Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  57 7276
Slakt meg

Grunnen til at jeg ikke legger dette under forslag til nytt nFF-design er at jeg ikke fikk edita og hadde dobbel-post fra før

Synest faktisk det var pent jeg! Legge til et ekstra utseende er vel ikke all verden. Selv om jeg tviler på at nso kommer til å godkjenne det.
Adn we be them gradient fillers! Nei, dette var cheesy. /slakte
Blei kanskje litt mye gradient ja Hadde ikke tenkt at det skulle bli noe standard nff, men bare et lite forslag.
Ja, stilig med litt forslag og slikt, det har jeg sans for, men spørs hvordan man definerer forslag. Dette var virkelig forferdelig. Lengtet hjem til Oldscewl når jeg så det. Det var glorete og like vakkert.
Det kunne nesten minne litt om et libresseforum eller kanskje et hesteforum.

Fargene gav meg ikke helt følelsen av at det var i samsvar med brukergruppen her på freakforum.
oida. Det første ordet som ramlet ut av munnen min.

Desverre, dette var ikke pent.
Jeg synes det er nok flaming nå. Gutten er 14 år gammel, for faen.
men jeg tror det kunne ha vært artig for NSO å se brukerne sitte å diskutere harde it-tråder og trips på psycho-delica med slike farger. Kanskje kunne diskusjonene blitt mer kosete og intime?

Edit: beklager til trådstarter, dette så ut som arbeidet til en langt eldre kar. I betrakning til at du er 14 år, syntes jeg dette var imponerende
Sist endret av piuu; 14. mars 2008 kl. 20:15.
o shit waddup
Sitat av meitemark
Den første tanken jeg fikk når jeg så den var at kansje nso kan fikse det slik at vi crew kan sette den fargen på de brukerne vi ikke liker. 14 dager med slikt istedenfor en dags ban?
Vis hele sitatet...
Oh man, jeg hadde holdt meg i skinnet for sure!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det der en noe av det grelleste jeg har sett, en skadeskutt fargeblind bjørn hadde jo måkt sammen noe mer appetittelig.

Altså, det eneste du har gjort er å ta nFF logoen, skifte litt farge og slengt ut et par gradients. Og jeg vil gjette at du ikke kan ha brukt mer enn 3 minutter på hele greia.

Men.. meitemark sin idé var ikke dum..
Når man begir seg ut på det vide vevet, så må man tåle å bli kritisert, selv om han er 14 år gammel.
Sitat av Dodecha

meitemark sin idé var ikke dum..
Vis hele sitatet...

jo det var den! me dont want

Edit: nice trye though audunlS
Sist endret av Holmen; 14. mars 2008 kl. 20:26.
Ikke det at jeg likte designet;
Men synes at det blir for dumt å flame en fyr til døde som prøver å hjelpe.
Det er for faen ingen andre som gidder å prøve. Og jeg tviler på at dette øker lysten til andre for å prøve seg, når de ser hva som skjer. Dersom folk ikke liker idèen din..

Selvom dette designet ikke var direkte pent, så er det iallefall et bidrag.
Au.
Jeg vil og bidra. Jeg skal lage et femi bidrag. Hvem stemmer for blomster?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Restyle
Ikke det at jeg likte designet;
Men synes at det blir for dumt å flame en fyr til døde som prøver å hjelpe.
Det er for faen ingen andre som gidder å prøve. Og jeg tviler på at dette øker lysten til andre for å prøve seg, når de ser hva som skjer. Dersom folk ikke liker idèen din..

Selvom dette designet ikke var direkte pent, så er det iallefall et bidrag.
Vis hele sitatet...
Da synes jeg han kan gjøre mer enn å bare bytte en farge på en logo og ræle i noe gradients.. herregud, det tar under 2 minutter å gjøre, Hadde han laget noe som man ser noen har lagt arbeid i hadde jeg heller bare nevnt hva jeg ikke likte med designet enn å flame fyren.
Konstruktiv tilbakemelding er en bra ting! Og komme med sitater som "herregud så jævla stygt" og "dette skal de som blir bannet få som layout" blir bare idiotisk å prøve.

Siden nff og nso leter etter nye design, synest jeg vi hvertfall kan være så greie med hverandre at vi sier hva vi liker med forslaget først, så får den negative og konstruktive tilbakmeldingen komme i andre rekke.

Om man overhodet ikke fordrar dette, synest jeg vi skal være voksne nok til å ikke poste noe i det hele tatt.

Meg om det.

edit: konstruktiv tilbakemelding=at karen forsøker på nytt og kanskje lykkes bedre da.
Sist endret av hyys; 14. mars 2008 kl. 20:38.
Gråfargen passer ikke inn i det hele tatt, den hvite hoveren på menyen kuttes for mye. 'logg ut' linken er på helt feil plass. Men logoen og headeren var fin.
Jeg må nesten si meg enig med hyys og Restyle her. Å flame en person som har gode intensjoner og prøver å hjelpe til (uansett hvor stort bidraget er) er rett å slett feil.

edit: jeg likte designet, men som nevnt virker "logg ut"- knappen litt malplassert.
Sist endret av Unreal143; 14. mars 2008 kl. 20:42.
Sitat av Dodecha
Da synes jeg han kan gjøre mer enn å bare bytte en farge på en logo og ræle i noe gradients.. herregud, det tar under 2 minutter å gjøre, Hadde han laget noe som man ser noen har lagt arbeid i hadde jeg heller bare nevnt hva jeg ikke likte med designet enn å flame fyren.
Vis hele sitatet...
Ikke alle er like gode i Photshop, og ikke alle er like kreative.
Vi vet ikke hvor god denne personen er, og heller ikke hvor lang tid vi har brukt.

Istedet kan vi nå se på hva vi faktisk vet;
- Dette forumet har høye krav til poster / innlegg / foto / webdesign o.l.
- Det er svært sjeldent noe som blir lagt inn her får kun gode tilbakemeldinger.
- Som oftest er det ikke godt nokk til å få kritikk engang, siden det er så mange her som klarer så utrolig mye bedre enn trådstarter i det emne. Hver gang noen poster et foto, så er det alltid noen som er bedre, og alltid noen som er dårligere. (Slik jeg ser det.)

Ja, jeg trur jeg skulle klart og lage noe mer krevende enn dette,
men alikevell er det en idè.
Kanskje det var en idè om fargebruk - hva vet vi?

Men jeg synes rett og slett det blir litt for dumt og skjelle ut en person fordi han prøver å bidra til moderator som selv har spurt om idèer til design. (Enten det er en ide, eller et ferdig design.

Men siden det er så sykt mange som ler seg ihjel av bidraget hans, synes jeg faktisk det er rett og rimelig at dere også lager et forslag. Jeg er faktisk skråsikker på at en god del av dere som har flama han ikke klarer og lage noe storartet selv.

Sier ikke at dette bør brukes eller ikke, men når man etterhvert får inn mange forslag, så kanskje man klarer og tenke seg ut noe man liker.

Uansett, ett forslag er bedre enn ingen.
Helt enig med de fleste av dere, man skal tåle kritikk. Men dette er nå ikke kritikk, er det?
Sist endret av Restyle; 14. mars 2008 kl. 20:48. Grunn: skrivefeil.
Veldig mange flames er slettet; og alle som mener at det sugde kan jo fint lage bedre selv, og vi ser fram til det. (Ja, jeg vet at 99% av de som synes det sugde ikke har sjanse om å lage bedre selv)
Sitat av meitemark
Veldig mange flames er slettet; og alle som mener at det sugde kan jo fint lage bedre selv, og vi ser fram til det. (Ja, jeg vet at 99% av de som synes det sugde ikke har sjanse om å lage bedre selv)
Vis hele sitatet...
Jeg *VET* jeg ikke kan noe bedre og jeg *TIPPER* at jeg faktisk ikke er så veldig langt unna standarden de fleste som flamet denne stakkarsen med mitt bidrag!



Sist endret av hyys; 14. mars 2008 kl. 21:05.
Sitat av hyys
Jeg *VET* jeg ikke kan noe bedre og jeg *TIPPER* at jeg faktisk ikke er så veldig langt unna standarden de fleste som flamet denne stakkarsen med mitt bidrag!



Vis hele sitatet...

Bidraget ditt passet i hvert fall sammen med utsagnet ditt, Hyys: "synest jeg vi skal være voksne nok til å ikke poste noe i det hele tatt."

Men for å gi den konstruktiv tilbakemelding du poengterer så godt da:

* Lumpent valg av farger
* Kjedelig
* Ikke særlig i samsvar med brukergruppen her
* Logoen var altfor simpel
* Du mangler jo flere viktige funksjoner
* Ikke brukt noe form for gradient
Sitat av piuu
Bidraget ditt passet i hvert fall sammen med utsagnet ditt, Hyys: "synest jeg vi skal være voksne nok til å ikke poste noe i det hele tatt."

Men for å gi den konstruktiv tilbakemelding du poengterer så godt da:

* Lumpent valg av farger
* Kjedelig
* Ikke særlig i samsvar med brukergruppen her
* Logoen var altfor simpel
* Du mangler jo flere viktige funksjoner
* Ikke brukt noe form for gradient
Vis hele sitatet...
Du siterer jo bare halve setningen!?

Sitat av hyys
Om man overhodet ikke fordrar dette, synest jeg vi skal være voksne nok til å ikke poste noe i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Meningen med mitt bidrag var å poengtere at mange av dem som flamer som verst, ikke er noe flinkere selv.
Sitat av Restyle
Ikke alle er like gode i Photshop, og ikke alle er like kreative.
Vi vet ikke hvor god denne personen er, og heller ikke hvor lang tid vi har brukt.

Istedet kan vi nå se på hva vi faktisk vet;
- Dette forumet har høye krav til poster / innlegg / foto / webdesign o.l.
- Det er svært sjeldent noe som blir lagt inn her får kun gode tilbakemeldinger.
- Som oftest er det ikke godt nokk til å få kritikk engang, siden det er så mange her som klarer så utrolig mye bedre enn trådstarter i det emne. Hver gang noen poster et foto, så er det alltid noen som er bedre, og alltid noen som er dårligere. (Slik jeg ser det.)

Ja, jeg trur jeg skulle klart og lage noe mer krevende enn dette,
men alikevell er det en idè.
Kanskje det var en idè om fargebruk - hva vet vi?

Men jeg synes rett og slett det blir litt for dumt og skjelle ut en person fordi han prøver å bidra til moderator som selv har spurt om idèer til design. (Enten det er en ide, eller et ferdig design.

Men siden det er så sykt mange som ler seg ihjel av bidraget hans, synes jeg faktisk det er rett og rimelig at dere også lager et forslag. Jeg er faktisk skråsikker på at en god del av dere som har flama han ikke klarer og lage noe storartet selv.

Sier ikke at dette bør brukes eller ikke, men når man etterhvert får inn mange forslag, så kanskje man klarer og tenke seg ut noe man liker.

Uansett, ett forslag er bedre enn ingen.
Helt enig med de fleste av dere, man skal tåle kritikk. Men dette er nå ikke kritikk, er det?
Vis hele sitatet...
Du er helt på jordet.

"Men siden det er så sykt mange som ler seg ihjel av bidraget hans, synes jeg faktisk det er rett og rimelig at dere også lager et forslag."
- Hvordan kan du si dette? Vi kritiserer fotballspillere på skolen, og sier de sucker og slikt, men det betyr ikke at man er bedre selv. Er enig i at et forslag er bedre enn andre, men på et 100% anonymt forum, så syns jeg det er på sin plass at man får kritikk. Selvom han er 14 år, så har han kommet seg ut på nettet, og da må han faktisk tåle litt kritikk. At folk sier at det er stygt og slikt, kan kanskje være urelevant, og dårlig innlegg. Skal trekke tilbake det jeg skrev, for jeg er litt imot slike innlegg selv, men når man mikser sammen noe i photoshop som virkelig kan virke som en psykotisk bakgrunn, så kan man ikke regne med positiv tilbakemelding, selv ikke på freakforumet. Skal man komme med bidrag, så syns jeg ærlig å redelig man burde kunne litt om det, samt ha en viss sans for farger. Rød og hvit er en skjeldent vakker kombinasjon.
Sitat av max-mekka
Du er helt på jordet.

"Men siden det er så sykt mange som ler seg ihjel av bidraget hans, synes jeg faktisk det er rett og rimelig at dere også lager et forslag."
- Hvordan kan du si dette? Vi kritiserer fotballspillere på skolen, og sier de sucker og slikt, men det betyr ikke at man er bedre selv. Er enig i at et forslag er bedre enn andre, men på et 100% anonymt forum, så syns jeg det er på sin plass at man får kritikk. Selvom han er 14 år, så har han kommet seg ut på nettet, og da må han faktisk tåle litt kritikk. At folk sier at det er stygt og slikt, kan kanskje være urelevant, og dårlig innlegg. Skal trekke tilbake det jeg skrev, for jeg er litt imot slike innlegg selv, men når man mikser sammen noe i photoshop som virkelig kan virke som en psykotisk bakgrunn, så kan man ikke regne med positiv tilbakemelding, selv ikke på freakforumet. Skal man komme med bidrag, så syns jeg ærlig å redelig man burde kunne litt om det, samt ha en viss sans for farger. Rød og hvit er en skjeldent vakker kombinasjon.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i mye av det du sier. Nå har tråden heldigvis blitt renset opp endel.
Men 20 poster på rad med _kun_ flaming å drittsnakk, hjelper egentlig ingen av oss, untatt en liten latter når man leser posten?

For min del er jeg enig i at kritikk, i negativ form er helt okei. Men synes det blir for dumt å slenge dritt på dritt, uten engang å begrunne det. Som sagt, positiv tilbakemeldinger er ikke noe must, det er like greit og gi negativ kritikk, så lenge det er noe konstruktivt man kommer med


Edit:
max-mekka: For min del bryr jeg meg ikke et sekund om han er 14 eller 50, for min del er dette en prinsippsak.

Det jeg ser på som "forskjellen" med dette bildet, og de andre. Er at her skal vi "sammen" prøve å skape et design til oss alle. Og hvem får lyst til å stupe etter en førstemann som blir slaktet ihjel?
Sist endret av Restyle; 14. mars 2008 kl. 21:45.
Sitat av max-mekka
Du er helt på jordet.

"Men siden det er så sykt mange som ler seg ihjel av bidraget hans, synes jeg faktisk det er rett og rimelig at dere også lager et forslag."
- Hvordan kan du si dette? Vi kritiserer fotballspillere på skolen, og sier de sucker og slikt, men det betyr ikke at man er bedre selv. Er enig i at et forslag er bedre enn andre, men på et 100% anonymt forum, så syns jeg det er på sin plass at man får kritikk. Selvom han er 14 år, så har han kommet seg ut på nettet, og da må han faktisk tåle litt kritikk. At folk sier at det er stygt og slikt, kan kanskje være urelevant, og dårlig innlegg. Skal trekke tilbake det jeg skrev, for jeg er litt imot slike innlegg selv, men når man mikser sammen noe i photoshop som virkelig kan virke som en psykotisk bakgrunn, så kan man ikke regne med positiv tilbakemelding, selv ikke på freakforumet. Skal man komme med bidrag, så syns jeg ærlig å redelig man burde kunne litt om det, samt ha en viss sans for farger. Rød og hvit er en skjeldent vakker kombinasjon.
Vis hele sitatet...
Er du helt på jordet eller?

Du har rett i at vi kritiserer fotballspillere "på skolen", men det er vel ikke litt det samme som her på forumet? Og om det er en 14 år gammel gutt som er i "læringsfasen", synest jeg hvertfall at de som ikke "går på skolen" lenger, kan holde seg for god til å komme med slikt piss som jeg er ganske sikker på, du ikke fikk med deg før det ble slettet.

Da vil jeg faktisk heller påstå at det er det samme som om en fotballspiller ble kritisert i treningsfeltet istedet. Tror at uansett hvor "primadonna" den fotballspilleren hadde vært, hadde han ikke hatt godt av så mye negativ og kontruktivløs kritikk som vedkommende fikk i dette tilfellet.
Sitat av hyys
Er du helt på jordet eller?

Du har rett i at vi kritiserer fotballspillere "på skolen", men det er vel ikke litt det samme som her på forumet? Og om det er en 14 år gammel gutt som er i "læringsfasen", synest jeg hvertfall at de som ikke "går på skolen" lenger, kan holde seg for god til å komme med slikt piss som jeg er ganske sikker på, du ikke fikk med deg før det ble slettet.

Da vil jeg faktisk heller påstå at det er det samme som om en fotballspiller ble kritisert i treningsfeltet istedet. Tror at uansett hvor "primadonna" den fotballspilleren hadde vært, hadde han ikke hatt godt av så mye negativ og kontruktivløs kritikk som vedkommende fikk i dette tilfellet.
Vis hele sitatet...
Det er ikke vår oppgave på et forum som består mest av folk over 18 år å lære en 14 år gammel gutt om internett, det er foreldrenes ansvar syns jeg, men det er ikke diskusjonen nå. Og jo, jeg har sett alle drittkommentarene om at det svir i øynene og slikt, og jeg er ENIG med dere, og det har jeg allerede sagt. Det er en grunn til negativ kritikk. Tror det er første gang at jeg har sett så mye beskyttelse for en som gjør et dårlig arbeid, og alt dette fordi han er 14? Tenk deg om, du/dere beskytter han for aldern? Hadde han vært 20 så hadde han fått mindre beskyttelse. Er enig i at lite konstruktive kommentarer er ute, og jeg har allerede trukket tilbake den meldingen jeg skrev i stad, som ikke var så veldig konstruktiv. Man må tåle en viss form for flaming når man gjør et dårlig arbeid, og nå er drittkommentarene slettet, og det gjenstår fortsatt bare flameinnlegg, altså et dårlig stykke arbeid?

Og nei, jeg er ikke helt på jordet.
Sist endret av bendiks; 14. mars 2008 kl. 21:42.
Sitat av max-mekka
Det er ikke vår oppgave på et forum som består mest av folk over 18 år å lære en 14 år gammel gutt om internett, det er foreldrenes ansvar syns jeg, men det er ikke diskusjonen nå. Og jo, jeg har sett alle drittkommentarene om at det svir i øynene og slikt, og jeg er ENIG med dere, og det har jeg allerede sagt. Det er en grunn til negativ kritikk. Tror det er første gang at jeg har sett så mye beskyttelse for en som gjør et dårlig arbeid, og alt dette fordi han er 14? Tenk deg om, du/dere beskytter han for aldern? Hadde han vært 20 så hadde han fått mindre beskyttelse. Er enig i at lite konstruktive kommentarer er ute, og jeg har allerede trukket tilbake den meldingen jeg skrev i stad, som ikke var så veldig konstruktiv. Man må tåle en viss form for flaming når man gjør et dårlig arbeid, og nå er drittkommentarene slettet, og det gjenstår fortsatt bare flameinnlegg, altså et dårlig stykke arbeid?

Og nei, jeg er ikke helt på jordet.
Vis hele sitatet...
Jeg synest det er mange (og nei- jeg snakker ikke om deg) som er så jvæla mye "større" enn det dem egentlig er bak en pc-skjerm. Jeg synest etiketten på et forum, skal tilsvare noe det samme som om vi alle satt på en cafe og snakket\diksuterte sammen.
Noen positive ting kom det jo ut da.

Brukere her på freakforum ser bilder, websider og mye annet kreativt arbeid.
Standarden for disse er jo relativt høye.

At endringer og forslag til endringer vekker mye reaksjoner, tilsier jo bare at vi brukere bryr oss om Freakforums utseende. Kanskje det nåværende designet NFF sitter godt plantet i følelsene vi har til forumet og vårt personelige forhold til det. Som en naturlig konsekvens av dette, kan blant annet den massive flamingen skyldes nettopp våre følelser tilknyttet design, da tross alt mange er innom her hver eneste dag.

En kommentar: den massive flamingen var et demokratisk "nei" til den type design trådstarter fremla her. Men trådstarter burde på ingen måte ta seg peronelig nær av dette.

Arbeidet fremlegges, kritikken skytes ut, bidragelsen ble brent. Nytt arbeid kan utføres, dette fremlegges på nytt (etter å ha tatt i betrakning hva som gikk galt) Går dette galt i igjen. Forsett helt til en oppnår kritikk en selv er fornøyd med.

Oppskriften jeg skrev opp der er jo bare en måte å lære og forbedre seg på

MAO: Trådstarter burde bli irritert og prøve å lage noe bedre, for å vise oss andre tapere at han ikke gir seg. Man oppnår jo ikke noe med å gi opp. (standard klisjè som har vanskelig for å sitte)
Sist endret av piuu; 14. mars 2008 kl. 21:48.
Sitat av max-mekka
Det er ikke vår oppgave på et forum som består mest av folk over 18 år å lære en 14 år gammel gutt om internett, det er foreldrenes ansvar syns jeg, men det er ikke diskusjonen nå. Og jo, jeg har sett alle drittkommentarene om at det svir i øynene og slikt, og jeg er ENIG med dere, og det har jeg allerede sagt. Det er en grunn til negativ kritikk. Tror det er første gang at jeg har sett så mye beskyttelse for en som gjør et dårlig arbeid, og alt dette fordi han er 14? Tenk deg om, du/dere beskytter han for aldern? Hadde han vært 20 så hadde han fått mindre beskyttelse. Er enig i at lite konstruktive kommentarer er ute, og jeg har allerede trukket tilbake den meldingen jeg skrev i stad, som ikke var så veldig konstruktiv. Man må tåle en viss form for flaming når man gjør et dårlig arbeid, og nå er drittkommentarene slettet, og det gjenstår fortsatt bare flameinnlegg, altså et dårlig stykke arbeid?

Og nei, jeg er ikke helt på jordet.
Vis hele sitatet...
Mye av beskyttelsen skyldes jo også fordi det tross alt er et forslag til et design på nFF, og ikke bare pga alderen som du sier.
Synes det skal komme flere forslag..

Tho likte ikke jeg forslaget heller
Sist endret av boblesaft; 14. mars 2008 kl. 21:48.
Slenger meg på, mitt bidrag og jeg er ganske ny i foto-shop.

https://imma.gr/3932
Sist endret av holy_toy; 14. mars 2008 kl. 21:54.
Sitat av holy_toy
Slenger meg på, mitt bidrag og jeg er ganske ny i foto-shop.

https://imma.gr/3932
Vis hele sitatet...
Jeg likte det ikke - Altfor mørkt og kjedelige farger. Må ha mer enn kun svart og lilla
Sist endret av boblesaft; 14. mars 2008 kl. 21:59.
Sitat av holy_toy
Slenger meg på, mitt bidrag og jeg er ganske ny i foto-shop.

https://imma.gr/3932
Vis hele sitatet...
Hadde hvert greit og brukt et program som Photoshop, eller lignende.
I tillegg er ingenting på linjer, (ser uoversiktlig ut.)
Alt er for mørkt, (Ser jo nesten ingen ting.)
To mørke farger går aldri bra sammen.

Uansett, litt arbeide syntes jeg man skal legge i et bidrag.
Uten å gå imot alt jeg har stått for i denne tråden;
men dette, vil jeg ikke definere som et bidrag.

holy_toy: Å ha det på linjer er et must, gylden regel for webdesign.
Sist endret av Restyle; 14. mars 2008 kl. 22:01.
Sitat av Restyle
Hadde hvert greit og brukt et program som Photoshop, eller lignende.
I tillegg er ingenting på linjer, (ser uoversiktlig ut.)
.
Vis hele sitatet...
Det var ikke meninga å legge det på linjer og har linux så jeg bruker gimp shop som er en fotoshop klone.
Sitat av holy_toy
Det var ikke meninga å legge det på linjer og har linux så jeg bruker gimp shop som er en fotoshop klone.
Vis hele sitatet...
Du misforstod, noenting bør (hvis det ikke skal) ligge på linje med hverandre.
Alderen har ingen ting å si
Brukt GIMP og ikke photoshop som mange sier.
Hvis noen bare skal slenge dritt kan de slenge med et bilde av eget første web-design og vise at de er bedre, da skal jeg gå med på det.

Fikk lagd dagens tråd hvertfall xD
Sist endret av Blå Gummitenner; 14. mars 2008 kl. 22:31.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Poenget er vel det at man ikke legger ut sitt første webdesign på internett og foreslår at man skal bruke det på et av norges største diskusjonsforum.

Jeg synes ikke alder bør ha noe å si. Et design har de samme feilene om man er 10 år eller 25 år. Legger man det åpent ut på internett for kritikk må man regne med å ikke bare får ros og oppmuntring, slik som du fikk av din mor da du viste henne krussedullene du hadde rablet ned på et par sekunder.

Jeg synes ikke noe særlig om de om flamer, men når man legger ut noe slikt så man man bare forbrede seg på det.


AudunlS: jeg regner med du har sett mange nettsider i ditt liv.
jeg regner også med at du har sett mange gode nettsider.
Ta designet ditt, så sammenligner du det med et av disse virkelig gode nettdesignene du har sett. Se grundig på begge designene. Er du da fornøyd med ditt design?
¨

Jeg sier ikke at designet ditt er dårlig. Alle må begynne et sted. Som du selv sier så er ikke det første designet du lager så veldig bra, og da er det lite poeng i å legge det ut for kritikk.
Bra at folk tar seg tid til å lage forslag til nytt design her på nFF. Men ta deg litt bedre tid du, for dette var grusomt. Overkill med gradients, likte heller ikke fargene. Dessuten ser det veldig kjedelig ut.

Først, les litt om godt webdesign, prøv deg litt frem og se på andre nettsteder for inspirasjon. Finn farger som passer bedre sammen og ikke ser så forferdelig ut. Jobb litt mer med mindre detaljer slik at det ikke ser så kjedelig ut. Lykke til!

(Jeg liker utseendet på nFF slik det er nå, men andre fargevalg kunne vært oppfriskende.)
Sist endret av Harp0; 15. mars 2008 kl. 09:30.
Du er min venn
niigu's Avatar
..og for all del: La de som faktisk KAN dette godt nok lage et såpass strukturert og omfattende design til et såpass diverst forum.
Stilrent design, jeg likte det. Men tror det blir litt for sterke farger for at det skal kunne brukes her.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av holy_toy
Slenger meg på, mitt bidrag og jeg er ganske ny i foto-shop.

https://imma.gr/3932
Vis hele sitatet...
Uleselig, uoversiktlig, og kjedelig. Tips: finn farger med mer kontrast og mindre pukeocity, (utt. pjukåssitti) og sett det på linje så det blir mer orden
Sitat av niigu
..og for all del: La de som faktisk KAN dette godt nok lage et såpass strukturert og omfattende design til et såpass diverst forum.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at jeg vegrer meg for å starte på denne jobben er at det tar tid å lage all grafikk - og uten noen garanti for at det blir brukt, er det ganske mye tid som går i dass.

Tror det er derfor relativt få , som iaff har litt kompeanse innen photoshop cs3, vegrer seg for å begynne.


Sånn ellers:
Jeg applauderer forslagene, ikke missforstå meg, men de mangler, etter min standar, endel for å bli godtatt.
Er det snakk om nytt design, eller bare et nytt stilsett?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av raze
Er det snakk om nytt design, eller bare et nytt stilsett?
Vis hele sitatet...
Ettersom et stilsett kan være helt unikt lurer jeg litt på hva forskjellen er
Siden jeg har commenta så mye så kan jeg jo forsåvidt lage et 10 minuttersforslag jeg og.. tiden gikk ut for meg og da var det der jeg satt med..

Sist endret av masac; 21. mars 2008 kl. 21:09.
masac: Likte det designet ditt!!!
Lyst og fint. Fikk litt lyst til å lage et jeg og, men jeg gidder ikke:P

Kanskje jeg kan bruke ditt eksempel til mitt nye nettsted.

On-topic:
Likte ikke fargen. Var litt for skarpt, men du iværtfall(?) prøvd...
Likte masac sitt kjempegodt, hadde det vært ett alternativ her ville jeg helt klart brukt det
Sist endret av Popp; 24. mars 2008 kl. 16:21.
Hehe, godt mine lugne design faller i smak. Skal prioritere det om det blir aktuelt, men til nå har jeg ikke hørt noe fra nFF - og lar det da ligge.
Sitat av masac
Hehe, godt mine lugne design faller i smak. Skal prioritere det om det blir aktuelt, men til nå har jeg ikke hørt noe fra nFF - og lar det da ligge.
Vis hele sitatet...
Hvis du legger litt mer arbeid i det er det større sjans for at det faller i smak for hovedadmin.
Blir for lite å gi kritikk på synes jeg, men designet har absolutt godt potensiale