraftig nok til å kjøre Battlefield 2, selv om det egentlig ikke skal føre til akkurat det problemet du opplever. MacBook Pro'ene ser like ut, men har litt forskjellig innmat... http://www.apple.com/no/macbookpro/specs.html
Hva jeg har erfart er at BF2 kjører på 9400m, men ikke under OS X.

Kjørte BF 2 på Win7 via boot camp, på mac minien (forrige gen.) Det fungerte uten problemer. Men har ikke klart å kjøre det under OS X. Har ikke testet på 10.6. Vet det skulle komme noe bedre drivere til nvidia kortet der.
hvorfor bruker du ikke mac-versjonen ?
Trådstarter
kan man bruke Virtual Box...og spille det via Windows?
virtual box støtter nok ikke 3d akselerasjon..
Joda, den gjør det. http://mac1.no/artikkel/8056/virtualbox-3-med-3d-stotte Hvor stabilt det er, er derimot et annet spørsmål
3D-akselerasjon i virtuelle maskiner er foreløpig mest for kompatibilitetens skyld. Funker på litt eldre spill, men merk at en Core 2 Duo E8400 med Radeon HD5850 kun fikk typ. 3500 som score i 3DMark06 kjørt på Windows XP i VMware. Testet aldri 3DMark06 på selve maskinen, men ser folk lett får score på 23.000 og oppover når det kjøres uten virtualisering på noenlunde samme oppsett.

Skal du spille på Mac er det enklest å installere Windows via Boot Camp. Går raskest og er mest kompatibelt (logisk nok).
Sist endret av Nichotin; 20. november 2009 kl. 14:59.
Settings -> Energy Saver -> Higher Performance -> Relog

Mest sannynlig benytter du deg av et low-voltage skjermkort. Det er nemlig to stk i moderne Macbook Pro.