Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1725
Hei,

Ja jeg er klar over at det er et par gigantiske tråder her om Lier.
Men uten å lese igjenom 50-60 sider, kan noen fortelle meg hvem som eier lier sykehus? De gamle nedlagte? Jeg tenker ikke da på en enkelt person men feks Helse Sørøst?

Takk!
Helt sikkert kommunen.
Lier psykiatriske adveling (mener jeg det heter)

Ligger under (eies) av Buskerud Sykehus-ish, er iallefall sykehuset som drifter det mener jeg å ha lest.
Fra 1. januar 2002 overtok staten eierskapet og sykehuset ble et eget helseforetak (HF) i Helse Sør RHF.
Vis hele sitatet...
Fra tømmerstue via telt og dampskip – til nytt sykehus med plass for både somatikk og psykiatri
I hate Theater.
Henrik-Vanger's Avatar
Trådstarter Donor
Takker så mye folkens!

En liten ting til, vi tenkte vi skulle filme der (Dokumetar). Og da går det kanskje ann å spørre noen om lov? Har vært der 5-6 ganger selv uten lov, men hvis vi skal filme så er det liksom greit med tilatelse.
Du kan jo ringe dem og høre?

Helse Sør RHF - Kontakt oss
Igjen: Brennpunkt på NRK på tirsdag klokken 21:30 viser en dokumentar om Lier/Dikemark og behandlingsformene de brukte på 50/60-tallet.
Sitat av Weili Vis innlegg
Igjen: Brennpunkt på NRK på tirsdag klokken 21:30 viser en dokumentar om Lier/Dikemark og behandlingsformene de brukte på 50/60-tallet.
Vis hele sitatet...
Gjett hvem som sitter klistret til tv-skjermen da?
Ser for meg at det blir en bra undersøkende dokumentar når dere må spørre på et forum om hvem som eier stedet...
Sitat av Lunicks Vis innlegg
Ser for meg at det blir en bra undersøkende dokumentar når dere må spørre på et forum om hvem som eier stedet...
Vis hele sitatet...
lol du trekker konklusjoner her..


anyhow jeg ringte sykehus for et halvt årsiden og de sa at det var rasfarlig og at jeg ikke fikk lov av eier å ta meg inn i huset.
Sist endret av random40348; 12. april 2010 kl. 20:30.
I hate Theater.
Henrik-Vanger's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av xhacktly Vis innlegg
lol du trekker konklusjoner her..


anyhow jeg ringte sykehus for et halvt årsiden og de sa at det var rasfarlig og at jeg ikke fikk lov av eier å ta meg inn i huset.
Vis hele sitatet...
Ja det sa de sikkert, de finner vel på noe sånt piss. Der vi var så var det absolutt ikke tegn til Rasfare, det er jo store murbygg som har stått der siden første halvdel av 1900 tallet. Hvis man skal inn så må man muligens skrive under på at man ferdes på eget ansvar. Vi måtte det da vi var i et annet sånt forlatt bygg og filmet.....................

Sitat av Lunicks Vis innlegg
Ser for meg at det blir en bra undersøkende dokumentar når dere må spørre på et forum om hvem som eier stedet...
Vis hele sitatet...
Det handler om god research når man skal lage noe slikt, hvor vi undersøker spiller ingen rolle så lenge vi får det vi er ute etter vet du.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Var selv både på Dikemark og Lier i går for å titte og filme litt.
I/På Lier møtte vi på to overraskende hyggelige Securitas-vakter som gikk rundt og sjekket om alle gjerdene var på plass osv... Jeg spurte dem om vi kunne få gå å se litt rundt og filme litt..
Det gikk helt fint, bare vi ikke gikk innenfor sperringene eller gikk rundt der etter klokken 21.
De forklarte også hvor det var best å kjøre, parkere og gå for å komme til de "beste" husene