Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1260
Hei!
Vet noen om noen gode spill jeg kan spille på min Macbook 2gb Ram?
Kansje noe i CS sjangeren og lignende.
Takk For Svar
call of duty 4 har vell kommet til mac såvidt jeg vet,
det samme me The sims spillene

også har du jo cedega og crossover som emulerer windows i mac slik at du kan spille noen windows spill i mac
Forøvrig funker vel alt blizzard lager på macs
http://en.wikipedia.org/wiki/Games_for_mac

Disse her skal visstnok fungere helt fint. Du kan jo se om det er noe du liker der.
Takk for mange gode svar!
Spesielt til EmanOn for god liste KP til deg!
Civilization IV spiller gjerne med deg online om du går for innkjøp

PS: kan faktisk selge deg mitt billig om du er interessert...? mac'n klikka, så kjøpte jeg det heller til windows
Hvis du vil ha cs, så vet jeg at CS: Source ligger for nedlastning på en i disse dager mye omtalt torrent side. det er jo ikke laget til mac, men du kjører den i en eller annen emulerings-mode ved bruk av noe de kaller Cider-port eller noe. Den ligger på topp-100 for spill til mac
Jojo...Men har en kompis som har mac. Han har spillet Wow lenge, men har ikke lenger råd. Noen tips til min kompis. Et MMORPG spill til mac?
Rune Scape xP - ellers er det jo spill som lineage(?) er ikke også Guild Wars til mac?
lord of the rings online tror jeg virker under cedega\crossover
▼ ... noen måneder senere ... ▼
noen som vet hvor jeg kan laste ned gratis crossover? googlet litt men virket som om jeg måtte betale
Hvis du har en eller annen Windows-distribusjon tilgjengelig på CD så kan du bare kjøre Boot Camp, spesifisere hvor stor plass av harddisken du vil bruke på Windows, stappe inn CD-en og la det fantastiske programmet ta seg av installering og oppsett av Windows i dual boot. Da burde du ha langt større utvalg. Det er pinlig hvor enkelt Apple gjør ting noen ganger. Skal du skifte mellom OS X og Windows er det bare å holde inn shift ved oppstart.

Annet enn det kan du også laste ned ScummVM som er et program som lar deg spille omtrent alle de gamle adventure-klassikerne fra Lucasarts og Sierra.

Er du virkelig på hugget kan du også laste ned NES-emulatoren RockNES og/eller SNES-emulatoren SNES9X.

Dette burde holde deg gående en stund
Sist endret av Franklin; 13. august 2009 kl. 04:42.
Takk for svar!

Men jeg klarte å laste ned en gratis versjon av Crossover!

Men nå har jeg et nytt problem, jeg har fått instalert spillet (Kotor2) fra CD. Men nå som jeg skal spille det gjennom crossover så kommer det opp "No disc found" eller noe slikt, kan jeg lage en virtuell CD for dette på en eller annen måte?
"CrossOver Games" er brilliant!
Her er en skrytevideo av meg som spiller CS:S med Cross over games: http://www.youtube.com/watch?v=nkNZKr0raec

Lett å installere spill fra STEAM, siden CrossOver støtter flere av disse.
Her er en komplett liste over de spillene som CrossOver Games offisielt støtter: Lista

[EDIT:] Ja, jeg spiller med Touchpad på min Macbook Pro...
Sist endret av Turbolego; 13. august 2009 kl. 23:50.
Turbo: Steam kommer ikke opp i listen over apps i Crossover til meg? Hva gjør jeg ?

Starta det via en Steam.msi fil, men får ikke valgt rett plassering ;o

Nok engang, nå gikk det selvfølgelig, nevermind :-)
Sist endret av Berre; 15. august 2009 kl. 03:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.