Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1846
Hei, jeg trenger noen bra forslag til en stille alarm som utløses når noen åpner en dør. Den må være stille fordi det ligger en baby som skal sove der inne, det jeg har tenkt på er å kansje koble opp en liten lampe som lyser når døren åpnes eller en vibrator om det er mulig. Har seff tenkt på vanlig innbrudds alarmer(det går vel an og slå av lyden på de?) men da dette er bare midlertidig og vi ikke skal bo her så alt for lenge så vil jeg ikke kjøpe en til alarm for samme leilighet.

Grunnen til at jeg trenger en alarm er at den ene døren på soverommet går til utleiers kjeller. Han skal låse døren etter jeg har vasket klær i kjelleren, men han er svært glemsk og det har ofte hent at vaskekjærringa hans åpner døren selv om vi har bedt henne om å la være. Har bedt om nøkkel, men det spiller jo ingen rolle når nøkkelen ligger på hans side også. Senest i dag dukket hun hodet inn mens vi lå og sov for å si hallo...

Har klaget Mange ganger på dette og forklart tydelig at jeg ikke er hypp på at andre har fri adgang til min leilighet, mine eiendeler og ikke minst der lillegutten min ligger å sover ... Men lite ser ut til å bli gjordt og jeg kan ikke flytte her ifra på noen måneder så jeg trenger en midlertidig løsning.

Døren går "utover" altså inn til utleier hvis det spiller noen rolle, kom gjerne med forslag på hvordan jeg kan hindre hun å komme inn med noe fysisk. Men det kan ikke være for tungt da jeg må flytte på den hver gang jeg vasker klær.

Trenger ikke å være så alt for komplisert da, takker for alle seriøse svar på forhånd.
Du kan jo henge opp en lapp?
Lilla's Avatar
Trådstarter
Hehe, tja etter å ha snakket leeenge med både henne og utleier så tror jeg ikke at en lapp hadde gjordt noen forskjell. Men takk for raskt svar!!
Sist endret av Lilla; 17. oktober 2009 kl. 00:22.
Mulig jeg har misforstått, men det hadde vel vært mulig å kjøpe en lås, kroklås f.eks.
Heng et slips på dørhåndaket?
Lilla's Avatar
Trådstarter
Jo, har tenkt på det, men utleier ville ikke henge opp noe sånt siden jeg flytter ut om to måneder og han vil bruke leiligheten etterpå...

Sitat av RosaElefant Vis innlegg
Heng et slips på dørhåndaket?
Vis hele sitatet...
Haha, er kansje ikke alle som ser på det som ett hinder da. ;P
Samma det vel. Bare skru fast en liten slåe. Hvis han ikke kan holde styr på vaskekjerringa si, så må dere få sette på en liten lås. Simple as that.
Sette en komode eller lignende forran døra, visst den åpnes mot dere da.
du tar en strømledning til pc, klipper av enden som går inn i PC, så avmantler du den enden, og klipper bort jorda


så avisolerer du de to andre lederne (blå og brun), og surrer dem inividuellt rundt dørhåndtaket (på utsiden). hvis dørhåndtaket er metall må du først isolere med teip..

koble så vidunderet inn i stikkontakten, og vent på "innbruddet"


nei, ikke gjør det, jeg håper du forstår at dette var ironi :P


fra spøk til revolver: du kan jo lage til en klesklypesak som du kiler i dørsprekka, slik at det blir kontakt når den glir ut av sprekka. så bruker du bare dette som en bryter for en vibrator (du kan enten kjøpe vibratortilbehøret til ei vekkerklokke på clasohlson, eller du kan begynne å fikle med en dildo, det ser du selv )

vibratoren legger du under puta
Sist endret av VivaLatrina; 17. oktober 2009 kl. 00:33.
Lilla's Avatar
Trådstarter
Døren åpnes mot kjelleren, utleier er veldig vansklig å forholde seg til og jeg er litt redd for trekk i depositum.
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
Sitat av Lilla Vis innlegg
Døren åpnes mot kjelleren, utleier er veldig vansklig å forholde seg til og jeg er litt redd for trekk i depositum.
Vis hele sitatet...
Tror du har en relativt god sak om du lager noen hull for å feste en lås i, da det er utleiers egen feil at du har sett deg nødt til å gjøre det..

Men hva med å bare feste et tau rundt dørhåndtaket og feste et sted i rommet, slik at døren ikke vil gå opp?
Lilla's Avatar
Trådstarter
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
du tar en strømledning til pc, klipper av enden som går inn i PC, så avmantler du den enden, og klipper bort jorda


så avisolerer du de to andre lederne (blå og brun), og surrer dem inividuellt rundt dørhåndtaket (på utsiden). hvis dørhåndtaket er metall må du først isolere med teip..

koble så vidunderet inn i stikkontakten, og vent på "innbruddet"


nei, ikke gjør det, jeg håper du forstår at dette var ironi :P


fra spøk til revolver: du kan jo lage til en klesklypesak som du kiler i dørsprekka, slik at det blir kontakt når den glir ut av sprekka. så bruker du bare dette som en bryter for en vibrator (du kan enten kjøpe vibratortilbehøret til ei vekkerklokke på clasohlson, eller du kan begynne å fikle med en dildo, det ser du selv )

vibratoren legger du under puta
Vis hele sitatet...
Haha, jo kan prøve det der. Er ikke helt sikker på hvordan alt ville blitt koblet sammen da, men err fikling med dildoer er jo alltid godt for noe.



Har festet tau til sengen.
Sist endret av Lilla; 17. oktober 2009 kl. 00:40.
En 2x4 bjelke skal vel holde hondtaket oppe.
Ta den klassiske "Bøtte Med Vann Over Døra"...
Er ikke akkurat stille, men da gjør hun det aldri mere
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.843

Koble til en led med lange ledninger til senga ? eller kanskje modde om når hun tar i dørhåndtaket så slår denne tingsen seg på som du har under puta eller i r**** :P
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13301