Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 750
God kveld, alle musikkfrelste sjeler der ute på det store internettet.
I dag ble eg "ferdig" med min første elektroniske selvkomponerte låt. Syntes det er litt vanskelig å plassere den i en bestemt sjanger, men vil prøve å sette den innenfor progressiv trance / psygenre.

Anyways! Er ute etter konstruktiv kritikk. Kom gjerne med forslag til ting som kan/bør endres, eller ting som kan gjøres bedre. Eg er ganske ny innenfor musikksjangeren, og dette er som sagt, en av mine første "ferdigstilte" komposisjoner på Reason 4.

Håper dette blir en fryd for deres ører.

Squeegee - Palm Pilot


//Eplebit
Den første delen av sangen var ganske stilig, med kule trommebeats og kule effekter.
Ellers synes jeg at basstrommen gjentar seg selv litt for mye for min smak. For alt jeg vet er dette den typen musikk du var ute etter å lage, men det blir fort veldig ensformig med dunkende bass gjennom hele sangen. Overgangene med partier ble også ganske generiske, med bass som går fortere og fortere helt til den "driller" inn en helt ny melodi - det er ikke dårlig nødvendigvis, men ikke veldig unikt heller for technomusikk.
Fra rundt 1/3-delsmerket i sangen ble det veldig likt annen dunkadunkamusikk for min del, og engasjerte meg ikke så mye i lytteprosessen.

Jeg er langt fra noen ekspert på techno eller trance, men jeg vet i hvert fall hva jeg liker, så her er hva jeg ville ha endret på:

- Mer interessante breaks
- Eksperimentert mer med den første delen av sangen, gjort den lengre (gjerne hele sangen ), lagt til litt forskjellige elementer
- Prøvd å lage litt mindre generiske melodier. Som nevnt over høres det ut som veldig mye annen typisk (og ofte dårlig) techno i enkelte partier av sangen


Det var for øvrig interessant å høre på for å være en førsteproduksjon, og jeg tviler ikke på at du skal klare å gjøre mer ut av det her.
Soulshaker
Eplebit's Avatar
Trådstarter
Tusen takk for konstruktiv kritikk! Dette var akkurat det eg var ute etter! (:
KP til deg!

Skal se over sangen flere ganger, adde litt mer effekter og lignende, samt å finne opp en litt mer original break, så vil eg oppdatere posten når eg har et endelig resultat som eg er fornøyd med.
Hmm jeg likte den generelt men skulle ønsket mere elskbare bass klimakser osv vis du skjønner? dette er bare min mening da selvfølgerlig :P men ellers utrolig bra og jeg skulle ønsket jeg kunne gi mer feedback men jeg er så utrolig dårlig til og forklare ting så har ikke lyst til og drite meg ut ved og snakke om ting jeg ikke vet så mye om
Soulshaker
Eplebit's Avatar
Trådstarter
Takk, Rislunsj
Skjønner på en måte ka du mener, men kan du utdype det litt for meg?

Det er ingen grunn til å vere redd for å drite seg ut, er ingen som skal korsfeste deg av den grunn ;p
Skal prøve så godt jeg kan og utdype meg litt mer når jeg kommer hjem fra skolen

editer denne posten når jeg kommer hjem!
Vil ikke påstå at det er progressive Trance. Minner mer om oldschool Hardtrance. Forsåvidt greit, men syns noe percussionen høres ut som at den ikke er helt i beat noen steder.
Ellers, syns jeg synthpaden i begynnelsen (med wobbling) ikke var så veldig kul.
Og hovedleaden var alt for tam. Må ha mer effekter der kanskje.

Det har nok potensiale, men akkurat slik det er nå, syns jeg det ble litt simpelt.

Keep up the work
Soulshaker
Eplebit's Avatar
Trådstarter
Takk for kritikk
Har du forslag til ka eg kan gjøre med lead'en?
Har prøvd meg litt fram med forskjellige phasers, og distortions, samt delay og echo. Har også prøvd å leke litt med oktavene og detuning, men får det ikkje helt til å stemme når eg gjør det.

Introen er eg rimelig fornøyd med, men skal prøve å legge inn noe ekstra på den også, for å få frem noen ekstra godbiter.

Igjen, takker for alle svar! Setter virkelig pris på det (: